Strona 89 z 108 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,761 do 1,780 z 2159
Like Tree1723Likes

Wątek: Samoloty dla VIP-ów

  1. #1761

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Samoloty dla VIP-ów muszą mieć odpowiednią liczbę "wylatanych godzin",

    Raczej piloci a zwłaszcza dowódcy załóg
    Przy okazji, czy te wszystkie loty, w zasadzie szkolne, odbywają się "na pusto"? Jeżeli tak to będą to chyba najdrożej wyszkoleni piloci na świecie.

    Pozdrawiam,

    Fiodi

  2. #1762
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Drozej niz zaloga Tupolewa?
    minty, sprajt2 and Rafciooo77 like this.

  3. #1763

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Sądzę że loty szkolne wykonywane są bez osób postronnych. Nielogiczne i co najważniejsze niebezpieczne, dla ewentualnych pasażerów byłoby latanie z nimi. Taki trochę drugi Smoleńsk w razie katastrofy by się wydarzył.
    sprajt2 likes this.

  4. #1764

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Drozej niz zaloga Tupolewa?
    Pytanie trochę od czapy. Czy to, że przed 2010 załogi były powoduje, że nie można myśleć o efektywności szkoleń? Mogę się oczywiście mylić, ale moim zdaniem wylatanie 250 h na 737 tylko w celach szkoleniowych jest mało efektywne i nie sądzę, żeby gdziekolwiek tak to wyglądało. Zastanawiam się, czy nie można było tego typu szkolenia prowadzić we współpracy np. z LOT. Łatwo się wydaje pieniądze podatników, czyli niczyje.

    Pozdrawiam,

    Fiodi

  5. #1765
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    To sa krople w morzu przepalanych budzetowych pieniedzy, i akurat te sa wydane sensownie. Pora skonczyc z dziadostwem. Pytanie czy 250 to nie za malo.

    Ewentualna wspolpraca z linia lotnicza mialaby sens, tyle ze raczej nie finansowy, a jako zbieranie doswiadczen
    QbaqBA, Jerry and sprajt2 like this.

  6. #1766
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fiodi Zobacz posta
    nie sądzę, żeby gdziekolwiek tak to wyglądało.
    Musiałbyś poszukać przykładu tworzenia transportu VIP od zera. Zazwyczaj na samoloty transportujące VIPów przechodzą piloci z transportowych jetów, mający już spore doświadczenie i latają z pilotami o jeszcze większym doświadczeniu ogólnym i na typie. Tutaj przeszkalamy ludzi z C-130/C-295 na G550/B-737 które są mocno innymi samolotami. Naloty wśród pilotów naszych transportowców też jakieś wybitne nie są.
    Cytat Zamieszczone przez Fiodi Zobacz posta
    Zastanawiam się, czy nie można było tego typu szkolenia prowadzić we współpracy np. z LOT.
    Na G550? Piloci wojskowi na 737 i Gulfy mają cywilne licencje?

    Edyta pyta czy wiadomo jakie dokładnie szkolenie (TR, FI, nalot?) i dla ilu załóg mieli zapewnione w umowach? Te umowy ew. można gdzieś znaleźć? W BIP MON nie widzę.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 24-05-2018 o 11:44
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #1767

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Musiałbyś poszukać przykładu tworzenia transportu VIP od zera.
    W sumie dobry pomysł, ciekawe czy uda się coś takiego znaleźć


    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zazwyczaj na samoloty transportujące VIPów przechodzą piloci z transportowych jetów
    Czy nie mamy pilotów latających na C17, w którym posiadamy jakiś udział?

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Na G550? Piloci wojskowi na 737 i Gulfy mają cywilne licencje?
    Może powinni od tego zaczynać, później TR i zbieranie doświadczenia w linii.

  8. #1768
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A pozniej by w linii zostali.

  9. #1769

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A pozniej by w linii zostali.
    Bez odpowiednich cyrografów by się nie obeszło, podejrzewam, że podpisywali takowe i teraz.

  10. #1770
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Owszem, podpisywali. Ale pytanie, czy i tak nie wyszloby ich taniej, niz robienie we wlasnym zakresie.

    Tak czy owak, prawda jest taka, ze dopiero teraz zaczyna to w miare normalnie wygladac.

  11. #1771
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fiodi Zobacz posta
    Czy nie mamy pilotów latających na C17, w którym posiadamy jakiś udział?
    Dwóch, czy trzech. Tutaj artykuł o pierwszym polskim dowódcy załogi na C-17, nalot ogólny 2500h, 1300h na typie, piszą tam, że ma wrócić do kraju w 2015 roku, pytanie czy trafił do 1blt, czy już na emeryturze...
    Ostatnio edytowane przez frik ; 24-05-2018 o 12:09
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #1772

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Sądzę że loty szkolne wykonywane są bez osób postronnych.
    To w takim razie w jakim charakterze latał Antoni, bodajże jeszcze w ubiegłym roku?

  13. #1773
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    W charakterze specjalisty.
    tango fox and mcxmcx like this.

  14. #1774

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fiodi Zobacz posta
    Mogę się oczywiście mylić, ale moim zdaniem wylatanie 250 h na 737 tylko w celach szkoleniowych jest mało efektywne i nie sądzę, żeby gdziekolwiek tak to wyglądało.
    Przecież (na szczęście) w lotnictwie wojskowym 90% lotów to loty w celach szkoleniowych

  15. #1775

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kad-et Zobacz posta
    Przecież (na szczęście) w lotnictwie wojskowym 90% lotów to loty w celach szkoleniowych
    Z tego 0% jetlinerem.

  16. #1776
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    I dlatego teraz trzeba.
    przemo-19 likes this.

  17. #1777

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fiodi Zobacz posta
    Z tego 0% jetlinerem.
    To prawda... ale to znaczy, że dla wojska to nie jest nic nadzwyczajnego.
    Prawdopodobnie w czasie tych 250 godzin szkolą się nie tylko piloci ale tez pozostały personel, wypracowywane i sprawdzane są procedury operacyjne, sprawdzane wyposażenie, którego raczej nie ma w żadnym innym samolocie itp.
    Jak napisał Frik tworzymy to od zera...
    Rafciooo77 likes this.

  18. #1778
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Tutaj przeszkalamy ludzi z C-130/C-295 na G550/B-737 które są mocno innymi samolotami.
    Na G550 to nawet z M28.

  19. #1779

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Wymieniane minima godzin dotyczą przecież tylko lotów o statusie HEAD, a więc lotów, podczas których na pokładzie jest jedna z wymienionych osób:
    1.Prezydent RP
    2.Marszałek Sejmu RP
    3.Marszałek Senatu RP
    4.Prezes Rady Ministrów
    Loty z urzędnikami niższego szczebla mogą się odbywać i pewnie w ten sposób piloci budują nalot wymagany do lotów HEAD.
    noise6, konrad777 and przemo-19 like this.

  20. #1780
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Problem w tym, że ich załogi ciągle się szkolą. Według odpowiedzi MON na pytania tvn24.pl, pierwsze mają być gotowe "od lipca".
    https://www.tvn24.pl/samoloty-dla-vi...,842363,s.html
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 89 z 108 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. FYM
    Refback This thread
    27-11-2013, 17:36
  2. 23-11-2013, 21:20
  3. 22-11-2013, 13:50
  4. 24-01-2013, 18:34
  5. 23-11-2012, 13:47
  6. 14-11-2012, 18:41
  7. 06-11-2012, 14:03
  8. 22-10-2012, 22:59
  9. 20-06-2012, 13:58
  10. 28-09-2011, 22:06
  11. 19-09-2011, 08:32
  12. 15-09-2011, 19:39
  13. 10-04-2011, 03:57
  14. 21-03-2011, 19:14
  15. 08-02-2011, 15:29
  16. 02-01-2011, 09:37
  17. 29-12-2010, 21:36
  18. 03-12-2010, 23:11
  19. 18-11-2010, 20:37
  20. 07-11-2010, 16:31
  21. 30-10-2010, 10:49
  22. 23-09-2010, 14:13
  23. 14-09-2010, 21:16
  24. 12-09-2010, 13:15
  25. 27-08-2010, 14:01
  26. 25-06-2010, 21:27
  27. 09-06-2010, 13:53
  28. 08-06-2010, 15:39
  29. 30-05-2010, 17:48
  30. 29-05-2010, 11:55
  31. 29-05-2010, 11:06
  32. Smole
    Refback This thread
    28-05-2010, 22:14
  33. 15-05-2010, 14:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •