Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree6Likes

Wątek: Wiek vs kompetencje

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Wiek vs kompetencje


    Polecamy

    Ciekawe jakie sa zapatrywania na 21letnich kontrolerow ruchu lotniczego.

  2. #2
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Ciekawe jakie sa zapatrywania na 21letnich kontrolerow ruchu lotniczego.
    Takie same jak na pilota z roczną licencją.
    Roger, roger, but say again.

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Ciekawe jakie sa zapatrywania na 21letnich kontrolerow ruchu lotniczego.
    Że to bardzo młodzi kontrolerzy ?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Ciekawe jakie sa zapatrywania na 21letnich kontrolerow ruchu lotniczego.
    IMO takie jak na wszystkich ludzi młodych, wykształconych, którzy nie mogą znaleźć pracy bo wszędzie są dyskryminowani ze względu na młody wiek.
    Stoarn likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Co dziwnego??? Zaastanów się o jakiej szkole mówisz jeśli drugi ma 22 lata i cztery lata doświdczen, albo 24 lata i cztery lata doświadczen. Bardzo młoda załoga. Wiem co umieją młodzi piloci po Rzeszowie (mają wtedy minimum 24 lata) do ATPLa jakieś 6 lat. O posadzeniu ich choćby w KingAirze nie mam mowy, nawet na prawym. W polskich (europejskich) realizach taki skład nie miałby szans zaistnieć.
    Dlaczego smiesz twierdzic ze nie mamowy o posadzeniu pilotow po rzeszowie chociaz na prawym stolku w kinairze? Wypraszam sobie.

  6. #6
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oj nie śmiem twierdzić tylko mam ten kłopot i wierz mi, bardzo bym chciał móc posadzić zatrudnianych u nas absolwientów PR w Kingairze. Ale niestety na rok po skonczeniu latają tylko 172 ką Więc jak chcesz coś sobie wypraszać to voila
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To co maja robic cale szkolenie na KingAir albo ATR, zeby kiedys moc na nich latac? Dla mnie to taki paragraf 22, bo z Twojego rozumowania wylania sie taki obraz, ze aby zaczac latac na jakims samolocie to trzeba juz miec na nim doswiadczenie.
    Stoarn likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    No to dziwne ze tylko takie przypadki znasz Kilku znajomych tuz po polibudze dostalo prace w lini i w dodatku wobec za lojalke zrobili sobie TR wiec to nie jest ogol. Po prostu, Twoj post zasugerowal mi to ze wg. Ciebie nie posadzi sie ich nawet na prawym stolku w BC bo nie maja na tyle kompetencji. A wydaje mi sie, ze sam wiesz ze tak nie jest.
    Pozdrawiam

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To co maja robic cale szkolenie na KingAir albo ATR, zeby kiedys moc na nich latac? Dla mnie to taki paragraf 22, bo z Twojego rozumowania wylania sie taki obraz, ze aby zaczac latac na jakims samolocie to trzeba juz miec na nim doswiadczenie.
    Ale tak właśie jest!!!! I proszę Cię nie obciążaj mnie za to odpowiedzialnością, bo ja tu jestem ofiarą a nie winowajcą. Z racji firmy którą prowadzimy przychodzą do nas absolwenci PR często i jest straszny kłopot bo w praktyce żeby posadzić ich na lot komercyjny maszyną klasy Kingaira musieliby robić jakieś obłędne ilości nalotów.. Obłęd, ale tak jest

    @ Wojtasso: Ja znam za to parę przykładów jak absolwenci PR dostawali się do jedynej dostępnej dla nich linii
    - linii kas w supermarkecie (to nie żart - znam dwa przykłady). Więc wiesz... różnie to bywa
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    1. Wydzielmy do innegp watku

    2. Piszmy o konkretach

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Ale tak właśie jest!!!! I proszę Cię nie obciążaj mnie za to odpowiedzialnością, bo ja tu jestem ofiarą a nie winowajcą. Z racji firmy którą prowadzimy przychodzą do nas absolwenci PR często i jest straszny kłopot bo w praktyce żeby posadzić ich na lot komercyjny maszyną klasy Kingaira
    W takim razie chyba mowisz o wykonywaniu lotu komercyjnego w samolocie wielosilnikowym z zaloga jednosobowa gdzie faktycznie wymagania sa duzo wieksze niz te do lotu w zalodze wieloosobowej. Jednym slowem mylisz pojecia.

  12. #12
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Otóż nie mylę, cały czas mówię o prawym
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    To jakie konkretnie ograniczenia stoja na przeszkodzie? Prawne, czy nie umieja?

  14. #14
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prawne. Choć co do umiejętności to po prostu nie wiem. Mamy parę (tak "parę" a nie "paru") pilotów prosto z PR. W pierwszej rozmowie zapytaliśmy co muszą zrobić, żeby siadać na Kingaira - dostaliśmy listę tak długą, że nawet nie rozmawialiśmy o sferze umiejętności. Jeśli chcesz znać szczegóły to PW.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ja dalej twierdze, ze mylisz pojecia. KingAir z tego co kojarze jest certyfikowany dla jednego pilota i dlatego pewnie urzad wzial takie wymagania czyli pewnie 700h TT i 400PIC, ktore sa sporo wieksze niz te do zalogi wieloosobowej (zreszta logiczne) Tak, to spore wymagania bo odnosza sie ja juz napisalem do wykonywania czynnosci dowodcy na samolocie wielosilnikowym w zalodze jednosobowej. To, ze chcecie wsadzic kogos na prawy fotel w samolocie, ktory moze obslugiwac jeden pilot (wolno Wam a chyba nawet trzeba jak sie ma wozic ludzi???) pewnie urzedu nie interesuje i dlatego podal wymagania ogolne.
    Cos na zasadzie, zeby byc po bezpiecznej stronie, jak to zwykle urzedy dzialaja lub ktos zle interpretuje jakis zapis (a z tego co kojarze to byly jakis czas temu zmiany w tym zakresie)...
    KingAir to nie prom kosmiczny, zeby wymagania na prawy fotel byly wieksze niz na ATR czy Airbusa...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 13-04-2012 o 12:58
    Mateos33 and Mimis like this.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Witek Z, jeśli możesz to podaj w miarę szczegółowo, o co chodzi, bo szczerze mówiąc przewróciło mi się po Twoim poście wszystko. Byłem święcie przekonany, że po ATPL frozen (wszystkie papiery z minimalnym, powiedzmy 220 h nalotem) można normalnie popracować w linii na prawym fotelu. Z resztą znam kilka osób, które tak zrobiły, co prawda zaczynały na ATR mając 300 h i TR robiły za lojalkę.

    No chyba, że PR nie daje takich uprawnień, jak mi się wydawało, tylko część papierów...

  17. #17
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Byłem święcie przekonany, że po ATPL frozen (wszystkie papiery z minimalnym, powiedzmy 220 h nalotem) można normalnie popracować w linii na prawym fotelu.
    Dokładnie tak jest.

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dajcie mi tydzien, to wszystko opiszę. Teraz tego nie pamiętam, ale jestem cały przyszły tydzien w firmie i poproszę naszych absolwentów PR o przypomnienie mi tych wszystkich wymogów. Problem był jakieś półtora roku temu i od tamtego czasu nie wracałem do sprawy.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    220 h nalotem) można normalnie popracować w linii
    To dosc kuriozalne zdanie.
    "Mozna" wtedy jak cie ktos faktycznie przyjmie.
    Ze sie komus akurat udalo z takim nalotem to raczej wyjatek a nie regula.
    Wszystko tez zalezy od rynku - im wiecej chetnych pilotow a mniej tych platnych siedzen za sterami tym wyzsze beda wymagania na "dzien dobry".

  20. #20
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Ze sie komus akurat udalo z takim nalotem to raczej wyjatek a nie regula.
    No też nie przesadzajmy. Ryanair, Easyjet, a nawet spółki powiązane z Lufą (Augsburg Airways, itp), na FO w większości biorą świeżaków.

    W Polsce też ELO, Sprintair, OLT czy Exin (mówię o naborach w 2011/12) brały ludzi w naprawdę niewielkim doświadczeniem.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •