Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie SkyEurope - Jak było na prawdę


    Polecamy

    Wybaczcie, że tłumaczone z Google.
    W dniu dokładnie dziesięć lat temu rozpoczęła się złota era słowackich Sił Powietrznych. 13 Lutego na regularnej trasy NE030 z Bratysławy do Koszyc na niebie podniesioną Embraer 120 rejestracyjny OM-SKY. Po ośmiu latach nieprzerwanego wzrostu i SkyEurope lotniskiem. Ale jak to mówią - dla każdej dobrej imprezy przychodzi rozczarowanie. W 2009 roku nieunikniony koniec SkyEurope, którego skutki mogą być obserwowane nawet przez blisko trzy lata później.

    SkyEurope ma tak wiele osób pamięta wcześniej w sensie negatywnym, ale awaria sam nie może przyjść jeszcze. To wystarczyło, by doprowadzić do pewnych decyzji podniesiono powyżej naszych interesów i samolotów SkyEurope można było zobaczyć na niebie dziś.
    Wchodząc w 2006 roku, kiedy SkyEurope przyniosły ogromne straty rzędu 57 milionów euro. Było jasne, że nie może dalej rozwijać w takim tempie, jak to zagrożone samo istnienie społeczeństwa. Zmiany zaczęły się dziać, niektóre pozytywne a niektóre negatywne. Niestety, jak czas pokazał, bardziej negatywne było.
    Pod koniec 2006 r. było jasne, wyniki ekonomiczne, firma musiała rozwiązać dwa problemy. Pierwszy musiał zmienić strategię. Nie mógł się rozwijać tak szybko, jak długo finansowe spółki nie powinien zarządzać do rezerwy tymczasowy most utraty nowych tras. Zarządzanie dlatego dokonał odpowiednich zmian, Zgromadzenie rozpoczęła realizację projektów w celu obniżenia kosztów i zwiększenia pozostałych przychodów ze sprzedaży biletów. Każdy z nas robili na to, aby wyznaczać cele.Firma dołączyła York Capital jako nowego inwestora, który dostarczył dodatkowych środków finansowych dla funkcjonowania społeczeństwa. Niestety przyszło z dużą liczbą zmian i szczególnie duża zmiana kultury wewnątrz firmy. Zaczęło się w jej pierwszym ruchu "bardzo inteligentnych doradców, którzy byli wyraźnie patent na rozumie, a następnie część z nas zostały dodane do linii. Wielu z nich przyszedł do poglądu, że wszystko z Europy Wschodniej jest niska, mieszkańcy nie są w stanie i tylko to, co mówią "Zachodu" jest poprawna. W roku 2007 stworzyć dwie grupy - jedna, że ​​naprawdę ważne dla SkyEurope Chris stał około Mandla i inną, w której byli ludzie, którzy byli w istocie ich osobiste korzyści i przejęcie władzy w społeczeństwie. Druga grupa różnych intryg przekonać akcjonariuszy, że miałoby to rzeczy lepiej i wiedziałem, że nadszedł czas, aby usunąć kierownictwo firmy założycieli Chris i Alaina Skowronka Mandla. Atmosfera w 2007 roku, w związku z tym odpowiednio gęsty.
    Cele, które firma w 2007 roku został osiągnięty w stosunku do utraty ponad 2006 udało się zredukować aż o trzydzieści trzy miliony r. Jeszcze oznaczało stratę w wysokości 24 mln, ale tendencja była jasna i lato 2007 roku było opłacalne. SkyEurope w roku 2007, ale wciąż rośnie, transportowane 3,3 mln zł. pasażerów, znacząco wzrosła średnia cena biletów i wykorzystania statku powietrznego, który osiągnął ponad 80%. Wydawało się, że firma jest najgorszy z wyraźną tendencją do roku 2008.
    Ale gdy grupa pracowała uratować firmę, druga grupa pracowała na przejęcie władzy w nim. Zamiast być zamknięta dłoń do pracy, tak jak oni twierdzili, że robią rzeczy złe i wiedzieli, mogliby zrobić lepiej. Faktycznie, że SkyEurope poleciał w Europie Wschodniej, zgodnie z ich największy błąd. W tym duchu była baza w Wiedniu, które konkurują ze sobą bazy w Bratysławie. Nie było dziwne decyzje, gdy linia zysk z Bratysławy do Amsterdamu odwołany, tylko aby ratować nierentowny tras z Wiednia.Opinie takie jak "Ono pracował w Wielkiej Brytanii, więc będzie tu pracować!" Były częściej i zaczął manifestować w społeczeństwie.


    Wszystko to doprowadziło do "zamachu stanu", które miało miejsce w 2007 roku. Chris Mandl i Alain Skowronek zostały zastąpione przez Jason Bitter. Zmiany zaczęły się dziać nad którym nie mogli nic zrobić, tylko pokręcił głową. SkyEurope miało być tania linia lotnicza w Europie Środkowej i Wschodniej, ale o wiele bardziej zorientowane w kierunku zachodnim. Pod koniec 2007 roku zdecydowano się anulować bazę w Budapeszcie i Krakowie. Choć odwołanie bazy w Budapeszcie mógł zgodzić, jak to było jeszcze strat, i anulowanie bazy w Krakowie nie widziałem nikogo. Miał on w 2007 roku w końcu czarne cyfry. W ciągu trzech lat zainwestowaliśmy w bazie dużo pieniędzy i czasu, ale w momencie, kiedy zaczęliśmy ten wysiłek opłaci, postanowiono zrezygnować bez znaczenia.


    Przez bazie wyciągu w Budapeszcie i Krakowie, jednak podnosząc kwestie, co zrobić z samolotu, który przyleciał z linii bazowej. Zdecydowano, aby przejść do baz w Wiedniu i Pradze. Z tych baz, ale trzeba było znaleźć miejsce, do którego samolot mógł latać. Nowe kierownictwo wykazano absolutną ignorancję w lokalnym środowisku. Zamiast linii latających do których istnieje realne zainteresowanie na rynku, zdecydowano się latać jak najwięcej krótkich liniach o długości lotu w 90 minut. Ona planuje się wpisać wiele bezsensownego linii Wiedeń - Kraków, Wiedeń - Praga Wiedeń - Praga i Ostrawa, Ostrawy, Pragi i Bratysławy. Niektóre bzdury udało im się usprawiedliwiać, ale zbyt wiele z nich rzeczywiście poleciał. Nie pomogło nic, wyjaśnienia, postaci historycznych, logiczne argumenty. Ale trudno się kłócić, z niektórymi członkami spółki zarządzającej tylko odpowiedział krótko - ". Nie wierzę w ciebie"



    Pod koniec 2007 roku, więc większość ludzi z zespołu, który walczył dla SkyEurope przeżycia przekazana. Wiele osób wypadł z biznesu i marketingu (w tym ja), jak również z innych działów. Firma straciła sporo doświadczonych ludzi i know-how. W ich miejsce przyszli ludzie, którzy często nie mieli emocjonalny stosunek do nas i niestety w większości przypadków lub wiedzy. Najbardziej pamiętam sytuację, gdy nowy dyrektor handlowy i marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej (mój następca) stwierdził, siedząc w ciemnej sali konferencyjnej, a nie tylko widać, że nic nie robi.
    Nawet na wiosnę 2007 roku, jednak odbyło się pierwsze spotkanie pomiędzy SkyEurope, Air Berlin i FlyNiki. Air Berlin został pragną rozszerzyć w Europie Wschodniej i myślisz o zakupie SkyEurope. Zespół zyskałby znaczący udział w rynku w SR, CR, Polski i Węgier (w tym czasie nie było jeszcze podstawa) i wzmocni pozycję FlyNiki w Wiedniu. Negocjacje postępują dość dobrze i cała transakcja zostanie zawarta w drugiej połowie 2007 roku. Air Berlin według różnych źródeł dostaw od 3,5 do 4,5 na jedną akcję SkyEurope. Firma oznaczałoby zdecydowaną gwarancję istnienia i dalszego rozwoju w przyszłości. Ale zanim cały sklep zamknięty, nie nastąpiły żadne zmiany do wyżej wymienionych linii. To nie był świadomy tego, że stracili swoje miejsce ciepłe dni po podpisaniu umowy przekonać Kapitał Jorku do SkyEurope sprzedany. Promised akcjonariusze że wzrost cen akcji na kilka lat później, Air Berlin akcji SkyEurope więcej. Po nieudanych negocjacjach z Air Berlin oraz w niektórych biurach mieli powód do świętowania i szampan płynęła w nich. Natomiast właściwie melodia była Niki Lauda, ​​który był w austriackiej prasie powiedział, że nowy šéfstve SkyEurope w tym sensie, że są aroganccy ludzie, którzy nic nie wiedzą o lotnictwie. Sinking tych negocjacji był los SkyEurope mniej lub bardziej określone.

    Zmiany personalne w firmie kontynuował tymczasem, przyszedł nowy Dyrektor Handlowy i Dyrektor Przychody nowy - ". Wszechwiedzący Zachodu" oczywiście więcejOni bardzo szybko zniszczyć wiele dobrych rzeczy, które zostały utworzone. Zespół, który był odpowiedzialny za dźwigowe przychodów pozostała mniej więcej wszystko.Doświadczeni ludzie zwolniony lub przeniesiony do innych działów, tylko dlatego, że nie zgadzał się z ich absurdalnych pomysłów i zastępuje je innym, a sykofancki. A niektóre z kluczowych dźwigowe linii przychodów zrobił nawet sekretarkę! To nie to prawo jest tak jasne, na przykład raz sprzedane bilety do Barcelony za 1 euro, podczas gdy mogą go sprzedać za 200 EUR lub kiedykolwiek poszedł do działania na lata biletów temu odzyskanych mocno przed Bożym Narodzeniem. Według jednego z szacunków od byłych kolegów stanął tylko dla tej firmy šafárenie dział o dwadzieścia milionów. EUR w 2008 roku.


    Nic dziwnego, że strata za rok obrotowy 2008 została znacznie poszerzona i sięgnął 59 mln zł. EUR, najwyższa strata w historii firmy. Przyczyniło się to do wielu rzeczy - np.. Fakt, że ponad 50% mocy to nowe trasy, które doprowadziły do ​​odwołania baz w Budapeszcie i Krakowie. Stało się jasne, że koniec nadchodzi i okaże bardzo trudne jeśli nie niemożliwe. Jesienią 2008 roku była krytyczna sytuacja finansowa SkyEurope i do tego stopnia, że ​​firma miała wystarczająco dużo funduszy na zapłatę rachunków lub nawet płacenia za pracowników. Osobiście uważam, że to będzie moment, kiedy zarząd spółki powinny uznać, że nie i musiał zakończyć pracę w sposób kontrolowany. Zamiast tego, obiecał, że sytuacja zostanie rozwiązana, to znaleźć nowego inwestora, a spółka będzie nadal istnieć.


    Dzięki temu, że pracownicy otrzymują jedynie niewielką część jego wynagrodzenia, a także jedyną firmą wynajem kwitła jak zarówno na żywo. Jednak zadłużenie spółki jest dalszy wzrost i przyszedł coraz więcej problemów. Firmy leasingowe w styczniu 2009 roku na niewypłacone opłat leasingowych zakończony więcej SkyEurope flotę B737, który jest tylko z wielkim wysiłkiem udało się zrównoważyć leasingu samolotów z innych firm. Wiosną 2009 r., była kwestia potencjalnych mediów crash SkyEurope i obudził się do Ministerstwa Transportu grozić cofnięcie licencji. Po kilku miesiącach celowo opóźniając publikację wyników operacji i tym samym rzeczywisty stan firmy SkyEurope zawarł restrukturyzacji. SkyEurope ma prawo działać latem 2009 roku mimo ogromnego zadłużenia.
    Potem następuje bardzo szybki sekwencji zdarzeń. Firma nie była w stanie zapłacić fakturę lub z normalnej eksploatacji, a więc musiał opuścić lotniska w Wiedniu i przenieść loty do Bratysławy. Na początku sierpnia zapowiedział nowe inwestycje w firmie warto 15 mln. EUR i przez chwilę wydawało się, że firma jest zapisywany. Ale piętnaście milionów. EUR to kwota, która nie byłaby wystarczająca na pokrycie najpilniejszych rachunków, to aby przetrwać zimę, podczas której generowane straty sięgające około 20-30 mln. EUR. 31.08.2009 Po inwestor wycofał się obietnica finansowanie było jasne, że firma nie przetrwa, loty zostały odwołane i był chaos na lotniskach.

    Największym i najbardziej obiecujące przedsięwzięcie w historii słowackiej Air Force stał się największym bankructwem. Zagrożone setki tysięcy pasażerów, którzy kupili bilety na okres do końca marca 2010 roku. Dziesiątki tysięcy biletów zostało sprzedanych w sierpniu firma sprzedała więcej biletów nawet w chwili, gdy pierwszy lot przestał latać. Gniew jako pasażerów i dlatego liczba dostawców na miejscu. Firma pozostawiła ogromne długi i miał prawie żadnych aktywów, tak że tylko pasażerowie, którzy zapłacili bilety kartą kredytową mają nadzieję odzyskać swoje pieniądze. To złożony szereg przestępstw skargę, ale nie jestem świadomy, że właśnie w tym kontekście, ktokolwiek skazany lub w inny sposób usankcjonowane.
    Jeden dzień będzie w wykładach szkoleniowych zarządzania jak źle może doprowadzić firmę do bankructwa i importu za przykładem będą wykorzystywane przez SkyEurope. Każdy czasem popełnia błąd, ale co się stało w SkyEurope w ostatnich latach z zamiarem granicach. Jest to doskonały przykład, kiedy osoby w spółce zarządzającej przyznają pierwszeństwo ich ego i ich interesy przed interesami spółki, jej pracowników i klientów. Paradoksalnie, ci pracownicy, którzy poświęcili najbardziej dla firmy i wykonane przez ułamek wynagrodzenia ostatecznie wypadła najgorzej. Podczas czytania raportów, które były zarządzanie SkyEurope tymczasem znaleźć ciepłe miejsce w leczeniu innych linii lotniczych będą tylko śmiać.

    Po SkyEurope również oznaczało koniec złotej ery słowackich sił powietrznych, który jest ponownie w takim samym stanie jak w 1998 roku. Wiara w słowackiej linie lotnicze będą musiały długo wstrząsnąć i każda nowa firma będzie bardzo trudno uzyskać ją ponownie. Pomimo wszystkich skojarzeń negatywnych, które pojawiają się z SkyEurope jednak przyznać, że rozwój lotnictwa i turystyki, szczególnie na Słowacji zrobił linię lotniczą aż do teraz. Przyczynia się do wyeliminowania ceł i podatku VAT na import samolotów i ustanowił rodzaj standardowych warunków na lotniska w Bratysławie. Ona kładzie pracę ponad 800 osób, przeszkolony je na najwyższym poziomie (tylko porównać szkolenia stewardiek SkyEurope i Air Slovakii) i importowane do Słowacji, nowy Boeing 737 Okazało się, że Bratysława może działać korzystnie z wielu linków, a także przez bramy dzisiaj Bratysława lotnisko przechodzi znacznie więcej pasażerów niż to miało miejsce jeszcze w 2002 roku.



    Po SkyEurope pozostaje ogromna luka na rynku. Nie wypełnić go albo Ryanair lub inna spółka. Pasażerowie zostali przeniesieni do linii z Wiednia dać swoje pieniądze do firm zagranicznych. Czy na Słowacji kiedykolwiek stworzył spółkę, że wiedziałem, że przyciągnąć z powrotem do Bratysławy jest wątpliwa . Nie jestem w tej sprawie optymistą.
    História slovenského letectva VI - Skaza SkyEurope
    Ech... a mogło być tak pięknie

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Nie wszystko z artykułu rozumiem, ale z częścią wniosków się nie zgadzam. SkyEurope to linia, która od początku staczała się po równi pochyłej i nawet już w 2004 wyniki finansowe były tragiczne.
    Wartość EBITDA margin (w uproszczeniu: stosunek dochodu/straty do przychodu) przez lata prezentowała się tak:
    2004: -19%
    2005: -26%
    2006: -36%
    2007: -10%
    2008: -23%
    2009: -38%
    Przy takich wynikach to był twór prawie od początku działający na respiratorze.
    Co z tego, że trasa Bratysława-Amsterdam przynosiła zysk, podczas gdy linia musiała dopłacać nawet do tras wakacyjnych, które w dobrze zarządzanych liniach przynoszą wystarczający dochód, by utrzymać linię przez resztę roku. Baza w Krakowie nie była dochodowa. Zazwyczaj argumentem jest to, że samoloty latały pełne. Nie dziwię się, że latały pełne, bo nawet w środku lata dało się kupić loty za pół darmo.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Nie wszystko z artykułu rozumiem, ale z częścią wniosków się nie zgadzam. SkyEurope to linia, która od początku staczała się po równi pochyłej i nawet już w 2004 wyniki finansowe były tragiczne.
    Wartość EBITDA margin (w uproszczeniu: stosunek dochodu/straty do przychodu) przez lata prezentowała się tak:
    2004: -19%
    2005: -26%
    2006: -36%
    2007: -10%
    2008: -23%
    2009: -38%
    Przy takich wynikach to był twór prawie od początku działający na respiratorze.
    Co z tego, że trasa Bratysława-Amsterdam przynosiła zysk, podczas gdy linia musiała dopłacać nawet do tras wakacyjnych, które w dobrze zarządzanych liniach przynoszą wystarczający dochód, by utrzymać linię przez resztę roku. Baza w Krakowie nie była dochodowa. Zazwyczaj argumentem jest to, że samoloty latały pełne. Nie dziwię się, że latały pełne, bo nawet w środku lata dało się kupić loty za pół darmo.
    Nasuwa mi się tu Wizzair, samoloty też latają praktycznie zawsze pełne, do Oslo znalezienie biletów za 4zł nie jest żadnym problemem.
    Jakie są wyniki Wizz? A tak nawiasem jakie były ceny tego SkyEurope? Nigdy nie latałem dlatego pytam.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Leciałem tą linią na trasie KRK- ORLI -KRK za 210zł , ale bilet kupowałem 5 miesięcy wcześniej.Sam bilet kosztował 1gr,cenę zrobiły opłaty lotniskowe.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    KRK/ALW.

    Domyślnie

    a ja pamiętam swój lot om-ngc w barwach SKYEUROPE (maszyna chyba 3 tygodniowa raptem) na trasie PRG (Ruzine) - BCN (el Prat) i z powrotem. No i to ciemne malowanie B737....

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Leciałem do FCO za 160 pln i do ATH za 170 pln. Oba bilety RT kupowane pięć miesięcy wcześniej w promocji bez opłat dodatkowych. Ja skyeurope bardzo dobrze wspominam. Latali na główne lotniska i przydzielali miejsca przy odprawie. Prawie jak sieciowy przewoźnik

  7. #7
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Ja również mam pozytywne wspomnienia ze SkyEurope. Lecialem 2 razy na tracie KRK - VIE. Raz pamiętam bilet kosztował 120RT , za drugim razem też nie wiele więcej.


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  8. #8
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Też pamiętam że bilety WAW-VIE-WAW były tanie. Często chodziły po 100 zł OW.

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Moj rekord to 4 bilety EDI-KRK-EDI za Ł190.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Nie wszystko z artykułu rozumiem, ale z częścią wniosków się nie zgadzam. SkyEurope to linia, która od początku staczała się po równi pochyłej i nawet już w 2004 wyniki finansowe były tragiczne.
    Wartość EBITDA margin (w uproszczeniu: stosunek dochodu/straty do przychodu) przez lata prezentowała się tak:
    2004: -19%
    2005: -26%
    2006: -36%
    2007: -10%
    2008: -23%
    2009: -38%
    Przy takich wynikach to był twór prawie od początku działający na respiratorze.
    Z tego co zrozumiałem z artykułu w 2007 roku pojawiły się pozytywne tendencje, nadal była strata, ale dużo mniejsza i wyglądało na to, że ich dotychczasowa polityka rozwoju zaczyna przynosić efekty. Potwierdzają to Twoje liczby, -10% EBITDA w 2007 wobec -36% rok wcześniej. Tego trendu nie udało się kontynuować bo nowy udziałowiec przejął władzę w firmie i wprowadził kilka bezsensownych zmian (baza w VIE, krótkie połączenia typu VIE-KRK, VIE-PRG, VIE-INS, likwidacja baz w BUD i KRK), które przypieczętowały los firmy.

    Do tego dochodzi element "wielkich legend krakowskich" (Smok, Wanda, Lajkonik, SkyEurope): w 2007 roku podobno baza KRK była dochodowa (to też jest wspomniane w artykule).

    Jak było naprawdę: czy latem 2007 rzeczywiście byli w Krakowie ponad kreskę? Napewno mieli pięknie pomalowane, nowiutkie samoloty, przez swoją obecność wymusili wiele dobrych zmian w Balicach, szkoda, że nie mieli takiego zaplecza finansowego jak WizzAir.

  11. #11
    Awatar papasmerf

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Dokładnie, ja mam bardzo miłe wspomnienia, bo ze Sky Europe odbyłem mój pierwszy lot w życiu na trasie WAW-VIE i następnie powrót. Za bilety w dwie strony ze wszystkimi opłatami i bagażem zapłaciłem 200 zł :] Wtedy jeszcze działała Etiuda na Lotnisku Chopina, to były czasy. Później miałem lecieć z Paryża do Wiednia, ale "w międzyczasie" zbankrutowali i wybrałem linię "niki".


LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •