Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree11Likes
  • 6 Post By shiver
  • 1 Post By lipapa
  • 2 Post By Krzyżak
  • 2 Post By adamuto

Wątek: Chińczycy protestują przeciwko europejskiej regulacji CO2

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie Chińczycy protestują przeciwko europejskiej regulacji CO2


    Polecamy

    "Chińska branża lotnicza protestuje przeciw unijnym dyrektywom, dotyczącym pobierania opłat za emisję CO2 na terenie EU. W ramach nacisku na państwa unijne chińscy przewoźnicy zatrzymali zamówienie samolotów Airbus wartości przynajmniej 12 mld USD. Mają nadzieję, że w ten sposób uda się wywrzeć presje na władze Unii, które pod naciskiem producentów samolotów zawieszą pobieranie opłat.


    Przedstawiciel Airbusa stwierdził, że kontrakt zakupu 35 sztuk samolotów pasażerskich A330 przez chińskie firmy lotnicze już został zawieszony. Kolejny zakup 10 maszyn typu A380 dla linii lotniczych z Hong Kongu również został chwilowo wstrzymany. Wartość obu zamówień szacowana jest na sumę 12 mld USD.

    Od 2012 roku linie lotnicze obsługujące loty na terenie EU są zmuszone do wykupienia na unijnym rynku handlu emisjami (ETS) około 15 proc. pozwoleń na emisję CO2. Pozostałą część na razie dostają za darmo. W latach 2013 do 2020 przewidziano, że przewoźnicy dostaną ok. 82 proc. darmowych pozwoleń. Linie lotnicze opłaty te przerzucają na pasażerów i w związku z tym bilety podrożeją od 2 do 12 euro."

    Chińczycy protestują przeciw opłatom za emisję CO2 - Onet Biznes

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Kiedyś byłem bardzo pro eko itd. itp. A teraz myślę sobie że żyjemy na kontynencie idiotów, którzy sami z siebie pozwalają się dogonić Chinom, Tygrysom Wschodu, a siebie ograniczają, wiążą tysiącami bzdurnych opłat i przepisów. Ekologia jest dobra. Nadgorliwość zaś jak mówią jest gorsza od faszyzmu. Przepraszam, jeśli to co piszę to OT.

  3. #3
    Awatar lipapa

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    rozumiem: można postawić elektrownię atomową/wiatrową/wodną.. ale nie da się wozić ludzi szybowcami (gdyby się dało, to ryan już dawno by to robił ).. i tak wszyscy starają się latać jak najtaniej a co za tym idzie zużywać jak najmniej paliwa.. w tym wypadku ekonomia = ekologia, więc rynek sam szuka ekologicznych rozwiązań (nie mamy concorde'a, mamy dreamlinera)
    prz likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Chicago ORD

    Domyślnie

    Nie ma co płakać, że żółci bracia chińscy nie chcą kupować Airbusów. Kupią co innego i świat będzie dalej latał. Ameryka na tym zarobi, a Europa dostanie po kieszeni.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Amerykański Kongres w ciągu kilku najbliższych tygodni ma przyjąć ustawę dotyczącą sprzeciwu wobec europejskich regulacji w sprawie emisji CO2. Planowany tekst ustawy jest mniej radykalny niż akt, przegłosowany już przez Izbę Reprezentantów w końcu 2011, zakazujący całkowicie amerykańskim liniom lotniczym stosowania się do tej dyrektywy. W sprawie tej trwają obecnie dalsze negocjacje między przedstawicielami Unii i US.
    Congress to pass bill opposing EU aircraft emissions rules - 01 Feb 2012 - News from BusinessGreen

    Dyrektywa UE w sprawie emisji, która weszła już w życie, i od stycznia 2012 roku narzuca liniom operującym nad terytorium UE płacenie za emisje, także za przelot nad terytorium niczyim lub państw nie należących do UE. Z powodu sprzeczności dyrektywy dotyczącej handlu emisjami z Konwencją z Chicago (ICAO) - dyrektywa ta została przez linie amerykańskie i ATAA zaskarżona do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, ale ten 21 grudnia 2011 oddalił skargę.
    The European Union

    Planowany tekst ustawy Kongresu:

    Bill Text - 112th Congress (2011-2012) - THOMAS (Library of Congress)

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Tymczasem LH rzekomo nie dostała zgody na loty A380 do Szanghaju jako odwet.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mam już dość tych unijnych debilizmów, które w teorii mają chronić środowisko, a w praktyce jest zupełnie na odwrót. Najpierw żarówki, teraz podatek od latania. Komu jak komu, ale lotnictwu naprawdę zależy na spalaniu jak najmniejszej ilości paliwa, szczególnie jak jest tak drogie.
    piotrekc64 and DaKo like this.

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Apocalypse Later...

    U nas w kraju w ostatnich dniach strach otworzyć lodówkę, żeby nie wyfrunął z niej jakiś Dreamliner.

    Ale w reszcie świata, wbrew pozorom, też się dzieje. Ciotka Bruksela, na ten przykład, dała wstecz:

    UE zawiesza podatek od emisji CO2 przez samoloty

    Do ustępstw zmusił Brukselę zgodny sprzeciw największych mocarstw – USA, Chin, Rosji i Indii.

    Prestiżowa porażka Unii Europejskiej w walce ze zmianami klimatycznymi. Komisja Europejska zdecydowała się zawiesić na rok pobieranie opłat od linii lotniczych spoza Wspólnoty za emitowany przez ich samoloty dwutlenek węgla i zamierza przez ten czas wynegocjować globalne porozumienie w tej sprawie.
    – Jeśli to rozwiązanie nie zadziała – a mam nadzieję, że zadziała – jest oczywiste, że wrócimy do sytuacji, w której jesteśmy dziś, czyli do Europejskiego Systemu Handlu Emisjami (EU ETS). Automatycznie – powiedziała unijna komisarz ds. zmian klimatycznych Connie Hedegaard. Decyzję o wstrzymaniu obowiązywania systemu musi zaaprobować Parlament Europejski.
    (...)
    Zawieszenie ETS oznacza, że sprawa wypracowania globalnego systemu opłat za emisję wróci do działającej pod auspicjami ONZ Międzynarodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). – Nasz system został przyjęty po tym, jak wiele lat bezskutecznie czekaliśmy na postęp w ramach ICAO. Teraz wygląda, że z powodu niechęci niektórych krajów do niego będą one musiały wrócić do rozmów w ICAO – dodała komisarz Hedegaard. Przekonuje ona jednak, że coraz więcej krajów przychylnie odnosi się do stworzenia globalnego systemu. Pozostaje jeszcze kwestia, czy uda się go wynegocjować w ciągu najbliższych 12 miesięcy, skoro poprzednie rozmowy w ramach ICAO trwały ponad 10 lat i nie przyniosły efektów.
    Całość: http://forsal.pl/artykuly/661576,ue_..._samoloty.html
    For every solution there is a problem.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Coś głupszego trudno byłoby wymyślić. Jeszcze bardziej UE pogarsza sytuację konkurencyjną własnych przewoźników. Przecież to jest sabotaż.
    klemenko and PolishAir42 like this.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Najgorsze jest to że te wszystkie komisje itp sa praktycznie nieusuwalne i będą ten sabotaz kontunuowac az do samego konca UE.

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak juz mowilem od lat. Politycy w UE niszcza lotnictwo, duzy % winny strat na rynku Europejskim lezy po stronie wariackich regul jak ETS lub wszelkie pseudo-zielone podatki np. w D lub UK.

    Good Luck
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •