Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree3Likes
  • 1 Post By N077GL
  • 2 Post By DaKo

Wątek: Rosjanie pracują nad lepszą wersją Concorda

  1. #1
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie Rosjanie pracują nad lepszą wersją Concorda


    Polecamy

    Za Tvn24 Rosjanie pracują nad "lepszym Concorde'm" - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 15.03.2012

    Rosjanie pochwalili się projektem nowego naddźwiękowego samolotu pasażerskiego, który ma być według nich lepszy od sławnego Concorde'a. Pracami nad maszyną zajmuje się Centralny Instytut Aerohydrodynamiki przy współpracy z między innymi koncernem Suchoj.

  2. #2
    Awatar Sinozęby

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Myślę, że ten rodzaj samolotów został już odrzucony, co ukazuje historia i nie ma sensu do niego wracać.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak narazie jest to czysty projekt "na papierze" i znajac historie licznych podobnych projektow tam powstajacych takim pozostanie.

  4. #4
    Photo Screener
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    AVE
    Aczkolwiek nieliczne projekty tam sa realizowane i maja sie BARDZO DOBRZE.

    Zdravim

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Suchoj generowal podobne naglowki w gazetach dobre 15 lat temu - ze to niby buduja odrzutowiec biznesowy S-21 na 20-30 osob ktory mial latac Mach 2 i miec rozwiazany problem wytwarzanego halasu. Wtedy chociaz mieli powaznego partnera w firmie Gulfstream ktora cos wie na temat budowania bizjetow. No i zbudowali chyba nawet atrape pelnych rozmiarow. Mimo duzej dozy sceptycyzmu bylem lekko optymistyczny ze z uwagi na partnerstwo z Gulfstreamem cos z tego moze jednak wyjsc. Gulfstream sie jednak szybko z tego wycofal bo sie zorientowali ze to prowadzi do nikad. Suchoj dalej kontynuowal prace i chyba praktycznie nigdy ich nie przerwal. Inzynier rosyjski wyjatkowo malo kosztuje - mozesz go zostawic przy komputerze i niech sobie dlupie a noz widelec natrafi na genialne rozwiazanie ale w tym wypadku nie czekalbym ze wciagnietym oddechem. Suchoj od czasu do czasu bedzie generowal podobne naglowki na tej zasadzie ze oni ciagle istnieja i ze ciagle pracuja nad rozwiazaniem kwadratury kola.
    hypne likes this.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Radzę poczytać najpierw o tym projekcie w prasie branżowej, a nie w TVN, przed zabieraniem się za tradycyjne krytykowanie wszystkiego, co nie jest "mejd in juesej". Ten projekt ma na celu skonstruowanie samolotu, który byłby w stanie latać z prędkością naddźwiękową nad terenami zaludnionymi bez generowania dźwiękowej fali uderzeniowej. O ile mnie pamięć nie myli to NASA też pracuje nad czymś podobnym od dobrych kilku lat.

    Faktem jest, że zainteresowanie ponaddźwiękowym samolotem służbowym istnieje i powstanie takiej konstrukcji jest bardziej kwestią opracowania odpowiedniego płatowca, niż czasu.

    Przy okazji, nad całością pracuje CAGI, a nie jakiś "niskopłatny inżynier". A wkładu CAGI w rozwój światowego lotnictwa nikt, kto jest odrobinę zorientowany w branży, nie kwestionuje.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    O ile mnie pamięć nie myli to NASA też pracuje nad czymś podobnym od dobrych kilku lat.
    Tak, pracuja cicho, zadnych wielkich naglowkow w prasie nie ma, sa ta prace wylacznie teoretyczne, wlasnie takie "na papierze". Ten projekt jest identyczny pod tym wzgledem. Niestety wlasnie naglowki w polskich TVN typu "lepsza wersja Concorda" tylko myla naiwnych na tym forum ze samolot gotowy w nastepnej dekadzie.
    Przy okazji, nad całością pracuje CAGI, a nie jakiś "niskopłatny inżynier"
    Wlasnie w tym CAGI to bys mase znalazl tych "niskoplatnych". To sa normalne obecne warunki rosyjskie i nie ma co probowac tego tuszowac. Przy okazji Fobos-Grunt wyszlo jakie to sa place w tych nawet lepszych "badawczych" lotniczo-rakietowych instytucjach, akurat prasa rosyjska temat poruszyla wiec wstydzic tematu sie nie trzeba. A to ze pracuja dokladnie nad tym samym juz ponad 17 lat i nie maja niczego do pokaznia poza naglowkami w TVN to wlasnie cos w tym jest. I czytam jak najbardziej prase braznowa, tego typu wiesci to nawet nie zajmuja mniejszego paragrafu bo tyle to jest warte.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-03-2012 o 08:33

  8. #8
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Przecież Ruscy już mieli swojego Concorde..
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  9. #9
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    Przecież Ruscy już mieli swojego Concorde..
    Ale byl gorszy. Teraz pracuja nad lepszym.
    ;-)
    tango fox and Mateos33 like this.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Wlasnie w tym CAGI to bys mase znalazl tych "niskoplatnych". To sa normalne obecne warunki rosyjskie i nie ma co probowac tego tuszowac. Przy okazji Fobos-Grunt wyszlo jakie to sa place w tych nawet lepszych "badawczych" lotniczo-rakietowych instytucjach, akurat prasa rosyjska temat poruszyla wiec wstydzic tematu sie nie trzeba.
    Idąc tym tropem to można powiedzieć, że w NASA też pracują niskopłatni inżynierowie, skoro rozwaliły się najpierw Challenger, a potem Columbia.

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Idąc tym tropem to można powiedzieć, że w NASA też pracują niskopłatni inżynierowie, skoro rozwaliły się najpierw Challenger, a potem Columbia.
    Może to detal, ale Shuttle był projektem bodaj Rockwella, a NASA tylko współpracowała....
    Pozdrawiam!
    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jestem sceptyczny. Moim zdaniem jest parę czynników, które powodują, że ten projekt jest nieopłacalny.
    1) Ogromny kosz R+D i nikła szansa sprzedaży tylu samolotów by ten koszt się zwrócił.
    2) Hałas - Amerykanie ponoć osiągnęli jakieś tam sukcesy w redukcji hałasu przy lotach ponaddźwiękowych, ale kosztem znacznie zwiększonego oporu powietrza. Poza tym Concorde był głośny także przy starcie z powodu dopalaczy.
    3) koszt paliwa - Paliwo jest drogie, a jego cena stale rośnie. Teraz generalnie wszyscy się koncentrują na tym jak zmniejszyć zużycie paliwa nie rezygnując z Mach=0,8
    Ucieszyłbym się gdybym nie miał racji i ten samolot powstał

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Idąc tym tropem to można powiedzieć, że w NASA też pracują niskopłatni inżynierowie, skoro rozwaliły się najpierw Challenger, a potem Columbia.
    Jak zawsze u ciebie z tym 'tropem' nie wychodzi. Nie chodzi o rezultaty (choc gazetom rosyjskim pewnie o to chodzilo) tylko o obiektywne zarobki (w proporcji do kosztow zycia ktore w Rosji wcale nie sa male). A to ze utrzymawanie fikcyjnych etatow na fikcyjnych projektach jest duzo latwiejsze jak sie ludziom grosze placi to inna strona medalu.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 17-03-2012 o 10:55

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Idąc tym tropem to można powiedzieć, że w NASA też pracują niskopłatni inżynierowie, skoro rozwaliły się najpierw Challenger, a potem Columbia.
    Idac tym torem gdybysmy mieli analogiczny Rosyjski prom kosmiczny ktory wykonal ponad 130 lotow i zbudowal ISS to wtedy milbysmy co porownywac.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Tymczasem ciekawa wzmianka z NASA - podobno osiagneli wlasnie pewien przelom technologiczny jesli chodzi o nieduzy, biznesowy samolot nadzwiekowy i problemy akustyczne z tym zwiazane.

    NASA Claims Supersonic Breakthrough For Biz Jets | AVIATION WEEK

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •