Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
Like Tree1Likes

Wątek: AirFrance-KLM + Alitalia ???

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie AirFrance-KLM + Alitalia ???


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=4862&start=0


    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nowym szefem Alitalii został Bernardino Libonati.

  3. #3
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Corriere della Sera
    Sono cinque i candidati alla privatizzazione dell'Alitalia ammessi alla fase successiva. Le offerte non vincolanti per la privatizzazione della compagnia aerea nazionale dovranno essere presentate entro la prima meta' del mese di aprile.
    Tylko pieciu kandydatów do kupna Alitalii pozostało.

    The Guardian juz sie smieje:
    For sale: the airline that loses €1m a day
    With little room for manoeuvre, Alitalia is struggling to find a buyer
    Na sprzedaz: linia lotnicza, która traci milion dolarów dziennie. Z niewielkim polem manewru, Alitalia walczy o kupca.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Corriere della Sera
    Sono cinque i candidati alla privatizzazione dell'Alitalia ammessi alla fase successiva. Le offerte non vincolanti per la privatizzazione della compagnia aerea nazionale dovranno essere presentate entro la prima meta' del mese di aprile.
    tłumaczenie: Pięciu kandydatów do prywatyzacji Alitalii zostało dopuszczonych do kolejnej fazy. Niezobowiązujące ofery do zakupu narodowej linii lotniczej będą musiały zostać przedstawione najpóźniej w pierwszej połowie kwietnia.

    komentarz własny: Nie mam pojęcia kto zechce tak naprawdę kupić niereformowalną linię lotniczą, która w samym tylko zeszłym roku straciła €380 mln!

  5. #5
    Dominikrk
    Goście

    Domyślnie

    No właśnie, po co komu Alitalia. Rozumiem, że na Lufthansę chętnych byłoby 5 kupców, ale na Alitalię?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oni są chętni: Carlo Toto z Air One, fundusze Management e Capitali, Matlin Peterson Global Advisers, Texas Pacific Group i bank UniCredit.

  7. #7
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Oni są chętni: Carlo Toto z Air One, fundusze Management e Capitali, Matlin Peterson Global Advisers, Texas Pacific Group i bank UniCredit.
    Jest to oczywiście kwestia ceny - na jak dużą obniżkę jest rząd włoski gotów się zgodzić. Tak kocham mamuty "na steroidach" typu Alitalia, jak Ty Stoarn Ryana, ale z komentarzami powstrzymam się aż do chwili gdy kupiec się znajdzie (jeśli się znajdzie).

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale w Alitalii przynajmniej dają Chianti... W ogóle catering prima sort!

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Ale w Alitalii przynajmniej dają Chianti... W ogóle catering prima sort!
    owszem, chianti nie docenic nie sposob... ale pod warunkiem, ze sie poleci, bo wieczne strajki ktorejs czesci personelu moga to uniemozliwic... ewentualnie rzeczone chianti zostanie nam podane w sposob nie przywolujacy milych wspomnien na temt obslugi pokladowej.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Zabawne byloby, gdyzby Alıtaıe kupıla Aır One... Wtedy by, jakby nıe patrzec, wpadla w lapkı Lufthansy...
    user4 likes this.

  11. #11
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Zgodnie z moimi oczekiwaniami sprawa ciągnie się jak prawdziwe włoskie spaghetti. Wprawdzie juz jutro powołany zostanie piecioosobowy zarzad, który uzyska kompetencje do dalszych negocjacji, ale potencjalni nabywcy będą mogli składac niewiązące oferty jeszcze do połowy kwietnia i dopiero gdzies na początku maja będą mogły rozpocząc sie negocjacje z wybranym kandydatem.

    A ze rzad włoski zmieni się w międzyczasie ze dwa razy, to przy tym wszystkim nie ma chyba wiekszego znaczenia. Inwestor i tak nie jest w stanie nabyc nawet 50% pakietu akcji - takie ograniczenie jest nadal obowiązujące. Czas to pieniądz - ale chyba nie na południu Europy.

  12. #12
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Byl duzy artykul na temat problemow Alitalii w AW&ST. Sprawa wyglada po prostu tragicznie. Do tego warunki stawiane potencjalnemu kupcowi aby zagwarantowal obecny poziom zatrudnienia czyni sytuacje prawie bezwyjsciowa. KLM i Air France byliby podobno zainteresowani ale tylko wtedy jak Alitalie przywroci sie na poczatku do zyskownosci.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wlasnie padl obecny rzad... wiec sprawa prywatyzacji AZ na pewno zostanie odsunieta nie wiadomo do kiedy

  14. #14
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Wspaniała Alitalia, na czele z nowym prezesem, miała wypracować przez okres wakacyjny plan wyjścia z kryzysu. Jak ogłoszono, Maurizio Prato chce zakończyć temat do końca roku. Już w październiku ma zostać przeprowadzona wstępna selekcja potencjalnych nabywców, których na razie... jeszcze nie ma, co bez zmrużenia oka potwierdzono. Głównym elementem strategii ma być jednak poważny zastrzyk kapitału, od kogo - tego na razie nie powiedziano. Przypuszczalnie jednak nadal liczy się na włoski rząd i włoskich podatników, tylko trzeba wypracować jakąś formułę, by nie sprzeciwiła się temu Komisja Europejska. A oszczędności? I owszem, plan biznesowy zakłada poważne ograniczenia w operacjach na lotnisku Mediolan Malpensa, tj. redukcję 150 lotów. Ale na to nie zamierzają zezwolić związki zawodowe i władze Lombardii. I kółeczko się zamyka...

  15. #15
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    "Update" w temacie Alitalia zamieściły dzisiaj wiadomości Nasdaq. Nic wesołego. Dziś nastąpi publikacja kolejnych danych finansowych.

  16. #16
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Alitalia ma jeszcze rezerwy gotówki, aby móc latać dalej. W dalszym ciągu przynosi straty, choć minimalnie mniej.
    Alitalia still has enough cash reserves to keep flying for another year while new management seeks a buyer.

    In a statement, the 49.9-percent-state-owned airline said its first-half net loss was 211.1 million euros ($293 million), a slight narrowing from the 220.2 million euro loss reported in the same period a year earlier. Alitalia didn't disclose details for the second quarter.

    The company said first-half revenue edged up 3.1 percent in the first half to 2.31 billion euros ($3.21 billion) from 2.24 billion euros a year earlier, but operating costs grew 3 percent to 2.44 billion euros ($3.39 billion) from 2.37 billion euros.

    While fuel costs dropped 1.5 percent in the half, personnel costs grew 14 percent as the airline hired more staff in line with previously struck labor agreements.
    Brawo! Koszty personelu wzrosły o 14%, bo zgodnie z umową ze związkami zawodowymi PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONO WIĘCEJ. Tak trzymać!

  17. #17
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dobra, stara szkoła Sabeny. Nigdy nie zapomnę, że jedyną reakcją kretynów-związkowców belgijskiego przewoźnika na informacje o absolutnym kryzysie był strajk. Jak zastrajkowali to juz do pracy nie wrócili, bo cztery dni później nie było już linii. Tak trzymać, nie ma w nowoczesnym świecie miejsca na takie skamieliny jak Alitalia
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #18
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Czy są jeszcze szanse na przejęcie Alitalii przez AF-KLM? Dowiemy się w najbliższy poniedziałek, po zebraniu zarządu AZ. Tymczasem do prasy włoskiej przedostały się szczegóły cięć, które Alitalia szykuje w Mediolanie. Z obecnych 44 połączeń europejskich zostaną 22, liczba połączeń międzykontynentalnych spadnie z obecnych 27 do dziewięciu, a połączenia bezpośrednie z innymi miastami włoskimi (z ominięciem Rzymu) będą... tylko 2 (Bari i Lamezia).

  19. #19
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Mały "update" na temat Alitalii. Jak traciła, tak traci. Mimo sezonu letniego długi przewoźnika wzrosły. W dniu 30 września 2007 dług wynosił 1.105 milioni di Euro, w miesiąc póżniej, 31 października wzrósł do 1.171 milioni di euro. Zatem un rialzo dell’indebitamento netto di 66 milioni di euro (+6%), czyli suma wzrosła o 66 milionów w ciągu 31 dni, ponad 2 miliony dziennie. No ale nic to, podatnik płaci, bo przewoźnik jest "narodowy".

  20. #20
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie


    Polecamy

    Wciąż nie wiadomo, kto będzie mógł kupić Alitalię

    Rada Nadzorcza Alitalii, włoskiej linii lotniczej, odłożyła decyzję o wyborze nowego właściciela do następnego wtorku. Wszystko dlatego, że rząd, który posiada 49,9 proc. akcji przewoźnika, nie zdołał do posiedzenia rady podjąć decyzji o wyborze oferenta.
    Jest rozdarty pomiędzy propozycją Air One, małego lokalnego przewoźnika, i potężnego Air France/KLM. Wybór Air One pozwoliłby zachować narodowego przewoźnika we włoskich rękach.Air One, za którym stoi jeden z największych włoskich banków Intesa Sanpaolo, jest kupcem wymarzonym przez związki zawodowe i regionalnych polityków. Jak podaje Reuters, do sprzedaży akcji temu przewoźnikowi przychyla się także m.in. włoski minister transportu. Analitycy jednak twierdzą, że to francuzi mają strategię postawienia Alitalii na nogi i pieniądze na jej realizację.

    Alitalia ma poważna kłopoty finansowe. Jeżeli szybko nie znajdzie inwestora, może zbankrutować. Od miesięcy nie płaci m.in. składek w International Air Transport Association – międzynarodowym stowarzyszeniu przewoźników lotniczych, którego jest członkiem. – Jeżeli nic się nie zmieni, za kilka miesięcy będziemy musieli skreślić tę linię z listy – powiedział „Rz" Giovanni Bisignani, dyrektor generalny IATA.

    Kupnem przynoszącego straty przewoźnika interesuje się również grupa, w skład której wchodzi Singapore Airlines i dwa fundusze inwestycyjne – poinformowały władze Alitalii. Po tym komunikacie akcje przewoźnika na włoskiej giełdzie wzrosły o 3 proc. Wcześniej nabyciem linii zainteresowana była również niemiecka Lufthansa.

    Chociaż Alitalia przynosi straty, a na domiar złego jest wstrząsana częstymi strajkami pracowników, jest jednak łakomym kąskiem. Przewoźnik zdominował jedno z najbardziej opłacalnych połączeń z Mediolanu do Rzymu, ma też wysoki udział we włoskim rynku lotniczym. Wciąż dysponuje najlepszymi czasami startów i lądowań na włoskich lotniskach (tzw. sloty).

    Alitalia jest warta ok. 1,1 mld euro. Mniej więcej tyle też wynoszą jej długi. Co dzień linia, jak przyznają jej władze, traci około 1 mln euro. Włosi zaprzeczają, że rząd ma problemy z wybraniem oferenta. Rząd chce wyłonić kupca jeszcze przed tegorocznymi świętami.

    http://www.rp.pl/artykul/76612.htm
    Zaorać, buraki posiać...

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •