Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13
Pokaż wyniki od 241 do 252 z 252
Like Tree104Likes

Wątek: Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada

  1. #241

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam. Czy ktoś z własnego doświadczenia, albo samo ULC jest w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie jak długo w tym momencie czeka się na rozpatrzenie przez Urząd odwołania od decyzji przewoźnika dotyczącej odszkodowania za opóźniony lot? Dzięki z góry za odpowiedź

  2. #242
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Można prosić o komentarz w kwestii poniższych doniesień medialnych?

    – Jeżeli nic się nie zmieni, to w przyszłym roku grozi nam obniżenie ratingu ze strony EASA (European Aviation Safety Agecy – przyp. red.) – mówi nam rzecznik ULC Karina Lisowska. W konsekwencji może to oznaczać np. przejęcie części zadań ULC przez podmiot zagraniczny albo dotkliwe ograniczenia. ULC będzie zmuszony podporządkować się w takiej sytuacji decyzji EASA oraz Komisji Europejskiej.
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...ingu-4899.html
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #243

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ważą się losy opłat nawigacyjnych na następne lata (część tych opłat trafia do ULC) i aktualnie Komisja Europejska przychyla się niestety bardziej do pomysłów przewoźników żeby praca urzędników, kontrole i usługi nawigacyjne były przede wszystkim tanie.

  4. #244

    Dołączył
    Dec 2018

    Domyślnie

    Witam. Mam pytanie.Otoz kupiłem bilet Londyn Gatwick-kraków z przesiadką w Kijowie.Problem w tym że skończyła mi się ważność paszportu.Posiadam jedynie dowód osobisty.Czy nie mam się co łudzić i spróbować zmienić lot, czy nie będę potrzebował paszportu?
    Nie będę opuszczał lotniska na Ukrainie.

    Bardzo proszę o odpowiedź, jeśli ktoś się orientuję w temacie.
    Pozdrawiam.

  5. #245

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Ja bym przyjął że dowód będzie ok, bo nie opuszczasz airside, ale kto wie jak tam mają transfer rozwiązany.

  6. #246
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    4 razy leciałem przez Kijów i nie musiałem na lotnisku pokazywać paszportu. Ale sprawdzali mi go na lotnisku startowym. Nie wiem jak podejdą do tego w Londynie. No i będziesz miał zabawę w Krakowie. Choć do Polski możesz wyjechać na nieważnym paszporcie, to pewnie dłużej się zejdzie na kontroli.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #247

    Dołączył
    Dec 2018

    Domyślnie

    No ale w Krakowie dowód jest niewystarczający? Lot jest ba jednym bilecie, ten sam przewoźnik UIA, z którym nie sposób skontaktować się w języku innym niż Ukraiński.

    W poniedziałek spróbuje zadzwonić do polskiej ambasady w Londynie, myślę że oni powinni znać odpowiedź na to jakie dokumenty potrzebuje.

  8. #248

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    4 razy leciałem przez Kijów i nie musiałem na lotnisku pokazywać paszportu. Ale sprawdzali mi go na lotnisku startowym. Nie wiem jak podejdą do tego w Londynie. No i będziesz miał zabawę w Krakowie. Choć do Polski możesz wyjechać na nieważnym paszporcie, to pewnie dłużej się zejdzie na kontroli.
    Myślę, że wątpię. Wjedzie na (ważnym) dowodzie. Artykuł 4.1 ustawy o dowodach osobistych (Dz.U. 2010 Nr 167 poz. 1131) stwierdza: Dowód osobisty jest dokumentem stwierdzającym tożsamość i obywatelstwo polskie osoby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wiele razy na Okęciu na przylotach NS pokazywałem dowód osobisty (bo nie chciało mi się wyjmować paszportu) i nikt nigdy nie robił problemu.

  9. #249
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Spox. Byłem przekonany, że jak wyjeżdżasz spoaza Schengen i UE nie należącego do Schengen (jak UK), to oczekuje się okazania paszportu. Na wylocie z Londynu moim zdaniem będzie największy problem, jeśli będzie w ogóle.

    Żeby było śmieszniej, z Kostaryki sam wjeżdżałem do UE na dowodzie , bo mi paszport skradziono. W Londynie "udawłem", że przyjechałem z Polski, bo pokazywanie Emergency Travel Document to jednak ciekawostka, która nagania zbyt wielu ciekawych do obejrzenia tego dokumentu i opóźnienia przejście.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #250

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Spox. Byłem przekonany, że jak wyjeżdżasz spoaza Schengen i UE nie należącego do Schengen (jak UK), to oczekuje się okazania paszportu. Na wylocie z Londynu moim zdaniem będzie największy problem, jeśli będzie w ogóle.
    Zgadzam się, w Londynie będą chcieli zobaczyć paszport, bo lot jest do Kijowa. Kiedy jest lot? Ja bym jednak udał się do ambasady po Emergency Travel Argument, który pozwoli na lot przez Kijów do Polski.

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Żeby było śmieszniej, z Kostaryki sam wjeżdżałem do UE na dowodzie , bo mi paszport skradziono. W Londynie "udawłem", że przyjechałem z Polski, bo pokazywanie Emergency Travel Document to jednak ciekawostka, która nagania zbyt wielu ciekawych do obejrzenia tego dokumentu i opóźnienia przejście.
    Nie musisz nic udawać, do UK (póki co) możesz legalnie wjechać na dowodzie z dowolnego kierunku.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #251
    shh
    shh jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    czesc, mam dwa pytania

    pierwsze:
    http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/zlozenie-skargi
    - formularz zniknal, ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie?

    drugie:
    9 maja mial miejsce strajk ATC we Francji, moj rejs WMI - PMI (FR2876) wyladowal 3h5min po czasie. FR tlumaczy sie strajkiem, kiedy rejs byl ewidentnie opozniony 'z rotacji' - sledzilem temat na flightradar i juz wczesniejsze FRA - PMI, a w konsekwencji PMI - WMI i moj rejs byly srogo opoznione. czy to gra warta swieczki, czy strajk w ktorejkolwiek czesci Europy automatycznie zwalnia przewoznika od odpowiedzialnosci jesli wplynie np na pierwszy rejs w calodziennej rotacji danego samolotu?

  12. #252

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, mam pytanie do wpisywania do logbooka nalotu do CPL - jeżeli podczas przepisywania godzin do książki wpisałem przypadkowo zły lot i nalot po podliczeniu wyszedł mi większy niż w rzeczywistości wylatałem, a mimo tego lotu (jakbym odjął go od liczby pic i total) nadal spełniał wymagania do wydania licencji, to czy miałbym z tego powodu jakieś konsekwencje?

Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2014, 16:48
  2. 14-04-2013, 19:54
  3. 30-11-2012, 20:17
  4. 06-11-2012, 23:50
  5. 15-08-2012, 21:46
  6. 15-07-2012, 21:07
  7. 12-07-2012, 01:15
  8. 04-07-2012, 22:01
  9. 03-07-2012, 20:44
  10. 03-07-2012, 17:25
  11. 03-07-2012, 15:10
  12. 03-07-2012, 14:56
  13. 03-07-2012, 14:37
  14. 03-07-2012, 13:19
  15. 03-07-2012, 13:02
  16. 03-07-2012, 12:56
  17. 03-07-2012, 12:49
  18. 19-06-2012, 22:04
  19. 30-04-2012, 21:26

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •