Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie Miles&More - podatki i opłaty - skąd te różnice???


    Polecamy

    Sprawdzałem przed chwilą możliwość zamówienia biletu-nagrody na trasie SVO-WAW-SVO w maju 2012.
    Zależnie od dnia wylotu i przylotu podatki i opłaty za bilet-nagrodę wynoszą od 270 do 941 PLN!!!
    To zakrawa na jakąś parodię!!! Czyżby wysokość podatków i opłat lotniskowych zmieniała się codziennie???
    M&M zamiast uczciwie zadeklarować, że bilet kosztuje określona ilość mil jak to jest w innych liniach de facto sprzedaje bilety ze zniżką za wykorzystanie mil chełpiąc się, że już za 15 000 mil można zrealizować przelot na europejskiej trasie!!!
    Czy można domagać się od przewoźnika udokumentowania deklarowanych podatków i opłat? Czy znacie może jakąś praktykę sądową w tym zakresie albo zapytania organizacji konsumenckich?

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ulisses Zobacz posta
    Sprawdzałem przed chwilą możliwość zamówienia biletu-nagrody na trasie SVO-WAW-SVO w maju 2012.
    Zależnie od dnia wylotu i przylotu podatki i opłaty za bilet-nagrodę wynoszą od 270 do 941 PLN!!!
    To zakrawa na jakąś parodię!!! Czyżby wysokość podatków i opłat lotniskowych zmieniała się codziennie???
    M&M zamiast uczciwie zadeklarować, że bilet kosztuje określona ilość mil jak to jest w innych liniach de facto sprzedaje bilety ze zniżką za wykorzystanie mil chełpiąc się, że już za 15 000 mil można zrealizować przelot na europejskiej trasie!!!
    Czy można domagać się od przewoźnika udokumentowania deklarowanych podatków i opłat? Czy znacie może jakąś praktykę sądową w tym zakresie albo zapytania organizacji konsumenckich?
    Witamy na pokładzie. Wysokość podatków i opłat masz wyszczególnione dla każdego rejsu, łatwo sprawdzić i wyciągnąć wnioski.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Niestety, tendencja wzrosotowa w tym zakresie dawno temu przekroczyla juz granice dobrego smaku.
    A co do wliczania w sume opłat i podatkow dopłaty paliwowej chciałbym żeby przewoźnicy równie konsekwentnie zachowywali sie przy rozliczaniu zwroconych biletów i ją oddawali tak jak powinni w świetle przepisów unijnych.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    OK. Nie wpadłem od razu na to, że nawet na takiej trasie zaproponuje mi przeloty z przesiadkami. Mea culpa. Zbyt pochopnie wnioski...

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Pewnie 941 to z przesiadką by LH, oni są niemoralni z pobieranymi opłatami. Te pobierane przez LO da się jeszcze zrozumieć / zaakceptować.

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A co do wliczania w sume opłat i podatkow dopłaty paliwowej chciałbym żeby przewoźnicy równie konsekwentnie zachowywali sie przy rozliczaniu zwroconych biletów i ją oddawali tak jak powinni w świetle przepisów unijnych.
    Otóż to właśnie

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    podlacze sie do tematu: z jakimi doplatami trzeba sie liczyc wybierajac bilet dookola swiata(ten za 180k mil)?
    Trasa jaka bym chcial zrobic to mniej wiecej Dubaj-Bangkok-Japonia-Australia-Usa-PL , warto ciulac(nawet w polowie drogi nie jestem ) czy lepiej na cos innego spozytkowac?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Pewnie 941 to z przesiadką by LH, oni są niemoralni z pobieranymi opłatami.
    LX chyba jeszcze więcej woła.

  8. #8
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ulisses Zobacz posta
    Sprawdzałem przed chwilą możliwość zamówienia biletu-nagrody na trasie SVO-WAW-SVO w maju 2012.
    Zależnie od dnia wylotu i przylotu podatki i opłaty za bilet-nagrodę wynoszą od 270 do 941 PLN!!!
    To zakrawa na jakąś parodię!!!
    Z uwagi na powyższe zaczynam mieć M&M tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Bywają przypadki, na przykład na trasach wewnątrzniemieckich, że bilet za mile plus podatki jest droższy od tego kupionego w necie, za który też jakieś mile dostaniesz.

    Uzbierałem niecałe sto tysięcy i czekam na dreamlinera. Może uda się gdzieś polecieć. Wyczyszczę konto do zera i przy okazji pozbędę się karty kredytowej pewnego paskudnego banku..;-)

    Cytat Zamieszczone przez pixi Zobacz posta
    podlacze sie do tematu: z jakimi doplatami trzeba sie liczyc wybierajac bilet dookola swiata(ten za 180k mil)?
    Zadzwoń albo napisz do nich, sam jestem ciekaw...

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pixi Zobacz posta
    podlacze sie do tematu: z jakimi doplatami trzeba sie liczyc wybierajac bilet dookola swiata(ten za 180k mil)?
    Trasa jaka bym chcial zrobic to mniej wiecej Dubaj-Bangkok-Japonia-Australia-Usa-PL , warto ciulac(nawet w polowie drogi nie jestem ) czy lepiej na cos innego spozytkowac?
    W ekonomicznej pewnie niewiele drożej wyjdzie Cie kupno biletu w jakiejś promocji z UK niż suma podatków (spokojnie z 4k możesz uzbierać kosztów).

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Z uwagi na powyższe zaczynam mieć M&M tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Bywają przypadki, na przykład na trasach wewnątrzniemieckich, że bilet za mile plus podatki jest droższy od tego kupionego w necie, za który też jakieś mile dostaniesz.
    Deutsche Bank? :-)

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pixi Zobacz posta
    podlacze sie do tematu: z jakimi doplatami trzeba sie liczyc wybierajac bilet dookola swiata(ten za 180k mil)?
    Trasa jaka bym chcial zrobic to mniej wiecej Dubaj-Bangkok-Japonia-Australia-Usa-PL , warto ciulac(nawet w polowie drogi nie jestem ) czy lepiej na cos innego spozytkowac?
    Ktoś gdzieś pisał, że przy bilecie nagrodzie RTW suma dopłaty nie jest sumą dopłat za poszczególne odcinki, a obliczana jest nieco inaczej. Podobno wychodzi nieco taniej. Niestety nie pamietam w którym wątku była o tym mowa, jak dawno i czy to w ogóle aktualne. Myślę, że poniżej 3000zł nie będzie. Czy warto z tyle? To zależy od trasy.
    Moim zdaniem zdecydowanie nie warto, ale z innego powodu. Za niewiele większa ilość mil masz 2 wyjazd 3strefowe, przy czym każdy może być open jaw i z 2 stopoverami. Przy dobrym zorganizowaniu trasy na 2 takich wyjazdach zwiedzisz więcej niż na 1 RTW no i łatwiej wygospodarować czas na 2 wyjazdy niż na 1. No i dla tych którzy preferują jakość nad ilością. Za mile na bilet RTW w eco lepiej brać bilet na 3strefy w businessie.

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Taka ciekawostka, szukam właśnie połączenia US-Tokio na wakacje, i korzystając z united.com mamy np ANA, SQ czy UA... w cenie mile + 2.5 USD w jedną stronę.

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Taka ciekawostka, szukam właśnie połączenia US-Tokio na wakacje, i korzystając z united.com mamy np ANA, SQ czy UA... w cenie mile + 2.5 USD w jedną stronę.
    A jak z dostępnością? Bo wszyscy chwalą program United za dopłaty, ale narzekają na ograniczenia w lotach liniami innymi niż United.

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    A jak z dostępnością? Bo wszyscy chwalą program United za dopłaty, ale narzekają na ograniczenia w lotach liniami innymi niż United.
    Kiedyś podobno bywało różnie, teraz Starnet blocking prawie nie występuje, choć LH/LX generalnie pogorszyło dostępność dla wszystkich partnerów, więc UA się też obrywa. Ale np ostatnio widziałem że można było EWR-SIN z SQ polecieć normalnie za mile UA.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja podobnie jak szczurwa czekam na C w B787 LO - czyszcze konto i tez chetnie pozbyłbym sie karty w Citi.

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ja podobnie jak szczurwa czekam na C w B787 LO - czyszcze konto i tez chetnie pozbyłbym sie karty w Citi.
    Po co czekać, jak można już teraz z TK polecieć? :-)

  16. #16
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Też regularnie sprawdzam oferty w M&M i dochodzę to wniosku, że w większości ofert kwota podatków i opłat jest wyższa niż cena biletu kupionego z wyprzedzeniem w najtańszej taryfie lub promocji, jedyna sensowną ofertą którą ostatnio widziałem byłą oferta Condora na loty z FRA na Alaskę, Mauritius itp. - opłat i podatków było ok. 1200 PLN A co do United, to oni rzeczywiście dają sporo mil i jeszcze mają sensowne oferty - ja dostałem ok. 11 000 mil dostąłem za lot RT z LHR do SFO w K.

  17. #17
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez agentF Zobacz posta
    Też regularnie sprawdzam oferty w M&M i dochodzę to wniosku, że w większości ofert kwota podatków i opłat jest wyższa niż cena biletu kupionego z wyprzedzeniem w najtańszej taryfie lub promocji
    I tak jest, bo bilety promocyjne/najtańsze mają często niższe YQ.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •