Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie WiFi na pokładach SAS


    Polecamy

    SAS wprowadza połączenie WiFi dla pasażerów. Dzisiaj odpalono tę usługę na pokładzie Boeinga 737-800 na trasie Oslo - Alicante. SAS WiFi - SAS

    W nadchodzącym roku, na pokładach samolotów SAS dostępna będzie także sieć komórkowa. Scandinavian Airlines va lansa servicii de Internet si GSM la bord

    Tylko jak z tego korzystać z obowiązkowo wyłączonym telefonem?

  2. #2
    Awatar plastic1996

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    35 nm WWS od epml

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leoniada Zobacz posta
    Tylko jak z tego korzystać z obowiązkowo wyłączonym telefonem?
    W niektórych 738 RYANAIR nie masz obowiązku wyłączania telefonu (nie dotyczy jeżeli jest włączona sygnalizacja "zapiąć pasy")

  3. #3
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plastic1996 Zobacz posta
    W niektórych 738 RYANAIR nie masz obowiązku wyłączania telefonu
    Bzdury gadasz. Telefon zawsze trzeba wyłączyć bądź włączyć tryb samolotowy - ale w samolotowym dalej możesz korzystać z WiFi czy GPS.

    Edit: chyba, że samolot jest wyposażony w system telefonii komórkowej na pokładzie, ale wtedy jest do tego osobna kontrolka pod sufotem i od niej zależy, czy można mieć telefon włączony czy nie. "Zapiąć pasy" nie ma nic do tego.
    Pozdrawiam, Pluxe

  4. #4
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A właśnie, że ma Sygnalizacja pod sufotem :P pali na czerwono (nie można korzystać) podczas wznoszenia do 15 tys stóp i zniżania poniżej 15 Kft. To na pewno. Reszta nie jest powiązana - bo podczas lotu może być różnie.
    Pitterek

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    15k? Skad wytrzasnales taka liczbe?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Strzeliłem - no dobra w AirTran na 10k
    Pitterek

  7. #7
    Awatar plastic1996

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    35 nm WWS od epml

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Bzdury gadasz.
    Leciałeś ostatnio RYANAIR-em? Bo ja w tym roku czterokrotnie i jakoś zawsze stewardessy mówiły żeby wyłączyć urządzenia elektroniczne na czas startu, i że włączyć można po wyłączeniu sygnalizacji "zapiąć pasy", nie było żadnej dodatkowej kontrolki.

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Zawsze mówią też dodatkowo, że telefony mają być wyłączone przez cały lot. Poprzez "inne urządzenia elektroniczne" mają na myśli mp3, aparaty, kamery itp itd. Telefony - off.
    Pozdrawiam, Pluxe

  9. #9
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plastic1996 Zobacz posta
    nie było żadnej dodatkowej kontrolki.
    Bo po prostu nie trafiłeś na egzemplarz z obsługą GSM (raczej są rzadkie). Ja takim leciałem rok temu i miał dodatkowe sygnalizatory kiedy można a kiedy nie można mieć włączonych telefonów.

    EDIT: było to dwa lata temu i według tej notki samolotów było 50 a FR szuka nowego operatora usługi.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    WiFi w SAS to chyba żadna nowość. Kiedyś już oferowali na długich lotach Internet (chyba 15euro) ale zrezygnowali.

  11. #11
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ogólnie jest to nowość a powinien być standard.

    a z drugiej strony zawsze wynika dyskusja na temat telefonów komórkowych i ledwie egzekwowanym zakazie ich używania na pokładzie samolotu. ludzie robią zdjęcia, filmy, słuchają muzyki i bynajmniej nie w "trybie samolotowym". gdyby naprawdę ktoś chciał to egzekwować, odbierano by słuchawki na bramkach, no ale to dopiero byłby kiepski standard

  12. #12
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Strzeliłem - no dobra w AirTran na 10k
    Uhhh chyba (prawie) wszedzie. Default chime = 10k

    ogólnie jest to nowość a powinien być standard.
    Zacofanie na rynku Euro domestic w dziedzinie IFE jest niesamowite, prawie tak niesamowite jak w USA monopole broadband internet. Fakt, problem sie bierze z ilosci ULCC, ciut krotszych stages + ATG WiFi (czyli ten tanszy do ops i instalacji) bylby trudny do zrobienia z powodow politycznych.

    WiFi w SAS to chyba żadna nowość. Kiedyś już oferowali na długich lotach Internet (chyba 15euro) ale zrezygnowali.
    Connexion by Boeing zamknal sklep na klodke, nie wina lini lotniczych.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  13. #13
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Zacofanie na rynku Euro domestic w dziedzinie IFE jest niesamowite, prawie tak niesamowite jak w USA monopole broadband internet.
    PolishAir42 : jak jest z monopolem na net w USA? konsumenci nie są w stanie tego ruszyć?

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    W wiekszosci kraju jedna (lub duopol z np. DSL) firma ma monopol na kablowce i necie w danym obszarze. Jedna firma dostarcza wszystko np. Comcast. TV, Internet + do nich nalezy wiele kanalow (NBC, CNBC, MSNBC itd.).

    Walcza z tym operatorzy sieci komurkowych i open access (Google, Netflix, Amazon.com itd.)
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leoniada Zobacz posta
    PolishAir42 : jak jest z monopolem na net w USA? konsumenci nie są w stanie tego ruszyć?
    Ale w wielu sprawach trudno miec prawdziwa konkurencje z uwagi na infrastrukure, naprzyklad od ilu chcesz dostac opalanie, wode, itp. Ja u siebie w Kalifornii moge dostac broadband albo od tego co mi dostarcza linie telefoniczna albo od tego co mi dostarcza kablowa TV. Nikt trzeci sie nie pojawi bo inwestycje sa kolosalne. Jakkolwiek mimo ze mam kombinowany telefon/DSL to moge dostac ten serwis od nie tylko jednej firmy telefonicznej. Naprzyklad zastanawiam sie nad oferta ktora dostalem od polskiej firmy WDT za kombinowany telefon/DSL a wiec pewna konkurencja jest.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Pluxe: w samolotowym dalej możesz korzystać z WiFi czy GPS
    Raczej nieprawda. W moim HTC Desire "Airplane mode" wyłącza całkowicie radio (za wyjątkiem odbiornika GPS i odbiornika FM). Nie przypominam sobie żeby któryś z poprzednich moich telefonów zachowywał się inaczej. Poza tym - kto powiedział że z Wi-Fi można korzystać tylko za pomocą telefonu?

  17. #17
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krizzz Zobacz posta
    Raczej nieprawda. W moim HTC Desire "Airplane mode" wyłącza całkowicie radio (za wyjątkiem odbiornika GPS i odbiornika FM). Nie przypominam sobie żeby któryś z poprzednich moich telefonów zachowywał się inaczej. Poza tym - kto powiedział że z Wi-Fi można korzystać tylko za pomocą telefonu?
    "Airplane mode" wyłącza automatycznie wifi i gsm, bluetooth, ale wifi możesz wtedy manualnie włączyć bez problemu. Możesz korzystać ze wszystkiego poza gsm w tym trybie. Nie wiem tylko jak to się ma do przepisów. W końcu telefon w włączonym wifi jest tez nadajnikiem. Pewnie podczas startu/lądowania też lepiej wyłączyć.

  18. #18
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ale w wielu sprawach trudno miec prawdziwa konkurencje z uwagi na infrastrukure, naprzyklad od ilu chcesz dostac opalanie, wode, itp.
    Offtop ale zdziwilem sie kiedy sie przeprowadzilem do DAL ze jest kompletna deregulacja pradu. Do wyboru zawsze mialem tylko 1 firme a teraz ich mam doslownie 30.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  19. #19
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Ale w wielu sprawach trudno miec prawdziwa konkurencje z uwagi na infrastrukure, naprzyklad od ilu chcesz dostac opalanie, wode, itp. Ja u siebie w Kalifornii moge dostac broadband albo od tego co mi dostarcza linie telefoniczna albo od tego co mi dostarcza kablowa TV. Nikt trzeci sie nie pojawi bo inwestycje sa kolosalne. Jakkolwiek mimo ze mam kombinowany telefon/DSL to moge dostac ten serwis od nie tylko jednej firmy telefonicznej. Naprzyklad zastanawiam sie nad oferta ktora dostalem od polskiej firmy WDT za kombinowany telefon/DSL a wiec pewna konkurencja jest.
    /offtopik ale w temacie/
    czyli kolosy są potrzebne do dystrybucji pewnych usług i sprzętu, ale rynki lokalne mogą się rozwijać.
    no i chyba w Stanach nikt nie narzeka na dostęp do netu - potęgę Youtuba, Amazona czy Facebooka zbudowali początkowo użytkownicy z USA.

    /powracając/
    a z czym się łączy serwer w samolocie, żeby nieprzerwanie udostępniać net na pokładzie? satelita?

  20. #20
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    czyli kolosy są potrzebne do dystrybucji pewnych usług i sprzętu, ale rynki lokalne mogą się rozwijać.
    no i chyba w Stanach nikt nie narzeka na dostęp do netu
    Infrastruktura jest ok, ale tylko ok bo nie jest na topie. Tutaj masz tabele:

    Internet Speeds by Country

    Which Country Has the World's Fastest Internet? [INFOGRAPHIC]

    Ogolnie sie polepsza bo masowo teraz jest inwestycja w fiberoptics ala Verizon FiOS lub w IPTV eg. ATT Uverse.

    Najwiekszym problemem jest rozmiar USA, infrastruktura w niektorych stanach jest duzo trudniejsza do zbudowania vs. poszczegolne kraje w Europie bo dystanse sa duzo wieksze albo poszczegolne miasta maja specyficzna geografie ktora utrudnia sprawy np. rozbudowanie osiedli w bagnach w MIA lub w gorach w SEA lub SLC. Rozbudowanie itej samej infrastruktury w kraju takim jak np. Holandia lub Korea Pldn. jest malym piwem przy takim rozmiarze.

    a z czym się łączy serwer w samolocie, żeby nieprzerwanie udostępniać net na pokładzie? satelita?
    Polecam wpis w moim blogu:

    http://lotnictwo.net.pl/blogs/polish...o_klienta.html
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 29-12-2011 o 22:23
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •