Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    TomekWk
    Goście

    Domyślnie Jednosilnikowy, śmigłowy dolnopłat z chowanym podwoziem.


    Polecamy

    Witam,

    Czy w chwili obecnej są firmy produkujące cywilne samoloty podobne do myśliwców latajacych podczas II WŚ? Jednosilnikwe dolnopłaty z chowanym podwoziem. Coś w stylu P-51, Spitfire, Focke-Wulf itp...? Jeżeli tak, podajcie przykłady jakichś maszyn, jeżeli nie, to jak myślicie, dlaczego nikt już tego nie produkuje?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Istnieją takie samoloty cywilne, ale o zupełnie innym charakterze. Pieprwszy z brzegu Piper Aircraft, Inc. - Home produkuje lika modeli pasujących do Twojego opisu. A dlaczego nikt nie produkuje samolotów typu Mustanga czy Spitfire? Bo teraz ich pierwotne zadania wykonują bardziej pasujące do naszej epoki samoloty

  3. #3
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Są produkowane od 2 osobowego ultralight'a WT-9 Dynamic do Piatus'a PC 12 (2osoby załogi + 9 pasażerów)

  4. #4
    TomekWk
    Goście

    Domyślnie

    Tak, wiem, że ich pierwotne zadanie wykonują inne samoloty ;-)
    Nie w tym rzecz. Wydaje mi się, że jest spora grupa ludzi, którzy latają/bardzo by chcieli latać na tego typu samolotach, stąd, m.in. przecież je odrestaurowują. Przykłady które podaliście, to albo bardzo małe i słabe samoloty, albo dużo za duże. Ja mówię o jednomiejscowym (ewentualnie dwu) samolocie o napędzie śmigłowym, który ma silnik o mocy 1000-2000 KM i rozwija prędkość 500km/h +
    Nie chodzi oczywiście o to, aby uzbrajać je w działka, tylko o sam fakt posiadania wyjątkowego samolotu, nawiązującego do wspaniałej tradycji.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    Ja mówię o jednomiejscowym (ewentualnie dwu) samolocie o napędzie śmigłowym, który ma silnik o mocy 1000-2000 KM i rozwija prędkość 500km/h +
    To teraz odpowiedz sobie na pytanie, ile jest osób na świecie, które stać na lot jedno-dwumiejscowym samolotem z kosztem 1h na poziomie odrzutowca, a dającym słabsze parametry.

    Najbliżej tego o czym mówisz są samoloty akrobacyjne (duży silnik i super lekka konstrukcja o dużej wytrzymałości na przeciążenia, ale z uwagi na masę wystarcza rząd 400KM, np. Su26 czy Extry), albo maszyny do wyścigów - ale te z kolei to zwykle kopie (lub wręcz przebudowane) maszyn z II WS.

    Pozdrawiam, Adam

  6. #6
    TomekWk
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    To teraz odpowiedz sobie na pytanie, ile jest osób na świecie, które stać na lot jedno-dwumiejscowym samolotem z kosztem 1h na poziomie odrzutowca, a dającym słabsze parametry.
    To inna sprawa, ale skoro są ludzie którzy odnawiają i latają myśliwcami z II WŚ to przypuszczam, że na nowe maszyny tego rodzaju też by się kilku chętnych z całą pewnością znalazło.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    Czy w chwili obecnej są firmy produkujące cywilne samoloty podobne do myśliwców latajacych podczas II WŚ? Jednosilnikwe dolnopłaty z chowanym podwoziem. Coś w stylu P-51, Spitfire, Focke-Wulf itp...? Jeżeli tak, podajcie przykłady jakichś maszyn, jeżeli nie, to jak myślicie, dlaczego nikt już tego nie produkuje?
    Produkuje, produkuje.

    www.bearaircraft.com.


    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    To inna sprawa, ale skoro są ludzie którzy odnawiają i latają myśliwcami z II WŚ to przypuszczam, że na nowe maszyny tego rodzaju też by się kilku chętnych z całą pewnością znalazło.
    W Rosji jest firma, która na zamówienie buduje nowe Jak-1/3/9 z silnikami bodajże Allison.

  8. #8
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    Ja mówię o jednomiejscowym (ewentualnie dwu) samolocie o napędzie śmigłowym, który ma silnik o mocy 1000-2000 KM i rozwija prędkość 500km/h +
    Strasznego potwora byś chciał. Samoloty do Air Race mają po 300-350KM. Kto by latał takim 2000KM? Oczywiście niektórzy chcą klasyka to kupują klasyka.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    Ja mówię o jednomiejscowym (ewentualnie dwu) samolocie o napędzie śmigłowym, który ma silnik o mocy 1000-2000 KM i rozwija prędkość 500km/h +.
    Do tych kryteriów pasuje PZL-130 Orlik. Z tym, że nie ma 1000-2000KM lecz ok. 700, prędkość też by się zgadzała.

  10. #10
    TomekWk
    Goście

    Domyślnie

    Widzę, że coś jednak się znalazło. A już się martwiłem, że tego typu samoloty odeszły w zapomnienie

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Z tej samej półki co Orlik jeżeli chodzi o przeznaczenie:

    -Pilatus PC-7
    -Pilatus PC-9
    -Pilatus PC-21
    -T-6 Texan II
    -Tucano

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    skoro są ludzie którzy odnawiają i latają myśliwcami z II WŚ to przypuszczam, że na nowe maszyny tego rodzaju też by się kilku chętnych z całą pewnością znalazło.
    Dla kilku ludzi nikt nie uruchomi produkcji. Nie opłaci się, łatwiej (i pewnie taniej) odremontować używany.

    Co do maszyn wymienianych - wszystkie mają silniki "zdecydowanie poniżej" wymaganych mocy. W końcu jeśli takie F8F nabudowano wokół Waspa R-2800... Dziś takich maszyn po prostu sie nie buduje, z uwagi na koszt.

    Pozdrawiam, Adam

  13. #13
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Orliki, T-6 i Tucano są produkowane dla pojedynczych cywilnych odbiorców?

    Są też firmy produkujące przeskalowane repliki myśliwców np. Mustanga. Ale to maszyny mniejsze i ze słabszymi silnikami.

    Thunder Mustang Home Page
    Titan Aircraft - Where Dreams Take Flight
    Home
    Ostatnio edytowane przez frik ; 20-02-2012 o 18:52
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekWk Zobacz posta
    dlaczego nikt już tego nie produkuje?
    Bo jak juz kogos stac na samolot (tylko jeden) to chce cos dla celow transportu, aby rodzine wziac na majowke, itp. a nie ryc silnikiem na wysokich obrotach po niebie i upajac sie moca lub rozgrywac bitwe o Anglie. A jak masz odpowiednio gruby portfel - znajdziesz taki samolot, amatorzy takich samolotow wola raczej odrestaurowane autentyki, naprzyklad widze obecnie 3 P-51 Mustangi na rynku, w swietnym stanie, no i masz te okolo 1500 KM, to zabwaki nie dla biednych.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-02-2012 o 20:54

  15. #15
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    zabwaki nie dla biednych.
    Jakieś 8 milionów PLNów i masz takiego mustanga z 1945 roku, w stanie lotnym, z opłaconym w Polsce VATem.
    Ale czy będziesz mógł polatać? To już pytanie do ULCu.

  16. #16

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie


    Polecamy

    niedawno jak byłem w aeroklubie, rozmawiałem z gościem który buduje repliki Spitfire, z tego co wcześniej wiedziałem to moc silnika takiej maszyny to ok. 700 koni, w szoku byłem kiedy powiedział że ten który ma na sprzedaż napędzany jest super doładowaną jednostką o mocy 2500KM.
    Z tego co później wyczytałem w Wikipedii to najmocniejszy silnik w tym modelu to nie 2500 a 2050KM.
    Nie wiem ile chciałby za taką maszynę, ale jakbyś naprawdę był zainteresowany kupnem to mogę zapytać, do tego trzeba by było jeszcze dołożyć cło i inne opłaty za sprowadzenie z UK.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •