Strona 1 z 14 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 264
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Przetarg na 23 smiglowce dla LPR


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=4064&start=0


    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.
     

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie potwierdziły się pogłoski o przerwaniu konkursu na śmigłowce dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Ministerstwo Zdrowia chce kupić 23 helikoptery warte ok. 0,5 mld zł. Mają one sukcesywnie zastępować najbardziej wysłużone maszyny LPR. Jeśli umowa zostanie podpisana w połowie tego roku, pierwsze cztery nowe śmigłowce trafiłyby do ratowników pod koniec 2008 r. - poinformowała "Rz" Danuta Jastrzębska z MZ. Postępowanie przetargowe odbywa się obecnie w ramach tzw. dialogu konkurencyjnego, w którym uczestniczą dwaj europejscy potentaci śmigłowcowi: Augusta i Eurocopter.
    www.rzeczpospolita.pl
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Jak świerszcze piszczą w trawie Eurocopter ma więcej szans niż Agusta, również info. że śmigłowce powinny być w 2008 jest prawdziwe.
     

  4. #4
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Być może w 2008, w grudniu :/ Pod warunkiem, że uda się zakończyć przetarg na Eurocoptery przed końcem 2007. Dziwny to przetarg bo z góry zakłada, że koniecznie, za wszelką cenę ma to być EC135.
     

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie przeszkadza mi że akurat EC135. Wręcz przeciwnie, chciałbym żeby wygrał. Nie tylko dlatego że mi się podoba, ale znakomicie się sprawdza w Niemczech jako śmigłowiec ratowniczy.
     

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    ale Agusta ma więcej wspólnego z Polska (Świdnik)
     

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    hornet2 - też masz rację, ale zrobili by mimo wszystko źle wybierając właśnie Aguste, powinni wyciągnąć wnioski z tego co się działo dotychczas z obecną Agustą...
     

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    A co się działo? Podziel się wiedzą na ten temat.
     

  9. #9
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hornet2
    ale Agusta ma więcej wspólnego z Polska (Świdnik)
    no dobra ale dlaczego wszystko co jest u nas robione nie ma szans ?? Kurde niedlugo kazdy zaklad nam pozamykaja. Kraj które ma taka historie lotnictwa itp. super no comments. Nie jestem przeciwnikiem EC135 ale moze tak czesc Eurocopterów i czesc Augusta mogły byc.
     

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez hornet2
    ale Agusta ma więcej wspólnego z Polska (Świdnik)
    no dobra ale dlaczego wszystko co jest u nas robione nie ma szans ?? Kurde niedlugo kazdy zaklad nam pozamykaja. Kraj które ma taka historie lotnictwa itp. super no comments. Nie jestem przeciwnikiem EC135 ale moze tak czesc Eurocopterów i czesc Augusta mogły byc.
    Tanie wybrać i eksploatować jeden typ.
     

  11. #11
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przetarg jest na jeden typ, słuszne logistycznie i ekonomicznie. Nie ma więc mowy o zadowoleniu i jednych i drugich.
    Powinna wygrać oferta korzystniejsza a nie oferta Eurocoptera. Jeśli EC135 jest najlepszym śmigłowcem ratowniczym na świecie to OK, ale tak nie jest. Obecnie jedynym śmigłowcem lekkim (MTOW do 3175 kg, na taki jest przetarg) spełniającym coraz bardziej wyśrubowane wymogi osiągowe (konieczność operowania śmigłowcem 1 klasy osiągowej) jest Agusta Grand.
    Jak dotąd latająca w Polsce A109E sprawdza się dość dobrze. Nie psuje się częściej niż inne porównywalne typy (trzeba spojrzeć obiektywnie bo wyolbrzymiane przez media usterki spotykają nawet superprodukty niemieckie), lata niemal na okrągło w słońce, deszcz, śnieg, wiatr, w dzień i w nocy, dociera w każdy zakamarek Polski pomagając skutecznie potrzebującym, zawsze dowozi załogę cało do domu, czego chcieć więcej?
    Było mi dane rozmawiać z niemcami, austriakami, oni też narzekają na swoje EC 135 a o EC 145 usłyszałem słowa, które nie nadają się do powtórzenia.
    Oceniając Agustę postarajcie się robić to sprawiedliwie a nie na podstawie opinii zasłyszanych na listach dyskusyjnych. Pogadajcie z załogami latającymi typ śmigłowcem, przyjrzyjcie się "kartom usterek", logbookom itp. Potem wyciągnijcie własne wnioski.
     

  12. #12
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hornet2
    Tanie wybrać i eksploatować jeden typ.
    skoro sie znacie i mowicie jeden typ no to dla mnie tylko Agusta
     

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ktoś wie kiedy przetarg ma zostać zakończony? Ewentualnie gdzie można znaleźć takie informacje?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  14. #14
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przetarg nie doszedł jeszcze do fazy składania konkretnych ofert. Trwają "zapytania" i "odpowiedzi". Po tym dopiero Agusta-Westland-Świdnik i Eurocopter przedstawią swoje propozycje.
    Osobiście uważam, że sukcesem będzie doprowadzenie przetargu do końca (na pewno pojawią się protesty, w skrajnym przypadku przetarg zostanie unieważniony, może też jakiś mądry polityk uznać, że należy poszukać innego, lepszego rozwiązania...), cudem zaś jeśli do końca roku podpisany zostanie kontrakt.
    Potem zaś zaczną się prawdziwe schody. Odbiór 23 śmigłowców w nieco ponad rok to prawdziwe wyzwanie, szkolenie ponad 80 (na początek) nowych pilotów, zmiany w procedurach, szkolenie obsługi technicznej, szkolenie ratowników, ropoczęcie działalności operacyjnej... wszystko to do 2010 roku - czarno to widzę.
     

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie HEMS - przetarg

    http://biznes.onet.pl/1,1437923,prasa.html

    11 września, po rocznych negocjacjach, resort zdrowia miał dostać oferty na dostawę 23 helikopterów medycznych i symulatora lotów. Zamówienie warte jest 500 mln zł. W przetargu uczestniczą włosko-brytyjska Agusta Westland i francusko-niemiecki Eurocopter.

    — Na wniosek oferentów wydłużyliśmy czas składania ofert — mówi Jarosław Pinkas, wiceminister zdrowia.

    Termin upływa 27 września.

    Resort ma twardy orzech do zgryzienia. Agusta złożyła sześć protestów.

    — Ostateczna wersja specyfikacji, wydana przez resort 31 sierpnia, zawiera kilka wymogów technicznych, które nie przedstawiają żadnej istotnej korzyści dla operacji medycznych, a dyskryminują śmigłowce Agusty — uważa Matthew Harvey, dyrektor polskiego przedstawicielstwa Agusty.

    Zakład zamówień publicznych odrzucił jednak zastrzeżenia oferenta. Ma 5 dni na odwołanie.

    Bój o 3 cm...

    Według informacji „PB”, w specyfikacji zapisano np., że odległość między górną powierzchnią materaca a sufitem musi mieć 97 cm. Tymczasem w helikopterze Agusty ma 94 cm. Zwolennicy Eurocoptera mówią, że odległość jest istotna, ponieważ gwarantuje lepszy dostęp do pacjenta, na przykład umożliwia zrobienie masażu serca „na prostych rękach”. Podobnych powodów sporu jest więcej.

    — Agusta starała się o wydłużenie terminu składania ofert, ale chce też unieważnienia przetargu. Wykorzystuje wszystkie sposoby, by został skasowany — mówi osoba znająca kulisy przetargu.

    Oficjalnie ani resort zdrowia, ani Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, ani Eurocopter nie chcą komentować sprawy.

    Czyj śmigłowiec jest lepszy, trudno ocenić. Niełatwo też zdecydować, czy przetarg lepiej skasować, czy prowadzić dalej i wikłać się w protesty i arbitraże. Helikoptery muszą być dostarczone do końca 2010 r. Do tego czasu obowiązuje bowiem ustawa dotycząca ich zakupu. Po 2010 r. maszyny lotniczego pogotowia będą też — ze względu na wiek — miały problem z uzyskiwaniem pozwoleń na loty. Dlatego szybki wybór dostawcy to konieczność.

    ... czy o coś więcej

    Na razie pewne jest jedno. Ani Agusta, ani Eurocopter łatwo się nie poddadzą. Włosko-brytyjski koncern może liczyć na wsparcie pracowników polskich firm. W przetargu nie ma co prawda offsetu, ale załogi PZL Świdnik i PZL Rzeszów liczą, że rząd wybierze firmę, która da im kontrakty. Solidarność napisała nawet list do premiera, w którym podkreśla, że rząd „powinien wziąć pod uwagę (…) kryteria dające możliwość pracy dla naszych pracowników (produkcja części, napędów i serwisowania)”.

    Agusta prawie 12 lat współpracuje z PZL Świdnik, od którego kupuje kadłuby do śmigłowców. Jej wygrana oznaczałaby dodatkowe zamówienia dla spółki. PZL Rzeszów dostarczałby silniki.
     

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Eurocopter dla HEMS

    Za GW, chyba że ktoś oprotestuje albo unieważni. Wreszcie!
     

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nie chcę podnosić żadnego larum, ale... ten przetarg był ustawiony tak, żeby Eurocopter wygrał. Plusem jest to, że nasza ŚSRM dostanie długo oczekiwane nowe maszyny. Minus jaki jest - wszyscy wiedzą: za wszelką cenę ukatrupić nieźle sobie radzący krajowy zakład lotniczy i za pół darmo sprzedać jankesom (vide PZL Mielec, z tym że Świdnik o wiele lepiej sobie radzi ze względu na współpracę z Agustą).

    Dla mnie beczka miodu z co najmniej dwoma wiadrami dziegdziu...
     

  18. #18
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Lotnicze Pogotowie Ratunkowe poleci Eurocopterem
    TOK FM, kt2007-10-10, ostatnia aktualizacja 28 minut temu
    Komisja przetargowa przy ministrze zdrowia wybrała ofertę na zakup 23 helikopterów dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego - dowiedziało się Radio TOK FM.
    Wybrany został Eurocopter, śmigłowiec trochę wolniejszy, ale z kabiną umożliwiającą masaż serca i standardowo wyposażony w płozy, co pozwala lądować w każdym terenie.

    Na ten cel zostało przeznaczonych ok. 500 mln zł.

    Ministerstwo zdrowia próbowało kupić śmigłowce dla LPR od wielu lat.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...9,4566136.html
     

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Swindon

    Domyślnie

    "Najbardziej ustawiony przetarg w Polsce od przetargu na F-16"

    Przetarg na śmigłowiec dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego od początku był ustawiony pod Eurocoptera - uważa sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa Tomasz Hypki.
    Według niego, na korzyść odrzuconego śmigłowca firmy AgustaWestland przemawiają współpraca firmy z polskim przemysłem i zastosowane w śmigłowcu rozwiązania techniczne.

    Ministerstwo Zdrowia ogłosiło wynik przetargu na 23 śmigłowce i jeden symulator lotu dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Wybrało EC 135 niemiecko-francuskiego Eurocoptera, należącego do koncernu EADS, odrzuciło A109S Grand włosko-brytyjskiej firmy AgustaWestland.

    - To był najbardziej ustawiony przetarg w Polsce od przetargu na F-16. Już na początku, gdy podawano wymagane warunki techniczne i wymiary, odpowiadały one danym Eurocoptera EC 135 - powiedział Hypki.

    Porównując podwozie obu śmigłowców podkreślił, że zastosowane w wybranym Eurocopterze płozy "uniemożliwiają start z przeciążeniem, który wymaga rozbiegu, utrudniają manewrowanie na lądowisku - śmigłowiec można holować tylko na specjalnym wózku, a w sytuacji awaryjnej i lądowania bez silników, nie da się wylądować inaczej niż pionowo".

    - Podwozie kołowe pozwala na łagodniejsze lądowanie - powiedział. Podkreślił, że "Rosjanie, którzy mają więcej ciężkiego terenu i śniegu niż my, nie budują śmigłowców na płozach".

    Dodał, że A109S ma ogólnie większą kabinę i - dzięki chowanemu podwoziu - jest szybszy. Wyraził przekonanie, że "jeśli po wyborach nastąpi inne rozdanie, przetarg zostanie unieważniony".

    Wyraził też oburzenie, że w pierwszej fazie przetargu resort "pod błahym powodem wyeliminował polskiego producenta", podczas gdy - jak powiedział - niemieckie służby ratownicze zakupiły Eurocoptera mimo jego wad, ze względu na korzyści dla rodzimego przemysłu.

    Podkreślił, że "Eurocopter nie prowadzi w Polsce żadnych interesów", co spowoduje konieczność kosztownego serwisowania śmigłowców za granicą.

    Informując o wyborze oferty Eurocoptera resort uznał, że EC 135 "w sposób najpełniejszy zapewnia bezpieczeństwo zdrowotne przyszłych pacjentów". Ofertę Agusty komisja odrzuciła "ze względów formalnych", m.in. z powodu "braku możliwości skutecznego przeprowadzenia podczas lotu niektórych procedur medycznych ratujących życie", zaoferowanych warunków gwarancji oraz braku części wymaganej dokumentacji.

    Otwarcie ofert nastąpiło pod koniec września. Z powodów formalnych na początkowym etapie z przetargu wykluczono PZL Świdnik - polskiego partnera firmy AgustaWestland, produkującego kadłuby do oferowanego helikoptera. Sąd oddalił skargę Świdnika, który wskazywał, że Eurocopter również dopuścił się formalnego uchybienia, więc i tę firmę należało wyeliminować z przetargu.

    Obecnie Lotnicze Pogotowie Ratunkowe dysponuje wysłużonymi śmigłowcami Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po roku 2010 ze względu na dostosowanie prawa lotniczego do wymogów UE. Pogotowie ma też jeden zakupiony w 2005 roku śmigłowiec Agusta A109 Power.
    http://wiadomosci.onet.pl/1621496,11,item.html
     

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    No proszę, po raz pierwszy chyba mogę się w pełni zgodzic z red. Hypkim.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

Strona 1 z 14 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •