Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie mechanik lotniczy -licencje A B C


    Polecamy

    Hey,
    chciałem sie dowiedziec czegoś o licencjach mechanika lotniczego, przeglądałem archiwa forum i nie znalazłem podobnego tematu. wiem że są licencje A,B,C, ale co one oznaczają, co mogę robic przy samolocie mając np: licencję A, ?? Czy mogę zdobyć C, nie mając A? która z nich jest najważniejsza? ogólnie chciaóbym wiedzieć wszystko na ich temat , dzięki za wszelkie info

  2. #2
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    Także chetnie bym sie dowiedzial bo wybieram sie na mechanika lotniczego
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam
    Temat obszerny, nie będę się więc rozpisywał , tylko polecam
    zapoznanie się z przepisami Part-66 ( dot. licencjonowania personelu ) oraz Part -145 (dot obsługi technicznej).
    Podstawowe wymagania ( na podstawie ww. przepisów) dostępne są na stronach
    ULC:
    http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dz...ik=01a_08_2007
    Generalnie na licencję mechanika ( w tej chwili tylko Part -66) składa się teoria + określony czas praktyki.
    czyli szkolenie podstawowe na określony typ statku powietrznego w organizacji wg Part -147 oraz praktyka obsługowa w organizacji wg PArt -145
    Osoby po szkołach lotniczych w tym po MEL-u mają oczywiście sprawę ułatwioną.
    Kategoria A onacza uprawnienia dowykoanywania obsługi liniowej SP,
    B hangarowej , a C poświadczania ( czyli podpisywania ,mówiąc najprościej, ww obsług)
    Tyle w skrócie, reszta w przepisach i w ULC - na stronach i w Inspektoracie Personelu Lotniczego ULC.

  4. #4
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    A, nie wie ktoś czy nie ma czegos takiego po TECHNIKUM MECHANIK LOTNICZY Z góry dzięki za odpowiedź
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rzoniu
    , nie wie ktoś czy nie ma czegos takiego po TECHNIKUM MECHANIK LOTNICZY
    Znaczy czego?
    Teraz chłopie jest Unia, EASA, przepisy PART i wszyscy są równi( teoretycznie) .

    Oczywscie po technikum lotniczym jest łatwiej- mniejsza praktyka wymagana itp.
    polecam na początek ULC - link z poprzedniego postu

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rzoniu
    A, nie wie ktoś czy nie ma czegos takiego po TECHNIKUM MECHANIK LOTNICZY Z góry dzięki za odpowiedź
    Po technikum - kierunek mechanik lotniczy będziesz miał exam na licencje B1, przynajmniej tak jest w mojej szkole. Ja jestem na profilu technik awionik i z tego co wiem czeka mnie exam na licencje B2. Po egzaminach podobno czeka nas jeszcze pół roczna praktyka na lotnisku.

    Pozdrawiam
    Pozdrawiam
    Maciej

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    dzięki za info,
    , podobno po MEL-u będę miał sprawę ułatwioną, bo zaliczą mi teorie ze studiów, mam nadzieje bo 6 tyś kosztuje teoria, potem jeszcze rok praktyki i mam licencje A, ( tak mi sie wydaje ) a czy mniej więcej zarobki ktoś zna takiego mechanika? podobno to około 2200 brutto?
    tak słyszałem, po 5 latach ciężkich studiów, nie chciałbym zarabiać 2200 brutto ,

  8. #8
    Awatar Yocco

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mam ten sam dylemat co PW-MEIL, pozostaje jedynie opcja wykonywania innego zawodu :/
    Gdzie poza Mielcem można zdobyć uprawnienia na mechanika lotniczego?

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Yocco - ty też po MEL-u? albo w trakcie??
    kurcze, ja lubię być mechanikiem lotniczym ( miałem praktyki i to super sprawa). tylko te studia przygotowują mnie bardziej do roli inżyniera - siedzenie za biurkiem i obliczanie czegoś, a zarobki mechanika lotniczego ( bez licencji ) są mizerne. z licencjami jest lepiej ale......niewiele.

    co tu robić teraz??

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    A jak wygląda praca takiego mechanika? Np. w wojsku? Przecież taki samolot składa się z miliona części. Oni podłączają samolot pod komputer diagnostyczny, czy mają terminarz co i kiedy sprawdzają? Jak to jest?

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •