Myślę, że ten rodzaj samolotów został już odrzucony, co ukazuje historia i nie ma sensu do niego wracać.
Za Tvn24 Rosjanie pracują nad "lepszym Concorde'm" - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 15.03.2012
Rosjanie pochwalili się projektem nowego naddźwiękowego samolotu pasażerskiego, który ma być według nich lepszy od sławnego Concorde'a. Pracami nad maszyną zajmuje się Centralny Instytut Aerohydrodynamiki przy współpracy z między innymi koncernem Suchoj.
Myślę, że ten rodzaj samolotów został już odrzucony, co ukazuje historia i nie ma sensu do niego wracać.
Jak narazie jest to czysty projekt "na papierze" i znajac historie licznych podobnych projektow tam powstajacych takim pozostanie.
AVE
Aczkolwiek nieliczne projekty tam sa realizowane i maja sie BARDZO DOBRZE.
Zdravim
Suchoj generowal podobne naglowki w gazetach dobre 15 lat temu - ze to niby buduja odrzutowiec biznesowy S-21 na 20-30 osob ktory mial latac Mach 2 i miec rozwiazany problem wytwarzanego halasu. Wtedy chociaz mieli powaznego partnera w firmie Gulfstream ktora cos wie na temat budowania bizjetow. No i zbudowali chyba nawet atrape pelnych rozmiarow. Mimo duzej dozy sceptycyzmu bylem lekko optymistyczny ze z uwagi na partnerstwo z Gulfstreamem cos z tego moze jednak wyjsc. Gulfstream sie jednak szybko z tego wycofal bo sie zorientowali ze to prowadzi do nikad. Suchoj dalej kontynuowal prace i chyba praktycznie nigdy ich nie przerwal. Inzynier rosyjski wyjatkowo malo kosztuje - mozesz go zostawic przy komputerze i niech sobie dlupie a noz widelec natrafi na genialne rozwiazanie ale w tym wypadku nie czekalbym ze wciagnietym oddechem. Suchoj od czasu do czasu bedzie generowal podobne naglowki na tej zasadzie ze oni ciagle istnieja i ze ciagle pracuja nad rozwiazaniem kwadratury kola.
Radzę poczytać najpierw o tym projekcie w prasie branżowej, a nie w TVN, przed zabieraniem się za tradycyjne krytykowanie wszystkiego, co nie jest "mejd in juesej". Ten projekt ma na celu skonstruowanie samolotu, który byłby w stanie latać z prędkością naddźwiękową nad terenami zaludnionymi bez generowania dźwiękowej fali uderzeniowej. O ile mnie pamięć nie myli to NASA też pracuje nad czymś podobnym od dobrych kilku lat.
Faktem jest, że zainteresowanie ponaddźwiękowym samolotem służbowym istnieje i powstanie takiej konstrukcji jest bardziej kwestią opracowania odpowiedniego płatowca, niż czasu.
Przy okazji, nad całością pracuje CAGI, a nie jakiś "niskopłatny inżynier". A wkładu CAGI w rozwój światowego lotnictwa nikt, kto jest odrobinę zorientowany w branży, nie kwestionuje.
Tak, pracuja cicho, zadnych wielkich naglowkow w prasie nie ma, sa ta prace wylacznie teoretyczne, wlasnie takie "na papierze". Ten projekt jest identyczny pod tym wzgledem. Niestety wlasnie naglowki w polskich TVN typu "lepsza wersja Concorda" tylko myla naiwnych na tym forum ze samolot gotowy w nastepnej dekadzie.
Wlasnie w tym CAGI to bys mase znalazl tych "niskoplatnych". To sa normalne obecne warunki rosyjskie i nie ma co probowac tego tuszowac. Przy okazji Fobos-Grunt wyszlo jakie to sa place w tych nawet lepszych "badawczych" lotniczo-rakietowych instytucjach, akurat prasa rosyjska temat poruszyla wiec wstydzic tematu sie nie trzeba. A to ze pracuja dokladnie nad tym samym juz ponad 17 lat i nie maja niczego do pokaznia poza naglowkami w TVN to wlasnie cos w tym jest. I czytam jak najbardziej prase braznowa, tego typu wiesci to nawet nie zajmuja mniejszego paragrafu bo tyle to jest warte.Przy okazji, nad całością pracuje CAGI, a nie jakiś "niskopłatny inżynier"
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-03-2012 o 08:33
Przecież Ruscy już mieli swojego Concorde..
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Jestem sceptyczny. Moim zdaniem jest parę czynników, które powodują, że ten projekt jest nieopłacalny.
1) Ogromny kosz R+D i nikła szansa sprzedaży tylu samolotów by ten koszt się zwrócił.
2) Hałas - Amerykanie ponoć osiągnęli jakieś tam sukcesy w redukcji hałasu przy lotach ponaddźwiękowych, ale kosztem znacznie zwiększonego oporu powietrza. Poza tym Concorde był głośny także przy starcie z powodu dopalaczy.
3) koszt paliwa - Paliwo jest drogie, a jego cena stale rośnie. Teraz generalnie wszyscy się koncentrują na tym jak zmniejszyć zużycie paliwa nie rezygnując z Mach=0,8
Ucieszyłbym się gdybym nie miał racji i ten samolot powstał
Jak zawsze u ciebie z tym 'tropem' nie wychodzi. Nie chodzi o rezultaty (choc gazetom rosyjskim pewnie o to chodzilo) tylko o obiektywne zarobki (w proporcji do kosztow zycia ktore w Rosji wcale nie sa male). A to ze utrzymawanie fikcyjnych etatow na fikcyjnych projektach jest duzo latwiejsze jak sie ludziom grosze placi to inna strona medalu.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 17-03-2012 o 10:55
Tymczasem ciekawa wzmianka z NASA - podobno osiagneli wlasnie pewien przelom technologiczny jesli chodzi o nieduzy, biznesowy samolot nadzwiekowy i problemy akustyczne z tym zwiazane.
NASA Claims Supersonic Breakthrough For Biz Jets | AVIATION WEEK
Zakładki