Archiwum tego tematu znajdziecie:
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=4291&start=0
Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.
Wersja do druku
Archiwum tego tematu znajdziecie:
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=4291&start=0
Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.
Cytat:
Komisja Europejska opóźnia przejęcie Aer Lingus przez Ryanair.
Komisja Europejska dłużej niż się spodziewano będzie przeglądać ofertę przejęcia linii Aer Lingus przez irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair, które złożyły w zeszłym roku ofertę €2.80 (£1.90) za akcję, wyceniając tym samym wartość linii na kwotę €1.48 biliona (£1 billion). Komisja Europejska zdecydowała się przeprowadzić dochodzenie aby zdecydować, czy nie jest to posunięcie w celu zniszczenia konkurencji. Przedstawiciele linii ogłosili gotowość złożenia nowej oferty. Jest ogólnie wiadome dlaczego komisja zdecydowała się przesunąć termin ostatecznego podjęcia decyzji z 11 maja na 13 czerwca, lecz rzecznik Komisji Europejskiej, Jonathan Todd powiedział: "Obydwie strony zgodziły się, że dodatkowy czas może być bardzo pożyteczny bo jest to bardzo delikatna i skomplikowana sprawa." Ryanair stwierdził w swoim oświadczeniu, że jest oczywiste, że umowa będzie klarowna, "jako, że jest to umowa pro-konkurencyjna oraz pro-konsumencka, która zaowocuje niższymi opłatami, większą wydajnością, nowymi samolotami i większym wyborem dla konsumentów z całej Europy”. Linie Ryanair składając ofertę, otrzymały małe wsparcie od rządu i społeczności biznesmenów i bardzo małe ze stromy samych linii Aer Lingus. Uważa się, że dochodzenie Komisji Europejskiej oznacza koniec niewłaściwych zachowań ze strony dyrektora naczelnego linii Ryanair, Michael O'Leary. Jednak przedłużenie czasu podjęcia ostatecznej decyzji sugeruje, że możliwe są zmiany. Jeżeli sprawy fuzji będą się posuwać, Komisja Europejska będzie miała prawo wpłynąć na nową firmę, aby poszła na pewne ustępstwa. Może mieć to znaczenie w kwestii konkurencji.
(air-europa)
a tak w ogóle to czyj jest ryan air - o learego ?? czy tez kogos innego
psst: billion po angielsku to miliard ;)
AirLingus zapowiada nowe połacznie z Dublina do San Fransisco :
http://www.ireland.com/newspaper/bre...breaking78.htm
Pojawia sie coraz więcej spekulacji ze zapowiada nowa baza Air Lingus moze byc w PL : WAW , KRK, WRO ...? inna opcja to Ryga.
Jeśli w PL to raczej POZ a nie WRO.Cytat:
Zamieszczone przez SEO
Do POZ już latają, znają port. No i konkurekcja mniejsza niż we WRO ;)
Witek... czy ty chcesz żebym ja tu czegoś dostał :?: Baza EI W POZ :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :D :D :D :D :DCytat:
Zamieszczone przez Witek
Cytat:
Zamieszczone przez Cyfer
Spoko, i tak szansa to pewnie mniej niż 1% :twisted:
EDITCytat:
Komisja blokuje przejęcie
Ryanair będzie walczył o Aer Lingus
Dzisiaj Komisja Europejska ma się wypowiedzieć na temat przejęcia Aer Lingusa przez Ryanaira. Nie zgodzi się na transakcję - twierdzą władze taniej irlandzkiej linii lotniczej
Choć analitycy spodziewają się negatywnej decyzji Komisji, po wczorajszej konferencji, na której Ryanair zapowiedział walkę o jej zmianę, akcje przewoźnika spadły o 1,2 proc. Na londyńskiej giełdzie za walor trzeba było zapłacić 4,9 funta.
Ale największy w Europie tani przewoźnik nie zamierza się poddać w walce o Aer Lingusa. - Odwołamy się od decyzji do sądu europejskiego - powiedział Michael O'Leary, prezes Ryanaira. Zarzuca unijnym urzędnikom, że są uprzedzeni do jego firmy. Twierdzi, że wszczęcie dochodzenia w sprawie oferty Ryanaira jest o tyle dziwne, że wcześniej unijni urzędnicy wyrazili zgodę na połączenie Air France i KLM. Problemów nie miała też niemiecka Lufthansa, przejmując Swissa.
Jak dodaje O'Leary, odmowa Komisji jest również działaniem na szkodą klientów, ponieważ pozwoli Aer Lingusowi na dalsze podnoszenie cen biletów i opłat paliwowych. Szef Ryanaira obiecuje, że jeśli przejmie firmę, to będzie obniżał ceny jej biletów o 2,5 proc. rocznie. I zapewnia, że marka irlandzkich linii nie zniknie z rynku.
Ryanair chce dysponować w sumie pakietem 50,1 proc. akcji narodowego irlandzkiego przewoźnika. To pozwoli mu przejąć władzę. Sprzeciwiają się temu związki zawodowe Aer Lingusa i irlandzkie Ministerstwo Finansów, które oferty Ryanaira bez zastanowienia odrzuca. Rząd irlandzki zapowiada, że nie sprzeda swoich udziałów, głównie dlatego, że władze Ryanaira zapowiedziały zwolnienie części z 3,2 tys. pracowników linii.
Pierwszy raz władze taniego irlandzkiego przewoźnika złożyły ofertę odkupienia 28 proc. akcji Aer Lingusa od irlandzkiego Ministerstwa Finansów na początku października zeszłego roku. Ryanair dysponował wówczas 16-proc. pakietem. Do 15 grudnia, kiedy ponowił propozycję, jego pakiet wynosił już 25 proc. Za brakujące do przejęcia kontroli udziały chciał zapłacić prawie 1,5 mld euro.
Przejęcie Aer Lingusa pozwoliłoby irlandzkiej taniej linii obsługiwać trasy północnoatlantyckie. Obecnie Ryanair nie lata przez Atlantyk i zapowiada, że to się nie zmieni. Obie linie obsługują ponad 500 tras, a zaledwie 17 z nich się pokrywa.
AGNIESZKA STEFAŃSKA
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_26.html
Cytat:
Komisja Europejska nie zgadza się na przejęcie
Komisja Europejska zablokowała wczoraj przejęcie przez firmę Ryanair irlandzkich narodowych linii lotniczych Aer Lingus. To druga taka decyzja w sprawie fuzji i przejęć w ciągu ostatnich czterech lat.
Uzasadniając swoją decyzję, Komisja stwierdziła, że transakcja naruszyłaby równowagę konkurencyjną na dublińskim lotnisku. Połączenie dotyczyłoby bowiem dwóch wiodących na rynku irlandzkim, rywalizujących ze sobą przewoźników.
Mimo negatywnej decyzji Komisji, zarząd Ryanair zapowiada dalszą walkę o Aer Lingusa. Michael O'Leary, prezes firmy, zapewnia, że od wydanego orzeczenia będzie się odwoływać. Aby osiągnąć swój cel, O'Leary będzie musiał obalić tezy znajdujące się na sporządzonej przez Komisję tzw. liście obiekcji. Do tego dokumentu sądy przywiązywały w przeszłości dużą wagę.
Komisja powołuje się w nim m.in. na fakt, że w ciągu ostatnich sześciu lat liczba tras, na których konkurują przewoźnicy, zwiększyła się z ośmiu do 37, co sprawiło, że ceny biletów spadły od 5 do 8 proc. Ryanair zapewnił, że zadba o konkurencję na rynku. Zaoferował, że zrobi miejsce dla nowego rywala, który będzie mógł na lotnisku w Dublinie bazować sześć swoich maszyn.
Oferta taniego irlandzkiego przewoźnika, opiewająca na 1,48 mld euro, jest jedną z 3 tys. rozpatrzonych przez Komisję od 1990 roku. I 20., która spotkała się z odmową unijnych urzędników.
reuters, ais
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_18.html
Cytat:
Ryanair chce pozwać Komisję
Tani irlandzki przewoźnik zapowiedział pozwanie Komisji Europejskiej przed Sąd Europejski. To dalsza część walki o zgodę na przejęcie irlandzkiego narodowego przewoźnika AerLingusa, której KE odmówiła pod koniec czerwca. Ryanair twierdzi, że Komisja popełniła błąd, nie rozpoznając skarg złożonych na Air France, Lufthansę, Alitalię i Olympic Airways. Dotyczyły one nielegalnej, zdaniem Ryanaira, pomocy udzielanej przez rządy Francji, Niemiec, Włoch i Grecji swoim narodowym przewoźnikom.
ais
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_30.html
Cytat:
Ryanair próbuje obejść wytyczne Komisji Europejskiej
Irlandzkie linie walczą o dostęp do Heathrow
Największy na świecie tani przewoźnik lotniczy Ryanair skupuje akcje linii Aer Lingus. Już obecnie może blokować niekorzystne dla siebie decyzje irlandzkiego konkurenta
Ryanair ma już 29,4 proc. akcji Aer Lingusa i naraża się na otwarty konflikty z Komisją Europejską. Bruksela jeszcze w czerwcu nie zgodziła się na przejęcie Aer Lingusa przez Ryanaira. Zaleciła wówczas także sprzedaż części 25-proc. wówczas pakietu akcji spółki znajdującego się wrękach Ryanaira.
Prezes przewoźnika Michael O'Leary nie walczy jednak o akcje irlandzkiego konkurenta, ale o należące do niego tzw. działki czasowe (sloty) na lotnisku Heathrow w Londynie. Slot to zagwarantowane godziny startu, przelotu i lądowania, dla linii lotniczych dzisiaj ważne tak samo jak samoloty. Na Heathrow, najbardziej zatłoczonym lotnisku świata, są one nawagę złota. Aer Lingus sprywatyzowany w ubiegłym roku ostro tnie koszty i niektóre połączenia. Prezes Dermot Mannion chciał oddać niektóre połączenia Londyn - Shannon i przenieść bazę z południa Irlandii do Belfastu w Irlandii Północnej, gdzie płace są znacznie niższe. Po stronie Ryanaira stanęli pracownicy Aer Lingus obawiający się cięć zatrudnienia w związku z planowaną przeprowadzką.
Ryanair, który stale się rozwija, dramatycznie potrzebuje nowych połączeń łączących Irlandię z Wielką Brytanią. Przewozy z Dublina zamierza zwiększyć o milion pasażerów rocznie. To oczywiste, że część z nich odbierze Aer Lingusowi, którego uważa za linię źle zarządzaną. Zdaniem przedstawicieli Ryanaira ich szefowie byliby w stanie zapewnić Aer Lingusowi sprawniejsze zarządzanie niż obecne kierownictwo. - Aer Lingus powinien się umocnić w Belfaście, ale nie kosztem połączeń Shannon - Heathrow -pisał wczoraj Ryanair w oświadczeniu.
Komisja Europejska obawia się, że gdyby Ryanair przejął Aer Lingusa, miałby ponad 60 proc. połączeń z Irlandii, co przełożyłoby się na wzrost cen biletów. Michael O'Leary obiecał jednak, że po przejęciu Aer Lingusa (chciałby mieć 50,1 proc. akcji) obniży ceny biletów o 2,5 proc. rocznie, a nazwa linii nie zniknie z rynku. Oznacza to jednak, że 3,2 tys. pracowników musiałoby trafić na bruk.
Po raz pierwszy Ryanair złożył ofertę odkupienia 28 proc. akcji Aer Lingusa na początku października zeszłego roku. Ryanair dysponował wówczas 16-proc. pakietem. 15 grudnia, kiedy ponowił propozycje, kontrolował już 25 proc.
d.w.
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...nomia_a_5.html
Kompletne bzdury.Cytat:
Zamieszczone przez Marcin747
Bzdury?? A moze jakies argumenty na poparcie swojej tezy?? mnie ona calkiem nie przekonuje. jakies przemyslenia masz na ten temat?? podziel sie z forumowiczamiCytat:
Zamieszczone przez Danny
Zaczynasz pisac - pisz rzeczowo.
Pozdr
Celem przejecia jest monopolizacja rynku irlandzkiego i wejscie na rynek long-haul anie sloty na lhr ktore ryan zgodzil sie ODDAC za darmo jezeli UE zgodzi sie na przejecie.
Predzej czy pozniej na long haule i tak zostana wpuszczone tanie linie lotnicze. jest juz plan na wpuszczenie nowych 'operatorow' dlugodystansowych LCC na trasy transatlantyckie za okolo 3-5 lat. z tego wiec wynika ze Ryan juz zaczyna myslec to tym rynku (a w sumie zaczyna robic cos w tym kierunku) i to jest dobre. zezwolenie na loty dlugie przewoznikow LCC zwiekszy konkurencje, co za soba pociagnie obnizenie stawek za przeloty na druga strone 'kaluzy', co jedynie moze wyjsc na dobre klientom. zawsze bedzie tak, ze znajda sie ludzie krytykujacy takie posuniecia. zadaje sobie tylko pytanie dlaczego nie krytykujesz posuniecia LOTu i spolki-corki Centralwings. ta hybryda dziala przeciez na tej samej zasadzie (z ta roznica ze CW bylo 'zalozone' przez LOT lub cos w tym stylu). Ryanair zapewnia ze AerLingus jako marka nie zniknie z rynku z dnia na dzien a zmieni sie tylko wlasciciel. Kazdy z krytykujacych tanie linie lotnicze uzywa argumentu ze tanie = badziewne (gowniana obsluga nie ma zarelka w cenie biletu itp) ale jak dochodzi do sytuacji, ze maja gdzies leciec to sa pierwsi w kolejce po tani bilet z LCC, bo chca zaoszczedzic troche kasy. Krytykanci tego rodzaju przypominaja mi troche polskich ekologow. oprotestowac wszystko co sie da, moze troche kasy skapnie jak ktos bedzie chcial doprowadzic projekt bez zbednych przerw do konca.
Ciekawy wywod teoretyczny, niestety nie jest to prawda. Juz od wiosny bedzie wolne niebo do USA i kazdy z EU bedzie mogl latac skad chce i dokad chce (takze Ryan).Cytat:
Zamieszczone przez kszyhu77
Problemem dla FR jest jednak samolotow i bazy zeby takie loty rozpoczac wczesniej niz za 5 lat. Rozwiazanie: przejecie kogos kto samoloty i baze juz ma.
Zaden monopol nie jest dobry dla klienta, nawet jezeli nazywa sie "tanim".Cytat:
Zamieszczone przez kszyhu77
przyklad tych zmian to BA - od przyszlego roku chca latac z CDG i innych miast do NYC wykorzystując B752 w konfiguracji biznes oraz ekonomy(albo ekonomy +)Cytat:
Zamieszczone przez Danny
napisalem 3-5 lat poniewaz zaden tani przewoznik nie posiada samolotow zdolnych do pokonywania tras transatlantyckich a czas oczekiwania na realizacje zamowienia z Boeinga czy Airbus Industries jest dosyc dlugi, tak wiec moje domniemane 3-5 lat jest jak najbardziej poparte jakimis danymi (mozliwe ze sa one troch przestarzale bo wyczytalem te informacje juz jakis czas temu a dokladnie nie pamietam kiedy to bylo) Z kolei myslenie zespolu managerskiego i wlasciciela FR jest jak najbardziej dobre: Nie mam swojego, realizacja zamowienia jest czasochlonnym procesem, kupmy inna firme, ktora posiada juz zaplecze bedace przydatne dla naszych celow. Mamy mozliwosc wejscia na rynek?? zrobmy to pierwsi.Cytat:
Zamieszczone przez Danny
A co do monopolu, to beda go mieli ale tylko na rynku irlandzkim.
a mnie sie wydaje ze juz moze latac do usa jesli chce, główny klopot dotyczyl lotniska LHR, a reszta byla raczej mozliwa, chyba ze sie myle.
eee... bez przesady, jeśli FR nie ma nie znaczy to, że żaden nie maCytat:
Zamieszczone przez kszyhu77