Austrian Airlines, spółka- córka Lufthansy, ogłosiła wprowadzenie kompleksowego programu oszczędnościowego, pozwalającego już w tym roku zaoszczędzić kwotę 220 mln euro. Nowy CEO Austriana, Jaan Albrecht, zapowiedział, że wprowadzane zmiany są niezbędne dla dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa. W tym celu ujednolicona zostanie flota średniodystansowa: cała rodzina 737 zastąpiona zostanie „nawet siedmioma” Airbusami A319 i A320 wyleasingowanymi od LH. Zgodnie z zapowiedziami zarządu wpływają już pierwsze oferty na zakup 11 Boeingów 737, nieoficjalnie mówi się o tureckim przewoźniku SunExpress. Cała średniodystansowa flota AUA została niedawno wyposażona w nową kabinę, taką samą jaką zyskały maszyny Lufthansy. Zarówno piloci jak i obsługa naziemna będą przeszkoleni na nowy typ samolotów. Zapowiedziano także negocjację umów z Austro Control, zarządcą lotniska w Wiedniu i OMV celem obniżenia stawek stałych opłat. Dalej niejasny pozostaje przyszły kształt i plany dot. Tyroleana, jednakże odrzucono pomysł wcielenia przedsiębiorstwa do AUA. W ciągu najbliższych miesięcy dowiemy się, które destynacje zostaną skreślone w ramach oszczędności. Nieoficjalnie mówi się także o pozyskaniu do floty dodatkowej sztuki 767.
Źródło:
Austrian Aviation Net: Sparpaket: Austrian Airlines am Scheideweg
Tak. Zastepiony przez goscia z UATo ten sam, ktory byl ceo star alliance?
Ogólnie to nic dobrego nie widze...
niby piszą o nowych 777 i PVG, a pamietam jak go zamykali jeszcze za mojej kadencji w tej linii, jako kierunek przynoszacy najwieksze straty i pochlaniajacy dwie duze maszyny (wtedy jeszcze A330/340) do obslugi...
no zobaczymy, ogolnie tak koncza linie wchlaniane przez LH... A moglo byc tak dobrze gdyby turek kupil OS w 2009...
Miejmy nadzieje ze sie im uda, trzymam kciuki za OSa )
pozdro dla wszystkich
Filip
Właśnie nowy CEO ma niby wyprowadzić AUA na prostą- zobaczymy... Co do 777 to czytałem różne plotki, nawet takie, że jedna maszyna ma zostać wycofana z floty. Podobno zainteresowanie nią zgłosiły już China Soutern. Jeżeli chodzi o PVG, to nie wiem czy w obecnej sytuacji dobrym pomysłem jest otweranie nowego połączenia. Tym bardziej, że coraz głośniej mówi się o zawieszeniu operacji do Mumbaju i Dehli. Jedynie bliskowschodnie destynacje zdają się przynosić korzyści- od rozkładu letniego loty do TLV i IKA mają być obsługiwane przez 767. Austrian odczuwa też coraz bardziej obecność konkurencji w postać AirBerlin/NIKI w VIE.
Nie mysle zeby bylo. Problem nie jest o tyle wlasciciel co rynek i jego dynamika. Zauwaz ze prawie zadna linia o wiekszej wielkosci legacy w Europie nie zarabia na rynku Europejskim..pod kreska jest LH, BA/IB, AF/KL itd.no zobaczymy, ogolnie tak koncza linie wchlaniane przez LH... A moglo byc tak dobrze gdyby turek kupil OS w 2009...
Mutual destruction. OS odczuwa konkurencje a konkurencja robi taki undercutting ze sama sie bankrutuje.Austrian odczuwa też coraz bardziej obecność konkurencji w postać AirBerlin/NIKI w VIE.
Zakładki