Strona 13 z 108 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 2159
Like Tree1723Likes

Wątek: Samoloty dla VIP-ów

  1. #241
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Nie topowo to nie znaczy ubogo.
    Jakby wiec facet dodal "stosunkowo ubogo" to bylby pewnie bardzo bliski prawdy. Kazdy samolot tej wielkosc obecnie latajacy bez FMS jak najbardziej jest "ubogi nawigacyjnie" a polskie Tu-154 chyba raczej go nie maja. Przez brak jednego slowka nie okreslabym faceta "kretyn" biorac pod uwage masowy charakter mediow, "kretynizm" dziennikarzy w sprawch lotniczych jest czestym zjawiskiem ale akurat nie w tym wypadku.
    http://www.airliners.net/photo/Polan...Air/1221062/L/

    TCAS jest obecnie wyposazeniem obowiazkowym. A co do nawigacji, to Aeroflot czy inne rosyjskie linie w wiekszosci poinstalowaly wyposazenie typu GPS KLNa. Malo kto juz rzeczywiscie nawiguje wg wynalazkow typu INS czy ich rosyjskie odpowiedniki.

  2. #242
    Awatar Embraer_Boeing

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    LJLJ

    Domyślnie

    sory za mały OT ale może ktoś wie dzisiaj do Lublany przyleciał minister obrony i pare innych gości napewno to jest rządówka, ale nigdzie nie pisze czy tu-154 czy jak-40

  3. #243

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Ulan Bator

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer_Boeing
    sory za mały OT ale może ktoś wie dzisiaj do Lublany przyleciał minister obrony i pare innych gości napewno to jest rządówka, ale nigdzie nie pisze czy tu-154 czy jak-40
    PLF106 YK4 044

  4. #244
    Awatar Embraer_Boeing

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    LJLJ

    Domyślnie

    Johner, dzięki

  5. #245
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    TCAS jest obecnie wyposazeniem obowiazkowym.
    Nie wewnatrz Rosji. Tupolewy i Ily latajace na trasach zagranicznych maja je zainstalowane, te uzywane wylacznie na trasach wewntarz Rosji w wiekszosci ich nie maja.

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Malo kto juz rzeczywiscie nawiguje wg wynalazkow typu INS
    INS jest do tej pory "podstawa" nawigacyjna duzych samolotow pasazerskich, nawet tych najnowoczesniejszych (laserowe IRS). Oczywiscie nowoczesne samoloty i ich FMS-y czerpia dzis informacje z wielu dostepnych zrodel jednoczesnie: INS, VOR/DME i GPS i algorytmy okreslaja polozenie na tej podstawie. Jest tez spora ilosc samolotow wcale nie takich starych ktorych FMS-y wogole nie korzystaja z GPS.

  6. #246
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Piszac "nawiguje przy uzyciu INS" mialem na mysli to, ze coraz mniej samolotow nie jest juz wyposazonych w FMC czy chocby podstawowy GPS, nawet tych ktore wyjsciowo ich nie mialy. To ze wiekszosc uzywa IRSa jako jednego ze zrodel danych o pozycji samolotu jest oczywiste.

  7. #247
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Piloci nie chcą wozić rządu

    Piloci rządowych samolotów nie chcą już wozić polskich polityków. Dziesięciu z nich złożyło wypowiedzenia i odchodzi z wojska - dowiedział się "Wprost". Powód? Dramatyczny stan maszyn, strach przed braniem odpowiedzialności za przewożonych w nich pasażerów, słabe zarobki i? vip-y przesiadające się do rejsowych samolotów.

    36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego, który obsługuje rządowe maszyny, liczy łącznie sześćdziesięciu lotników. Odejście aż dziesięciu osób w jednym momencie może więc oznaczać jego paraliż. Piloci nie chcą wypowiadać się oficjalnie. - Nikt nie chce wychodzić przed szereg i na do widzenia narażać się przełożonym. Odejścia ruszają na początku lutego, a skończą się w czerwcu - mówi informator "Wprost" z pułku. - Koledzy mówią, że wolą zrobić o jeden lot za mało niż pół lotu za dużo. Maszyny, którymi dysponujemy, to złom. Naprawdę strach do nich wsiadać. I nie chodzi tu tylko o nas, ale przede wszystkim o ludzi, których wozimy. Nikt nie chce brać odpowiedzialności za życie prezydenta czy premiera - dodaje.

    Nie bez znaczenia jest również niskie wynagrodzenie. Rządowy pilot, który w pułku zarabia 3-4 tys. zł netto, w prywatnych liniach może zarobić nawet dziesięć razy więcej. - Do tego dochodzi jeszcze polityka nowego rządu, który lata rejsowymi liniami. Skoro oni stawiają na nas krzyżyk, to nic tu po nas. Jeśli nasza praca ma się sprowadzać do odbywania lotów treningowych, to lepiej zrezygnować - mówi "Wprost" jeden z odchodzących pilotów.

    Wprost
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #248

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego, który obsługuje rządowe maszyny, liczy łącznie sześćdziesięciu lotników. Odejście aż dziesięciu osób w jednym momencie może więc oznaczać jego paraliż
    Jeżeli określenie "lotnik" oznacza pilota to chyba mamy przerost formy nad treścią... W porywach mamy pewnie 6 maszyn zdolnych do lotu z vipami na pokładzie (w tym śmigłowce) więc w czym problem?

  9. #249
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Offset za transport VIP

    Przyszły dostawca rządowych samolotów będzie musiał w ramach offsetu zainwestować w stworzenie w Polsce ośrodka technicznej obsługi nowej floty VIP – dowiedziała się „Rz”

    Komitet offsetowy w resorcie gospodarki właśnie zatwierdził założenia przyszłej umowy kompensującej zakup sześciu samolotów do przewożenia najważniejszych polityków. Minister oczekuje, że producenci samolotów nie tylko zorganizują u nas serwis maszyn VIP, ale też dostarczą krajowym firmom nowe technologie.

    Decyzja resortu gospodarki ucina dyskusję, czy zakupy rządowych samolotów powinny być uzależnione od obowiązków offsetowych. W przypadku nałożenia obowiązku kompensacji prawo nakazuje, by zagraniczny dostawca sprzętu wojskowego zainwestował w gospodarkę co najmniej równowartość kontraktu.Koszt zakupu samolotów dla VIP jest szacowany na ćwierć miliarda dolarów.

    – Jesteśmy gotowi do ogłoszenia konkursu. Opracowanie wymagań technicznych zakończyliśmy już dawno. Czekaliśmy tylko na decyzję w sprawie offsetu – mówi przewodniczący komisji przetargowej Arkadiusz Szyszkowski, wiceprezes Agencji Mienia Wojskowego, która odpowiada za organizację przetargu.

    Każda z sześciu zamawianych średniodystansowych maszyn ma mieć zasięg minimum 8 tys. km i powinna zabierać na pokład 19 pasażerów i dwóch członków załogi. Dodatkowe punkty w przetargu zostaną doliczone za możliwości samolotu i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo – na przykład za trzeci silnik. Trudny do spełnienia wydaje się natomiast warunek, by po rozstrzygnięciu przetargu pierwszy z zamówionych samolotów był do dyspozycji polskich VIP w ciągu 15 miesięcy. Boom na rynku tego typu maszyn spowodował, że ich po prostu brakuje.

    Szef Agencji Mienia Wojskowego Krzysztof Grodziecki zastrzega, że przed ogłoszeniem przetargu cały pakiet wymagań technicznych i założeń offsetowych zostanie zweryfikowany w biurze procedur antykorupcyjnych MON.

    Polityczne VIP mają teraz do dyspozycji jeden prezydencki Tupolew 154 (drugi jest w remoncie) i dwa ponaddwudziestoletnie Jaki 40. Dwa kolejne są właśnie naprawiane na Białorusi.
    Źródło : Rzeczpospolita
    Zaorać, buraki posiać...

  10. #250
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ciekawe to doniesienie, że piloci nie chcą latać, o tyle że w Bydgoszczy na dniach Jaki-40 dużo latały i to kilka sztuk (2 na bank), a przedtem długo dość rzadko się pojawiały. W ogóle do kiedy one jeszcze posłużą?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  11. #251
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Kłopoty z łącznością w rządowym samolocie

    Nowo zainstalowany system telefonicznej łączności satelitarnej w samolocie głowy państwa nie działa poprawnie - potwierdza tvn24.pl rzecznik prasowy Ministerstwa Obrony Narodowej Robert Rochowicz.

    O problemach poinformowało RMF FM, ale o opóźnieniach w instalacji telefonów satelitarnych w rządowych samolotach tvn24.pl już informowało kilkanaście dni temu. Pierwszy system łączności satelitarnej miał działać w połowie lutego. Rzecznik Sił Powietrznych Wiesław Grzegorzewski mówił później o innym terminie. Jednak okazało się, że obiecana data sprawnego funkcjonowania systemu znowu ulegnie zmianie.

    Kolejne opóźnienia

    Nie wiadomo kiedy premier i prezydent będą mogli komunikować się w czasie lotu. Teraz gdy w Moskwie zamontowano łączność w prezydenckim TU154 M okazało się, że aparatura nie działa sprawnie.

    Informację o niesprawnym systemie w samolotach potwierdził w rozmowie z tvn24.pl rzecznik prasowy Ministerstwa Obrony Narodowej Robert Rochowicz.

    Brak łączności z satelitą

    W trakcie testów okazało się, że system nie funkcjonuje poprawnie. Kiedy telefon traci łączność z jednym satelitą, automatycznie powinien łączyć się z innym. Na tym etapie jest błąd. Urządzenie zamiast łączyć się, wylogowuje się, co powoduje zerwanie połączenia.

    Zmiana providera

    Jeszcze nie wiadomo, jak MON zamierza usunąć tę wadę. Może spróbować zmienić dostawcę łączy satelitarnych, czyli tzw. providera. Ministerstwo Obrony Narodowej wybrało dostawcę innego, niż proponował amerykański producent systemu. Jeśli MON zdecyduje się na taką zmianę, trzeba będzie przeprowadzić kolejne testy, a to kosztuje. Koszt będzie rosnąć tym bardziej, im dłużej samolot będzie stał w hangarze w Moskwie.

    Według informacji radia, na montaż systemu w samolocie resort obrony wydał już 1,2 mln złotych.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #252
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Satelitarny telefon za 1,2 mln
    Tego by nawet Mrożek niewymyślił

    Ciekawe czy ten MON-owski provider był tańszy od zalecanego przez amerykanów czy nie.

  13. #253
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ciekawe czy w koszt jest wliczone dokładne sprawdzenie samolotu i systemu łączności pod kątem podsłuchów Swoją drogą strasznie problematyczne dla ABW muszą byc remonty naszych maszyn VIPowskich zagranicą.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #254

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    TVN24 podało, że Kaczyński chciał odwołać wizytę na Węgrzech z powodu braku dostępnej Tutki, ale ostatecznie poleci samolotem wyczarterowanym. Temat Tutek znów powróci, oby wreszcie z jakimś konkretnym wnioskiem = przetargiem na nowe rządówki

  15. #255
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ten wyczarterowany samolot to bedzie E45 LOT'u.

  16. #256
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Oczywiście TVN24 musiał zrobić czerwoną belkę z tą informacją Coraz bardziej przekonuje się że TVN24 staje się coraz bardziej debilną telewizją.

  17. #257

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez onet.pl
    Prezydent bez rządowego samolotu

    - Fakty są takie, że prezydent Lech Kaczyński dowiedział się w sobotę, że nie ma samolotu rządowego. Ta wiadomość się potwierdziła – powiedział w TVN24 Michał Kamiński z Kancelarii Prezydenta. Lech Kaczyński mimo to uda się z planowaną wizytą na Węgry.
    Jak dodał minister Kamiński, "w ostatniej chwili udało się wyczarterować samolot". Jutro prezydent wylatuje na Węgry. Poleci wyczarterowanym samolotem i wróci również w ten sam sposób - potwierdził Michał Kamiński.

    Minister dodał, że nie wie o jaką usterkę bądź remont maszyny rządowej chodzi. Wcześniej Agnieszka Liszka, rzeczniczka rządu informowała, iż samolot ma usterkę techniczną i nie będzie mógł zostać wykorzystany.

    Kamiński zaprzeczył sugestiom, że jest to przejaw konfliktu rządu z głową państwa. - To nie jest rodzaj zarzutu tylko informacja. Nie ma konfliktu, to obiektywny fakt – podkreślił minister Michał Kamiński z KP.

    Ppłk Wiesław Grzegorzewski, rzecznik Sił Powietrznych stwierdził w TVN24, że oba samoloty jakie są do dyspozycji najwyższych władz Polski, są obecnie "uziemione". Jeden przechodzi obowiązkowy przegląd techniczny. W drugim w kolei - po zamontowaniu w Rosji nowoczesnych systemów łączności - ma problemy z układem nawigacyjnym.

  18. #258
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zajechali Tutkę :P
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #259
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Należący do 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego samolot Tu-154M w czwartek wieczorem wrócił do Polski.
    (...)
    Niestety, jak dowiedzieliśmy się oficjalnie w 36 splt - po wylądowaniu stwierdzono, że system łączności satelitarnej nie działa poprawnie. Ekipa techniczna, która zajmowała się zamontowaniem urządzeń, będzie kontynuować prace w Polsce. Zanim zostanie dokonany odbiór samolotu, system musi działać właściwie.
    Poza niedziałającym systemem łączności satelitarnej, samolot jest sprawny. Sprawny jest także drugi z używanych przez 36 splt Tu-154M - powiedział nam rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych, ppłk Wiesław Grzegorzewski.

    lotniczapolska.pl, 21.03.2008 piątek

    - Fakty są takie, że prezydent Lech Kaczyński dowiedział się w sobotę [tj. 22.03], że nie ma samolotu rządowego.
    (...)
    Ppłk Wiesław Grzegorzewski, rzecznik Sił Powietrznych stwierdził w TVN24, że oba samoloty jakie są do dyspozycji najwyższych władz Polski, są obecnie "uziemione". Jeden przechodzi obowiązkowy przegląd techniczny. W drugim w kolei - po zamontowaniu w Rosji nowoczesnych systemów łączności - ma problemy z układem nawigacyjnym.

    onet.pl, 24.03.2008 wtorek
    Chyba ktoś coś kręci - albo dziennikarze, albo rzecznik DSP, bo te dwie informacje, mające pochodzić z tego samego źródła, w zasadzie wykluczają się.

  20. #260
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Ten wyczarterowany samolot to bedzie E45 LOT'u.
    I pewnie specjalnie dla LK ten z logo WOSP

Strona 13 z 108 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. FYM
    Refback This thread
    27-11-2013, 17:36
  2. 23-11-2013, 21:20
  3. 22-11-2013, 13:50
  4. 24-01-2013, 18:34
  5. 23-11-2012, 13:47
  6. 14-11-2012, 18:41
  7. 06-11-2012, 14:03
  8. 22-10-2012, 22:59
  9. 20-06-2012, 13:58
  10. 28-09-2011, 22:06
  11. 19-09-2011, 08:32
  12. 15-09-2011, 19:39
  13. 10-04-2011, 03:57
  14. 21-03-2011, 19:14
  15. 08-02-2011, 15:29
  16. 02-01-2011, 09:37
  17. 29-12-2010, 21:36
  18. 03-12-2010, 23:11
  19. 18-11-2010, 20:37
  20. 07-11-2010, 16:31
  21. 30-10-2010, 10:49
  22. 23-09-2010, 14:13
  23. 14-09-2010, 21:16
  24. 12-09-2010, 13:15
  25. 27-08-2010, 14:01
  26. 25-06-2010, 21:27
  27. 09-06-2010, 13:53
  28. 08-06-2010, 15:39
  29. 30-05-2010, 17:48
  30. 29-05-2010, 11:55
  31. 29-05-2010, 11:06
  32. Smole
    Refback This thread
    28-05-2010, 22:14
  33. 15-05-2010, 14:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •