Sporo 787 UFO.Zamieszczone przez Gabec
Sporo 787 UFO.Zamieszczone przez Gabec
Wróbelki ćwierkają, że tych 15 podobno jest dla Virgin Atlantic. Pożyjemy, zobaczymy...
No sporo, zwlaszcza ze z 2006 roku jest jeszcze 30 dodatkowych B787 UFOZamieszczone przez ślepowron
http://www.flightglobal.com/articles...-10-a330s.htmlAeroflot has signed a memorandum of understanding covering 22 A350XWBs and 10 new A330-200s, which it will take on operating lease.
Sytuacja zmienia sie jak w kalejdoskopie. Pierwotnie mialo byc 22 B787, potem gdy sytuacja polityczna odrobine sie zmienila Aeroflot przebakiwal o zakupie 22 B787 i dodatkowo 22 A350 by w ostatnim miesiacu oglosic ze sa zainteresowani 22 A350XWB oraz jako tymczasowe 15 uzywanych A330. W taj chwili jak widac podpisali MOU na 22 A350 i 10 NOWYCH leasingowanych A332. Pewnie przed podpisanie ostatecznej umowy warunki sie jeszcze zmienia :/ Tak to jest jak Putin recznie steruje poszczegolnymi firmami
http://biz.yahoo.com/prnews/070328/sfw031.html?.v=86SEATTLE, March 28 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA - News) today announced that Travel Service, a Prague-based charter carrier, ordered one Boeing 787-8 Dreamliner, and holds purchase rights for one more. The airline is increasing its efficiency in the long-haul charter market by offering direct flights to holiday destinations. The order is valued at $153 million at list prices.
W tym tygodniu biuro prasowe linii Garuda poinformowało o zamówieniu 25 maszyn B737-800NG oraz 10 B787-8. Samoloty B737 będą dostarczone w latach 2009-2012.
(Aero-News)
Zaorać, buraki posiać...
Potwierdzily sie pogloski ze ubiegloroczne zamowienie UFO na 10 B787 nalezy do linii Avianca Airlines. Dodatkowo linia ta nabyla prawa do zakupu 10 kolejnych samolotów
http://biz.yahoo.com/prnews/070328/sfw111.html?.v=55SEATTLE, March 28 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA - News) and Avianca Airlines, Colombia's flagship air carrier, today announced the airline has ordered 10 787s, making it the first South American carrier to order the 787 and marking the largest 787 order to date for Latin America.
ADVERTISEMENT
The order, worth approximately $1.5 billion at list prices, was previously credited to an unidentified customer on Boeing's Orders and Deliveries website. Today's order also includes purchase rights for an additional 10 787s.
http://biz.yahoo.com/prnews/070329/sfth016.html?.v=89SEATTLE, March 29 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA - News) and LCAL today announced the leasing company placed an order for one additional 787-9 Dreamliner, expanding its fleet to 15 of the advanced-technology aircraft.
The deal is worth $183 million at list prices. This order was allocated to an unidentified customer on Boeing's Orders and Deliveries website in 2006.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6505587.stmAustralian airline Qantas is to buy nine Airbus planes for its low-cost carrier Jetstar, to expand its service amid ever-growing competition.
Jetstar will use the Airbus 320 jetliners on domestic and international routes from late 2007.
Zamówienia Boeinga na dzień 30-03-2007
Air New Zealand - 4 787-9
ALAFCO - 6 B787 - 8
ALAFCO - 6 B737 - 800
All Nippon Airways - 4 B777 - 300ER
Azerbaijan Airlines - 2 B737 - 900ER
Azerbaijan Airlines - 3 B787 - 8
British Airways - 4 B777 - 200ER
Cargolux Airlines - 3 B747 - 800F
Continental Airlines - 5 B787 -9
LOT Polish Airlines - 1 787-8
Philippine Airlines - 2 B777 - 300ER
TAM - 4 x 777 - 300ER
Travel Services - 1 B787 - 8
UPS - 27 x 767
Virgin Blue Airlines - 6 B777 - 300ER
UFO - 2 B737
UFO - 1 B737 - 800
UFO - 3 B767 - 300ER
UFO - 4 B777 - 200LR
UFO - 1 B777 - 300ER
UFO - 4 B787 - 8
UFO - 6 B767 - 300F
UFO - 4 B787
UFO - 6 747
UFO - 15 787
http://www.reuters.com/article/tnBas...11920320070402Oman Air has agreed to buy five A330-200 aircraft from European planemaker Airbus, the chief executive of the national carrier's parent said on Monday.
"Deliveries will start in 2009," Ziad Karim al-Haremi, chief executive of the Oman Aviation Services (OMAV.OM: Quote, Profile, Research) told reporters in the capital Muscat.
He declined to give the value of deal, saying only the aircraft typically cost between $90 million and $100 million each.
tanie te A330, w stosunku do samolotów boeinga..
No bo ktos straszna bzdure strzelil z tymi liczbami. Oficjalna cena A330 to okolo $150 mln. Jak porownasz z takim 767 (najblizszy rozmiarowo) i wezmiesz poprawke na wielkosc tych samolotow to faktycznie ceny sa bardzo podobne.Zamieszczone przez Mimi
Bzdura jest $150 M, wiesz dobrze ze ma sie to nijak do rzeczywistosci. NIKT nie placi ceny katalogowej... ups przepraszam, któryś z szefów Boeinga przyznał ze w ciągu ostatnich 20 lat tylko raz sprzedano samolot za cene katalogowa. Przeciętnie płaci sie ok 25-30% mniej, bywa i więcej, np LH za ostatnie B748 zapłaciła ok 50% - nieoficjalnie. Pierwsze chyba 3 A380 dla Qantas z racji kar za niedotrzymanie terminów będa miały jeszcze większe upusty.Zamieszczone przez ślepowron
A czy ja napisalem ze ktos placiZamieszczone przez Gabec
Ale jak porownujesz ceny smolotow A i B to porownuj ceny katalogowe bo inaczej porowanie moze nie miec zadnego sensu. Ok, moze trzeba mi bylo napisac czarno na bialym ze Mimi porownuje znizkowa cene A330 z katalogowa cena takiego 767, dlatego jej wnioski sa wadliwe. Czasami pisze sie skrotowo a nia kawa na lawe, oh well ....
http://www.reuters.com/article/tnBas...11920320070402MUSCAT, April 2 (Reuters) - Oman Air has agreed to buy five A330-200 aircraft from European planemaker Airbus, the chief executive of the national carrier's parent said on Monday.
B787: 5 dla JAL + 18 UFO, w sumie do dzis zamowiono 514 maszyn!
http://biz.yahoo.com/prnews/070403/sftu075.html?.v=91EVERETT, Wash., April 3 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA - News) today announced the 500th customer order for the 787 Dreamliner with a follow-on order from Japan Airlines Corp. (JAL).
ADVERTISEMENT
"Today we are celebrating some great news with one of our great customers," said Scott Carson, president and chief executive officer, Boeing Commercial Airplanes. "This is an unprecedented achievement for Boeing and yet another wonderful milestone for the 787 program. We are very gratified that the 787 will play a key role in the future plans of JAL and so many other industry-leading airline customers."
The JAL order for five 787-8 airplanes, in addition to several orders from unidentified customers, brings the 787's order total to 514 airplanes from 43 customers since its launch on April 26, 2004, making it the fastest-selling commercial airplane in history. This increases JAL's total 787 order to 35 airplanes from their previous order of 30 in December 2004.
"The 787 will be a key airplane on a variety of international
3X E170 + 3X E190 dla Virgin Blue z dostawa na pierwsza polowe 2008r
http://www.embraer.com/english/conte...he.asp?id=1508
Zamówienia Boeinga na dzień 03-04-2007
Air New Zealand - 4 787-9
ALAFCO - 6 B787 - 8
ALAFCO - 6 B737 - 800
All Nippon Airways - 4 B777 - 300ER
Azerbaijan Airlines - 2 B737 - 900ER
Azerbaijan Airlines - 3 B787 - 8
British Airways - 4 B777 - 200ER
Boeing Business Jet - 3 x 737 BBJ
Cargolux Airlines - 3 B747 - 800F
Continental Airlines - 5 B787 -9
JAL International - 5 787
LOT Polish Airlines - 1 787-8
Philippine Airlines - 2 B777 - 300ER
TAM - 4 x 777 - 300ER
Travel Services - 1 B787 - 8
UPS - 27 x 767
Virgin Blue Airlines - 6 B777 - 300ER
UFO - 2 B737
UFO - 1 B737 - 800
UFO - 3 B767 - 300ER
UFO - 4 B777 - 200LR
UFO - 1 B777 - 300ER
UFO - 4 B787 - 8
UFO - 6 B767 - 300F
UFO - 4 B787
UFO - 6 747
UFO - 15 787
UFO - 2 773ER, 2 772LR, 5 772ER
UFO - 15 x 788, 3 x 789
UFO - 15 x 73G, 5 x 73G, 4 x 738
Zakładki