Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie Ekonomika samolotu Avro RJ85/100


    Polecamy

    Hej, chciałem się zapytać czym kierowali się konstruktorzy tego samolotu, że do tak małej maszyny dali 4 silniki? Czy samolot miał operować z jakiś krótkich pasów? Wysoko położonych lotnisk? Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Oryginalnie to chyba nawet z lotniskowców
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cztery małe silniki w Avro są bardzo ciche, dlatego samolot może operować z małych lotnisk w centrach miast - cytat z książki "The aviation factfile" Jima Winchestera.

  4. #4
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    No to że są ciche to ok, ale bardziej szukam odpowiedzi dlaczego jest ich "aż" 4 zamiast 2

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Hałas przede wszystkim, 146/RJ są bezdyskusyjnie bardzo ciche, dzięki małym ale mocnym silniczkom. Druga rzecz: zapas mocy, zwłaszcza we wznoszeniu - można szybko, pod dużym kątem.
    The "BAe" stands for "bring another engine" as in unscheduled engine changes...
    "Why does the BAe-146 have 4 engines?" Answer: two to get you there, and 2 to get you back home...
    "What stands the 146 in BAe-146 for?" 1 engine will always fail, it has 4, but it really needs 6

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  6. #6
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Swego czasu był to największy samolot mogący operować z London City Airport, który ma restrykcyjne wymagania dotyczące hałasu i bardzo stromą ścieżkę wznoszenia. Co ciekawe, Avro RJ wcale nie mają dużego zapasu mocy. Wypadają gorzej od 757, A320, B737NG...
    Takie np. porównanie:
    Thrust to weight ratio:
    Concorde: 0.375
    F70: 0.3418
    752: 0.341
    712: 0.339
    E145: 0.3326
    A32X, 737NG, A306, 762: 0.31 - 0.335

    RJ85: 0.3010
    F100:
    0.2915
    RJ100:0.2871
    RJ70: 0.2724
    A388: 0.25
    A342, A343: 0.22

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    No to że są ciche to ok, ale bardziej szukam odpowiedzi dlaczego jest ich "aż" 4 zamiast 2
    Czasami odpowiedz jest duzo bardziej prozaiczna - bo po prostu byly takie akurat silniki latwo osiagalne i z uwagi na ich parametry musieli wstawic 4, nie bylo odpowiednich silnikow na rynku do tej konstrukcji aby wstawic tylko 2. Poza tym napewno 4 silniki brzmialy troche lepiej dla takiego RAFu ktory zakupil 3 sztuki na wozenie rodziny krolewskiej i byl tez jednym z "launch customer".

  8. #8
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    A jak wygląda jego ekonomika eksploatacji w porównaniu np z fokkerem czy b717?

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    nie bylo odpowiednich silnikow na rynku do tej konstrukcji aby wstawic tylko 2.
    A Tay'ie?

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  10. #10
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Akurat Fokkera nie mam na liście, ale porównaj sobie z innymi samolotami:

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    A Tay'ie?
    Zobacz sobie kiedy ten samolot wchodzil do produkcji a kiedy pierwszy Tay byl osiagalny.

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    A jak wygląda jego ekonomika eksploatacji w porównaniu np z fokkerem czy b717?
    Porownywanie z samolotami innej epoki nie ma sensu (B717).

  12. #12
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Wg tej tabeli to do najtańszych w eksploatacji to on nie należy. Koszty na poziomie 727

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Zobacz sobie kiedy ten samolot wchodzil do produkcji a kiedy pierwszy Tay byl osiagalny.
    Właśnie ciekawe jest to, że RR już pod koniec lat siedemdziesiątych pracował nad Tayem (Wtedy jeszcze Spey'em 67), dla nowych wersji BAC 1-11 i ...HS-146...

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    To może taka odpowiedź: 4, bo były małe i dość słabe, za to ciche i jak na tamte czasy dość oszczędne. A małe musiały być, bo za cholerę wtedy nikomu nie chciało wyjść zrobienie większych silników z przekładnią zębatą, czyli GTF - coś, co udało się dopiero teraz.
    Eee tam, podpis ;)

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Właśnie ciekawe jest to, że RR już pod koniec lat siedemdziesiątych pracował nad Tayem
    No tak, tylko pracowac a miec silnik na ktorym konstruktor samolotu moze polegac i wierzyc ze spelni jego oczekiwania to dwie rozne rzeczy. A ryzyko zbyt duze bo jednak 2 lub 4 silniki to spore zmiany w konstrukcji skrzydel. Czesto sie bierze wrobla w garsci a nie czeka na kanarka na dachu ...
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 19-11-2011 o 01:41

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •