Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 51
Like Tree24Likes

Wątek: Produkcja A340 zakończona...

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Produkcja A340 zakończona...


    Polecamy

    Mój ulubiony samolot - zwłaszcza -600

    Airbus removes four-engined A340 from catalogue - MarketWatch

    Commercial aircraft builder Airbus is halting production of its four-engined, long-haul A340 airliner, a move that has provided parent company European Aeronautic Defence & Space Co. NV with a EUR192 million one-time gain in the third quarter of this year, EADS said Thursday.

    "We have accepted reality. We have not sold any A340s for nearly two years," EADS Chief Financial Officer Hans Peter Ring told an analysts' conference call. The EUR192 million gain is from the write-back of a provision taken by Airbus on the A340 program.

    Airbus has sold a total of 379 wide-bodied A340s, which has been in service with airlines since 1993, and has delivered all but four. Two of those are destined for VIP customers, an Airbus spokesman said, and the other two were ordered by India's Kingfisher Airlines Ltd. but have been cancelled.

    The A340 is more costly to operate than twin-engined jets, such as the A330 and Boeing Co's 777, and demand for the plane dried up as fuel costs have risen sharply. A change in international air transport regulations, allowing airlines to fly longer routes over the ocean with twin-engined jets capable of flying on one engine, meant that the A340 was of less interest to cost-conscious airlines.

    The A340 is built on the same Airbus assembly line as the A330 in Toulouse, France. There will be no change in the line's production rate, an Airbus spokesman said, as demand for the A330 is more than compensating for the tapering off of the A340. "There will be no impact on production or on jobs," he said.

    The A340 is capable of flying up to 9,000 nautical miles with 350 passengers.
    Raffij and lofoten like this.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Szkoda Mój też

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Świetna maszyna. Ekonomia jednak jest nieubłagana...
    vonMises likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Tychy/EPKT

    Domyślnie

    Mi jakoś nie jest go wcale szkoda. IMHO był paskudny

  5. #5
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wreszcie.Tylko A380 od tego paskudztwa wygląda gorzej z pięknym 777 nie miał szans
    tk_pl, Krzychoo, DawidZG and 1 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Mój pierwszy "transatlantyk". Czy mi będzie szkoda? Raczej nie, 330-ka to też bardzo dobry samolot.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  7. #7
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Piękną smugę zostawia za sobą.
    Sebek1994 and mikii77 like this.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Najbardziej szkoda najbardziej fotogenicznej wersji, czyli A340-500. Do dziś to właśnie tej maszynie, a nie Boeingowi, przypada honor obsługi najdłuższego rejsu na świecie. I bardzo dobrze - Europa potrafi!

    ...a póki co na horyzoncie - następca. A350XWB

  9. #9
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Szkoda, to piekna maszyna, wbrew tego co ktos juz tu pisal o wiele mi sie bardziej podoba niz taki 777, z reszta latam chetniej Airbusami i nie przepadam za Boeingami.
    mikii77, opary and lofoten like this.

  10. #10
    Awatar Seven

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A więc ten egzemplarz dla rządu Kuwejtu przejdzie do historii jako ostatni A340...


  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Szkoda, bo A346 to moja ulubiona maszyna...
    Sebek1994 likes this.

  12. #12
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Szkoda, w sumie to tylko raz leciałem Swissem do LA, wspominam miło. Najbardziej mi się podobają 600y w malowaniu Virgin'a.
    Ethiad F1 też jest piękny !

  13. #13
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Szkoda, że już nie będzie ich więcej... Do teraz były produkowane na pewno -500 i -600, a czy -300 też?

  14. #14
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Szkoda, że już nie będzie ich więcej... Do teraz były produkowane na pewno -500 i -600, a czy -300 też?
    Produkowane to za dużo powiedziane Ale tak, -300 ciągle można było kupić.
    Wersja -600 jest dla mnie natomiast zdecydowanie najpiękniejszym samolotem, szczególnie w delikatnym malowaniu LH i SAA, idealnym w swoich proporcjach i mającym coś w sobie z IŁ'a 62. No i ta smuga. Po prostu kwintesencja lotnictwa. Szkoda...
    Buczkol and Sebek1994 like this.



  15. #15
    Awatar Seven

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Ostatni A340-300 powstał w 2008 roku, po nim wyprodukowano już tylko 13 egzemplarzy A340 (11x A346 i 2x A345 dla Kuwejtu).


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piciuuu Zobacz posta
    Wersja -600 jest dla mnie natomiast zdecydowanie najpiękniejszym samolotem, szczególnie w delikatnym malowaniu LH i SAA
    Tak jeeest! + wspomniany Virgin oraz Cathay, których były chyba tylko 3 sztuki!

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Jakoś nieszczególnie mi szkoda tego Arbuza... Ale jak przestaną produkować B737, albo B777, to zbieram na czołg!
    frik, gregory3217, N077GL and 3 others like this.

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Heh,
    Polecam przeczytanie książki "Odrzutowe samoloty pasażerskie 2000" Igora Witkowskiego. Książka - niebywale tendencyjna w kierunku A - napisana w 1998 roku w dużej części odnosi się do porównania 340 i 777 - właśnie 340, a nie 330. To ciekawe, że w końcu nie tak dawno temu (przynajmniej dla osób starszych niż 16 lat) kwestia, która koncepcja wygra była zupełnie otwarta. Śmiesznie się to dzisiaj czyta.
    A tak na marginesie to jeszcze dodatkowego smaku dodaje informacja, że B właśnie sprzedał (kurcze, a może wyprodukował, już nie pamiętam) 1000. B777.
    PS. A pisać, że A340 jest nieładny to chyba jednak przesada
    mikii77 likes this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19
    Awatar dziadek_tadeusz

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    okolice Siedlec

    Domyślnie

    A340 to tak rura ze skrzydłami :P Nigdy nim nie leciałem, ale mówiono, że wygodniejszy od 747.
    vonMises likes this.

  20. #20
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie


    Polecamy

    Super się dziś prezentował A340 nad torem formuły 1 w Abu Zabi. W linku filmik z poprzedniego roku Ethiad A340 Fly By at 2010 F1 Abu Dhabi Grand Prix - YouTube Fajna maszyna i malowanie jeszcze lepsze.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-03-2013, 10:45
  2. 18-08-2012, 12:21

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •