Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
Like Tree2Likes

Wątek: AirBerlin powieksza siatke polaczen (m.in USA i PL)

  1. #1
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie AirBerlin powieksza siatke polaczen (m.in USA i PL)


    Polecamy

    Air Berlin oglasza uruchomienie lotow z Berlina do Los Angeles, zwiekszenie czestotliwosci na trasie do Nowego Jorku oraz od przyszlego lata wiecej polaczen z Polska.

    Druga co do wielkosci linia lotnicza Niemiec otwiera od lata 2012 bezposrednie polaczenie z amerykanskim hubem OW - Los Angeles. Tym samym dla pasazerow z Berlina i okolicy odpadaja przesiadki w Düsseldorfie.
    Wedlug systemow rezerwacyjnych loty oznaczone beda numerami AB 7022/ 7023.
    Przeloty odbywac sie beda w poniedzialki, srody i piatki.
    Airbus A330-200 tej lini odlatywac bedzie ze stolicy Niemiec wg planu o godz. 10.00, laduje na lotnisku
    LAX o 12.50 czasu miejscowego. Loty powrotne to odlot z LA o godz. 14.45, przylot do Berlina o godzinie
    07.25.
    Od 3 czerwca wszystkie loty z Berlina odbywac sie juz bada z nowego lotniska Berlin Brandenburg
    "Willy Brandt" (BER).
    Oprocz tego od 1 maja 2012 zwiekszona bedzie frekwencja na trasie do Nowego Jorku i loty podobnie jak i w
    Düsseldorfie odbywac sie beda codziennie.
    Od lata 2012 wznowione zostaje polaczenie z Berlina do Gdanska. Na tej trasie zaplanowano do dwoch lotow dziennie.
    Zwiekszona zostaje rowniez liczba lotow do Krakowa z obecnie czterech do dwunastu lotow tygodniowo.

    Air Berlin von Berlin nach Los Angeles

    Mit airberlin nonstop von Berlin nach Los Angeles
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 18-10-2011 o 21:48

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Trzymajmy kciuki, to oni będą trzymać LH.

  3. #3
    Awatar burn

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    (troche na pólnoc od Poznania)

    Domyślnie

    A330 do LAX napewno doleci ale komfort przez tyle godzin ?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez burn Zobacz posta
    ale komfort przez tyle godzin ?
    A ilu to interesuje?



  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A ilu to interesuje?
    Uhhh do LAX duzo wiecej niz krotszy lot do NYC lub VFR na Floryde...
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Air Berlin's loss during the first three quarters of 2011 increased six-fold over the same period last year, with the company blaming Germany's aviation tax and reduced traffic to North Africa for the financial problems.
    The airline made a loss of €134.3 million ($180.8 million) for the period ending 30 September against a €23.7 million loss during the first nine months of 2010.
    Revenue grew year-on-year by 11.5% to €3.27 billion, however, earnings before tax and interest (EBIT) fell from €37.4 million during the first nine months of 2010 to a pre-tax loss of €123.7 million this year.
    Last year's positive nine-month EBIT was supported by the sale of some aircraft and consolidation of Austrian budget carrier Niki into the group. However, for the full year 2010 the company made a €141.6 million pre-tax loss.
    This year's deficit will be even larger, the company said.
    Without Germany's environmental levy, which was introduced in January, Air Berlin said it would have achieved a €2.3 million pre-tax profit during the first nine months.
    It added that Europe's uncertain economic environment has led to an "unstable" business on the continent and will pose "significant" additional challenge for the airline industry as a whole.
    Nevertheless, Air Berlin said it would continue with its "proven" business model as both a network and leisure carrier.
    The airline wants to save €200 million through its "Shape & Size" efficiency improvement programme next year. It had originally planned a gradual fleet growth from 171 aircraft at the end of this year to 190 at the end of 2014, but will now cut its fleet to 164 next month.
    This is to be further reduced to 154 by the end of 2012 and then slowly grow to 162 at the end of 2014.
    The carrier has 68 Boeing 737-700, -800 or 787 aircraft on order.
    Air Berlin's loss widens as economic climate worsens

  7. #7
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Air Berlin's loss during the first three quarters of 2011 increased six-fold over the same period last year, with the company blaming Germany's aviation tax and reduced traffic to North Africa for the financial problems.
    The airline made a loss of €134.3 million ($180.8 million) for the period ending 30 September against a €23.7 million loss during the first nine months of 2010.
    Nie ma co narzekać, to jest dość dobry wynik. Sześciokrotny wzrost straty to bełkot antyreklamowy nie mający odbicia w rzeczywistości. Taki mały przykład: linia ma roczny przychód miliard dolarów. W zeszłym roku była 100 tysięcy na minusie. W tym roku jest 10 milionów na minusie. BOŻEŻTYMÓJ, STRATA WZROSŁA STUKROTNIE :O To jest bełkot marketingowy. Liczy się stosunek zysku/straty do ogólnych przychodów (konkretnie: EBITDA margin). Zarówno 10 milionów jak i 100 tysięcy na minusie nie jest straszną kwotą przy przychodzie 1 miliarda. Zaledwie 1%.
    Teraz spójrzmy na Air Berlin:
    Obecny EBITDA margin to -3.7%. Nie ma tragedii.
    Skyeurope w momencie bankructwa osiągnęło około -40% jeśli dobrze kojarzę

  8. #8
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    ..myslalem, ze bedzie jeszcze gorzej, ale na szczescie dramatu nie ma.
    Wyrazam nadzieje, ze zapowiedziane programy oszczednosciowe przyniosa w
    2012 efekty, trzymym rowniez kciuki za budowe silnego hub w BER.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Dla porównania podaję dane Lotu, w PLN:

    Podstawowe dane przewozowe i finansowe


    2010 2009 2008
    Przychody z działalności podstawowej (netto ze sprzedaży) (mln PLN)
    2 962,99
    2 724,1 2 879,8
    Wynik na działalności podstawowej (netto na sprzedaży) (mln PLN)
    (163)
    (220)
    (109)
    Wynik netto (mln PLN)
    (52)
    (168) (733)
    Liczba przewiezionych pasażerów
    w tym:
    4 504 044
    4 102 114 3 974 271
    - loty rozkładowe
    4 007 878
    3 645 174 3 966 712
    - zagranica
    3 132 672
    2 861 570 3 080 584
    - kraj
    875 206
    783 604 886 128
    - loty czarterowe
    496 166
    456 940 7 559
    Przewozy ładunków (tys. ton)
    23,3
    18,1 21,8

    Za: Basic transport figures and financial data
    hypne

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    "Rozwoj siatki polaczen AirBerlin w Berlinie"

    Post #14, tak jak przewidywalem.

    [..myslalem, ze bedzie jeszcze gorzej, ale na szczescie dramatu nie ma.
    Wyrazam nadzieje, ze zapowiedziane programy oszczednosciowe przyniosa w
    2012 efekty, trzymym rowniez kciuki za budowe silnego hub w BER.
    Wedlug zarzadu 2012 moze sie okazac na nie najlepszy. Problem z budowa silnego hubu jest taki ze Air Berlin skonczyl z ekspansja dopoki nie bede nad kreska takze. Z tego co czytam oznacza to -28 samolotow mniej niz przewidywali za 3 lata. Flat capacity przez 2012. Dobrze ze sie wzieli za sprawy ale nie mysle ze zobaczymy efektow do 2013/2014 bo gnebia wszelkie plusy ceny ropy + Niemiecki podatek ekologiczny.

    Air Berlin says big question mark on 2012 | Reuters

    Zycze im jak najlepiej bo naprawde maja ciezka droge przed soba a duzo powodow dla ktorych traca pieniadze nie moga kontrolowac (slaba ekonomia w USA/VFR, green tax, cena ropy itd.)
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Eithad kupił 29,21% udziałów w AirBerlin
    http://www.etihadairways.com/sites/e...9c131bef23584d

  12. #12
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    AirBerlin zapowiada dalsza ekspansje na kierunki wschodnie i teraz powierzyl stanowisko Country Manager Polen Martinowi Klonowskiemu.
    Zajmowal sie on dotychczas kierunkami wschodnioeuropejskimi, teraz bedzie odpowiedzialny za rynek polski,
    swoja funkcje Klonowski pelnic bedzie w Warszawie.

    Air Berlin mit neuem Country Manager Polen

    Niestety nie mam teraz czasu tlumaczyc calego artykulu, ale zanosi sie na to, ze AirBerlin ma pewnie wieksze plany zwiazane z Polska niz zapowiedziane juz kierunki czyli zwiekszenie czestotliwosci z Krakowa oraz powrot polaczen z Gdanskiem.
    W czerwcu zostaje otwarty BER i sadze, ze oni chca wyrwac Lufie kawalek tortu, milo bedzie zobaczyc polaczenia z nastepnymi polskimi portami. Na razie jeszcze nic konkretnego nie podaja, ale cos mi sie wydaje, ze beda jakies mile niespodzianki

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Skoro chce pracować w W-wie to wypadałoby latac do W-wy akurat tu dodatkowo nie ma konkurencji LH, lata tylko LOT.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    cześć,

    tak może troszkę na marginesie - na trasie GDN-BER linia będzie miała konkurencję kolejową:
    W końcu pojedzie! Eurocity do Berlina

    Zdziwiłem się, że czas przejazdu nie będzie aż tak długi, jakbym się tego spodziewał po tak "pokręconej" trasie. Jeśli cena będzie odpowiednia, to może być to całkiem ciekawe rozwiązanie. Zgadzam się z autorem artykułu, że dla biznesu nie będzie to jakaś atrakcja. Jednak na połączenia czysto turystyczne, czy też na dojazd z Trójmiasta na lotniska w Berlinie, może to być rozsądna alternatywa (o ile cena będzie stosownie niższa od lotniczej).

    Pozdrawiam, Bartek

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czy wyobrazasz sobie aby ktos jechal 6h pociągiem na lotnisko w Berlinie? to chyba tylko hobbysci. A linia ma juz na tej trasie konkurencję lotniczą w postaci OLT.

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    AirBerlin zapowiada dalsza ekspansje na kierunki wschodnie i teraz powierzyl stanowisko Country Manager Polen Martinowi Klonowskiemu.
    Jedyna ekspansja jaka bedzie w 2012 ew. bedzie jako capacity shift. 12M11 vs. 12M10 = - 11%+ Capacity. 2012 ma byc rokiem powiedzmy tak sobie "realignment" czy to bedzie Polska czy nie nie wiadomo ale jakby byla to beda rabowac od kogos innego zeby zaczac nowe loty na wschod.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Czy wyobrazasz sobie aby ktos jechal 6h pociągiem na lotnisko w Berlinie? to chyba tylko hobbysci. A linia ma juz na tej trasie konkurencję lotniczą w postaci OLT.
    nie mam problemu z wyobrażeniem sobie takiej sytuacji. Wystarczy pomyśleć o hipotetycznej, mieszkającej w Trójmieście rodzinie 2 + 1 (nie mówiąc o wielodzietnych), która nie ma auta, albo nie chce się ruszać samochodem do Berlina, a na min. 100 EUR od łebka w obie strony samolotem jej nie stać. Jeśli, np. za połowę tej kwoty od osoby będzie mogła dojechać pociągiem, to dlaczego 6 godzin miałoby ją odstręczać? Swoją droga, dojazd autem do Berlina z Trójmiasta to (przy nieszaleńczej jeździe) również około 6 godzin. Jest oczywistością, że lot samolotem jest rozwiązaniem optymalnym, ale dla jednych może być za drogo (zwłaszcza gdy przemieszcza się więcej, niż 1 osoba), innym mogą godziny nie pasować, a mogą być i tacy, co po prostu lubią jeździć pociągiem. Ot, tacy hobbyści...

    Pozdrawiam, Bartek

  18. #18
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Zgodnie z zapowiedzianami zmianami i dostosowaniem jakosci uslug do panujacych standartow, AirBerlin unowoczesnia kabiny
    w swoich maszynach dalekiego zasiegu czyli A-330:

    Air Berlin mit neuer Langstrecken-Kabine

    Do rozpoczecia sezonu letniego zostana przebudowane wszystkie 12 egzemplarzy A-330-200.

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    nie mam problemu z wyobrażeniem sobie takiej sytuacji. Wystarczy pomyśleć o hipotetycznej, mieszkającej w Trójmieście rodzinie 2 + 1 (nie mówiąc o wielodzietnych), która nie ma auta, albo nie chce się ruszać samochodem do Berlina, a na min. 100 EUR od łebka w obie strony samolotem jej nie stać. Jeśli, np. za połowę tej kwoty od osoby będzie mogła dojechać pociągiem, to dlaczego 6 godzin miałoby ją odstręczać?
    Bo jest to polowa dnia i dlatego czlowiek myslacy wymyslil regional jets. Czy bedzie maly % ktory tak wlasnie bedzie podrozowal? Napewno ale bedzie to nikla liczba low-yielding.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Czy wyobrazasz sobie aby ktos jechal 6h pociągiem na lotnisko w Berlinie? to chyba tylko hobbysci. A linia ma juz na tej trasie konkurencję lotniczą w postaci OLT.
    W interesach nie. Po to, żeby polecieć na wycieczkę inna niż Egipt/Turcja/Tunezja; tańszą; w lepszych hotelach - jak najbardziej. Tu nie ma co sobie wyobrażać, ludzie tak robią. Albo jadą do Berlina samochodem albo np. tłuką się pociągiem / PolskimBusem/ też samochodem do Warszawy.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Bo jest to polowa dnia i dlatego czlowiek myslacy wymyslil regional jets. Czy bedzie maly % ktory tak wlasnie bedzie podrozowal? Napewno ale bedzie to nikla liczba low-yielding.
    Jak wyżej. Jeżeli masz 14 dniu urlopu to dodatkowe kilkanaście godzin różnicy nie robi. W podróżach biznesowych - zupełnie odwrotnie, zgoda.

    Pociąg do Berlina żadną konkurencją nie będzie - kompletnie rozbieżna grupa docelowa. Wspomniana rodzina 2+1 też pociągiem się nie wybierze bo EC to też nie są fistaszki.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •