Także chetnie bym sie dowiedzial bo wybieram sie na mechanika lotniczego
Hey,
chciałem sie dowiedziec czegoś o licencjach mechanika lotniczego, przeglądałem archiwa forum i nie znalazłem podobnego tematu. wiem że są licencje A,B,C, ale co one oznaczają, co mogę robic przy samolocie mając np: licencję A, ?? Czy mogę zdobyć C, nie mając A? która z nich jest najważniejsza? ogólnie chciaóbym wiedzieć wszystko na ich temat , dzięki za wszelkie info
Także chetnie bym sie dowiedzial bo wybieram sie na mechanika lotniczego
Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.
Witam
Temat obszerny, nie będę się więc rozpisywał , tylko polecam
zapoznanie się z przepisami Part-66 ( dot. licencjonowania personelu ) oraz Part -145 (dot obsługi technicznej).
Podstawowe wymagania ( na podstawie ww. przepisów) dostępne są na stronach
ULC:
http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dz...ik=01a_08_2007
Generalnie na licencję mechanika ( w tej chwili tylko Part -66) składa się teoria + określony czas praktyki.
czyli szkolenie podstawowe na określony typ statku powietrznego w organizacji wg Part -147 oraz praktyka obsługowa w organizacji wg PArt -145
Osoby po szkołach lotniczych w tym po MEL-u mają oczywiście sprawę ułatwioną.
Kategoria A onacza uprawnienia dowykoanywania obsługi liniowej SP,
B hangarowej , a C poświadczania ( czyli podpisywania ,mówiąc najprościej, ww obsług)
Tyle w skrócie, reszta w przepisach i w ULC - na stronach i w Inspektoracie Personelu Lotniczego ULC.
A, nie wie ktoś czy nie ma czegos takiego po TECHNIKUM MECHANIK LOTNICZY Z góry dzięki za odpowiedź
Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.
Znaczy czego?Zamieszczone przez Rzoniu
Teraz chłopie jest Unia, EASA, przepisy PART i wszyscy są równi( teoretycznie) .
Oczywscie po technikum lotniczym jest łatwiej- mniejsza praktyka wymagana itp.
polecam na początek ULC - link z poprzedniego postu
Po technikum - kierunek mechanik lotniczy będziesz miał exam na licencje B1, przynajmniej tak jest w mojej szkole. Ja jestem na profilu technik awionik i z tego co wiem czeka mnie exam na licencje B2. Po egzaminach podobno czeka nas jeszcze pół roczna praktyka na lotnisku.Zamieszczone przez Rzoniu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Maciej
dzięki za info,
, podobno po MEL-u będę miał sprawę ułatwioną, bo zaliczą mi teorie ze studiów, mam nadzieje bo 6 tyś kosztuje teoria, potem jeszcze rok praktyki i mam licencje A, ( tak mi sie wydaje ) a czy mniej więcej zarobki ktoś zna takiego mechanika? podobno to około 2200 brutto?
tak słyszałem, po 5 latach ciężkich studiów, nie chciałbym zarabiać 2200 brutto ,
Mam ten sam dylemat co PW-MEIL, pozostaje jedynie opcja wykonywania innego zawodu :/
Gdzie poza Mielcem można zdobyć uprawnienia na mechanika lotniczego?
Yocco - ty też po MEL-u? albo w trakcie??
kurcze, ja lubię być mechanikiem lotniczym ( miałem praktyki i to super sprawa). tylko te studia przygotowują mnie bardziej do roli inżyniera - siedzenie za biurkiem i obliczanie czegoś, a zarobki mechanika lotniczego ( bez licencji ) są mizerne. z licencjami jest lepiej ale......niewiele.
co tu robić teraz??
Zakładki