Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Egon, czemu nie zamkniecie tego wątku, skoro nikt z ULC już tutaj nie zagląda ?
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
W sumie racja. W związku z tym, że nikt z ULC nie ma chęci ani ochoty podjąć dialogu z naszymi forowiczami wątek zamykam.
Jeszcze raz dzięki dla Kariny, która poświęcała swój czas na korespondencję z nami.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Z przyjemnością otwieram ponownie wątek - ULC jest do Waszej dyspozycji w temacie pytań wszelakich związanych z kompetencjami Urzędu.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Witam,
Czy moglibyśmy uzyskać stanowisko ULC-u w sprawie współuczestniczenia w kosztach lotu przez pasażerów statku powietrznego.
Absolutnie lot jest wykonywany turystycznie - dla hobby - przyjemności - NIE KOMERCYJNIE!
Wszyscy się składają na koszt lotu. Wielu pilotów zapewne ten watek interesuje - głównie jak to postrzega ULC.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Ojej, to było wałkowane tyle razy...
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Przeczytaj sobie post #6 tego wątku.
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
"Druga część pytania jest poważna bardzo, bo wiemy, że bywa w praktyce różnie.
Posiadacz licencji PPL (A) nie ma prawa pobierać żadnych opłat, i co za tym idzie nie powinien przewozić w rozumieniu przepisów "pasażera" - czyli os. która za przewóz zapłaciła, ma na to dowód, że zawarta została umowa kupna-sprzedaży."
Taka jak powyżej była odpowiedź, ale nie jest ona precyzyjna w 100%.
Co w przypadku gdy współpasażer przyniesie kanister 25L z paliwem i tak się dołoży do lotu?
Co w przypadku gdy pasażer płaci za samolot 200zł (jego właścicielowi) i pilot płaci też 200zł właścicielowi?
Pilot w tym momencie nie pobiera żadnych opłat. Jak to wygląda od strony prawnej, żeby nie było problemów?
Jest wystarczająco precyzyjna i nie sądzę, żebyś uzyskał bardziej precyzyjną. Przeczytaj dalszą dyskusję.
Nie ma znaczenia kto i w jaki sposób przekazuje kasę (lub paliwo) właścicielowi samolotu. Chodzi o to, czy pilot pobiera wynagrodzenie za pełnienie funkcji pilota.
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kolego pozwól aby przedstawiciel ULC spokojnie mógł odpowiedzieć na pytanie, ok?
P.S. We wskazanym przez Ciebie tekście (#6) nie ma tak tego określone jak Ty ładnie odpowiedziałeś.
Dla mnie precyzyjne info będzie wtedy, gdy Twoją odpowiedz potwierdzi osoba z ULCu, bo teraz to jest tylko Twoja interpretacja.
Z niej wynika że jeżeli nie bierzesz kasy za pilotaż statku powietrznego, to ludzie mogą się "zrzucić" na wynajem samolotu.
Miło będzie jeżeli ULC to potwierdzi bądź zaneguje, aby sprawa była jasna - ale ULC poprzez swojego przedstawiciela na forum, nie osoba prywatna.
Dzięki za zrozumienie.
Ostatnio edytowane przez m@cieq ; 09-08-2016 o 17:11 Powód: poprawka
Życzę zatem miłego czekania aż ktoś z ULC specjalnie dla ciebie sparafrazuje własną odpowiedź i ubierze ją w takie słowa, żebyś był zadowolony.
A to co ci napisałem to nie jest moja interpretacja tylko dokładnie taką informację uzyskałem w ULC przez telefon.
Tobie też sugeruję nie szukać wykładni na jakimkolwiek forum tylko np. zadzwonić bezpośrednio do ULC i się dowiedzieć. A najlepiej napisz oficjalne pismo do ULC, wyślij pocztą i poczekaj na pisemną odpowiedź. Wtedy będziesz miał wszystko jasne i udokumentowane.
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
a wydawałoby się że po to obecność na forum przedstawiciela ULC... aby odpowiedzieć i rozwiać wątpliwości.
Widzę jednak ze jest tu "inny przedstawiciel" Urzędu
A jak będziesz miał kiedyś kontrolę ULC np. na lotnisku to powiesz, że pewien użytkownik o nazwie "ULC" na pewnym forum powiedział ci, że tak wolno ?
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Jaka jest maksymalna dopuszczalna wada wzroku z korekcją np : okulary aby uzyskać kategorię zdrowia uprawniającą do pracy jak cabin crew ?
Pozdrawiam
Stanowisko ULC w sprawie współuczestnictwa w kosztach lotu:
Zgodnie z art.6 ust.4a pkt. a) rozporządzenia Komisji UE Nr965/2012 ustanawiającym wymagania techniczne i procedury administracyjneodnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem ParlamentuEuropejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U.L 296 z 25.10.2012,s.1) lotysamolotów i śmigłowców innych niż skomplikowane samoloty i śmigłowce z napędemsilnikowym oraz balonów i szybowców w których kosztach partycypują osobyfizyczne, pod warunkiem że w bezpośrednich kosztach partycypują wszystkie osobyznajdujące się na pokładzie statku powietrznego, w tym pilot, a liczba osóbpartycypujących w bezpośrednich kosztach wynosi maksymalnie sześć, mogą byćwykonywane zgodnie z przepisami załącznika VII NCO (operacje niezarobkowewykonywane przy użyciu statków powietrznych innych niż skomplikowane statkipowietrzne z napędem silnikowym) do rozporządzenia 965/2012.
Zakładki