Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 400
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Dyskusje o zamowieniach 2007


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=5375&start=0

    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zamówienia "firm" Airbusa w miesiącu styczeń:
    Air Asia (8. Jan) 50 A320
    Guggenheim Aviation Partners (17. Jan) 6 A330-200F
    Spirit Airlines (23. Jan) 30 A319
    Comlux (23. Jan) 2 A318
    Private (24. Jan) 1 A340-300
    Private (26. Jan) 1 A340-500

    Zamówienia "firm" Boeinga w miesiącu styczeń:
    UFO - 5 B777
    UFO - 4 B787

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zamówienia firm Boeinga na dzień 06-02-2007
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER

    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    no risk, no fun ;D


  4. #4
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Delta zamawia 30 CRJ900
    link
    no risk, no fun ;D


  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Boeing prowadzi zaawansowane rozmowy z Vueling, Iberia i Air Europa ktore zamierzaja odmlodzic swoja flote.

    Szef Boeing- España, Pedro Argüelles, przypomnial, ze amerykanski producent otrzymal w 2006 zamowienie 16 Boeing 737-800 dla linii Grypy Globalia. Poinformowal rowniez, ze Boeing zaoferowal firmie Juana José Hidalgo swoj nowy model dalekiego zasiegu B-787 poniewaz zamowienie 10 A-350 sie opoznilo w wyniku problemow jakie ma Airbus.

    Argüelles powiedzial rowniez, ze Vueling zamierza powiekszysc swoja flote w sumie do 20 samolotow, Boeing bedzie chcial, zeby Vueling wybral amerykanskie samoloty.

    Jesli chodzi i hiszpanskiego narodowego przewoznika Iberia, Argüelles powiedzial, ze "mozliwe" w "niedlugim czasie " Linia "zacznie sie zastanawiac nad wymiana swoich samolotow dalekiego zasiegu, poniewaz Airbus 340 z jej floty sa juz troszke antyczne"
    Na podstawie www.cincodias.com
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #6
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Arabia Saudyjska podpisała umowę z francuskim Ministerstwem Obrony na dostawę dwóch "latających cystern" - airbusów A330-MRTT - poinformowała agencja France Presse. Kontrakt na kwotę pomiędzy 350 a 400 mln euro podpisali w Paryżu szefowie resortów obrony Francji i Arabii Saudyjskiej - Michele Alliot-Marie i Abd Allah ibn Saud. Samoloty transportowe A330-MRTT (Multi Role Tanker Transport), wyposażone w instalację do tankowania w powietrzu, produkowane są w Tuluzie, a następnie przystosowywane do celów wojskowych w hiszpańskich zakładach lotniczych CASA w Getafe w pobliżu Madrytu. (BS, pap)

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wyglada na to ze Finnair potwierdzi zamówienie na 9 A350-900 w nowej wersji XWB. Trwaja rozmowy aby mimo iż cena XWB jest 20% Finowie nie musieli dopłacać tej różnicy. Samolot będzie wyposażony w silniki Rolls-Royce Trent. Dostawy w porównaniu z pierwotnym zamówieniem będą przesunięte na 2014 r

    Finnair finalises deal on A350 delay reparations
    By David Kaminski-Morrow
    Carrier negotiates bargain XWBs from Airbus as part of compensation talks
    Finnair expects to conclude shortly negotiations with Airbus centred on compensation for delays to the delivery of its A350 order, and says that it will not have to pay extra for the twinjet despite the fact that the new XWB version is significantly improved over the original design.

    The Finnish carrier opted to acquire nine Rolls-Royce Trent-powered A350-900s, with options on four more, at the end of 2005 - a few months before Airbus redesigned the aircraft and unveiled it as the A350 XWB last year.

    After adopting the XWB specification, Airbus revealed that it was pushing the catalogue prices up by over 20% because it is a "much more impressive aircraft". The sticker price for the original A350-900 was $171 million, while the XWB version (which has more range than the original design and is 5% bigger) is priced at $215 million.

    Finnair immediately restated its commitment to the aircraft when it was relaunched in July last year, although the redesign meant that the delivery date was pushed back by three years to 2014.

    However, Finnair does not have the additional powerplant complication that some other original A350 customers are facing, as it specified R-R engines.

    Customers that signed for General Electric GEnx-powered aircraft are now having to renegotiate contracts, as that engine is not yet being offered on the revamped A350.

    Finnair says that it "will receive the aircraft it ordered at the originally agreed acquisition price". It adds that its negotiations with Airbus are expected to reach an agreement "in the near future on compensation awardable to Finnair for the delay in the A350 production schedule".

    The Finnish carrier is one of 11 customers that signed a firm contract for the A350 before the revamp - none of which have yet been migrated to the new version. Airbus has 102 firm A350 orders. Others holding firm contracts including Air Europa, Alafco, CIT, Eurofly, International Lease Finance, Kingfisher Airlines, Pegasus, TAM, TAP Portugal, and US Airways.

    Meanwhile, original A350 launch customer Qatar Airways continues to discuss the future of its commitment for 60 aircraft with Airbus.

    Airbus vice-president of marketing customer affairs Colin Stuart expects Singapore Airlines to firm up its commitment for 20 A350-900s plus 20 options "within the next couple of months. We're in the process of converting it to an order," he says.
    link
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Thai zamawia 8 A330-300 + podtrzymuja zamowienie na zamowione A380
    no risk, no fun ;D


  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zamówienia firm Boeinga na dzień 14-02-2007
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER
    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    Air New Zealand - 4 787-9
    LOT Polish Airlines - 1 787-8
    no risk, no fun ;D


  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zamówienia Boeinga z dnia 22-02-2007
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER
    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    Air New Zealand - 4 787-9
    LOT Polish Airlines - 1 787-8
    UPS - 27 x 767
    TAM - 4 x 777 - 300ER
    no risk, no fun ;D


  11. #11
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Rozmowy w sprawie zakupu przez rosyjski Aerofłot 22 Boeingów 787 są zawieszone - powiedział w czwartek zastępca dyrektora generalnego tych linii lotniczych Lew Koszlakow. Przyczyną mogą być napięcia w stosunkach Moskwa- Waszyngton. Kierownictwo Aerofłotu zwróciło się w zeszłym roku do rządu rosyjskiego - swego udziałowca, dysponującego kontrolnym pakietem akcji - o zgodę na zakup 22 Boeingów 787 i 22 Airbusów A350. Dyrektor generalny Aerofłotu Walerij Okułow informował później, że linie nie otrzymały zgody na zakup Boeingów i że termin na zawarcie tej transakcji minął. Eksperci szacują wartość takiego kontraktu na 2,5 miliarda USD. Koszlakow, informując, że rozmowy z Boeingiem są zawieszone, zastrzegł, że nie oznacza to, iż Aerofłot nie będzie w przyszłości rozmawiał z amerykańskim producentem samolotów. Boeing na razie nie skomentował doniesień z Moskwy. W czwartkowym "Seattle Times" zamieszczono wypowiedź anonimowego przedstawiciela Boeinga, który twierdzi, że transakcję z Rosjanami spisano na straty "mniej więcej przed miesiącem". Associated Press pisze, powołując się na obserwatorów, że sprawa zakupu amerykańskich samolotów przez Aerofłot mogła zostać uwikłana w politykę - stosunki Moskwa-Waszyngton znacznie się ostatnio pogorszyły.


    (Puls Biznesu)
    [ Dodano: Pią 23 Lut, 2007 17:17 ]
    Lotniczy przewoźnik regionalny J-Air, spółka zależna finansowo od linii Japan Air Lines (JAL), zamówił 10 dodatkowych samolotów z przeznaczeniem do obsługi lotów regionalnych. J-Air zawarł kontrakt na kupno 10 Embraerów 170. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku przewoźnik ten zamówi kolejne 5 maszyn tego typu. Obecnie flota J-Air składa się 9 Bombardierów CRJ-200ER.
    (Airlines News)

  12. #12
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jordan's state airline will finalise a deal soon to buy eight Boeing 787 planes in a fleet modernisation plan aiming to make it the top regional carrier in the Middle East, the airline's CEO said on Wednesday.

    Royal Jordanian (RJ) President and Chief Executive Officer Samer al Majali said the airline was in final negotiations with Boeing Co to part purchase and lease at least eight new 787-8 DreamLiner planes for delivery at the start of 2010.
    http://www.arabianbusiness.com/index...rticle&id=8749
    no risk, no fun ;D


  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zamówienia Boeinga na dzień 27-02-2007

    Air New Zealand - 4 787-9
    Azerbaijan Airlines - 2 B737 - 900ER
    Azerbaijan Airlines - 3 B787 - 8

    LOT Polish Airlines - 1 787-8
    TAM - 4 x 777 - 300ER [/i]
    UPS - 27 x 767
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER
    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    UFO - 6 B767 - 300F
    UFO - 4 B787 (ten najprawdopodobniej dla Royal Jordanian)
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Zamówienia Boeinga na dzień 27-02-2007

    Air New Zealand - 4 787-9
    Azerbaijan Airlines - 2 B737 - 900ER
    Azerbaijan Airlines - 3 B787 - 8

    LOT Polish Airlines - 1 787-8
    TAM - 4 x 777 - 300ER
    UPS - 27 x 767
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER
    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    UFO - 6 B767
    UFO - 4 B787 (ten najprawdopodobniej dla Royal Jordanian)
    Czyli podsumowując:
    737 - 3
    767 - 36
    777 - 9
    787 - 16

    Razem - 64
    A podobne dane z Airbusa?

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    zgubiles 4 B787, w sumie 64 maszyny
    tru, już poprawione.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Zamówienia Boeinga na dzień 27-02-2007

    Air New Zealand - 4 787-9
    Azerbaijan Airlines - 2 B737 - 900ER
    Azerbaijan Airlines - 3 B787 - 8

    LOT Polish Airlines - 1 787-8
    TAM - 4 x 777 - 300ER
    UPS - 27 x 767
    UFO - 1 B737 - 800
    UFO - 3 B767 - 300ER
    UFO - 4 B777 - 200LR
    UFO - 1 B777 - 300ER
    UFO - 4 B787 - 800
    UFO - 6 B767
    UFO - 4 B787 (ten najprawdopodobniej dla Royal Jordanian)
    Czyli podsumowując:
    737 - 3
    767 - 36
    777 - 9
    787 - 12

    Razem - 60
    A podobne dane z Airbusa?
    zgubiles 4 B787, w sumie 64 maszyny. co do Airbusa to nie wiem, bo jeszcez nie ukazalo sie podsumowanie na koniec lutego
    no risk, no fun ;D


  16. #16
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Aktualny stan zamowien Airbusa (na koniec lutego)

    Air Asia (8. Jan) 50 A320
    Guggenheim Aviation Partners (17. Jan) 6 A330-200F
    Spirit Airlines (23. Jan) 30 A319
    Comlux (23. Jan) 2 A318
    Private (24. Jan) 1 A340-300
    Private (26. Jan) 1 A340-500
    The Royal Air Force of Oman - 2 A320 ACJs
    Petters Group Worldwide - 1 A318 Elite
    British Airways - 4 A320s
    no risk, no fun ;D


  17. #17
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    LAN Airlines zamawia:

    2 777-200LRF (with options for 2 more)
    6 767-300/ER (with options for immediate conversion to 6 787-8)
    6 A340-300 (2 ex-AC + 2 stand-by Airbus order + 2 options converted to orders) --- 2 will go to 4M and another 2 to LP.
    15 A32S.
    no risk, no fun ;D


  18. #18
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    LONDON, March 07, 2007 -- Boeing [NYSE: BA] and First Choice Airways of the United Kingdom reached agreement on an additional four Boeing 787-8 Dreamliners. By exercising options for these airplanes, First Choice Airways has placed a third consecutive order for the advanced-technology 787.
    link
    no risk, no fun ;D


  19. #19
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    SEATTLE, March 08, 2007 -- Boeing [NYSE: BA] and DHL agreed on an order for six 767-300ER (Extended Range) Freighters. DHL, wholly owned by Bonn, Germany-based Deutsche Post World Net, is a leading international express delivery and logistics company. The order is valued at $894 million at list prices. This order has previously been accounted for on Boeing's Orders & Deliveries Website.

    http://www.boeing.com/news/releases/...70308a_nr.html
    no risk, no fun ;D


  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Wg najnowszych informacji Finnair zamawia 11 A350XWB + 4 opcje, dodatkowo planują pozyskac siedem dodatkowych A330/A340, tak aby do 2010 miec 15 WB. Niestety, zakup Airbusow przyspieszy wycofanie z uzytku MD11 (2010)

    Finnair will replace its current Boeing MD-11 fleet with Airbus A340 and A330
    wide-bodied aircraft by the year 2010. In addition to the A340s already on
    order, Finnair will acquire and take delivery of seven Airbus wide-bodied
    aircraft between now and 2010. In addition, the company can use the four
    options acquired in 2005. According to the new agreement, both the orders and
    the options can flexibly be confirmed for either A340 or A330 models based on
    the need. The pro-gramme can be used to increase Finnairs long-haul fleet to
    15 air-craft by the end of 2010.
    The acquisition programme is flexible from Finnairs point of view both in
    terms of the type and number of aircraft. We can optimise our fleet on the
    basis of demand growth. We can ensure our Asian growth with competitive
    aircraft, says President and CEO Jukka Hienonen.

    Both four-engine A340s and twin-engine A330s have approximately 270 seats, but
    with full cargo load the A340 has a longer range.
    The acquisition price and operating costs of the A330 aircraft are more
    affordable than that of its big brother. We can use it economi-cally for
    instance on our Indian routes or our longer Asian routes which do not have
    cargo demand that require the use of an A340, Hie-nonen explains.

    From 2014 onwards Finnair will also take delivery of the new technol-ogy
    A350XWBs. In December 2005 Finnair ordered nine new Airbus wide-bodied aircraft
    with options for four more. Now a further two A350s have been ordered, bringing
    the maximum total number of these aircraft to 15. All the A350s will be fitted
    with Rolls-Royce Trent XWB en-gines.

    After Finnairs original order, Airbus further optimized the design of the A350
    into the new A350XWB.

    The initial four A340 aircraft Finnair ordered will be delivered in 2007-08.
    The shift in the production timetable of the A350 has been taken into
    consideration in the terms of Finnairs wide-body aircraft acquisitions
    programme. The total value of the confirmed aircraft or-ders is approximately
    two billion euros.

    The current orders speed up Finnairs fleet renewal. The Boeing MD-11s in
    operation will be retired from Finnairs fleet in 2008-10. After this, the
    airlines long-haul fleet will consist only of A340 and A330 aircraft which
    unifies the long-haul fleet with the European fleet of A320 family aircraft.
    The renewal significantly improves our profitability and eco-efficiency.
    Operating modern aircraft is the best environmental work an airline can do,
    Hienonen says.
    http://www.finnairgroup.com/group/gr...000183622.html
    http://www.airbus.com/en/presscentre...n_A350xwb.html
    no risk, no fun ;D


Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •