Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 71
Like Tree18Likes

Wątek: ILS, kategorie i lotniska w Polsce

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie ILS, kategorie i lotniska w Polsce


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=4952&start=0

    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    powyższy link prowadzi do całego byłego forum, a ja potrzebuje uzupełnić wiedzę
    o kategoriach ILS na polskich lotniskach, gdzie mogę znaleźć te informacje?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  3. #3
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #4
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    dziękować

    to w Katowicach nie ma DME?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  5. #5
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Wrocław - RWY 29.

  6. #6
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    to chyba stare dane muszą być zatem :>
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  7. #7
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    to chyba stare dane muszą być zatem :>
    info z SP 9/2007, artykuł pt. "Jak to działa - ILS"
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #8
    Awatar djesiu

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    POZNAŃ

    Domyślnie

    Może odgrzebiemy temat. Aktualny system ILS na Polskich lotniskach i jakie perspektywy modernizacji na pozostałych lotniskach.

  9. #9
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    W sumie nic sie nie zmienilo. Dalej CAT II w Warszawie i CAT I na pozostalych lotniskach. Podobno planowane jest CAT III na Okeciu.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  10. #10
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    I planowane CAT II w Krakowie - dobrze słyszałem?

  11. #11
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Niestety ILS to nie wszystko aby osiągnąć CAT II na lotniska regionalnych.
    Dochodzi jeszcze sprawa świateł podejścia - dodatkowe światła boczne o długości 270m od progu, dodatkowa poprzeczka świetlna, T-VASIS, AT-VASIS, PAPI, APAPI, świetlny system prowadzenia do drogi startowej, światła osi drogi startowej, światła strefy przyziemienia, światła wskazania drogi kołowania szybkiego zjazdu itd itp Samo zatapianie świateł na drodze startowej to już nie lada przedsięwzięcie na lotniskach z jednym pasem.

    Z tego co wiem to większość albo wszystkie ILSy CAT I mogą spelniać też CAT II - nie trzeba ich wymieniać czy też montować całe ILS CAT II. Taka ciekawostka.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  12. #12
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Niestety ILS to nie wszystko aby osiągnąć CAT II na lotniska regionalnych.
    Dochodzi jeszcze sprawa świateł podejścia - dodatkowe światła boczne o długości 270m od progu, dodatkowa poprzeczka świetlna, T-VASIS, AT-VASIS, PAPI, APAPI, świetlny system prowadzenia do drogi startowej, światła osi drogi startowej, światła strefy przyziemienia, światła wskazania drogi kołowania szybkiego zjazdu itd itp Samo zatapianie świateł na drodze startowej to już nie lada przedsięwzięcie na lotniskach z jednym pasem.
    Troszkę mylisz pojęcia. Kategoria ILS (i, II lub III) to właśnie wszystko to co wyżej opisałeś, a nie same urządzenia LOC i GS, więc jeśli ktoś pisze, że lotnisko ma ILS CAT II to znaczy, że spełnia te wszystkie wymagania, o których wyżej napisałeś, a nie tylko posiada urządzenia techniczne nadające LOC i GS.
    W wątku ILS Cat I, II, III też można przeczytać, że same urządzenia LOC i GS praktycznie nie różnią się pomiędzy CAT I, II i III, ale dochodzą właśnie te różnice, o których napisałeś, żeby lotnisko mogło otrzymać certyfikację ILS CAT II lub III.
    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    T-VASIS, AT-VASIS, PAPI, APAPI,
    Nie latam w IFR, ale o ile mnie pamięć nie myli VASI i PAPI to oświetlenie do podejścia z widocznością a nie ILS.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Troszkę mylisz pojęcia. Kategoria ILS (i, II lub III) to właśnie wszystko to co wyżej opisałeś, a nie same urządzenia LOC i GS, więc jeśli ktoś pisze, że lotnisko ma ILS CAT II to znaczy, że spełnia te wszystkie wymagania, o których wyżej napisałeś, a nie tylko posiada urządzenia techniczne nadające LOC i GS
    A czy Witek wlasnie tak nie napisal???
    Co do tego, ze PAPI wg Ciebie jest do podejsc z widocznoscia to sobie wez eu-ops i poczytaj kiedys mozna zejsc ponizej DH...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 17-11-2012 o 23:36

  14. #14
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A czy Witek wlasnie tak nie napisal???
    Nie, Witek napisał to:
    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Niestety ILS to nie wszystko aby osiągnąć CAT II na lotniska regionalnych.
    Więc tak jakby sugerował, że pisząc wcześniej "ILS" mieliśmy na myśly wyłącznie LOC i GS.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Więc tak jakby sugerował, że pisząc wcześniej "ILS" mieliśmy na myśly wyłącznie LOC i GS
    ILS to urzadzenie czyli LOC i GS a, kategoria ILS na danym lotnisku to cala infrastruktura z tym zwiazana. Wg mnie Witek w swoich postach wypowiada sie jasno a Ty sie znowu czepiasz
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 17-11-2012 o 23:42

  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Więc tak jakby sugerował, że pisząc wcześniej "ILS" mieliśmy na myśly wyłącznie LOC i GS.
    Wiele osób nadal uważa, że CAT II i III to głównie albo tylko sam ILS - dla tego napisałem co napisałem.
    Nie raz, nie dwa na forum ludzie dziwili się dla czego nie można szybko, łatwo i tanio zamontować CAT II. Często przygotowania do podniesienia kategorii trwają latami co można obserwować już teraz na lotniskach - wiele nowych elementów infrastruktury jest tak wykonywana aby spełniała wymogi wyższej kategorii (dla przykładu - równoległa droga kołowania w POZ).


    T-VASIS, AT-VASIS, PAPI, APAPI,
    Troszkę się zagalopowałem wertując Aneks 14. Sorki, ale to już ta godzina Interpretowałem to jako potrzebne nawet na oprzyrządowanym kierunku przy wyższych CAT.
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 17-11-2012 o 23:54
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  17. #17
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    ILS to urzadzenie czyli LOC i GS a, kategoria ILS na danym lotnisku to cala infrastruktura z tym zwiazana. Wg mnie Witek w swoich postach wypowiada sie jasno a Ty sie znowu czepiasz
    Znowu ? Dopiero pierwszy raz
    Jak wspomniałem, specjalistą od IFR nie jestem, więc się nie będę spierał.

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Co do tego, ze PAPI wg Ciebie jest do podejsc z widocznoscia to sobie wez eu-ops i poczytaj kiedys mozna zejsc ponizej DH...
    W EU-OPS znalazłem tylko tyle, że przy bardziej stromych ścieżkach PAPI muszą być widoczne na MDH (nie DH), czyli przy podejściu nieprecyzyjnym.
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 18-11-2012 o 00:00 Powód: edytowałem wcześniej post wyżej, zobacz :)
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    PAPI (dokladnie chodzi o grupe takich urzadzen) jest jednym z ok 10 elementow, ktorych identyfikacja pozwala Ci kontynuowac ponizej MDA/DH w podejsciu wg instrumentow.
    martineho and Buashy like this.

  19. #19
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Odświeżę temat. Jak na dzień dzisiejszy czyli Maj 2019 wygląda ILS na lotniskach w Polsce? Czy tylko Lotnisko Chopina w Warszawie ma ILS CAT III? Jakie kategorie ILS obecnie posiadają lotniska w Krakowie, Gdańsku, Rzeszowie?


  20. #20

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak. Cat IIIa jest tylko w WAW. Cat II w większości dużych portów, jak WMI, POZ, KTW itp.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •