Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Wolności lotnicze


    Polecamy

    Jak rozumiem linie działające w UE mają prawo bez ograniczeń prowadzić działalność na terenie całej UE (innymi słowy polska linia mogłaby wozić paxów na krajowych połączeniach np. wewn. UK albo z Hiszpanii do Francji) - jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
    Jak wygląda sytuacja przewoźników spoza UE? Np Air China o której wczoraj zrobiło się głośno w kontekście Lotu - jakie loty np. Air China może wykonywać od ręki bez żadnych zgód a jakich nie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Gdy (daj Boże) kupi LOT to ma pełną wolność.



  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zdaje się, że tutaj jest jakiegoś typu podsumowanie prawodawstwa UE w tej sprawie: EUROPEAN PARLIAMENT FACT SHEETS - 4.5.5. Air transport: market access

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gdy (daj Boże) kupi LOT to ma pełną wolność.
    Problem jest jak zrobić, żeby LOT wykupiony przez Air China miał nadal status przewoźnika wspólnotowego i żeby w stosunkach z krajami typu Rosja miał dalej status przewoźnika polskiego...

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Problem jest jak zrobić, żeby LOT wykupiony przez Air China miał nadal status przewoźnika wspólnotowego i żeby w stosunkach z krajami typu Rosja miał dalej status przewoźnika polskiego...
    Przecież to najmniejszy problem. Wystarczy że udziały w LO wykupi fundusz inwestycyjny.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Też uważam że prawnie to można rozwiązać. Inna sprawa że czołowi europejscy gracze na rynku lotniczym przy pomocy Andżeli i Mikołajka mogli by kombinować ze zmianą przepisów i regulacji.



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przecież to najmniejszy problem. Wystarczy że udziały w LO wykupi fundusz inwestycyjny.
    Póki co przy żadnej prywatyzacji przewoźnika lotniczego w UE metoda na obejście poprzez fundusz się nie sprawdziła...

    Oby to nie był problem

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jak wygląda sytuacja przewoźników spoza UE? Np Air China o której wczoraj zrobiło się głośno w kontekście Lotu - jakie loty np. Air China może wykonywać od ręki bez żadnych zgód a jakich nie?
    Zalezy od umowy miedzy UE i drugim krajem

    Sa 3 opcje w UE:

    A) Full fifth freedom na wszystkich lotach
    B) Fifth Freedom Freq. specific - Masz fifth freedom np. tylko 4x w tygodniu, resztka lotow nie jest.
    C) Nie masz fifth freedom

    Istnieje jeszcze 4 opcja ktora przewiduje tylko fifth freedom na poszczegolnych trasach lecz z tego co pamietam nie przypominam sobie ani 1 przykladu takiej umowy w UE.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Póki co przy żadnej prywatyzacji przewoźnika lotniczego w UE metoda na obejście poprzez fundusz się nie sprawdziła...

    Oby to nie był problem
    Nawet jesli nie bylby to problem w momencie zawarcia transakcji, to fundusz, zwlaszcza zarejestrowany w Unii Europejskiej, nie moglby inwestorow skutecznie ukryc.
    Zatem taka struktura bylaby niestabilna, poniewaz narazona w sposob ciagly na ataki konkurentow, a przynajmniej tak dlugo, jak w tej branzy panuje protekcjonizm.
    Przyklad: problemy grupy linii dzialajacych pod marka Virgin: redukcja inwestycji w Virgin America, wyjscie z Afryki, redukcja udzialow w Australii, oraz tylko 49% udzialow Singapore w Virgin Atlantic.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •