Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 330. minutowy ETOPS dla B777-300ER/-200LR/-200ER(GE)/-F


    Polecamy

    Narazie -200ER z silnikami GE, RR i PW dostaną autoryzację w późniejszym terminie. Pierwszą linią, która zdecydowała się na latanie z tymi restrykcjami jest Air New Zealand.
    EVERETT, Wash., Dec. 12, 2011 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) announced today it has received type-design approval from the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) for up to 330-minute extended operations (ETOPS) for its 777 fleet.

    The authorization allows 777 customers who purchase or already operate 777-300ER (extended range), 777-200LR (longer range), 777 Freighter and 777-200ER models equipped with General Electric engines to fly up to 330 minutes from an alternate airport. FAA approval for the 777-200ER equipped with Rolls-Royce and Pratt & Whitney engines is expected to follow over the next few months.

    "Boeing twin-engine jets have flown more than 7 million ETOPS flights since 1985, and more than 120 Boeing operators fly more than 50,000 ETOPS flights each month," said Larry Loftis, vice president and general manager 777 program. "This is the logical continuation of the Boeing philosophy of point-to-point service. Passengers want to minimize their overall travel time. This is one more step in that direction."

    The first airline to purchase the new longer ETOPS option is Air New Zealand. Air New Zealand completed the first 240 ETOPS flight earlier this month from Los Angeles to Auckland, N.Z.

    "What this means is that the airplane is able to fly a straighter route between the city pairs and that's good for the environment," said Capt. David Morgan, chief pilot for Air New Zealand. "Less fuel is burned and less carbon dioxide is emitted into the atmosphere. It's also good for customers because flights are potentially shorter and passengers could arrive sooner at their destinations."

    The new FAA approval allows airlines that operate routes in the south Pacific, over the North Pole, and from Australia to South America and southern Africa to fly the most direct routes.

    An increasing number of operators already are providing ETOPS service to their passengers. For example, 93 percent of 777, 50 percent of 767 and 33 percent of 757 operators fly ETOPS routes. Two-engine ETOPS routes are more than 60 minutes from an alternate airport.

    The 777 fleet has flown more than 2 million ETOPS flights since its debut in June 1995. Fifty-three 777 operators fly more than 22,000 ETOPS flights per month.
    Boeing to Offer up to 330-Minute ETOPS on 777 - Dec 12, 2011
    no risk, no fun ;D


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    I pewnie wielkiej kolejki chętnych poza ANZ nie będzie.
    Eee tam, podpis ;)

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Jest jeszcze kilka potencjalnych "klientów": Air Canada, Air Austral, V Australia, United, American...

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Nie przecze, pewnie są, ale nie bardzo widzę potrzebę na loty np. nad biegunem - nasza firma przymierza się do takich lotów a nasze B777 mają ETOPS 180 min - koszty! I nie słyszałem, żeby mieli płacić za większy. No chyba, że są naciski poszczególnych krajów na większy ETOPS bo dla nich to wymierne korzyści - można utrzymywać mniej lotnisk do obsługi ETOPSów...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Jest jeszcze kilka potencjalnych "klientów": Air Canada, Air Austral, V Australia, United, American...
    Przypuszczam, że jeśli nawet, to szczególnie w tych większych liniach będzie to może po kilka maszyn - koszty i upierdliwość .
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    @Bedrzich: te ETOPS-330 to chyba raczej jest wprowadzony z myślą o latających nad Pacyfikiem na trasie Australia/Oceania -> Ameryki. Na tamtych trasach jest to najbardziej potrzebne - zresztą, chyba tylko tam. No, chyba, że ktoś chce latać "na krechę" przez Atlantyk, jak to bywało za czasów Ił-62M

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Tutaj jest dobra mapa jeszcze gdzie ETOPS 330 wchodzi w gre:

    Boeing gets long range twin engined limitations lifted | Plane Talking
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •