Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 71 z 73 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,401 do 1,420 z 1458
Like Tree467Likes

Wątek: Samoloty dla VIP-ów

  1. #1401

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    W mojej opinii zdarzenie,którego dotyczy dyskusja, nie jest incydentem lotniczym lecz incydentem dotyczącym niewydolności aparatu państwa. I pod takim kątem powinno być rozpatrywane. Zatem część poruszanych tutaj spraw powinna być omawiana w zupełnie innych wątkach. Myślę, że zbyt wiele postów poświęcono dziennikarzom. Udział dziennikarzy w tego rodzaju wizytach oraz zakres udostępnianych im środków jest decyzją polityczną. Można o tym dyskutować, ale nie odgrywa to żadnego znaczenia w ocenie zdarzeń, które miały miejsce w Londynie. Aby dokonać takiej oceny trzeba przyjąć jako punkt wyjściowy fakt, że, państwo podjęło się zadania transportu dziennikarzy...
    Jestem wieloletnim czytelnikiem tego forum. Do zalogowania się skłoniła mnie sytuacja,że do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
    Czy można było zrobić coś więcej w sprawie lotu Casy? Kolega PeK słusznie zauważył, że skrzętnie pominięto przyczyny,dla których odlot był możliwy dopiero po 3 w nocy. Bez podania tych przyczyn nie ma sensu rozważanie, czy możliwe było wysłanie zapasowej załogi. I druga kwestia. Nie przygotowano żadnego planu B na taką okoliczność, skutkiem czego dalsze działania były nerwowe i mocno przypadkowe.
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Tak przy okazji w najlepiej zorganizowanych liniach na swiecie (mozesz sobie wpisac dowolna nazwe) zalogom tez "wychodza" godziny i nikt z tego afer nie robi. Zaloga i pasazerowie ida do hotelu.
    Nie jest problemem , że do takiej sytuacji doszło, to po prostu statystyka. Ale jako podatnik i obywatel mam prawo wymagać, by oganizacja lotu zabezpieczana przez państwo była na poziomie co najmniej dobrych linii lotniczych...

    Co do dalszych zdarzeń pozwolę sobie przedstawić moją opinię:
    1. Dyskusja, która instrukcja miała zastosowanie do lotu, czy mamy pierwszego wicepremiera i kto nim jest, to dyskusja zastępcza. Tak naprawdę chodzi o to, czy za to co się stało, powinno się wyciągnąć odpowiedzialność karną, czy tylko polityczną. Nawet Michał Karnowski, którego trudno określić jako dziennikarza stojącego w opozycji do rządu, wprost napisał, że uważa za błąd umieszczenie na pokładzie jednego samolotu tylu osób odpowiadających za stan państwa. Jeśli nie naruszono zapisów instrukcji, to naruszono wynikające ze zdrowego rozsądku zasady bezpieczeństwa. Negowanie tego faktu będzie skutkowało generowaniem kolejnych wersji instrukcji "posługiwania się młotkiem". Żaden autor instrukcji nie jest przewidzieć bogactwa zdarzeń jakie niesie życie. Co najwyżej kolejne zapisy doprowadzą do sytuacji, gdy w praktyce nie będzie można wykonać żadnego lotu...
    2.
    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    To będzie łopatologicznie.
    Zbyt dużo pasażerów w stosunku do ilości siedzeń to zdarzenie takiej samej rangi jak:
    ....
    ....
    Czyli zdarzenie, które wymaga działania załogi, ewentualnych zmian w planowaniu lotu, ale NIE JEST INCYDENTEM, o ile tylko załoga podejmie działania prawidłowe.
    Takie zdarzenie nie jest incydentem lotniczym, ale jest jak najbardziej incydentem w sferze zapewnienia bezpieczeństwa najważniejszych osób w państwie. I w tym wypadku wbrew pozorom nie chodzi o bezpośrednią możliwość zamachu terrorystycznego. Na tego rodzaju wizyty nie daje się akredytacji przypadkowym osobom. Śmiem twierdzić, że twarze wszystkich dziennikarzy, którzy weszli na pokład samolotu są doskonale znane pracownikom BOR-u i vice versa... Problemem jest zupełnie coś innego. Przed odlotem BOR powinien dysponować imienną listą pasażerów z podziałem na poszczególne samoloty (wygląda na to, że w chwili obecnej żadna instrukcja nie nakłada na zamawiającego lot stworzenia takiej listy). Podejrzewam zatem, że nie ma nawyku dokładnego sprawdzania tożsamości przed wejściem na pokład. A to już tworzy otwartą furtkę...

  2. #1402
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amit0 Zobacz posta
    Czy można było zrobić coś więcej w sprawie lotu Casy?
    Można było i ja w zasadzie wprost napisałem, co można było:
    1. nie wozić dziennikarzy na koszt podatnika w ogóle;
    2. skoro podjęto polityczną decyzję o wożeniu prywatnych dziennikarzy na publiczny koszt, to nie wozić ich samolotem, który nie służy do wożenia cywilnych pasażerów po Europie ze wszystkimi tego konsekwencjami, jak bardziej niewygodny, wolniejszy od rządowego odrzutowca ergo z definicji dłuższy lot, konieczność dłuższego postoju na lotnisku docelowym i późniejszy wylot stamtąd itd., lecz znaleźć inny sposób: od początku wkalkulować liczbę dziennikarzy zabieranych do rządowego Embraera i tej liczby się trzymać przy planowaniu lotu, wynająć czarter pasażerski, kupić im bilety na samoloty rejsowe, opłacić hotele w Londynie, zawieźć taksówkami albo cokolwiek jeszcze innego;
    3. skoro podjęto polityczną decyzję o użyciu do cywilnych celów wojskowego samolotu CASA (wożenie cywilnych pasażerów na cywilną imprezę nie należy do ustawowych zadań wojskowego lotnictwa transportowego - ma zero wspólnego z obronnością kraju, więc tę decyzję również należy zakwalifikować jako polityczną), to pozostać konsekwentnym (Nie mamy innego samolotu i co nam zrobicie?) i kazać im wracać w ten sam sposób, w jaki przylecieli. Albo na własną rękę, jeśli im przestała pasować CASA.

    Każdy inny wariant jest pogrążaniem się w dobrej zmianie.

    O bezpieczeństwo mało bym się martwił w tym przypadku. Nie sądzę, żeby było jakiekolwiek zagrożenie dowolnego rodzaju. Znacznie bardziej martwi chaos decyzyjny i urzędnicza niekompetencja, prawdopodobnie mocno podlana włazidupstwem.

    Całkiem niedawno napisałem, że rozwiązanie problemu samolotów rządowych należało zacząć od zakupu większych (średnich) maszyn, a w drugiej kolejności małych. Zrobiono odwrotnie, więc za jakiś czas mamy gwarantowaną powtórkę z rozrywki.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 16-12-2016 o 16:28

  3. #1403

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    akurat zakup teraz mniejszych ma sens bo odzwyczai dziennikarzy od latania za friko
    prafrazujac klasyka - nie mamy miejsca dla was i co nam zrobicie?

    a wozenie CASA nieletnich dzieci wojskowych to tez nalezy do szeroko rozumianej obronnosci kraju?
    pytanie retoryczne

  4. #1404
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Hehe, już to widzę, jak ich odzwyczai. Przez 25 lat się przyzwyczaili do dobrego życia, to teraz w dwa samoloty będą latać, a niektórych przypadkach nawet w trzy. Na czele prezydent albo premier z ochroniarzami i jakimś asystentem, bo więcej luda nie za bardzo się zmieści, za nimi Embraer z resztą delegacji, a na końcu CASA z dziennikarzami.
    Inna rzecz, że nowe maszyny doskonale się nadadzą, żeby raz na pół roku gdzieś trochę dalej polecieć jako alibi dla zakupu, a normalnie to co weekend do Gdańska, Krakowa, czy skąd tam jeszcze kolejni prezydenci i premierzy będą rodem.
    kasmar00 and RzEmYk like this.

  5. #1405
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z fb Sił Powietrznych
    W 3. Skrzydło Lotnictwa Transportowego/3rd Airlift Wing wybrano 12 pilotów wojskowych, którzy będą siadali za sterami Gulfstreamów G550. W kwietniu 2017 roku mają się udać na szkolenie do USA, które zapewnia producent. To samo dotyczy techników, którzy będą dbali o stan samolotów. Amerykanie
    zadbają o dostawy części zamiennych i przez 5 lat mają z nami współpracować w utrzymaniu maszyn dla VIP- ów, by potem te zadania w całości przejęli nasi wojskowi (informacja za dzisiejszym "Naszym Dziennikiem").
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  6. #1406
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    FB już bywał cytowany na tym forum, ale Nasz Dziennik chyba debiutuje
    pwaos likes this.
    jtf2


  7. #1407
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    To jest cytat z fb w całości. Kuriozalne jest, że oficjalny profil SP informując o swoim personelu powołuje się na informacje z prywatnej prasy.
    jtf2, Adik_s, 12wit and 1 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #1408

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    oficjalny profil SP informując o swoim personelu powołuje się na informacje z prywatnej prasy
    Jaki pan, taki kram jak to mówili starożytni Indianie
    lelek7 likes this.
    Co tu napisać....

  9. #1409

    Dołączył
    May 2014
    N077GL and saturn5 like this.

  10. #1410
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vwogorek Zobacz posta
    Frabryka Gulfstreama jest w Savannah, Georgia - polskie delegacje tam jadace moglyby odwiedzic obelisk Pulaskiego, on tam polegl (ranny zmarl na statku, nie wiem czy jest znane dokladne miejsce gdzie otrzymal smiertelna rane na polu bitwy). A wiec to odlegle miejsce ma pewien zwiazek z polskoscia.

  11. #1411

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Pod tym obeliskiem sa podobno jego szczatki, przynajmniej napis na tablicy tak mowi. Sam obelisk nie stoi tez na placu Pulaskiego.

  12. #1412

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Bardzo dobre video z ladowania G550 - koncentruje sie tylko na awionice. W przeciwienstwie do innych takich filmow ten nie jest zrobiony z trzesacej sie reki, jest super ostry i kompletnie czytelny w drobnych szczegolach (dla pelnego efektu trzeba to ogladac bezposrednio na YT):

    hypne likes this.

  13. #1413
    Awatar mały

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz EPBY

    Domyślnie


    2017-01-09
    Pierwszy etap produkcji G-550 zakończony

    Na terenie zakładów Gulfstream Aerospace Corporation miało miejsce uroczyste zakończenie pierwszego etapu produkcji samolotów G550, które zostaną dostarczone do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie.


    Tweet
    Fot. Jim Wise
    + zobacz więcej zdjęć

    W dniu 5 stycznia 2017 r. na terenie zakładów Gulfstream Aerospace Corporation miało miejsce uroczyste zakończenie pierwszego etapu produkcji samolotów w ramach realizacji umowy na dostawę samolotów G550 do przewozu najważniejszych osób w państwie (VIP).

    Ceremonia Roll-out poprzedzona została przeglądem samolotów oraz sprawdzeniem dokumentacyjnym procedury ich certyfikacji.

    Po zakończeniu pierwszego etapu produkcji, samoloty otrzymały certyfikaty Type Certificate, wydane przez amerykańską władzę lotniczą (FAA – Federal Aviation Administration). Oznacza to, że spełniły wszystkie normy techniczne dla lotnictwa biznesowego oraz przeszły sprawdzenia zarówno na ziemi jak i w powietrzu.

    Kolejnym etapem będzie przebazowanie samolotów do miasta Appleton – zakładów Gulfstream odpowiedzialnych za produkcję i instalację wyposażenia pokładu. Stamtąd samoloty trafią już bezpośrednio do użytkownika – 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie.

    Źródło: Inspektorat Uzbrojenia
    Źródło: Lotnicza Polska -
    thewho, Drzemi and saturn5 like this.

  14. #1414

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Mamy mieć B738 już w listopadzie. Negocjacje startują w poniedziałek.
    Co ciekawe, oferty są dwie: jedna od Boeinga, druga od Lufthansy.
    Jak tłumaczy resort obrony, Lufa może wynegocjować lepszą cenę.
    Od siebie dodam, że Boeing naaa peeeeewno da taki upust, żeby oferta LH była lepsza od tej Boeingowej
    „Nasz Dziennik”: Boeing 737 dla VIP-ów już w listopadzie - tvp.info

  15. #1415
    Awatar ojcie_c

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    kraju małego dyktatora.

    Domyślnie

    Źródło raczej z tych komediowych...
    Floridair likes this.
    http://czteryzero.wordpress.com <- blog o muzyce, lotnictwie, górach i różnych różnościach...

    Who's making your decisions? You or your religion? Your governments, your countries, you patriotic junkies? - Martin L. Gore

  16. #1416
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Profil sił powietrznych na fb już podłapał temat https://www.facebook.com/permalink.p...16138688398834
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  17. #1417

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Negocjacje zaczynają się już poniedziałek. Pierwszą omawianą kwestią będzie "elastyczność" samolotu, ponieważ do tej pory wyglądało to tak:


  18. #1418

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Źródło raczej z tych komediowych...
    ...nie da się jednak ukryć, że - bądź co bądź - niezwykle bliskie szefowi resortu obrony

  19. #1419
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Podobno dostawa pierwszego samolotu ma być przyspieszona - też szybsze przeszkolenie pilotów. Oby nie kończyli Type Rating z vipami na pokładzie.
    Już LOT w 1962 roku szkolił w Anglii pilotów (15 kapitanów) na Viscounty. Dwa miesiące później SP-LVB rozbity przy lądowaniu. Dopiero po tej tragedii zakontraktowano angielskiego instruktora i doszkalano pozostałych 12 pilotów.
    Straty na Viscountach : zginęło 5 z 15 czyli jak na wojnie 33%
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  20. #1420

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    To może być w sumie najciekawszą prognozą dla "ten kraj".
    tango fox, michastrain and sprajt2 like this.

Strona 71 z 73 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. FYM
    Refback This thread
    27-11-2013, 17:36
  2. 23-11-2013, 21:20
  3. 22-11-2013, 13:50
  4. 24-01-2013, 18:34
  5. 23-11-2012, 13:47
  6. 14-11-2012, 18:41
  7. 06-11-2012, 14:03
  8. 22-10-2012, 22:59
  9. 20-06-2012, 13:58
  10. 28-09-2011, 22:06
  11. 19-09-2011, 08:32
  12. 15-09-2011, 19:39
  13. 10-04-2011, 03:57
  14. 21-03-2011, 19:14
  15. 08-02-2011, 15:29
  16. 02-01-2011, 09:37
  17. 29-12-2010, 21:36
  18. 03-12-2010, 23:11
  19. 18-11-2010, 20:37
  20. 07-11-2010, 16:31
  21. 30-10-2010, 10:49
  22. 23-09-2010, 14:13
  23. 14-09-2010, 21:16
  24. 12-09-2010, 13:15
  25. 27-08-2010, 14:01
  26. 25-06-2010, 21:27
  27. 09-06-2010, 13:53
  28. 08-06-2010, 15:39
  29. 30-05-2010, 17:48
  30. 29-05-2010, 11:55
  31. 29-05-2010, 11:06
  32. Smole
    Refback This thread
    28-05-2010, 22:14
  33. 15-05-2010, 14:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •