Strona 2 z 40 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 782
Like Tree650Likes

Wątek: Airbus A350 "Xtra Wide Body"

  1. #21
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Mój umysł nie potrafi mi zobrazować takiej dużej maszyny z "takim" przodem.
    w takim razie kliknij na link ktory podalem i zobaczysz jak bedzie ona wygladala
    no risk, no fun ;D


  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Gabec, sam przyznaj... syf straszny z tym dziobalem.

  3. #23
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaN
    Gabec, sam przyznaj... syf straszny z tym dziobalem.
    poki co to jest jedna z mozliwosci - poczekajmy na zamrozenie designu i wtedy bedziemy mogli dyskutowac
    no risk, no fun ;D


  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    fajnie sprzedawać samolot linia lotniczym które na 100% nawet nie wiedzą jak będzie wyglądał - super może się okaże że wyjdzie furmanka na 10 osób

  5. #25
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    fajnie sprzedawać samolot linia lotniczym które na 100% nawet nie wiedzą jak będzie wyglądał - super może się okaże że wyjdzie furmanka na 10 osób
    nie wyglad sie liczy a ekonomia. linie w swoich kontraktach zastrzegaja sobie wiele parametrow technicznych - zadaniem producenta jest stworzenie samolotu ktory bedzie je spelniaj. zupelnie nieistotna sprawa jest czy taka maszyna bedzie miala nosek ktory sie podoba czy tez nie - 99,9% wybierajac lot nie kieruje sie maszyna ktora bedzie leciala a cena
    no risk, no fun ;D


  6. #26
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    fajnie sprzedawać samolot linia lotniczym które na 100% nawet nie wiedzą jak będzie wyglądał - super może się okaże że wyjdzie furmanka na 10 osób
    Airbus sie takimi szczegolami najwyrazniej nie przejmuje . A tak na powqznie, to oni od poczatku maja sporo problemow z tym modelem - ciagle w nim cos zmieniaja, cos poprawiaja...Ciekawe kiedy skonczy sie cierpliowsc linii i pojda do Boeinga? .
    Pozdr,
    MH

  7. #27
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez blom
    fajnie sprzedawać samolot linia lotniczym które na 100% nawet nie wiedzą jak będzie wyglądał - super może się okaże że wyjdzie furmanka na 10 osób
    Airbus sie takimi szczegolami najwyrazniej nie przejmuje . A tak na powqznie, to oni od poczatku maja sporo problemow z tym modelem - ciagle w nim cos zmieniaja, cos poprawiaja...Ciekawe kiedy skonczy sie cierpliowsc linii i pojda do Boeinga? .
    Pozdr,
    MH
    to raczej nie nastapi. linie lotnicze potrzebuja wiecej niz jednego producenta. Nie ma juz MD, Rosjanie/Chinczycy sie nie licza, Emiraters,Singapure,LH... itp nie moga sobie pozwolic tylko na B bo rozwoj lotnictwa zatrzyma sie na B787/B777 a i ceny samolotow beda wysokie
    no risk, no fun ;D


  8. #28
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez blom
    fajnie sprzedawać samolot linia lotniczym które na 100% nawet nie wiedzą jak będzie wyglądał - super może się okaże że wyjdzie furmanka na 10 osób
    Airbus sie takimi szczegolami najwyrazniej nie przejmuje . A tak na powqznie, to oni od poczatku maja sporo problemow z tym modelem - ciagle w nim cos zmieniaja, cos poprawiaja...Ciekawe kiedy skonczy sie cierpliowsc linii i pojda do Boeinga? .
    Pozdr,
    MH
    to raczej nie nastapi. linie lotnicze potrzebuja wiecej niz jednego producenta. Nie ma juz MD, Rosjanie/Chinczycy sie nie licza, Emiraters,Singapure,LH... itp nie moga sobie pozwolic tylko na B bo rozwoj lotnictwa zatrzyma sie na B787/B777 a i ceny samolotow beda wysokie
    Masz racje, faktycznie. Dla lotnictwa to by bylo bardzo zle...
    Co nie zmienia faktu, ze Airbus nie najlepiej traktuje swoich klientow, bo utrzymywanie ich w niepewnosci nie poprawia wizerunku firmy. Kiedy ogladalam jedna z pierwszych wizualizacji 350 to nawet mi sie ten samolot spodobal, ale potem zaczeli w nim wszystko zmieniac . Zastanawiam sie czy chociaz szefostwo Airbusa ma jakies pojecie jak ma XWB wygladac :/ .
    Pozdr,
    MH

  9. #29
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Airbus nie najlepiej traktuje swoich klientow, bo utrzymywanie ich w niepewnosci nie poprawia wizerunku firmy. Kiedy ogladalam jedna z pierwszych wizualizacji 350 to nawet mi sie ten samolot spodobal, ale potem zaczeli w nim wszystko zmieniac . Zastanawiam sie czy chociaz szefostwo Airbusa ma jakies pojecie jak ma XWB wygladac .
    Pozdr,
    Coo? MegaLOL...
    To właśnie na prośbę kluczowych klientów Airbus od nowa zaprojektował A350XWB. Na prośbę kluczowych klientów wprowadził opcję ruchomego chodnika w pokładzie cargo A320. Powiem więcej: to właśnie od Airbusa Boeing uczył się słuchania klientów w latach 1996 - 2002 (warto wspomnieć chociażby zamówienia A320 przez Air Berlin, jetBlue i Spirit albo A319 przez easyJet - jest wiele materiałów w mediach o ignorancji ówczesnego działu sprzedaży Boeinga w tych przetargach). Tak samo Airbus słucha swoich klientów jak i Boeing - dzięki temu ich produkty są zdefiniowane w taki a nie inny sposób.
    A co do zmian w wyglądzie A350: warto przypomnieć sobie, jak zmieniał się B787. Prawda jest taka, że dopóki projekt samolotu nie jest zamrożony, wszystko może się w nim zmienić. A szefowie Airbusa najlepiej będą poinformowani - w końcu zarządzają firmą. To co wycieka na zewnątrz to bardzo, bardzo mały ułamek tego, co w rzeczywistości dzieje się w biurach projektów czy to Boeinga, czy to Airbusa.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Gabec - na linku widać tylko przód

  11. #31
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wygląda na to żę A350XWB może złapać kolejne opóźnienie. Tym razem za sprawą zmian w technologii produkcji kadłuba. Do tej pory w miał on się składać z płatów łączonych nitami. W tej chwili rozważana jest zmiana technologii na tą którą stosuje Boeing w B787 czyli składanie samolotu z gotowych kompozytowych "beczek". Swoją drogą zastanawiam się co teraz powiedzą wszyscy krytykujący rozwiązanie stosowane w Dreamlinerze.
    Przy okazji pytanie: jakich rozwiązań technologicznych stosowanych w B787 nie zaadoptowano do A350XWB? Na pewno technologii "bleedless" - cos jeszcze?

    Airbus prepares to shift to all-composite barrel on A350 XWB
    Friday May 25, 2007

    Airbus is set to make yet another design change to its A350 XWB, this time dumping composite panels on an aluminum frame for an all-composite barrel.

    Pressure from major customers such as Emirates and ILFC is believed to be the catalyst for the pending revamp. News of the move, first flagged by this website in January (ATWOnline, Jan. 26), comes the same week that Boeing started final assembly on the 787.

    While Emirates President Tim Clark told media the Dreamliner's finish resembled "a polished silver coffeepot," Airbus has been getting mixed reaction to its composite panel concept. Trade studies have been underway in Toulouse since late last year, according to company insiders. Last fall, ATWOnline revealed that Airbus was switching to the composite panel design from all-aluminum and that the aircraft's entry into service would slip to 2014 (ATWOnline, Oct. 25, 2006).

    This latest change may push the EIS further out, but Clark told this website he repeatedly has told Airbus that "while the EIS is of concern, you must get it [the design] right." Singapore Airlines and Qatar Airways have pushed a similar message. Clark also has emphasized to the manufacturer that the future lies in a 787-style composite barrel structure, saying, "That is the way [the industry] is going to go."

    Many at Airbus have been concerned that the A350 XWB "would be blown away" if Boeing turned to an all-composite 777 that could be built and enter service before the A350. With its rival capitalizing on a technology that eventually will flow through to both a 777 and a 737 replacement, Airbus must choose whether to move forward with an all-composite barrel or be left behind. Clark has stressed that he is "sold on the 787's 40% reduction in maintenance," something not possible with an aluminum frame.

    So far, Airbus has been able to convert only one customer, Finnair (ATWOnline, March 9), to the new XWB, while it has secured new orders from Aeroflot (ATWOnline, March 23) and Pegasus Aviation (ATWOnline, Jan. 5). SIA (20), China Aviation Supplies Import and Export Group (20) and TAP Portugal (10) have yet to confirm their orders, while US Airways appears to be leaning toward the aircraft (ATWOnline, May 17).

    The change to an all-composite barrel is expected to be confirmed at the Paris Air Show along with several major commitments from airlines and leasing companies. The move will affect Boeing, which has been waiting on Airbus to define the XWB before proceeding with the 787-10. The European company's shift to all-composite likely will push Boeing to move to a larger 787-10, possibly seating 330. That version requires a higher gross weight and bigger undercarriage (six wheel trucks) to meet range requirements and will need more passengers to compete with the claimed numbers for the XWB-900.

    The original A350 was unveiled in September 2004 and "authority to offer" was announced that December. Full industrial launch came in October 2005, but the aircraft faced a redesign following criticism that began with ILFC Chairman and CEO Steven Udvar-Hazy's call for a revamp 14 months ago (ATWOnline, March 30, 2006). Airbus introduced the XWB last summer at Farnborough (ATWOnline, July 18, 2006) and launched the program in December (ATWOnline, Dec. 4, 2006).
    http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=9009
    no risk, no fun ;D


  12. #32
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Swoją drogą zastanawiam się co teraz powiedzą wszyscy krytykujący rozwiązanie stosowane w Dreamlinerze.
    Mi sie wydaje ze takich nigdy nie bylo (poza oczywiscie samym Airbusem). Wiekszosc konstruktorow zgadzala sie ze koncepcja Boeinga tych "beczek" byla naturalnym wyborem jak bawisz sie w kompozyty - i daje najwieksza sztywnosc konstrukcji przy najmniejszej wadze (jaki maly kompozytowy samolot jest budowany w stylu tych paneli?). Te "plyty" Airbusa to bylo takie wlasne widzimisie Airbusa ze im niby chodzilo o latwiejsze naprawy (jako ze Airbus zawsze niezbyt wierzyl w te kompozyty i obstawal ze bedzie co naprawiac!). Zlosliwi sie smiali ze to byla tez taka choroba Airbusa zeby nie za bardzo "zrzynac" z Dreamliner - musieli wymyslec cos innego. Po angielsku jest na to dobre okreslenie - kompleks "not invented here". Ja podejrzewalem ze na tym sie skonczy i ze Airbus w koncu zrozumie blad. Czy zdecyduja sie tez na "bleedless" - zobaczymy.

  13. #33
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Airbus zmodyfikowal zalozenia co do zasiegu swojej nowej maszyny. Pierwotnie kazda z wersji miala latac na odleglosc 8500nm, na chwile modele beda mialy troche mniejszy zasięg

    The A350-800 can fly 270 passengers up to 8,300 nm./15,400 km. in a spacious three-class configuration. The A350-900 will have a range of 8,100 nm./15,000 km., while the A350-1000 version can fly a distance of 8,000 nm./14,800 km., with seating capacities for 314 and 350 passengers, respectively.
    http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a350/
    no risk, no fun ;D


  14. #34
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Airbus zdecydował się na zastosowanie w pełni kompozytowego szkieletu kadłuba w A350XWB zamiast dotychczas projektowanego aluminiowego pokrytego tworzywem sztucznym.
    "In a switch that could make Airbus's next jetliner more competitive with rival Boeing Co.'s new 787 Dreamliner, the European plane maker plans to build the frame of its planned A350 model from advanced composite materials instead of metal.
    ...
    'We thought the design we had was very good, but this one is even better,' said John Leahy, Airbus chief operating officer for customers.
    ...
    John Plueger, president and chief operating officer of leasing titan International Lease Finance Corp., which had criticized Airbus's plans to use the aluminum frame, said he believes Airbus is making the right decision.

    'This is what we were hoping for,' Mr. Plueger said. 'We're getting more and more interest in the plane from our leasing customers, so the sooner Airbus can get it to market, the better.'

    Pełny artykuł w Wall Street Journal (dla e-prenumeratorów)


    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Airbus zawsze niezbyt wierzyl w te kompozyty i obstawal ze bedzie co naprawiac!
    Airbus używał kompozytów dłuuuuugo przed tym zanim Boeing w ogóle na nie zwrócił uwagę.

    IMHO jest to preludium do ogłoszenia zamówień przez BA i EK na A350XWB. Dubai Aerospace się zbliża...

  15. #35
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Dubai Aerospace się zbliża...
    I wszystko wskazuje na to, że forum l.n.p będzie tam miało swojego przedstawiciela 8)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  16. #36
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Dubai Aerospace się zbliża...
    I wszystko wskazuje na to, że forum l.n.p będzie tam miało swojego przedstawiciela 8)
    mysle ze nie jednego

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Dubai Aerospace się zbliża...
    I wszystko wskazuje na to, że forum l.n.p będzie tam miało swojego przedstawiciela 8)
    mysle ze nie jednego
    Czyżby do DXB szykowala sie jakas większa grupa? Też tam będę- lącząc odwiedziny u znajomych z gratka targów

  18. #38
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Jak podaje flightglobal.com, Airbus zdecydował się na zastosowanie koncepcji kształtu kabiny A380 w A350. Tłumaczą to aerodynamiką oraz możliwością instalacji modułów wypoczynkowych dla załogi w przedniej części kadłuba w przestrzeni nad kabiną pasażerską.

    Pełny artykuł z flightglobal.com

    I tym samym najładniejszy szerokokadłubowiec nowej generacji stanie się najbrzydszym.

  19. #39
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    koncepcji kształtu kabiny A380
    Co to jest po ludzku "koncepcja ksztaltu kabiny"?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #40
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    koncepcji kształtu kabiny A380
    Co to jest po ludzku "koncepcja ksztaltu kabiny"?
    Po ludzku oznacza to, że A350 będzie miał taki sam przód kadłuba, jak A380.

Strona 2 z 40 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •