Strona 37 z 41 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 740 z 816
Like Tree660Likes

Wątek: Airbus A350 "Xtra Wide Body"

  1. #721
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Systemy sa prostsze czy bardziej skomplikowane patrzac od strony kokpitu?
    Jeszcze nie miałem "przyjemności" z A350 (i nie wiadomo czy/kiedy będę miał). Koledzy, co latają mówią ze jest trochę więcej klikania w kokpicie, co jest dość upierdliwe na krótkich lotach. Koniec końców jednak "it's an Airbus". Lata ponoć identycznie jak 330 i obsługuje się podobnie.

    Z punktu widzenia architektury systemów, to z pobieżnej lektury FCOMa wynika, ze elementy "mechaniczne" są uproszczone. Np. ma 2 hydrauliki zamiast 3-ech, paliwówka dużo prostsza niż w A330 (za to bardzo sprytnie rozwiązane pompy/crosfeedy) itp. itd. Z kolei cześć elektroniczna bardziej rozbudowana (awionika oparta na jakiejstam sieci, FBW to wogóle kosmos, wszystko jest powiązane ze wszystkim). Wszyscy mówią, ze ma bardzo dużą "redundancję" i ciężko go zepsuć tak żeby pilot to odczuł

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Z ciekawosci - oceniasz jako lepszy 787 czy 350?

    Mi imponuje zarządzanie informacją w 350 - te (chyba sklejone w jakimś stopniu) wiązania - z lotniska na opcje, automatyczne zoomowanie mapy do prędkości itp.

    Pozdrawiam, Adam
    Ofkoz A350 A tak serio, to oba są fajne i mają podobne rozwiązania. Z przyjemnością latałbym jednym i drugim...

    Pozdr!
    Scorpio86, thewho, 12wit and 1 others like this.

  2. #722
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Chyba 787 nie ma aż tak zaawansowanej awioniki jak widać z tych kilku przebitek? Czekamy na 777X.

    Pozdrawiam, Adam
    Oj nie ma... I rewolucji niestety w X-ach nie będzie! Funkcjonalność 787 z touchscreenami plus kalkulatorowe funkcje FMC (niestety - w porównaniu do FMC Airbusowskich).
    Czasem ta konserwatywność Amerykanów jest wkurzająca...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #723

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Np. ma 2 hydrauliki zamiast 3-ech,
    Żeby była ścisłość - formalnie samolot ma trzy układy hydrauliczne. Dwa są plane-wide, trzeci to system elektryczno-hydrauliczny na każdym istotnym elemencie wykonawczym. Dlatego w kokpicie jest tylko zielony i zółty obwód

    Pozdrawiam, Adam

  4. #724

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Czasem ta konserwatywność Amerykanów jest wkurzająca...
    Zgadzam się. Jak widzę na filmiku te przejścia z mapy na metary i możliwość po prostu włączenia "airports" na mapie planu, wybrania portu wskaźnikiem, uzyskania do niego profilu zniżania i mapki w wypadku divertu... Czy też takie rzeczy jak BTV (brake to vacate - system dostosowujący siłę hamowania do wybranej drogi kołowania, prędkości i punktu przyziemienia, by odciążyć hamulce i jednocześnie skrócić czas zjazdu z pasa) ... To po prostu się cholera wiąże i przydaje. Nic dziwnego, że Finowie z którymi rozmawiałem, byli zachwyceni. "We can do everything" to dosłowny cytat...

    Pozdrawiam, Adam
    Canonier likes this.

  5. #725

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Jeszcze podbijam stawkę

    https://www.youtube.com/watch?v=_P0WPPXY7VI

    Zwróćcie uwagę na zobrazowania na MFD i pod spodem na ECAM (wizualizacja ścieżki, miejsca, także automatyczne zoomowanie mapy na podejściu, wraz z przejściem do trybu mapowego lotniska tuż przed końcem).

    Na EFB zakłądam, że są wtedy checklisty Wszystko pod ręką i nienachalne. Dla mnie rewelka

    Pozdrawiam, Adam

  6. #726

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    A mnie trochę zdziwiło ( w końcu oglądałem zwykłego a 320) to dodatkowe "CÓŚ" czym pilot operował kciukiem. mógłbym coś wymysleć oczywiście co to jest ale na pewno bym sie zbłaźnił, więc czekam cierpliwie na wyjaśnienia.

  7. #727
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Jeszcze podbijam stawkę

    https://www.youtube.com/watch?v=_P0WPPXY7VI

    Zwróćcie uwagę na zobrazowania na MFD i pod spodem na ECAM (wizualizacja ścieżki, miejsca, także automatyczne zoomowanie mapy na podejściu, wraz z przejściem do trybu mapowego lotniska tuż przed końcem).

    Na EFB zakłądam, że są wtedy checklisty Wszystko pod ręką i nienachalne. Dla mnie rewelka

    Pozdrawiam, Adam
    @Adam. Fajny #avporn, tego filmiku jeszcze nie widziałem, a staram się być na bieżąco...

    Co do zobrazowania, to, na ile dobrze to rozumiem, piloci przerzucili sobie na środek obraz z OIS (czyli EFB) i to jest zwykła karta podejścia, żaden "high tech". Za to na OIS mają wyświetlone to, co jest normalnie na środku, czyli... FMSa. Po prostu zamienili ekrany.

    Dość nietypowe ustawienie, ale o ile mi wiadomo w A350 można dość dowolnie przerzucać obrazki między ekranami i wogóle robić wszystko na 5 różnych sposobów. Niby fajnie, tylko łatwo o bałagan. To są bajery bardziej dla inżyniera, niż dla pilota (opinia nie moja tylko... instruktora z AB). Czasami lepiej jak jest prościej. Keep it simple.

    Co do mapy lotniska na ND, to na 787 chyba jest podobna, nie wiem tylko czy automatycznie się wyświetla, czy trzeba samemu z-zoom'ować. Zresztą z ciekawostek OANS (bo tak ten system nazywa Airbus), jest dostępny w opcji też na starszych modelach Airbusa, tj. A320 i A330.

    BTV ma A350 i chyba też A380. Z tego co pamietam jak powstawał 787, to też miał mieć tą funkcję. Nie wiem czemu Boeing z niej zrezygnował.

    Ogólnie, to level avioniki jest podobny, tylko różne filozofie producentów. Boeing ma tendencję do konserwatyzmu, z kolei Airbus czasem przekombinowuje... Wyjątkiem potwierdzającym regułę jest HUD. W 787 jest w standardzie i jest traktowany jako główne źródło informacji dla pilota. Z kolei w A350 jest w opcji i raczej traktowany jako dodatek...


    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    A mnie trochę zdziwiło ( w końcu oglądałem zwykłego a 320) to dodatkowe "CÓŚ" czym pilot operował kciukiem. mógłbym coś wymysleć oczywiście co to jest ale na pewno bym sie zbłaźnił, więc czekam cierpliwie na wyjaśnienia.
    Tam pod kciukiem... nie ma nic Tylko przycisk rozpinający autopilota. Sidestick jest identyczny z A320.
    N077GL, gloom and Canonier like this.

  8. #728

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Co do zobrazowania, to, na ile dobrze to rozumiem, piloci przerzucili sobie na środek obraz z OIS (czyli EFB) i to jest zwykła karta podejścia, żaden "high tech". Za to na OIS mają wyświetlone to, co jest normalnie na środku, czyli... FMSa. Po prostu zamienili ekrany.
    Może kwestia montażu, to co wygląda na stożek podejścia (pionowy jego wygląd/przekrój) wydaje się mieć ikonę samolotu wewnątrz. Może to ja widzę więcej niż jest

    Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Tak czy owak, ten bajer z moving map jest niezły i w zależności od skuteczności - może bardzo pomagać przy rwy intrusion. Możliwość śledzenia ciągłego z podejścia do GND (już nie wchodząc czy pilot zmniejsza skalę rolką, czy skaluje maszyna sama) mega przydatna, bez wątpienia.

    Pozdrawiam, Adam

  9. #729
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Pierwszy A350-900 Asiana Airlines. Śliczny.







    fot. twitter.com/Flyasiana
    frik, pawel111, Carte and 5 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  10. #730
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Tutaj mały bonus do zdjęcia z postu nr 716

    Elementy A350 Malaysia Airlines. Dostawa pierwszego samolotu planowana jest pod koniec tego roku.

    fot. Tobias Gudat

    Myślę, że po cichu możemy liczyć na jakieś zmiany w malowaniu. Mówiło się o tym od dłuższego czasu, a lepszej okazji w najbliższej przyszłości nie będzie. Za kilka miesięcy będziemy mądrzejsi.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  11. #731

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Czyli w szczegolnosci linie MH, mimo nieszczesc z ostatniego czasu, jednak beda zachowane.

    PS. Jak nie ANA, to moze OZ moglaby latac do WAW w ramach wspolpracy sojuszowej?

  12. #732
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czyli w szczegolnosci linie MH, mimo nieszczesc z ostatniego czasu, jednak beda zachowane.
    Jak najbardziej Dostali potężne dwa ciosy. Teraz czekają ich duże zmiany (szczególnie we flocie) ale zdecydowanie planują się rozwijać zamiast się zwijać Myślę, że dla większości miłośników lotnictwa jest to bardzo dobra wiadomość. Testów A350-1000 ciąg dalszy.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  13. #733
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


  14. #734
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Kabina A350

    fot. twitter.com/flightradar24
    Jerry likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  15. #735
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie Airbus A350 "Xtra Wide Body"

    Z drugiej strony tez jest ciekawa! Kurcze, po kazdej wizycie w szoferce czy rozmowie z kolegami z 350 troche im zazdraszczam "ficzerow" bo w porownaniu z nim Boeingi to golasy...
    Rob_Sad likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #736
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    troche im zazdraszczam "ficzerow"
    przecież Piotrze wolisz 777 - nieprawdaż
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  17. #737
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    No ba! Jak pisze - lekka zazdrosc, a nie zawisc...
    tango fox and Mateos33 like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #738
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Panie kapitanie - blog milczy a my czekamy ,,, pilzzzz

    wiem to przez "lud smoleński"
    alien, T0pek and pasazernagape like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  19. #739

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Piotrze, to fly is to believe. Może pora na zapoznawczy

    Mi osobiście w 350 najbardziej zaimponował start - zryw tej maszynki kojarzy się bardziej z typowym narrowbody. Silnik zbiera się natychmiastowo i daje niezłego kopa, nawet gdy maszyna waży 250t+ (na dziesięcio-jedenastogodzinny lot). No i poziom lotu, 4h na F430 to też niespotykana swoboda w "direct"

    Pozdrawiam, Adam

  20. #740
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja właśnie ostatnio wkręciłem się na jumpseat i byłem lekko rozczarowany (a raczej należę do "fanbojów" A350)...

    Kokpit niby fajny, ale na żywo wyglada trochę jak chińska elektronika (coś jak skrzyżowanie Embraera z Airbusem). Przygotowanie FMGSa do lotu, to bite pół godziny klikania myszką po różnych menu itp itd. To co się robi w A330 jednym guzikiem, w A350 potrzeba 3 kliknięcia. Poza tym wszystko można robić na 5 sposobów, co czasem powoduje zamieszanie.

    Niby samolot ma dużo różnych "ficzerów" w kokpicie, ale koniec końców robi to samo co A330, czy 777. Wypasione EFB za 100000$ jest mniej poręczne niż mój iPad za 500$, a cpt. przekrzywiajacy głowę o 90 stopni, żeby przeczytać podejsciowkę (bo nie da się obrócić karty) wyglądał bardzo pociesznie

    Z innych rzeczy, to w kokpicie siedzi się na przednim podwoziu, które strasznie się tłucze przy kołowaniu i starcie/lądowaniu, w kabinie pasażerskiej ciasno, kuchnie typu Space-flex są wręcz klaustrofobiczne i CC ich nie lubią.

    Ogólnie całość sprawia trochę wrażenie tandety. A330, choć staromodny, wydaje się jakby solidniejszy i szlachetniejszy. Ale jak to mówią "De gustibus non est disputandum"

    Na plus, to zdecydowanie osiągi do startu. Samolot był załadowany pod korek paxami i paliwem (3 tony pod MTOW), a zbierał się na pasie jak Porsche - i to przy mocno zredukowanym ciągu.

    Dajcie mi A330 z silnikami Trent XWB i fabrycznym mocowaniem na iPada w kokpicie - to bedzie najlepsza fura na świecie.
    jtf2, Canonier, mickey93 and 17 others like this.

Strona 37 z 41 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •