Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 32 z 32
Like Tree4Likes

Wątek: ILS, kategorie i lotniska w Polsce

  1. #21
    Awatar Wit90

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPRZ/LEŻAJSK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993 Zobacz posta
    Jakie kategorie ILS obecnie posiadają lotniska w Krakowie, Gdańsku, Rzeszowie?
    Kraków-ILS CAT I
    Gdańsk, Rzeszów-ILS CAT II

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Gdansk bedzie miał w tym roku CAT III (chyba b)

  3. #23
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    KTW na kierunku 27 ILS CAT II, na kierunku 09 będzie ILS CAT I.
    Katowice Pyrzowice będą pierwszym lotniskiem z oprzyrządowaniem ILS na obydwu kierunkach drogi startowej.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  4. #24

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Czyli nigdzie w Polsce nie da się wylądować przy całkowitej niewidoczności pasa? Do tego ZCW jest potrzebne IIIc?

  5. #25
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    KTW na kierunku 27 ILS CAT II, na kierunku 09 będzie ILS CAT I.
    Katowice Pyrzowice będą pierwszym lotniskiem z oprzyrządowaniem ILS na obydwu kierunkach drogi startowej.
    Oczywiście będą pierwszym lotniskiem regionalnym

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  6. #26
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Czyli nigdzie w Polsce nie da się wylądować przy całkowitej niewidoczności pasa? Do tego ZCW jest potrzebne IIIc?
    W rzeczywistym IIIc to problem jest gdzie zjechać z pasa skoro nic nie widać . No i pytanie ile razy w roku się zdarzają w WAW takie warunki? IIIa to już są naprawdę nielekkie warunki - DH 30m i RVR 200m. IIIb by chyba pokryło wszystkie dni ze złą pogodą na Okęciu.
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Oczywiście będą pierwszym lotniskiem regionalnym
    A jakie inne lotnisko w Polsce ma ILS na obydwu kierunkach pasa? WAW ma dwa ILS, ale na dwóch różnych pasach .
    Rafciooo77 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #27

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    KTW na kierunku 27 ILS CAT II, na kierunku 09 będzie ILS CAT I.
    Katowice Pyrzowice będą pierwszym lotniskiem z oprzyrządowaniem ILS na obydwu kierunkach drogi startowej.
    Jak jest mgła, to nie ma wiatru.
    Rafciooo77 likes this.

  8. #28
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Czyli nigdzie w Polsce nie da się wylądować przy całkowitej niewidoczności pasa? Do tego ZCW jest potrzebne IIIc?
    IIIc to raczej teoretyczne pojęcie, do poczytania tutaj:

    Gdzie jest ILS CAT IIIc?

  9. #29
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Do tego ZCW jest potrzebne IIIc?
    oraz uprawnienia pilotów do autoland
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  10. #30

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Czyli nigdzie w Polsce nie da się wylądować przy całkowitej niewidoczności pasa? Do tego ZCW jest potrzebne IIIc?
    Zdefiniuj całkowitą niewidoczność

    Autoland jako jedyna możliwość jest o ile dobrze pamiętam już na 3a (trójka nie dopuszcza lądowania na rękę). Warunki poniżej 75m w poziomie są dla mnie hmm chwilowe, chyba nie zdarzają się na stałe (poza specyficznymi terenami gdzie i tak lotnisk nie bywa). Z tego punktu widzenia 3b załatwia wszystkie potrzeby prawie wszystkich lotnisk.

    Pozdrawiam, Adam

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To zależy, w mojej firmie już CAT II jest obowiązkowo w autoland.

  12. #32

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    To zależy, w mojej firmie już CAT II jest obowiązkowo w autoland.
    Chodziło mi o wymogi - w ramach Cat3 autoland musi być, w Cat2 teoretycznie można podejść w manualu (albo auto z ręcznym wyrównaniem). Wymogi operatora - zgoda, większość linii w SOP ma autoland na Cat2, i moim zdaniem ma to sens

    Pozdrawiam, Adam

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •