Boeing 747-8 Freighter - zielone paliwa
Co sądzicie o tym, jak to sie sprawdzi?
Cytat:
Prawdziwym, realnym ekologicznym krokiem naprzód może być mieszanie paliwa lotniczego z biopaliwami. Podczas tegorocznych targów w Paryżu Boeing 747-8 Freighter wylądował po pierwszym w świecie locie dużego komercyjnego samolotu na biopaliwo. W maszynie z silnikiem Genx-2B zastosowano mieszankę tradycyjnego paliwa lotniczego (85 proc.) i biopaliwa (15 proc.).
Niedawno Komisja Europejska, Airbus, czołowe europejskie linie lotnicze oraz europejscy producenci biopaliw uruchomili nową inicjatywę branżową, w ramach której podjęta ma zostać próba przyspieszenia komercjalizacji biopaliw lotniczych w Europie.
Inicjatywa, określana mianem Biofuel Flightpath, to plan który zakłada, że zrównoważona produkcja biopaliw dla lotnictwa osiągnie w 2020 r. poziom dwóch milionów ton rocznie. Biopaliwo ma być wytwarzane z surowców pozyskiwanych na naszym Starym Kontynencie. Inicjatywa ma poparcie m.in. Komisarza Europejskiego, Günthera Oettingera.
Członkowie uczestniczący w projekcie Biofuel Flightpath zobowiązują się do wspierania i promowania produkcji, składowania i dystrybucji wytwarzanych w ekologiczny sposób biopaliw dla lotnictwa, które mogą zastąpić tradycyjne paliwa.
Plan, jaki zakłada projekt Biofuel Flightpath jest ambitny, ale nie niemożliwy do zrealizowania. Biopaliwa wydają się na razie jedną z najbardziej realnych dróg do uczynienia lotnictwa bardziej ekologicznym.
Boeing 747-8 Freighter