Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: IAG kupuje BMI

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie IAG kupuje BMI


    Polecamy

    No, to możemy pomału żegnać się z British Midland. Szkoda...

    British Airways Parent IAG, Lufthansa Sign Initial Agreement on BMI Sale - Bloomberg

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Szkoda...
    Mi wcale. Po trzech doświadczeniach z nią w różnych okresach czasu to najparszywsza linia tradycyjna, jaką leciałem. Począwszy od oburzającej jakości check-in w DUB, przez zero obsługi przez znudzoną załogę pokładową, po regularne spóźnienia. Niedługo niestety znowu wypadło mi nimi lecieć, i wcale nie będę żałował, jeśli będzie to moja ostatnia szansa na lot nimi.

    A pomijając moje prywatne odczucia - z praktycznego punktu widzenia czy oznacza to całkowite zniknięcie linii, czy wchłonięcie jej do BA, czy po prostu operowanie pod innym właścicielem? Zakładając ostatnią opcję, czy linia pozostanie w *A, czy też przejdzie do Oneworld?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    BA chodzi to o przejecie slotow na LHR, to jest najwieksza wartosc BMI. Zanim zfinalizuja jeszcze minie troche czasu, do tego mozliwe, ze Virgin bedzie protestowal powstaniu duzego monopolu BA na LHR (jak juz sygnalizowali)
    Poki co z "przeciekow" wyglada, ze w poczatkowym okresie BMI bedzie operowac pod swoim AOC, a potem "sie okaze" czy znikna... Tak czy inaczej wyglada, ze na jakies widoczne zmiany (dla pasazera) przyjdzie poczekac przynajmniej do pierwszego kwartalu 2012.
    Ja tam akurat mialem calkiem pozytywne wspomnienia z podrozy BMI, mieli lepsze i gorsze momenty i pomyslu, ale generalnie pozytywnie, teraz tylko wypalic mile, ktore mam w diamond club...

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    No cóż... wygląda na to, że Virgin łatwo się nie podda:

    Virgin pitches late bid to upset IAG deal for BMI

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    zakup przez IAG nie oznacza likwidacji marki BMI, w większości przypadków gdy dana linia kupuje drugą, ta druga zwykle zachowuje swój szyld i operuje na swój własny rachunek. Przecież tak jest chociażby z Austrian Airlines czy Swiss, są to linie w całości własnością Lufthansy a nikt nie myśli o likwidacji tych marek. Tutaj rzeczywiście sytuacja może być lekko odmienna, gdyż BMI jest linią lotniczą z tego samego kraju co BA, więc BA po zakupie może zdecydować, że nie opłaca się utrzymywać tej marki. W przypadku Austrian i Swiss to jednak troszeczkę co innego, gdyż obaj przewoźnicy są jednocześnie narodowymi liniami lotniczymi Austrii a druga Szwajcarii, więc LH nie ośmieliłaby się skasować tych marek.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Zgadzam się, ale często jest też zakup, po którym następuje likwidacja marki. Przez takie akcje nie ma już TWA, Northwest, Air Inter czy Buzz...

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Zgadzam się, ale często jest też zakup, po którym następuje likwidacja marki. Przez takie akcje nie ma już TWA, Northwest, Air Inter czy Buzz...
    TWA zostało wchłonięte przez AA a Northwest przez Delte, ale to sytuacja kiedy obaj przewoznicy są z tego samego kraju, więc zniknięcie jednej z marek przy wchłanianiu przez drugą nie jest aż tak widoczne i nie jest utratą az takiego prestiżu dla linii lotniczej która jest wchłaniania. Podobnie może być w przypadku BMI po zakupie przez BA. Natomiast co innego jest przejęcie jakiegos narodowego przewoznika tak jak LH przejela Swiss i Austrian Airlines, zwinięcie tych marek oznaczałoby jednoczesnie likwidacje dwóch narodowych przewoźników a przecież nikt by raczej do tego nie dopuscił, żeby loty ze Szwajcarii czy Austrii zaczela nagle wykonywac Lufa jako narodowa linia lotnicza tych krajów. Reasumując w przypadku likwidacji marki BMI nie bedzie to az tak duża strata dla tej linii lotniczej ani dla pasażerów.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stnm Zobacz posta
    Mi wcale. Po trzech doświadczeniach z nią w różnych okresach czasu to najparszywsza linia tradycyjna, jaką leciałem. Począwszy od oburzającej jakości check-in w DUB, przez zero obsługi przez znudzoną załogę pokładową, po regularne spóźnienia. Niedługo niestety znowu wypadło mi nimi lecieć, i wcale nie będę żałował, jeśli będzie to moja ostatnia szansa na lot nimi.

    A pomijając moje prywatne odczucia - z praktycznego punktu widzenia czy oznacza to całkowite zniknięcie linii, czy wchłonięcie jej do BA, czy po prostu operowanie pod innym właścicielem? Zakładając ostatnią opcję, czy linia pozostanie w *A, czy też przejdzie do Oneworld?
    A z czego Ty się cieszysz? że powiększa się kolejny monopol a co za tym idzie wyższe ceny biletów i mniej lotów bezposrdenich w konsenkwencji.
    Już wystarczy monopolu LH w Europie przez co nie ma wyboru! bo to że jest marka SWISS i Austrian + Brussels to pic na wodę fotomontaż, bo o wszystkim i tak decyduje LH a wystarczy spojrzeć LOT który nie jest powiązany finansowo ale i tak nie jest samodzielny!

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Wszystk owskazuje na to że sprzedane, poniżej link:

    BBC News - British Airways owner IAG buys BMI from Lufthansa

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •