Gdy (daj Boże) kupi LOT to ma pełną wolność.
Jak rozumiem linie działające w UE mają prawo bez ograniczeń prowadzić działalność na terenie całej UE (innymi słowy polska linia mogłaby wozić paxów na krajowych połączeniach np. wewn. UK albo z Hiszpanii do Francji) - jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Jak wygląda sytuacja przewoźników spoza UE? Np Air China o której wczoraj zrobiło się głośno w kontekście Lotu - jakie loty np. Air China może wykonywać od ręki bez żadnych zgód a jakich nie?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zdaje się, że tutaj jest jakiegoś typu podsumowanie prawodawstwa UE w tej sprawie: EUROPEAN PARLIAMENT FACT SHEETS - 4.5.5. Air transport: market access
Zalezy od umowy miedzy UE i drugim krajemJak wygląda sytuacja przewoźników spoza UE? Np Air China o której wczoraj zrobiło się głośno w kontekście Lotu - jakie loty np. Air China może wykonywać od ręki bez żadnych zgód a jakich nie?
Sa 3 opcje w UE:
A) Full fifth freedom na wszystkich lotach
B) Fifth Freedom Freq. specific - Masz fifth freedom np. tylko 4x w tygodniu, resztka lotow nie jest.
C) Nie masz fifth freedom
Istnieje jeszcze 4 opcja ktora przewiduje tylko fifth freedom na poszczegolnych trasach lecz z tego co pamietam nie przypominam sobie ani 1 przykladu takiej umowy w UE.
Nawet jesli nie bylby to problem w momencie zawarcia transakcji, to fundusz, zwlaszcza zarejestrowany w Unii Europejskiej, nie moglby inwestorow skutecznie ukryc.
Zatem taka struktura bylaby niestabilna, poniewaz narazona w sposob ciagly na ataki konkurentow, a przynajmniej tak dlugo, jak w tej branzy panuje protekcjonizm.
Przyklad: problemy grupy linii dzialajacych pod marka Virgin: redukcja inwestycji w Virgin America, wyjscie z Afryki, redukcja udzialow w Australii, oraz tylko 49% udzialow Singapore w Virgin Atlantic.
Zakładki