Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie CSA tnie - zima 2011


    Polecamy

    W rozkladzie zimowym leca: Praga - Belgrad, Bolonia, Marsylia, Bordeaux, Wenecja, Zurich
    Pozdrowionka

  2. #2
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    W jakim sensie lecą? Całkowicie je likwidują?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    W jakim sensie lecą? Całkowicie je likwidują?

    Bolonia czy Marsylia wygladaja na ciecia sezonowe, natomiast Belgrad czy Zurich (!!!) obstawiam, ze na stale.
    Pozdrowionka

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Ten Zurich to jakieś wielkie nieporozumienie. Zostanie "tylko" LX... Z tego co pamiętam, wcześniej CSA odpuściło Heathrow. Początek końca?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wiesz, ZRH jest hubem *A, więc dość ciężko jest utrzymać się z p2p, więc to mnie za bardzo nie dziwi...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Bratysławę i parę innych już obcięli, nowością na liście cięć jest Zurych

    Szok o tyle, że jeszcze niedawno latali nawet 12 razy tygodniowo...

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Wiesz, ZRH jest hubem *A, więc dość ciężko jest utrzymać się z p2p, więc to mnie za bardzo nie dziwi...
    Znam kilku Szwajcarów i każdy z nich po kilka razy był w Czechach. A to jakieś zawody hokejowe, a to odwiedziny znajomych, itp. Parę lat temu to chyba nawet jeździł EC z Zurichu do Pragi przez Marktredwitz, Cheb... Dodajmy do tego co mówi Stoarn o 12 lotach na tydzień i widać, że rynek jest. Wiem, że moi znajomi to zbyt mała próba, żeby coś konkretnego powiedzieć, ale to jakiś dziwny zbieg okoliczności, że każdy był w Czechach. - To taka osobista dygresja, więc proszę mnie nie linczować.

    CSA odpuszcza z konkretnego powodu. Tylko jaki to powód? Słaba promocja? Niski standard w porównaniu z LX? Biorąc pod uwagę, że do Pragi lata również Contact Air na Fokkerach 100, to dziwię się CSA, że dają sobie spokój.

    @Egon: Co do hubu *A to zgodzę się jedynie częściowo. Pomyśl, co byśmy mówili, gdyby LOT odpuścił np. Amsterdam? Kompromitacja.

    Dla mnie ucieczka CSA z ZRH to dowód, że coś u Czechów "nie hajhitla".

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    CSA to nic innego niz Czeski Air Berlin. Nie moga ani w prawo ani w lewo a tam gdzie sie robi duza kasa Delta/AF ich ma w garsci tak jak chce z ATI (AF codeshare anyone?)...podobnie do Warszawy oprocz 1 ogromnej roznicy: rynek Polski jest gigantem w porownaniu do Czeskiego takze mozna pobierac ruch z wielu punktow O&D a w Czechach jest tylko 1. Lawina sie zaczela wpierw po TATL, potem UK, niedawno idiotyczne loty z 1-2 stop i teraz ten ruch to nic innego niz dalsza droga do sciany w ktora niebawem walna jak czegos nie zmienia.

    Personalnie...chociaz wielu sie ze mna nie zgodzi nie jestem zwolennikiem Pragi i nie wierze ze to lotnisko ma duza przyszlosc przed soba. Byla faza gdzie sie rozwijaly kierunki ale wg. mnie dotarlismy lub jestesmy bardzo blisko do "critical mass" tego lotniska.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 01-09-2011 o 06:43
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie będzie likwidacji trasy Praga-Tel-Awiw by CSA.
    Czeski i Izraelski odpowiedniki ULC zgodziły się, na więcej niż jednego przewoźnika z danego kraju do obsługi trasy Praga Tel-Awiw.
    Tak więc po za Travel Service i El Al, trzecią linią będzie CSA.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    @Egon: Co do hubu *A to zgodzę się jedynie częściowo. Pomyśl, co byśmy mówili, gdyby LOT odpuścił np. Amsterdam? Kompromitacja.
    Wbrew pozorom przez AMS pasażerowie lecą dalej UA/US/SQ etc. Podobnie jak przez CDG, LHR etc. Nie wiem jak to zjawisko wygląda w przypadku OK w portach 'niehubowych' Sky Team.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    KE część ruchu PRG-ZRH kierował przez PRG... Z ciekawostek: podobno AF i OK przestają latać na codeshare z PRG do CDG...

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Od '39 mój dziadek zawsze powtarzał żeby nie ufać Francuzom Przepraszam za OT.

    A jak z milami we Flying Blue? Czyżby AF chciało dość brutalnie wyjąć wysokoyieldowych pax z OK?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czyżby AF chciało dość brutalnie wyjąć wysokoyieldowych pax z OK?
    Najpierw LHR, potem ZRH, później CDG. Wygląda to na kopanie leżącego. CSA musi jakąś niszę dla siebie znaleźć. Może czas wrócić do long hauli? W tej chwili wygląda to na efekt domina:

    "Widzisz jakie to mądre? Przewrócisz jednego i wszystkie się przewracają."

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dlatego jak Rejtan byłem się w stanie rzucić za zachowaniem longhauli Lotowskich, które na początku swojej kadencji Mikosz chciał wyciąć...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Najpierw LHR, potem ZRH, później CDG. Wygląda to na kopanie leżącego. CSA musi jakąś niszę dla siebie znaleźć. Może czas wrócić do long hauli? W tej chwili wygląda to na efekt domina:
    CSA nie bedzie mialo zadnej niszy istotnej poza tym co ma teraz czyli Prage i turystow (co nie jest duzo na skali transferowej). Rynek O&D w Czechach jest maly (25% tego co w Polsce) a pozycja PRG lezy dokladnie w srodku kwadratu VIE/MUC/BER/WAW. Pax leakage na wschodnich Czechach jest spory a bedzie jeszcze wiekszy szczegolnie w wydaniu KRK/KTW nie mowiac juz o VIE.

    Praga chociaz pax'ow ma troche wiecej niz w WAW nie jest tak naprawde tak mocnym portem % SkyTeam jak WAW jest STAR.

    Znalesc mozna duzo wiecej ludzi ktorzy sie pytaja po jakiego diabla CSA wogole jest w SkyTeam niz ludzi co sie pytaja czemu LO jest w *, a to jest wedlug mnie spory problem.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-09-2011 o 15:57
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Równie dobrze można powiedzieć że WAW leży w środku jakiegoś innego kwadratu, i co z tego. KRK i KTW to żadne porty dla Czechów, myślę że CSA ma raczej problemy wewnętrzne i słaby produkt.

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Równie dobrze można powiedzieć że WAW leży w środku jakiegoś innego kwadratu, i co z tego. KRK i KTW to żadne porty dla Czechów, myślę że CSA ma raczej problemy wewnętrzne i słaby produkt.
    Czyli jakiego? Warszawa nie jest blisko geograficznie zadnego duzego portu lotniczego a Polska jest duzo wiekszym krajem co stwarza naturalne tendencje do latania vs. innych srodkow transportu, WAW ma wiele problemow ale pozycja na mapie nie jest jednym z nich. CSA ma wieksze problemy niz slaby produkt i wewnetrzne problemy, to jest kwestia niczego innego niz rozmiar Czechow, konkurencja blisko Pragi i dobicie przez DL/AF ATI.

    Szkoda mi ich troche bo nie moga tego zmienic...w tym tkwi caly problem.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-09-2011 o 16:09
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Produkt nie jest zły. Na pewno nie gorszy od LH, OS i LO. Duże i dosyć nowe samoloty. Ceny z KRK niższe niż w LH, OS i często niż w LO.

  19. #19
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Wraz z sezonem z8imowym z Bratysławy wypada Barcelona, Bruksela i Rzym.
    Jednocześnie CSA zwiększa Amsterdam z 4 do 6xweekly i Paryż z 5 do 8xweekly.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    CSA to w ogóle już się zwija. Skasowali z Pragi takie destynacje jak LHR i MAN teraz kasują też ZRH, to zakrawa na jakąś kpinę. Przecież na LHR nie ma pustych samolotów. To linie z całego świata, postawiłyby każde pieniądze, żeby móc dokupić sobie slotów na LHR a CSA się stamta zabrała. Nie wiadomo czy śmiać się płakać.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •