a kiedy wymienia Tupolevy? Te samoloty tez powinny byc wymienione - nawet czesi lataja Airbusem teraz
a kiedy wymienia Tupolevy? Te samoloty tez powinny byc wymienione - nawet czesi lataja Airbusem teraz
a moze Plski rzad czeka, az ktos za symboliczne 1 euro nam przekaze samoloty, tak jak Migi 29 Moze Merkel
Nie ma co ukrywac, ze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze. Zakup nowych samolotow to duzy koszt...Zamieszczone przez KOŁO
Jest jeszcze kwestia reakcji mediow, nastawionych zdecydowanie antyrzadowo. Gdyby ten rzad zdecydowal sie na zakup nowych samolotow, to nawet najgorszy dziennikarzyna z najbardziej zapadlej dziury nie zostawilby na nim suchej nitki . Stad pewnie to przeciaganie sprawy. Mam wrazenie wiec, ze ten rzad nie podejmie w tej sprawie zadnej wiazacej decyzji .
Pozdr,
MH
Dziwne to trochę... Kasę rozwalają na prawo i lewo a boją się zdecydować o zakupie samolotów. Przecież mogą je wyleasingować i rozłożyć obciążenie na wiele lat. Dopiero co słyszałem wczoraj, że BOR chce 15mln dodatkowych funduszy - między innymi 5 mln na zakup limuzyn...
Jak tak trzęsą dupami bojąc się reakcji mediów i społeczeństwa to nic tylko patrzeć jak któryś sobie te szanowne 4 litery roztrzaska w JAKu :/
Amen.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Obecnie milosciwie nam panujacy "uklad" rzadzacy opanowala niemoc decyzyjna, bo... najtrudniej rozliczyc tego, kto zadnych decyzji nie podejmuje. Przy podjeciu decyzji zawsze sie moze jakis blad zdarzyc, a za pare lat przyjdzie nowa ekipa i zacznie szperac w teczkach poprzednikow, wiec lepiej sie nie narazac i tylko zajac sie dzialaniami opozniajacymi, wynajdywaniem kolejnych problemow...
Jest to aktualne tym bardziej, ze obecna ekipa na sztandarach rozliczeniowych doszla wlasnie do wladzy i sama stala sie zakladnikiem tych hasel...
Mam niezla orienacje jaki jest obecnie w skali kraju uwiad decyzyjny branzy drogowej - w przeciwienstwie do szumnego PR-u o tysiacach kilometrow autostrad i drog ekspresowych. Przyklad chocby drobny w skali kraju acz bardzo znany - Rospudy, a takich Rospud czekaja nas setki...
Czy wszedzie beda odbywac sie referenda majace maskowac nieudolnosc decyzyjna i chec zrzucenia odpowiedzialnosci na kogos innego?
Tak samo jest zapewne w branzy lotniczej w przypadku samolotow dla VIP-ow...
Jezeli decydenci nie zmieni sposobu myslenia - nie chce byc zlym prorokiem, ale oby euro 2012 nie zakonczylo sie kompromitacja...
fire walk with me!
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?...rticleId=4633230 czerwca Agencja Mienia Wojskowego otworzy koperty z ofertami. W przetargu na sześć maszyn dla VIP-ów walczy pięciu światowych producentów i Bumar, który jeszcze nic nie przedstawił. Na razie najlepiej wypadają brazylijskie Embraery - ustalił DZIENNIK.
Embraer Empresa Brasileira de Aeronáutica jest zdecydowanym faworytem przetargu ogłoszonego przez Agencję Mienia Wojskowego. Konkurentów - Airbusa, Bombardiera, Dassaulta i Gulfstreama - bije na głowę we wszystkich punktowanych kategoriach: ceny samolotów, części oraz doświadczenia przy serwisowaniu samolotów w Polsce. Ich model Legacy 600 spełnia oczekiwania polskiego rządu, który chce mieć trzy samoloty na minimum 15 pasażerów w jednej kabinie oraz trzy z wyodrębnionym salonem dla czterech osób i drugim przedziałem dla minimum 11 pasażerów. Każda z maszyn musi latać z prędkością minimalną 750 km/h na odległość co najmniej 5 tys. km, startować i lądować w trudnych warunkach oraz mieć gwarancję na min. 1,5 tys. godzin lotu lub trzy lata. Brazylijska maszyna znacznie przekracza te wymogi.
"Warunkiem zwycięstwa będzie zaoferowanie w internetowej aukcji najniższej ceny za model, który będzie spełniał stawiane wymagania. Chodzi o wybór bezpiecznej maszyny, która przez najbliższych 20 lat będzie wozić nie tylko najważniejsze osoby w Polsce, ale i zagranicznych gości najwyższego szczebla" - wyjaśnia Krzysztof Grodzicki, wiceprezes Agencji Mienia Wojskowego, a jednocześnie przewodniczący komisji przetargowej.
Embraer jest w stanie spełnić też ostatni wymóg stawiany przez polski rząd - podpisać z Ministerstwem Gospodarki umowę offsetową w zakresie inwestycji zbrojeniowych w Polsce na co najmniej taką samą wartość, na jaką będzie opiewać kontrakt. Bo brazylijska firma, oprócz produkcji cywilnej, w ramach projektu Embraer Defence Systems prowadzi produkcję sprzętu wojskowego. Specjalizuje się m.in. w systemach wczesnego ostrzegania.
Wybór brazylijskiej maszyny krytycznie ocenia Wojciech Łuczak, redaktor naczelny miesięcznika "Raport" i wydawca "Skrzydlatej Polski". "W tym roku widziałem ten samolot na targach w Niemczech, bo tamtejszy rząd też rozpisał przetarg. Niemieccy oficjele nie przejawiali zainteresowania. Brazylijski samolot jest mały i ciasny, więc na dłuższych trasach podróż może być męcząca. Są samoloty wygodniejsze dla VIP-ów, m.in. bombardiery, gulfstreamy czy falcony" - wyjaśnia.
To kolejna próba zakupu maszyn dyspozycyjnych dla polskiego rządu. Dotychczasowe przetargi były odwoływane, unieważniane lub oprotestowywane głównie z powodu wadliwie skonstruowanych wymogów technicznych. Po spektakularnych awariach radzieckich jaków 40 m.in. w Afryce i Afganistanie, LOT chciał odsprzedać lub wypożyczyć rządowi kilka swoich maszyn. Na takie rozwiązanie nie zgodziło się jednak wojsko odpowiedzialne za bezpieczeństwo VIP-ów. Obecny przetarg ogłoszony w końcu ub. roku ma być rozstrzygnięty w lipcu.
Nierozwiązaną zagadką jest oferta Bumaru. Polski koncern zbrojeniowy zgłosił chęć wzięcia udziału w rywalizacji, ale wciąż nie wiadomo, jaki samolot przedstawi. Jeszcze w lutym tego roku prezes Roman Baczyński prowadził rozmowy z kilkoma producentami. Z ustaleń "WSJ Polska" wynika, że zainteresowania przetargiem nie wyraził Boeing.
To ile czasu YK40 leciał do Afganistanu?Po spektakularnych awariach radzieckich jaków 40 m.in. w Afryce i Afganistanie
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Myślę, że opinia Pana Łuczaka jest tendencyjna. Z jednej strony E. ma najlepszą ofertę we wszystkich punktowanych parametrach, a z drugiej strony po stronie argumentów przeciw jest... mniejsza wygoda spowodowana małą wielkością samolotu. To śmieszne. Wielkość ma wtórne znaczenie. I tak przez większość lotu się siedzi. No i dobijający jest argument z tymi Niemcami. Może ktoś by zapytał jakie samoloty chce zastąpić Rząd Federalny... Z tego co dowiedziałem się we Friedrichshafen to oni szukają zastępcy dla... A310!!!
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Coś mi się zdaje, że są to narzekania w stylu "Ten Merc S-Klasy jest ciasny i mało wygodny. Przecież są inne auta segmentu luksusowego oferujące większy komfort"
Ludzie! Przecież mówimy o samolocie mającym zastąpić JAKa! Co by to nie było to i tak będzie skok jakościowy. Szczerze mówiąc cały czas mnie gnębi pytanie czy na pewno potrzeba nam aż 6-ciu maszyn...
Może władza najwyższa w kraju będzie chciała latać mniejszymi samolotami jak będą one nowe i "luksusowe". Chyba że prezydentowi nie przystaje niczym węższym niż Tu154 latać, ale to się polityczne robi i chyba nie warte komentarza.Zamieszczone przez lamer
Może w takim razie Bumar złoży oferte Airbusa A380 w wersji Polish Vip?:P
AMW zamknęła właśnie postępowanie przetargowe na samoloty dla polskich VIPów. No, to teraz ciekawe co będzie, Jaki w tym roku idą na żyletki, przecież?
http://www.amw.com.pl/samoloty_VIP.php
Politycy na razie nie dostaną nowych samolotów
Najważniejsze osoby w państwie nie przesiądą się jeszcze z wysłużonych rupieci do nowoczesnych maszyn. Przetarg na samoloty dla VIP-ów został odwołany. Wszystko przez wadliwe warunki i kryteria oceny ofert - lakonicznie tłumaczy Agencja Mienia Wojskowego.
Na nowe samoloty rząd ma 875 mln zł. Prezydent, premier, marszałkowie Sejmu i Senatu - wszyscy niecierpliwie czekają na zastąpienie przestarzałych Jaków-40 nowoczesnymi i bezpiecznymi maszynami. I będą czekać trochę dłużej, bo prezes AMW zdecydował o odwołaniu przetargu.
Skąd ta decyzja? Agencja tłumaczy, że chodzi o błędy w warunkach, a tylko odwołanie przetargu pozwoli na uwzględnienie wszystkich uwag i wniosków komisji przetargowej. Możliwe, że do czasu zakupu nowych samolotów, politycy skorzystają z rozwiązania tymczasowego - maszyn wypożyczonych na okres przejściowy.
Na stałe Agencja Mienia Wojskowego chce kupić sześć luksusowych samolotów. Warunki? Trzy muszą być przystosowane do transportu minimum 15 pasażerów w jednej kabinie i trzech członków załogi. Trzy pozostałe muszą mieć salonki na cztery osoby, przedział dla minimum 11 pasażerów i miejsce dla trzech osób z załogi.
Wyposażenie wnętrz wszystkich samolotów ma być na poziomie obowiązującym w klasie biznes samolotów pasażerskich.
Dziennik Online
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Skoro "brazylijczyk" jest ciasny to niech politycy schudną! Z tego co widac w Sejmie, średnia waga polityka przekracza 90 kg. Codziennie rano 30 minutowa gimnastyka i do Sejmu.Brazylijski samolot jest mały i ciasny, więc na dłuższych trasach podróż może być męcząca. Są samoloty wygodniejsze dla VIP-ów, m.in. bombardiery, gulfstreamy czy falcony - wyjaśnia.
Moze wojsko takie im cos kupi?
samolot1
samolot2
samolot3
samolot4
samolot5
samolot6
samolot7
samolot8
samolot9
samolot10
samolot11
samolot12
.
Zakładki