Strona 1 z 71 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1418
Like Tree357Likes

Wątek: Samoloty dla VIP-ów

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Samoloty dla VIP-ów


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=5636&start=0
    Embraery dla Vip-ów


    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Przetarg na samolot dla VIP-ów: dwa tygodnie na pytania dla oferentów.

    Uczestnicy przetargu na samolot dyspozycyjny do przewozu osób pełniących najwyższe funkcje w państwie mają więcej czasu na przedstawianie uwag i pytań. Termin wyznaczony początkowo na 9 marca został bowiem przesunięty o dwa tygodnie - poinformowała w piątek rzeczniczka organizującej przetarg Agencji Mienia Wojskowego Jolanta Plieth-Cholewińska.
    W przetargu na takie samoloty uczestniczy sześciu oferentów - Airbus, Bombardier, Bumar, Dassault, Embraer i Gulfstream. Pierwsze samoloty docelowe mają zostać dostarczone przed końcem 2008 roku.

    Termin składania ofert upływa 30 kwietnia. Trzy tygodnie po ich otwarciu nastąpi elektroniczna aukcja - "internetowa dogrywka", a przedmiotem licytacji będzie cena. Nowe maszyny mają zastąpić samoloty Jak-40, których resurs kończy się w bieżącym roku. Na okres przejściowy, zanim zostaną dostarczone samoloty docelowe, MON chce pozyskać dwie maszyny.

    Jak poinformowała rzeczniczka, w składzie komisji przetargowej nastąpi zmiana, ponieważ jej przewodniczącym był jeden z wiceprezesów AMW odwołanych ze stanowiska.

    Zgodnie z warunkami przetargu, trzy samoloty mogą być zdolne przewozić po co najmniej 15 pasażerów, trzy pozostałe po minimum 11 pasażerów. Zasięg musi być nie mniejszy niż 5 tys. km, prędkość przelotowa musi wynosić co najmniej 0,7 Ma (750 km/h) na wysokości 1200 metrów.

    Samoloty mają być objęte gwarancją przez 3 lata lub 1500 godzin lotu. W wymaganiach zawarto też zapewnienie w Polsce podstawowego serwisu. W ocenie oferty 70 proc. odegra cena zakupu i eksploatacji - w tym szkoleń - w ciągu 20 lat, a 30 proc. warunki techniczne.

    Wymagane jest wyposażenie w urządzenia kodowanej łączności, zestawy identyfikacji swój-obcy, łącze transmisji danych w standardach NATO, system ostrzegający o namierzeniu maszyny przez radar lub inne źródło promieniowania; na pokładzie mają też znaleźć się środki obronne - wyrzutniki flar lub dipoli magnetycznych mylących rakiety wystrzelone w samolot.

    Za kilka lat jest przewidywany przetarg na samoloty długodystansowe, które zastąpią dwa używane teraz w pułku specjalnym Tu-154 - ich okres użytkowania kończy się w 2009-2010. (PAP)

  3. #3
    Awatar Adams_

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA & UP851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    prędkość przelotowa musi wynosić co najmniej 0,7 Ma (750 km/h) na wysokości 1200 metrów.
    Jedno zero zjedli
    A swoja droga ciekawe jakie szanse ma Airbus. Tu154 moga spokojnie zastapic, na Jaka40 zastepstwa raczej nie maja.

  4. #4
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adams_
    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    prędkość przelotowa musi wynosić co najmniej 0,7 Ma (750 km/h) na wysokości 1200 metrów.
    A swoja droga ciekawe jakie szanse ma Airbus. Tu154 moga spokojnie zastapic, na Jaka40 zastepstwa raczej nie maja.
    A318
    Troszkę większy ale co tam

  5. #5
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Czesi już mają rządowego A319. Swoją drogą efektowne malowanie
    http://www.planes.cz/cs/photo/1012551/
    Pozdrawiam, Piotr



  6. #6
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bus127
    Czesi już mają rządowego A319. Swoją drogą efektowne malowanie
    http://www.planes.cz/cs/photo/1012551/
    Ale ten przetarg ma wybrac następce Jaków, czyli coś mniejszego. Podczas przetargu na zastąpienie Tutek Airbus będzie miał już zdecydowanie szanse.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez Bus127
    Czesi już mają rządowego A319. Swoją drogą efektowne malowanie
    http://www.planes.cz/cs/photo/1012551/
    Ale ten przetarg ma wybrac następce Jaków, czyli coś mniejszego. Podczas przetargu na zastąpienie Tutek Airbus będzie miał już zdecydowanie szanse.
    Wieść gminna niesie, że bardzo duże szanse ma Embraer.
    Pozdrawiam, Piotr



  8. #8
    Awatar G@wron

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Airbus, Bombardier, Bumar, Dassault, Embraer i Gulfstream

    Wszystkie 5 firm produkuje samoloty, a Bumar ? nie wiecie czyje produkty oferuje no chyba, że zacznie produkować samoloty...
    bo jako firma zbrojeniowa może startować w takim przetargu ?

  9. #9
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G@wron
    Airbus, Bombardier, Bumar, Dassault, Embraer i Gulfstream

    Wszystkie 5 firm produkuje samoloty, a Bumar ? nie wiecie czyje produkty oferuje no chyba, że zacznie produkować samoloty...
    bo jako firma zbrojeniowa może startować w takim przetargu ?
    Pewnie oferuje Jaki-40, tylko młodsze z większym resursem.
    Tylko się domyślam!

  10. #10
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G@wron
    Wszystkie 5 firm produkuje samoloty, a Bumar ? nie wiecie czyje produkty oferuje ?
    Może Cessnę, bo sama nie startuje w przetargu, albo jakieś używane

  11. #11
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Przetarg na rządowe samoloty opóźniony.

    Firmy, które zgłosiły chęć uczestniczenia w konkursie na dostawę samolotów rządowych, zakończyły już konsultacje i wyjaśnienia. Zainteresowanych przetargiem jest sześć firm: Airbus, kanadyjski Bombardier, Bumar, francuski Dassault, brazylijski Embraer i amerykański Gulfstream. Komisja konkursowa, której przewodniczy od niedawna Leszek Kruk, wcześniej ekspert Agencji Mienia Wojskowego, zaproponuje w poniedziałek nowy, późniejszy termin otwarcia kopert. Składanie ofert w przetargu na sześć samolotów wartych ok. ćwierć miliarda dolarów miało nastąpić 30 kwietnia, ale zdecydowano o przedłużeniu okresu konsultacji. Pierwsze nowe powietrzne limuzyny dla najważniejszych osób w państwie powinny trafić do 26. Pułku Specjalnego Lotnictwa Transportowego na Okęciu przed końcem 2008 roku. Nowe maszyny mają zastąpić samoloty Jak-40, których techniczny żywot kończy się w tym roku.

    z.l. Rzeczpospolita

  12. #12
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Rządowe samoloty w maju.

    Agencja Mienia Wojskowego, która organizuje przetarg na dostawę sześciu samolotów rządowych, przesunęła termin składania ofert na 31 maja. Komisja przetargowa zastrzegła sobie do końca kwietnia czas na dokonywanie zmian warunków konkursu. Wartość nowych samolotów, które mają zastąpić przestarzałe jaki-40, sięga 250 mln dolarów. Zainteresowani udziałem w przetargu są grupa Bumar i pięciu znanych producentów zagranicznych: Gulfstream, Bombardier, Dassault, Airbus i Embraer.

    z.l.Rzeczpospolita
    Zaorać, buraki posiać...

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    A niech się rozbiją przez to opóżnienie
    Tosz te samoloty są na progu wytrzymałości

  14. #14
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Kiedy polscy politycy będą latać bezpiecznie.
    Mało brakowało, żeby przetarg na samoloty dla polskich VIP-ów został odwołany. Resort obrony wycofał się jednak z tego pomysłu. Dlaczego? Bo zaprotestowali obserwatorzy z Transparency International


    Wątpliwości MON budzi fakt, że warunki przetargu - zdaniem fachowców - wyraźnie preferują brazylijskiego embraera (u góry). Takie maszyny ma m.in. LOT
    foto:LOT

    Każde lądowanie polskiego samolotu rządowego na lotnisku któregoś z państw Europy Zachodniej wywołuje duże zainteresowanie - nie ze względu na pasażerów samolotu, a na jego archaiczny typ.

    O konieczności zakupu nowych samolotów odrzutowych, którymi prezydent, premier, marszałkowie Sejmu i Senatu, a także członkowie rządu będą latać na oficjalne wizyty zagranicę, mówi się od wielu lat. Kilka prób zorganizowania przetargu nie powiodło się, ostatni - na zakup sześciu maszyn - ogłosił były szef MON Radosław Sikorski. Chęć uczestniczenia w nim zadeklarowało sześć firm. Samoloty mają kosztować ok. ćwierć miliarda dolarów.


    Najtańszy czy najlepszy?

    Przetarg formalnie prowadzi podległa MON Agencja Mienia Wojskowego. Pod koniec kwietnia sekretarz komisji przetargowej Jerzy Krawiec zaproponował, aby wystąpić o unieważnienie całej procedury. Skąd taki pomysł? - Kiedy zapoznaliśmy się z dokumentami przetargu, okazało się, że był w nich bardzo duży bałagan - mówi rzecznik resortu Jarosław Rybak. To jeden z powodów. Drugi - to niewłaściwa, zdaniem obecnego ministra, konstrukcja przetargu. - Nie może być tak, żeby o wyborze decydowała w50 procentach cena, a tylko w 10 procentach bezpieczeństwo -mówi Rybak.

    Choć resort obrony nie mówi o tym oficjalnie, duże zastrzeżenia szefa MON budzi też fakt, że parametry, które ustalił resort, preferowały, w opinii wielu fachowców, brazylijskiego embraera. Chodzi m.in. o wymagany zasięg, który określono na5 tysięcy kilometrów. Nie pozwoli on np. na bezpośredni przelot z Polski do Stanów Zjednoczonych. We wcześniejszym, unieważnionym przetargu z 2002 roku minimalny zasięg wynosił7 tysięcy kilometrów.

    Propozycja sekretarza komisji wywołała ostrą dyskusję. Przeciwko unieważnieniu przetargu zaprotestowali przedstawiciele Transparency International, którzy zasiadają w komisji zaproszeni przez Sikorskiego (były minister chciał w ten sposób zagwarantować przejrzystość procedury). Transparency International w piśmie do szefa MON krytykuje pomysł odwołania przetargu.

    Rzecznik MON twierdzi, że pomysł unieważnienia przetargu ostatecznie upadł. Nie oznacza to jednak, że resort nie będzie ingerował w procedurę zakupu nowych maszyn. - Inaczej kupilibyśmy samolot co prawda tani, ale drogi w eksploatacji i niezbyt nowoczesny -mówi Rybak.


    Latające muzeum

    Zakup nowych samolotów jest pilną koniecznością, bo flota polskichsamolotów dla VIP-ów jest w fatalnym stanie. Nawyposażeniu36. Pułku Specjalnego Lotnictwa Transportowego są dwa Tu-154, którymi można odbywać podróże międzykontynentalne. Samoloty wyprodukowane pod Moskwą, trafiły do nas na początku lat 90. i miały służyć do2008 roku. -Jeśli będzie taka potrzeba, to mogą dociągnąć do2010 - mówi ekspert wdziedzi nie lotnictwa Grzegorz Hołdanowicz.

    Polskie VIP-y latają też ponad 30 -letnimi mniejszymi i często psującymi się odrzutowcami Jak-40 (najmłodszy z 1976 roku). - Nie znam na świecie żadnego innego samolotu dla VIP-ów, który miałby ponad 30 lat - mówi Hołdanowicz.

    Jeszcze gorzej wygląda sytuacja jeśli chodzi o śmigłowce. W tej chwili pułk ma do dyspozycji zaledwie dwie maszyny mogące wystartować z VIP-ami, w tym tylko jedną nowoczesną. Przetarg na zakup nowych śmigłowców, choć zapowiadany od lat, wciąż nie wystartował.

    GRZEGORZ PRACZYK

    --------------------------------------------------------------------------------
    Latanie z przeszkodami
    Awarie samolotów, którymi podróżują polscy politycy, nie są rzadkością. Pod koniec kwietnia 2007 roku w śmigłowcu Mi-8, na którego pokładzie był szef MON Aleksander Szczygło, zepsuł się silnik i pilot musiał przymusowo lądować. W październiku 2004 roku odrzutowy Tu-154 z premierem Markiem Belką na pokładzie nie doleciał do Wietnamu. W 2001 roku rządowy Jak-40, którym leciał m.in. premier Leszek Miller, zepsuł się w Norymberdze. W 1999 r. w Arabii Saudyjskiej utknęła marszałek Senatu Alicja Grześkowiak. Rok wcześniej w Wilnie zepsuł się Jak, którym do Polski miał wracać premier Jerzy Buzek. O kiepskim stanie technicznym rządowych maszyn przekonał się też kanclerz Niemiec Gerhard Schroeder - w 2003 roku Jak-40, którym miał polecieć, nie wystartował z Okęcia.

  15. #15
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Ale z tego co pisano o tym przetargu te maszyny mają zastąpić właśnie Jakowlewy na lotach europejskich, a na zastępcę Tupolewów ma być rozpisany oddzielny przetarg. To ma moim zdaniem sens, bo tak można wydać mniej na Embraery Legacy do lotów po Europie, zaś do dłuższych lotów lotów wybrać większą maszynę jak BBJ, A319CJ, albo mniejsze jak Gulfstream V, czy Falcon 7X. Ale to tylko takie dywagacje pasjonata.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    tzn, chodziło mi o to żeby ich nie zmieniali, może sie co niektórzy rozbiją... ale minister edukacji chyba nie ma potrzeby korzystać z samolotów vip'owskich, a szkoda:P
    Ja w tym nic zabawnego nie widzę, ale widać mam skrzywione poczucie humoru . Poza tym samoloty rządowe przewożą też czasem zwykłych obywateli.

    Co do meritum sprawy , to Embraer ma więcej modeli biz-jetów niż tylko Legacy, stad pewnie są bardziej aktywni niż np Cessna...

  17. #17
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Nowe wymogi dla latających limuzyn


    Komisja przetargowa w Agencji Mienia Wojskowego, która będzie wybierać dostawcę nowych samolotów rządowych, zamierza zmienić wymagania.


    W konkursie dodatkowe punkty dostaną samoloty zapewniające większe bezpieczeństwo VIP-om i załodze.

    Termin zgłaszania ofert w przetargu na dostawę sześciu rządowych samolotów za ćwierć miliarda dolarów był już dwukrotnie przesuwany. Firmy, które chciałyby sprzedać MON swoje specjalnie wyposażone powietrzne limuzyny, muszą być teraz przygotowane do złożenie ofert 30 czerwca. - Komisja przetargowa z udziałem obserwatorów z Transparency International kończy rozpatrywanie ok. 130 wniosków i uwag, które zgłaszali wszyscy zainteresowani - mówi Krzysztof Grodzicki, szef komisji i wiceprezes AMW. Między innymi pod wpływem tych propozycji komisja zamierza lepiej punktować samoloty, które będą spełniały wyższe standardy bezpieczeństwa. Preferencji mogą spodziewać się np. producenci maszyn trzysilnikowych, o zasięgu znacznie przekraczającym 5 tys. km, potrzebujących krótszej drogi startu i lądowania oraz potrafiących wznosić się na wyższy pułap.

    Jerzy Krawiec, sekretarz komisji przetargowej, przypomina, że z możliwych do uzyskania stu punktów, aż siedemdziesiąt można dostać za niższą od konkurencji cenę samolotu i koszty jego eksploatacji. Najprawdopodobniej udział w przetargu wezmą francuski Dassault, kanadyjski Bombardier, amerykański Gulfstream, brazylijski Embraer, Airbus i Bumar. Zwycięzca konkursu będzie musiał dostarczyć pierwszy nowy samolot w końcu 2008 r., a wcześniej wypożyczy dwie maszyny do obsługi politycznych VIP-ów.

    z.l.
    Rzeczpospolita
    Zaorać, buraki posiać...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Prawie tak jakby wskazywali palcem na zwycięzce przetargu... jedynie Falcon robi 3silnikowe bizjety..

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Najbardziej zenujace jest to, ze w ten sam sposob ustawiono poprzedni przetarg ktory potem trzeba bylo uniewaznic.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    ja jestem ciekaw co takiego moze wypozyczyc na poczatek polskim vipom bumar. rosomaka?

Strona 1 z 71 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. FYM
    Refback This thread
    27-11-2013, 17:36
  2. 23-11-2013, 21:20
  3. 22-11-2013, 13:50
  4. 24-01-2013, 18:34
  5. 23-11-2012, 13:47
  6. 14-11-2012, 18:41
  7. 06-11-2012, 14:03
  8. 22-10-2012, 22:59
  9. 20-06-2012, 13:58
  10. 28-09-2011, 22:06
  11. 19-09-2011, 08:32
  12. 15-09-2011, 19:39
  13. 10-04-2011, 03:57
  14. 21-03-2011, 19:14
  15. 08-02-2011, 15:29
  16. 02-01-2011, 09:37
  17. 29-12-2010, 21:36
  18. 03-12-2010, 23:11
  19. 18-11-2010, 20:37
  20. 07-11-2010, 16:31
  21. 30-10-2010, 10:49
  22. 23-09-2010, 14:13
  23. 14-09-2010, 21:16
  24. 12-09-2010, 13:15
  25. 27-08-2010, 14:01
  26. 25-06-2010, 21:27
  27. 09-06-2010, 13:53
  28. 08-06-2010, 15:39
  29. 30-05-2010, 17:48
  30. 29-05-2010, 11:55
  31. 29-05-2010, 11:06
  32. Smole
    Refback This thread
    28-05-2010, 22:14
  33. 15-05-2010, 14:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •