Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Witek Z

Wątek: Nowe lotnisko nad Tamizą?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Nowe lotnisko nad Tamizą?


    Polecamy

    Dzisiaj znalazłem na wp.pl ciekawy artykuł o planowanej budowie nowego lotniska nad angielską Tamizą.

    Nowe lotnisko nad Tamizą? - W podróży - WP.PL
    Co o tym sądzicie?

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Budowa kolejnego kolosa to absurd. Niebo nad Londynem jest najbardziej zapchane na świecie. Zamiast budować kolejego wielkiego gniota lepiej rozwijać wszystkie cztery lotniska. I taniej i bezpieczniej. Poza tym kto wyda w obecnym czasie 50 mld funtów?
    Expat likes this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy bezpieczniej to nie wiem, TMA Londynu do bardziej węzeł gordyjski niż węzeł lotnisk (w XXI wieku przed jednym wskaźnikiem siedzi dwóch kontrolerów, jeden gada do samolotów lecących na południe a drugi do lecących na północ i nie dzieje się to w kraju III świata).
    Może to profetyczny pomysł na rozruszanie gospodarki po wielkim kryzysie za rogiem?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Jeśli to lotnisko miało by przejąć ruch z Heatrow (co się wydaje być oczywiste) i być może jeszcze jakiegoś lotniska, to w tedy może ruch będzie bardziej poukładany.
    Czy wpłynie to na bezpieczeństwo, może... Więc może i warto zainwestować w ten port lotniczy.

  5. #5
    Awatar kondi93

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Czy nie jest tak, że aby lądowania odbywały się równolegle należy się aby były odpowiednie odległości między pasami? Więc jak to się ma do tego projektu? 2 pasy byłyby większość czasu niezbyt zagospodarowane. Chyba że można tak, że samoloty lądują wprawdzie równolegle ale jeden za drugim na obu pasach. Ale na to chyba też są jakieś wytyczne, no i niezbyt to bezpieczne.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    760 metrów i można wykonywać niezależnie równoległe podejścia. Nie do końca rozumiem Twoje pytanie, rozwiń to może umiem odpowiedzieć.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Zewnętrzne pasy do lądowań wewnętrzne do startów, tak to zwykle jest rozwiązane.

  8. #8
    Awatar kondi93

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Zewnętrzne pasy do lądowań wewnętrzne do startów, tak to zwykle jest rozwiązane.
    Czyli lądowania niedozwolone, a lądowania i starty w jednym kierunku nawet przy małych odległościach dozwolone? Jeśli tak, to wszystko ok, wszystko rozumiem teraz.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba nie tak.
    Masz tam 4 pasy, a, b, c i d. A i d do lądowań, b i c do startów. Na przykład.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •