W jakim sensie lecą? Całkowicie je likwidują?
W jakim sensie lecą? Całkowicie je likwidują?
Ten Zurich to jakieś wielkie nieporozumienie. Zostanie "tylko" LX... Z tego co pamiętam, wcześniej CSA odpuściło Heathrow. Początek końca?
Wiesz, ZRH jest hubem *A, więc dość ciężko jest utrzymać się z p2p, więc to mnie za bardzo nie dziwi...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Znam kilku Szwajcarów i każdy z nich po kilka razy był w Czechach. A to jakieś zawody hokejowe, a to odwiedziny znajomych, itp. Parę lat temu to chyba nawet jeździł EC z Zurichu do Pragi przez Marktredwitz, Cheb... Dodajmy do tego co mówi Stoarn o 12 lotach na tydzień i widać, że rynek jest. Wiem, że moi znajomi to zbyt mała próba, żeby coś konkretnego powiedzieć, ale to jakiś dziwny zbieg okoliczności, że każdy był w Czechach. - To taka osobista dygresja, więc proszę mnie nie linczować.
CSA odpuszcza z konkretnego powodu. Tylko jaki to powód? Słaba promocja? Niski standard w porównaniu z LX? Biorąc pod uwagę, że do Pragi lata również Contact Air na Fokkerach 100, to dziwię się CSA, że dają sobie spokój.
@Egon: Co do hubu *A to zgodzę się jedynie częściowo. Pomyśl, co byśmy mówili, gdyby LOT odpuścił np. Amsterdam? Kompromitacja.
Dla mnie ucieczka CSA z ZRH to dowód, że coś u Czechów "nie hajhitla".
CSA to nic innego niz Czeski Air Berlin. Nie moga ani w prawo ani w lewo a tam gdzie sie robi duza kasa Delta/AF ich ma w garsci tak jak chce z ATI (AF codeshare anyone?)...podobnie do Warszawy oprocz 1 ogromnej roznicy: rynek Polski jest gigantem w porownaniu do Czeskiego takze mozna pobierac ruch z wielu punktow O&D a w Czechach jest tylko 1. Lawina sie zaczela wpierw po TATL, potem UK, niedawno idiotyczne loty z 1-2 stop i teraz ten ruch to nic innego niz dalsza droga do sciany w ktora niebawem walna jak czegos nie zmienia.
Personalnie...chociaz wielu sie ze mna nie zgodzi nie jestem zwolennikiem Pragi i nie wierze ze to lotnisko ma duza przyszlosc przed soba. Byla faza gdzie sie rozwijaly kierunki ale wg. mnie dotarlismy lub jestesmy bardzo blisko do "critical mass" tego lotniska.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 01-09-2011 o 06:43
Nie będzie likwidacji trasy Praga-Tel-Awiw by CSA.
Czeski i Izraelski odpowiedniki ULC zgodziły się, na więcej niż jednego przewoźnika z danego kraju do obsługi trasy Praga Tel-Awiw.
Tak więc po za Travel Service i El Al, trzecią linią będzie CSA.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Od '39 mój dziadek zawsze powtarzał żeby nie ufać Francuzom Przepraszam za OT.
A jak z milami we Flying Blue? Czyżby AF chciało dość brutalnie wyjąć wysokoyieldowych pax z OK?
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Dlatego jak Rejtan byłem się w stanie rzucić za zachowaniem longhauli Lotowskich, które na początku swojej kadencji Mikosz chciał wyciąć...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
CSA nie bedzie mialo zadnej niszy istotnej poza tym co ma teraz czyli Prage i turystow (co nie jest duzo na skali transferowej). Rynek O&D w Czechach jest maly (25% tego co w Polsce) a pozycja PRG lezy dokladnie w srodku kwadratu VIE/MUC/BER/WAW. Pax leakage na wschodnich Czechach jest spory a bedzie jeszcze wiekszy szczegolnie w wydaniu KRK/KTW nie mowiac juz o VIE.Najpierw LHR, potem ZRH, później CDG. Wygląda to na kopanie leżącego. CSA musi jakąś niszę dla siebie znaleźć. Może czas wrócić do long hauli? W tej chwili wygląda to na efekt domina:
Praga chociaz pax'ow ma troche wiecej niz w WAW nie jest tak naprawde tak mocnym portem % SkyTeam jak WAW jest STAR.
Znalesc mozna duzo wiecej ludzi ktorzy sie pytaja po jakiego diabla CSA wogole jest w SkyTeam niz ludzi co sie pytaja czemu LO jest w *, a to jest wedlug mnie spory problem.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-09-2011 o 15:57
Równie dobrze można powiedzieć że WAW leży w środku jakiegoś innego kwadratu, i co z tego. KRK i KTW to żadne porty dla Czechów, myślę że CSA ma raczej problemy wewnętrzne i słaby produkt.
Czyli jakiego? Warszawa nie jest blisko geograficznie zadnego duzego portu lotniczego a Polska jest duzo wiekszym krajem co stwarza naturalne tendencje do latania vs. innych srodkow transportu, WAW ma wiele problemow ale pozycja na mapie nie jest jednym z nich. CSA ma wieksze problemy niz slaby produkt i wewnetrzne problemy, to jest kwestia niczego innego niz rozmiar Czechow, konkurencja blisko Pragi i dobicie przez DL/AF ATI.Równie dobrze można powiedzieć że WAW leży w środku jakiegoś innego kwadratu, i co z tego. KRK i KTW to żadne porty dla Czechów, myślę że CSA ma raczej problemy wewnętrzne i słaby produkt.
Szkoda mi ich troche bo nie moga tego zmienic...w tym tkwi caly problem.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 02-09-2011 o 16:09
Produkt nie jest zły. Na pewno nie gorszy od LH, OS i LO. Duże i dosyć nowe samoloty. Ceny z KRK niższe niż w LH, OS i często niż w LO.
Wraz z sezonem z8imowym z Bratysławy wypada Barcelona, Bruksela i Rzym.
Jednocześnie CSA zwiększa Amsterdam z 4 do 6xweekly i Paryż z 5 do 8xweekly.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
CSA to w ogóle już się zwija. Skasowali z Pragi takie destynacje jak LHR i MAN teraz kasują też ZRH, to zakrawa na jakąś kpinę. Przecież na LHR nie ma pustych samolotów. To linie z całego świata, postawiłyby każde pieniądze, żeby móc dokupić sobie slotów na LHR a CSA się stamta zabrała. Nie wiadomo czy śmiać się płakać.
Zakładki