Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 11 z 11 PierwszyPierwszy ... 9 10 11
Pokaż wyniki od 201 do 214 z 214
Like Tree86Likes

Wątek: Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada

  1. #201

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ULC Zobacz posta
    w których kosztach partycypują osoby fizyczne, pod warunkiem że w bezpośrednich kosztach partycypują wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie statku powietrznego, w tym pilot, a liczba osób partycypujących w bezpośrednich kosztach wynosi maksymalnie sześć
    Wobec tego trudno nie zadać pytań, o bardzo często występujące przypadki.

    1. Lecę gdzieś, mam wolne miejsce w samolocie i zabieram znajomego, który nie dokłada się do lotu. Tym znajomym może być kolega czy ktoś z rodziny.

    2. Firma (działalność gospodarcza osoby fizycznej, spółka cywilna lub inna spółka osobowa prawa handlowego) celem transportu do kontrahentów wynajmuje samolot (zarówno wynajem okazjonalny jak i najem czy dzierżawa długoterminowa w tym w formie leasingu) i:
    a) zatrudnia pilota lub podejmuje z nim współpracę na podstawie umowy cywilno-prawnej
    b) pilotem jest właściciel lub jeden ze współwłaścicieli
    samolotem leci:
    i) właściciel, który jest pilotem
    ii) właściciel, który nie jest pilotem
    iii) pracownicy lub współpracownicy przedsiębiorstwa.

    3. Firma w formie spółki kapitałowej (sp. z o.o. lub S.A.) pozyskuje samolot podobnie jak opisane w pkt 2. Samolot pilotuje:
    a) zatrudniony lub pozyskany do współpracy na umowie cywilno-prawnej pilot zawodowy
    b) udziałowiec
    c) członek zarządu lub inny pracownik, którego głównym obowiązkiem nie jest pilotowanie samolotu ale posiada stosowne uprawnienia (choćby licencję turystyczną z uprawnieniem na stosowny typ lub klasę samolotu)
    a samolotem leci:
    i) udziałowiec/y
    ii) członkowie zarządu lub inni pracownicy.

    W każdym z powyższych przypadków samolot może być statkiem powietrznym innym niż skomplikowany statek powietrzny ale mieć więcej niż 6 miejsc i wobec tego zabierać na pokład więcej niż 6 osób np. Cessna 208.
    Buashy likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  2. #202

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Może nie ma to bezpośredniego, prawnego przełożenia w EU, ale tu jest fajny artykuł, w którym FAA wyjaśnia to zagadnienie. Podstawa prawna tutaj.

    Oferowanie swoich usług publicznie, jak choćby w wątku 'zmontuja paxa' jest wg. mnie dyskusyjne, natomiast czytałem gdzieś sensowną interpretację powyższych dylematów, wg. której, jeśli już ogłaszamy się, szukając chętnego do zrzutki na paliwo, to taki lot powinien się odbyć niezależnie czy taki chętny się znajdzie czy nie.

    @jordanj - masz duże wymagania - to jest wątek 'pytania do ULCu' a nie 'proszę o szczegółową wykładnię przepisów w każdej możliwej kombinacji'

  3. #203

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Wobec tego trudno nie zadać pytań
    Nie zadałeś żadnego pytania.
    Atco likes this.

  4. #204

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie zadałeś żadnego pytania.
    Technicznie racja, pytanie jest domyślne i brzmi:
    Która z opisanych sytuacji jest legalna i jakie normy należy stosować aby taka pozostała?

    P.s. Nie mam możliwości edycji, moderator może połączyć z poprzednim postem.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  5. #205
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Kto inteligentny ten się domyślił o co ci chodzi.
    aaben likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  6. #206

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    odnośnie pytań jordanj:

    1. Czy to jest transport zarobkowy?
    2. Czy to jest transport zarobkowy?
    3. Czy to jest transport zarobkowy?

    Mówiąc wprost - czy ktoś zarabia tym samolotem/na tym locie przy użyciu samolotu?
    Raczej nie... Zarabia na innych rzeczach, a samolot jest środkiem transportu - wg mojej opinii.

    Jeżeli dołożysz temat samolotu np. C208 - to z tego co napisał przedstawiciel ULC - wydaje mi się że nie może "zrzucać" się na koszty więcej niż 6 osób, bo w przypadku "zrzutki" powyżej 6 osób, już będzie to inaczej traktowane. Gdy się nikt nie zrzuca i Ty płacisz za wszystko to prosto patrząc tematu w ogóle - NIE MA.


    Tu nie ma sensu komplikować sprawy - takie mam zdanie.

    Od razu dziękuję przedstawicielowi ULC za szczegółowe odniesienie do przepisów, które jednoznacznie wyjaśniło mi sprawę (mimo że jeden kolega próbował wcielić się w rolę ULC'u - ale jemu też dziękuję).

    Pzdr
    Buashy likes this.

  7. #207

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzień dobry!

    Ja chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie, krok po kroku wygląda w Polsce proces nostryfikacji zagranicznych uprawnień (powiedzmy licencji CPL(H) zrobionej w USA wg. FAA)?

    Z tego co mi na razie wiadomo należy przyjechać do kraju, poddać się egzaminowi teoretycznemu w ULC i praktycznemu w ośrodku szkolenia, wg programu ustalonego przez ULC i stawek pieniężnych za godzinę lotu ustalonych przez ośrodek, ale to brzmi trochę za krótko i za prosto.

  8. #208
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Dzień dobry,

    Żeby precyzyjnie odpowiedzieć na zadane pytanie prosilibyśmy o informację czy miał Pan na myśli konwersję czy uznanie.

    Jeżeli chodzi o konwersje licencji CPL, proces przeprowadzany jest zgodnie z art. 8 pkt 2 Rozporządzenia Komisji (UE) 1178/2011, należy przejść szkolenie teoretyczne i praktyczne (zazwyczaj zgodnie z Indywidualnym Programem Szkolenia), spełniać wymagania do wydania licencji CPL zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) 1178/2011 oraz zdać egzaminy teoretyczne i praktyczne zgodnie z Part-FCL.

    Proces uznania licencji CPL, realizowany jest zgodnie z załącznikiem III Rozporządzenia Komisji (UE) 1178/2011.

    Ale, aby odpowiedzieć precyzyjnie na zadane pytanie potrzebne są bardziej szczegółowe informacje.

    Pozdrawiamy

  9. #209

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Dzień Dobry.

    Chciałbym się dowiedzieć czy i w jakich przypadkach nalot na samolotach ultralekkich jest liczony tak samo jak na zwykłych certyfikowanych?

    Czy ULM musi być certyfikowany, lub w kategorii specjalny ? SP-SXXX ?

    Czy nalot takich liczy sie do licencji liniowej?

    Pozdrawiam

  10. #210
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Dzień dobry,

    nalot na samolotach ultralekkich wpisanych do ewidencji statków powietrznych nie może być zaliczony do nalotu wymaganego do uzyskania licencji pilota samolotowego.
    Bardziej szczegółowa odpowiedź na pytanie o zaliczanie nalotu na samolotach kategorii "Special" znajduje się na stronie urzędu pod poniższym linkiem.
    Czy można zaliczyć nalot uzyskany na samolotach w kategorii „Special” w poczet godzin wymaganych do uzyskania licencji pilota zawodowego samolotowego (CPL(A))? - Urząd Lotnictwa Cywilnego

    Pozdrawiamy

  11. #211

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Witam serdecznie,

    Multum wątków i niejasne odpowiedzi. moje pytanie jest dosyć proste. Kilka lat temu w młodości popełniłem błąd, który skończył się dla mnie wyrokiem w zawieszeniu (który uległ już zatarciu) oraz zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na 12 miesięcy.

    Czy w tym przypadku uzyskanie licencji pilota jest możliwe?

    Dziękuję !

  12. #212

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie jestem z ULC, ale mogę ci odpowiedzieć jako prawnik. Jeśli wyrok uległ zatarciu, to możesz podawać, że jesteś osobą niekaraną. W konsekwencji nie widzę przeciwwskazań, do uzyskania licencji - nawet jeśli twoja przeszłość by komuś "przeszkadzała" to w żadnych dokumentach ogólnodostępnych takiej informacji nie znajdzie.

  13. #213

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    w żadnych dokumentach ogólnodostępnych takiej informacji nie znajdzie.
    Co do tego warto się jeszcze upewnić i ewentualnie upomnieć, bo (przynajmniej kilka lat temu jeszcze tak było) nie ma "automatu" i w praktyce czasem zapominają usunąć delikwenta z rejestru pomimo zatarcia.

  14. #214
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzień dobry,
    Na podstawie art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz.U. z 2016r. poz. 605 z późn.zm.) licencja może być wydana osobie, która łącznie spełnia następujące warunki: korzysta w pełni z praw publicznych, ma pełną zdolność do czynności prawnych albo uzyskała zgodę opiekunów prawnych - w przypadku osoby małoletniej, spełnia wymogi w zakresie wieku i wykształcenia, odpowiada wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej, określonym na podstawie art. 104 ust. 2, potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań do wykonywania funkcji członka personelu lotniczego, o którym mowa w art. 110, spełnia wymagania i warunki, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 104 ust. 1 pkt 3 i ust. 3, dotyczące ukończenia szkolenia lotniczego, praktyki lotniczej oraz posiadanej wiedzy i umiejętności oraz uzyskała pozytywny wynik z egzaminu państwowego, o którym mowa w art. 99 ust. 1.

    Nie ma zatem przeszkód, aby osoba, w opisanym stanie faktycznym, ubiegała się o licencję pod warunkiem oczywiście, że spełni wymogi przewidziane w przepisach prawa.

Strona 11 z 11 PierwszyPierwszy ... 9 10 11

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2014, 16:48
  2. 14-04-2013, 19:54
  3. 30-11-2012, 20:17
  4. 06-11-2012, 23:50
  5. 15-08-2012, 21:46
  6. 15-07-2012, 21:07
  7. 12-07-2012, 01:15
  8. 04-07-2012, 22:01
  9. 03-07-2012, 20:44
  10. 03-07-2012, 17:25
  11. 03-07-2012, 15:10
  12. 03-07-2012, 14:56
  13. 03-07-2012, 14:37
  14. 03-07-2012, 13:19
  15. 03-07-2012, 13:02
  16. 03-07-2012, 12:56
  17. 03-07-2012, 12:49
  18. 19-06-2012, 22:04
  19. 30-04-2012, 21:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •