Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 250
Like Tree103Likes

Wątek: Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada

  1. #221

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzień dobry,

    Po pierwsze, chciałbym przywitać się na forum, bo jestem tu nowy.

    Chciałbym zadać pytanie z zakresu praw pasażera. W poniedziałek trzy dni temu leciałem (w zasadzie leciały nas trzy osoby) lotem FR137 z Bolonii do Berlina Schönefeld. Lot ten wylądował z niewielkim opóźnieniem (planowa godzina przylotu 15:25, flightradar24.com odnotował godzinę przylotu 15:37, flightaware.com 15:49 - samolot lądował na nowym pasie startowym budowanego lotniska Berlin-Brandenburg i dosyć długo trwało kołowanie). Miałem bagaż rejestrowany. Z Berlina mieliśmy połączenie kolejowe pociągiem odjeżdżającym z Dworca Wschodniego w Berlinie (Ostbahnhof) o 16:50 do Poznania, potem pociągiem krajowym do Łodzi.

    Ze względu na opóźniony przylot, nie udało nam się złapać tego pociągu. Z lotniska na Ostbahnhof zamiast planowanego pociągu (ostatni, którym byśmy zdążyli, zdążył już odjechać) wzięliśmy taksówkę. Turecki taksówkarz bardzo się starał omijając korki bocznymi ulicami i przez parkingi supermarketów, ale niestety na peron dotarliśmy dosłownie kilka minut po odjeździe pociągu. Musieliśmy skorzystać z połączenia kolejowego do Szczecina, a następnie pociągiem nocnym do Łowicza. U celu podróży zamiast koło północy byliśmy ok. 7 rano, musieliśmy kupić nowe bilety kolejowe.

    Wiem, że ryczałtowe odszkodowanie mi nie przysługuje, bo do tego opóźnienie musiałoby wynieść przynajmniej trzy godziny. Wiem na przyszłość, by, szczególnie przy bagażu rejestrowanym, planować więcej czasu na przesiadkę - 1,5 godziny z koniecznością dojazdu z lotniska na dworzec to za mało. Ale chciałbym zapytać o odpowiedzialność przewoźnika za koszty, które jako pasażer poniosłem na skutek opóźnienia samolotu. Nie wiem, czy się nie mylę, ale o ile mi wiadomo, jeśli opóźnienie wynikło z winy przewoźnika (czy tak było, jest w stanie ustalić ULC), przewoźnik za te koszty (w moim przypadku: taksówki i nowych biletów kolejowych) ponosi odpowiedzialność.

    Czy rzeczywiście tak jest? Jeśli tak, to jak można wywalczyć ich zwrot od Ryanaira (zakładając, że opóźnienie było z winy przewoźnika, co nie jest jeszcze wiadome)?

  2. #222

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    dziwić się, że biznes lotniczy jest niedochodowy...
    Szynus and 12wit like this.

  3. #223

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zaryzykowałeś, nie udało się, poniosłeś koszty. Stracona przesiadka zawsze boli, ale w tym przypadku przewoźnik nie będzie miał podstaw do uwzględnienia jakiegokolwiek roszczenia.
    Stoarn likes this.

  4. #224
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpc21 Zobacz posta
    Nie wiem, czy się nie mylę, ale o ile mi wiadomo, jeśli opóźnienie wynikło z winy przewoźnika (czy tak było, jest w stanie ustalić ULC),
    Czemu ULC ma ustalać opóźnienia zagranicznego przewoźnika na zagranicznym lotnisku?

  5. #225

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    No to włoski odpowiednik ULC.

    Czyli, jak rozumiem, przy opóźnieniu poniżej 2 godzin nie ma się absolutnie żadnych praw?

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    dziwić się, że biznes lotniczy jest niedochodowy...
    Może to nie jest właściwe miejsce na taką dyskusję, ale... załóżmy, że ktoś dociera na lotnisko docelowe z opóźnieniem 3,5 godziny, ale to mu wcale nie przeszkadza i nie poniósł z tego tytułu żadnych kosztów. A odszkodowanie w wysokości co najmniej aż 250 euro mu się należy. Dla takiej osoby to jak wygrana w totolotka. Przy czymś takim biznes lotniczy jest dochodowy, a gdy ktoś przy opóźnieniu mniejszym niż 3 godziny straci 200 zł, robi się już nagle niedochodowy?

  6. #226
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jak idziesz na spotkanie biznesowe do dużego biurowca i dłużej czekasz na windę (bo jest akurat zajęta) to też chcesz pozywać administratora budynku za swoje spóźnienie? Ja bym bardziej winił siebie, że dałem d.. i źle rozplanowałem wszystko czasowo.
    Stoarn, Jerry and 12wit like this.

  7. #227
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpc21 Zobacz posta
    Czyli, jak rozumiem, przy opóźnieniu poniżej 2 godzin nie ma się absolutnie żadnych praw?
    Nie przysługuje żadne odszkodowanie, masz prawo pozwać przewoźnika, ale raczej nie masz szans na wygranie.
    Stoarn and 12wit like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #228

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpc21 Zobacz posta
    Czyli, jak rozumiem, przy opóźnieniu poniżej 2 godzin nie ma się absolutnie żadnych praw?
    Zawsze możesz wykupić ubezpieczenie, które ubezpieczy cie na wypadek krótkiej przesiadki na nie-łączonych biletach.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  9. #229

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpc21 Zobacz posta
    No to włoski odpowiednik ULC.

    Czyli, jak rozumiem, przy opóźnieniu poniżej 2 godzin nie ma się absolutnie żadnych praw?


    Może to nie jest właściwe miejsce na taką dyskusję, ale... załóżmy, że ktoś dociera na lotnisko docelowe z opóźnieniem 3,5 godziny, ale to mu wcale nie przeszkadza i nie poniósł z tego tytułu żadnych kosztów. A odszkodowanie w wysokości co najmniej aż 250 euro mu się należy. Dla takiej osoby to jak wygrana w totolotka. Przy czymś takim biznes lotniczy jest dochodowy, a gdy ktoś przy opóźnieniu mniejszym niż 3 godziny straci 200 zł, robi się już nagle niedochodowy?
    Nie, dla mnie te wszystkie prawa do odszkodowań są przesadzone - nie mówię, że powinna być całkowita wolna amerykanka, ale obecnie wg mnie jest przegięcie. A już pytanie w wątku jest dla mnie absurdalne. A jakby banke przy tym opoznieniu stracil?

  10. #230

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Prawa do odszkodowań cywilnych regulują umowy przewozu i przesadzone mogą być co najwyżej bezpodstawne roszczenia. Te ryczałty KE to raczej na odczepnego...
    Stoarn likes this.

  11. #231
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    To już trochę przesada. Ja bym nigdy nie kupił biletu na pociąg 1:25h po planowanym przylocie samolotu (chyba że byłby to pierwszy lot tego dnia i dworzec byłby na lotnisku, to może bym zaryzykował). Tak samo jak nie wybieram połączeń pociągiem, jeśli pokazuje mi ostatnie połączenie w dobie z przesiadką 5 min. Niby ostatnie skomunikowanie w dobie powinno czekać, ale jednak sobie to odpuszczam.
    Mimis, megaloman, 12wit and 1 others like this.

  12. #232

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Cześć,
    chciałbym zapytać czy ktokolwiek z Was wie, jak długo czeka na się na odpowiedź w przypadku odwołania do Naczelnego Lekarza od decyzji orzecznika. O ile tenże, przekazał mi informację, że ma 2 tygodnie na przekazanie dokumentów to terminu rozpatrzenia w ULC nie jestem w stanie znaleźć. Istnieje takowy?

    Pzdr

  13. #233

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zgodnie z KPA.

  14. #234

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Dzięki, zastanawia mnie teraz tylko czy "sprawa" ta traktowana jest jako "zwykła" czy "szczególnie skomplikowana", gdyż to miesiąc różnicy

    Pzdr

  15. #235

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Jeśli będzie szczególnie skomplikowana, to zostaniesz powiadomiony.

  16. #236

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc. W takim razie odliczam dni :-)

  17. #237
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Korzystając z obecności na forum oraz z tego, że jest tu dużo miłośników bezpiecznego latania, chcielibyśmy poinformować, że w dniu jutrzejszym inaugurujemy kampanię społęczną "Laser to nie zabawka".
    Kampanię rozpoczyna konferencja prasowa, godz. 10.00, Centrum Konferencyjne Lotniska Chopina(wejście na poziomie przylotów, obok wiaty stacji kolejowej).
    Celem kampanii jest budowanie świadomości, że oślepianie pilotów laserem stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa załóg oraz pasażerów samolotów.
    Prosimy o potwierdzenie udziału w konferencji na adres: media@ulc.gov.pl

    Zapraszamy serdecznie!
    MatSi, majek and Ztof like this.

  18. #238

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Witam
    Mam pytanie odnośnie lądowania awaryjnego w terenie przygodnym. Jakiemu organowi mam je zgłosić zaraz po takowym wylądowaniu?

  19. #239

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Temu z którym miałeś ostatnio łączność, a jeżeli nie masz możliwości - dowolnemu.

  20. #240

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję uprzejmie za odpowiedź

Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2014, 16:48
  2. 14-04-2013, 19:54
  3. 30-11-2012, 20:17
  4. 06-11-2012, 23:50
  5. 15-08-2012, 21:46
  6. 15-07-2012, 21:07
  7. 12-07-2012, 01:15
  8. 04-07-2012, 22:01
  9. 03-07-2012, 20:44
  10. 03-07-2012, 17:25
  11. 03-07-2012, 15:10
  12. 03-07-2012, 14:56
  13. 03-07-2012, 14:37
  14. 03-07-2012, 13:19
  15. 03-07-2012, 13:02
  16. 03-07-2012, 12:56
  17. 03-07-2012, 12:49
  18. 19-06-2012, 22:04
  19. 30-04-2012, 21:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •