Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie ATR rozpoczyna serie 600


    Polecamy


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    EuroLot do wymiany!
    Ładnie wyglada kokpit, ale z zewnatrz wyglada prawie tak samo.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W sumie to EuroLOT do wymiany. Ale czy jest sens czekać aż do 2011? Nie wiem czy nie lepiej też zastąpić AT7 większą liczbą Embraerów 170/175, a turbopropy zostawić na 48 pax...

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nie wiem czy nie lepiej też zastąpić AT7 większą liczbą Embraerów 170/175, a turbopropy zostawić na 48 pax
    Nie.
    Jeśli ceny ropy w dalszym ciągu będą szły w górę (a amerykańskie lobby naftowe na pewno się o to postara), eksploatacja jakiegokolwiek odrzutowca o pojemności mniejszej niż 100 siedzeń nie będzie miała ekonomicznego sensu.
    Brak zamówień na Embraery-145, spadające zamówienia na -170 i rosnąca liczba zamówień i konwersji na -190/-195 mówią same za siebie.
    Boeing ma ten sam problem z 737NG zresztą: zamówienia na -700 spadają, zaś -800 sprzedaje się jak świeże bułeczki.

    Wniosek: LO powinien zacząć rozważać zamianę E-145 na ATR-72-600, zaś E-170/-175 na E-190 w ciągu następnych 10 lat. Problemu nie powinno być, bo OIDP cała flota E-jetów jest leasingowana.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Ciekawe czy będą miały nieco większą pojemność pasażerów, kiedyś sobie oszacowałem, że gdyby ATR 72 mieścił z 10 paxów wiecej to można by założyć "rentowne" low cost'owe linie na trasach krajowych (uwzględniajac tylko podstawowe wydatki jak opłaty lotniskowe paliwo i personel) ale przynajmniej będą dużo mniej palić.

  6. #6
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007
    Pozdrawiam Pablo



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Poznaliśmy już nową strategię LOTu. Nie ma maszyn 50-miejscowych w niej. A więc: czas na ATR72-600!

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dla mnie ATR to bardzo fajne maszyny - po prostu mam do nich sentyment. Dlatego nie obrażę się, jak (euro)LOT zamówi kilka -600.

  9. #9
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ja również lubie ARTki,
    może lot nimi nie jest megakomfortowy, ale jakoś (nie umiem tego wytłumaczyć) fajnie sie nimi lata ;-)
    Co do zamówienia -600 przez LO, to oczywiście byłbym "za",
    śmiem twiedzić, że to bardzo dobre rozwiązanie dla naszego narodowego przewoźnika, z punktu widzenia pasażera i samego LOTu (ekonomia, koszty itp. itd.)
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Oj co do zamiany 145 na 72 bylbym ostrozny...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nie wiem czy nie lepiej też zastąpić AT7 większą liczbą Embraerów 170/175, a turbopropy zostawić na 48 pax
    Nie.
    Jeśli ceny ropy w dalszym ciągu będą szły w górę (a amerykańskie lobby naftowe na pewno się o to postara), eksploatacja jakiegokolwiek odrzutowca o pojemności mniejszej niż 100 siedzeń nie będzie miała ekonomicznego sensu..

    Ceny paliwa wzrosną, ale ceny korzystania z przestrzeni spadną.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  12. #12
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Oj co do zamiany 145 na 72 bylbym ostrozny...
    a skąd wynika ta ostrożnośc ?
    nie chodzi mi o zamianę ARTków na ERJ =)
    Jak już to puścić wszyskie ART na krajówki, a zostawiać "ołówki" na takie trasy jak: Tallin, Odessa, Hanower, Stuttgart , i tam gdzie obecinie operuje EuroLOT (zagranica) . . .
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #13
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mam za sobą ponad 250 lotów ATRami - z tego pewnie 240 Lotu - i uważam, że to samolot idealny na potrzeby polskie - miły, wygodny, bagażnik z przodu daje możliwości równoczesnego boardingu i załadunku, niezawodny (latałem w napradę ekstremalnych warynkach). 72-ka ma problem z nagrzewaniem się miejsc w 6-tym rzędzie z powodu bardzo silnego wpływu śmigła, ale poza tym jest super. Mały lifting dał dobre efekty. Także jestem całym sercem za zakupem nowej rodziny tych maszyn. Tym bardziej, ze mamy chyba najlepszego pilota w historii tych modeli - kpt. D.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    erj juz sa wycofywane z LOTu - ostatni zakup E-170/5 byl spowodowany wymiana samolotow

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec
    a zostawiać "ołówki" na Hanower
    Na Hanower musi lecieć co najmniej B737. Już dzisiaj większosć miejsc na rejsy w lato jest sprzedana. W dodatku te ceny.....

    A co do ATR. Super by było gdyby LOT był pierwszym odbiorcom takiej maszyny. W dodatku jeszcze gdyby zmienili wyposażenie...cud.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zgadzam się z Witkiem - problem się pojawia jedynie na rejsach typu LVO, w których nawet 90% pax to tranzyty do USA i Kanady - często się zdarza że nie mieszczą się do ATR wszystkie bagaże dolatujące zwykle operującym 1, 2x w tygodniu 735.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    ]
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    72-ka ma problem z nagrzewaniem się miejsc w 6-tym rzędzie z powodu bardzo silnego wpływu śmigła, ale poza tym jest super.
    Czy jestes w stanie przyblizyc mi ten niecodzienny problem?!!!

    Andrzej

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No cóż - problem znam wyłącznie z obserwacji. Jeśli siedzi się w rzędzie nr 6 - tym przy śmigle to bywa strasznie ogrzane poszycie kadłuba - tam nawet jest takie "wzmocnienie" - cząsteczki ze śigła uderzają w kadłub to się nagrzewa. Wiele osób mówiło mi że rzecz jest mało prawdopodobna, ale fakt jest faktem. Choć jak mówił Św. Tomasz z Akwinu, "jeśli fakty przeczą istnieniu Pana Boga, tum gorzej dla faktów"
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    No to masz u mnie piwo za tak fajne uzasadnienie ! Szczegolnie za czasteczki!!!

    A tak na powaznie w tym rejonie idzie duct z cieplym powietrzem.

    /Piwo jak najbardziej serio .Zapraszam kontakt mailem/

    Andrzej

  20. #20
    Awatar puchat

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    A niech produkują, a linie niech kupują. Wg mnie na względnie krótkich trasach to naprawdę bardzo przyjemny samolot do podróżowania. Fakt, że dosyć głośny, ale mimo to bardzo go lubię

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •