Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Ostry85

Wątek: Wyszkolenie pilotów Wizz i Ryanair

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie Wyszkolenie pilotów Wizz i Ryanair


    Polecamy

    Witajcie,

    Bardzo dużo latam jednym i drugim przewoźnikiem i odnoszę wrażenie, że w WIZZ czuję się bezpieczniej. Porównując nawet lądowania - to Ryanair ma znacznie twardsze. Generalnie nasuwa mi się pytanie o wyszkolenie jednych i drugich i ogólnie pojęte bezpieczeństwo (gdzieś na necie wyczytałem, że szefostwo każe pilotom RYR latać przy zapalonych czerwonych kontrolkach - cokolwiek to znaczy i w ogóle nie wiem ile w tym prawdy). Mam znajomą kontrolerkę w Poznaniu, która potwierdza, że RYR kiedy się tylko da ląduje na ILS-ie. Bezpieczny ten RYR czy to piloci, "taksówkarze" z przypadku? W przypadku WIZZa to przynajmniej, jak załoga przedstawia kapitana to mogę sobie coś wygooglać, że prowadzi np: p. Marchelewski, p.Serafin, czy p.Dziki i wiem, że to ludzie, którzy latają od zawsze i przeszli każdy szczebel lotniczej kariery, aż do kapitana pasażerskiego jeta.

    Uspokoi mnie ktoś z tym RYR-em, bo latam z nimi często...?

  2. #2
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Jeśli było by niebezpiecznie to przewoźnik utracił by koncesję na wykonywanie lotów, a pilot lecąc niesprawnym samolotem i wiedzący o tym fakcie utracił by licencję, którą nie jest tak łatwo dostać mimo wszystko. Lądowanie na ILS'ie nie jest niczym złym. Jest wtedy dużo czasu i piloci się nie spieszą i mniejsza szansa popełnienia błędu. A lądowanie ILS też trzeba ćwiczyć. Bądź spokojny. Pilot lądujący nawet jakby robił to pierwszy raz (jak lecisz z PL to conajmniej drugi ), a obok niego leci zawsze bardziej doświadczony.
    Pitterek

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lofix Zobacz posta
    nawet lądowania - to Ryanair ma znacznie twardsze.
    To raczej malo miarodajna miarka wyszkolenia pilota.

    że RYR kiedy się tylko da ląduje na ILS-ie.
    Bo tak zawodowi piloci z reguly robia. I nawet jak pogoda jest bardzo dobra to "podpieraja" sie ILS-em. To bardzo dobra praktyka. Podejrzewam ze tak samo robia piloci Wizzu i innych.

  4. #4
    Awatar Wit90

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPRZ/LEŻAJSK

    Domyślnie

    Pilot podejmując decyzję uwzględnia warunki pogodowe, tak samo Wizz oraz Ryanair

  5. #5
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Wystarczy że pas będzie mokry i lądowania z założenia robi się wtedy twardsze, niezależnie od linii.

  6. #6
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Wystarczy, że jedni lądują na B738, a drudzy na A320... Subiektywnie lokalizacja miejsca w samolocie też wpływa na komfort lądowania, pogoda, itp... Ale to samodzielną miarą klasy pilota być nie może!

    Po 90 lotach z RYR nie mam wrażenia, by piloci tej linii byli przypadkową grupą stworzoną z szalonych operatorów snopowiązałki, choć subiektywnie latają "bliżej krawędzi" (na lampkach bardziej czerwonych) niż W6. BTW spróbuj wyguglać coś o niePolakach za sterami WZZ

  7. #7
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Nikt bez odpowiednich uprawnień nie dostanie w ręce samolotu o wartości ćwierć miliarda złotych z dwoma setkami ludźmi na pokładzie (suma samych tylko konwwencyjnych odszkodowań to ok. 90 milionów złotych).
    Nie wierzcie w brednie o niedoszkolonych pilotach lowcostów. Gdyby było w nich choć ziarno prawdy, to biorąc pod uwagę liczbę wykonywanych operacji mielibyśmy codziennie jakiś incydent.

  8. #8
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Zacznijmy od tego, że żaden pilot nie jest wariatem i nie poleci samolotem z czerwonymi kontrolkami, bo mógłby się sam zabić. Chyba, że w jakimś Kongo.
    A tak ogólnie to piloci są nie gorzej wyszkoleni niż w innych europejskich liniach. Przecież Ryanair to jest 200 samolotów latających non stop, gdyby coś robili po łebkach, to już dawno by się coś zdarzyło. Ba, mieli jeden poważny wypadek (bird strike), samolot został zezłomowany, a nic się nikomu nie stało dlatego, że piloci wykazali się zimną krwią i profesjonalizmem.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Dyszobaba

    Domyślnie

    Mistrz Artur Kielak lata w Ryanie, to chyba najlepsza odpowiedz na watpliwosci do szkolenia. W Wizzie tez chyba niezli sa

  10. #10
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    W Wizzie obecny vice-mistrz Radek Rumszewicz... Konkurencja miedzy firmami jest zacięta
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 24-09-2011 o 18:09

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Dyszobaba

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    W Wizzie obecny vice-mistrz Radek Rumszewicz... Konkurencja miedzy firmami jest zacięta
    Różowi rządza, królowa jest tylko jedna
    layoverlover likes this.

  12. #12
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    spoko jeszcze nikt nie zginął ani u MOLa ani u Różowej Landrynki i niech tak będzie do końca świata i 1 dzień
    Ja latałem z różowymi kilkanaście razy(awatar!) - zawsze idealne lądowania
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  13. #13
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Koszt polisy ubezpieczeniowej to też jest koszt o który można zadbać. Im mniej incydentów, im bardziej restrykcyjne procedury tym ten koszt niższy. Per saldo MOL'owi bardziej opłaca się przekierować samolot niż "kazać" pilotom lądować na "czerwonych kontrolkach"

  14. #14
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A czy w przekierowanym samolocie "czerwone" na innym lotnisku same zgasną chyba nie - wtedy trzeba lądować w miarę możliwości jak najszybciej ( zrzut paliwa i tzw awaryjna szyna)
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  15. #15
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    A czy w przekierowanym samolocie "czerwone" na innym lotnisku same zgasną chyba nie - wtedy trzeba lądować w miarę możliwości jak najszybciej ( zrzut paliwa i tzw awaryjna szyna)
    Zrozumiałem "czerwone lampki" jako pewną przenośnię naciągania minimów do lądowania i toteż to miałem właśnie na myśli w swojej wypowiedzi.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •