Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 228
Like Tree89Likes

Wątek: Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada

  1. #21
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    I cała masa pytań znajduje się w wątku o odszkodowaniach z tytułu 261/04
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #22
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie

    Mam pytanie, do którego ULC nie bardzo może się włączyć ale może padną jakieś konstruktywne sugestie.

    Dwa miesiące temu za pomocą strony CSA.cz zakupiłem 2 bilety na trasie BKK-AUH-PRG-WAW w klasie biznes. Otrzymałem potwierdzenie zapłaty, potwierdzenie rezerwacji i eTicket. Owe bilety były w bardzo kuszącej cenie po 750 PLN za każdy.

    Po paru dniach otrzymałem pismo z CSA, że rezerwacja będzie anulowana ponieważ pojawił się w ich systemie błąd. Przepraszają i dokonują zwrotu pieniędzy.

    Prowadziłem z nimi korespondencję wskazując na fakt, że:
    • umowa została zawarta
    • nie miałem świadomości o błędzie
    • nie miałem wpływu na ten błąd.


    Pomimo wymiany pism ze wskazaniem na konieczność przywrócenia rezerwacji, osoba reprezentująca linię CSA (biuro w Czechach) odmówiła mi przywrócenia rezerwacji.

    W dodatku kwota, którą mi zwrócili zgadzała się w czeskiej koronie ale przez różnice kursowe straciłem dwadzieścia parę złotych na błędzie CSA (chodzi wyłącznie o zasady a nie o 2 dyszki oczywiście ).

    Po opisaniu powyższego mam następujące pytania:
    • czy mogę zwrócić się do sądu w Polsce w celu formalnego ustalenia czy umowa została zawarta i na tej podstawie żądać przywrócenia rezerwacji czy muszę udać się w tej sprawie do Czech ?
    • czy różnice kursowe dla samej idei są do odzyskania ?
    • czy ma ktoś pomysł na ożywienie tej rezerwacji czyli na inne argumenty, o których nie wspominam powyżej ?


    edit: ps. nie chcę od nich odszkodowania. Zamiarem moim jest polecieć na tej trasie w zakupionych warunkach.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 24-05-2012 o 13:48
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1. Możesz pozywać w Warszawie o ustalenie zawarcia umowy przewozu (art. 5 ust. 1 lit. b Rozporządzenia (WE) 44/2001 w świetle orzeczenia ETS ws. C-204/08 Rehder v. Air Baltic, para 47).

    2. Nie są, jeśli cena biletu była wymierzona w CZK z zastrzeżeniem, że cena w PLN ma charakter orientacyjny.


    3. Skontaktuj się z userem marecki2010, on sprawę ćwiczy, Czesi na razie ignorują jakiekolwiek argumenty natury prawnej.

  4. #24
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Moze pozew zbiorowy?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #25
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    51

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    1. Możesz pozywać w Warszawie o ustalenie zawarcia umowy przewozu (art. 5 ust. 1 lit. b Rozporządzenia (WE) 44/2001 w świetle orzeczenia ETS ws. C-204/08 Rehder v. Air Baltic, para 47).

    2. Nie są, jeśli cena biletu była wymierzona w CZK z zastrzeżeniem, że cena w PLN ma charakter orientacyjny.


    3. Skontaktuj się z userem marecki2010, on sprawę ćwiczy, Czesi na razie ignorują jakiekolwiek argumenty natury prawnej.
    Dzięki za info.


    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Moze pozew zbiorowy?
    Czemu nie. Mamy przecież parę osób, które zakupiły w tym okresie bilety.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A jeśli się nie powiedzie, można próbować dochodzić odszkodowania po terminie lotu, 600 EUR z tytułu odmowy przyjęcia na pokład, identycznego jak przy overbookingu (jak ostatnio orzekł nasz NSA oraz adwokat generalny ws. Lassooy - ryczałt "overbookingowy" należy się zawsze, gdy przewoźnik odmówi przewozu planowanym lotem z przyczyn nieuzasadnionych, albo nawet uzasadnionych ale niewywołanych przez pasażera - nawet jeśli nie ma overbookingu).

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Potwierdzam co napisał stoarn.
    CSA kompletnie nie uznaje żadnych argumentów prawnych a te wskazywane przez nich są aburdalne. W zasadzie cały czas opierają się na własnych warunkach przewozu (nota bene zmodyfikowanych w "tajemniczych" okolicznościach w dniu, w którym mieli swoją "niestabilność" systemu - 25 marca - prawdopodobnie pozmieniali je post factum) i twierdzeniu, że nie są 'w stanie" realizować zarezerowanej podrózy i w związku z tym mieli prawo do anulowania biletu za zwrotem kasy. Oczywiście takie uzasadnienie, nawet przyjmując podstawę w ich warunkach przewozu, jest kompletnie nie do przyjęcia z prawnego pkt. widzenia. Na kolejne maile kolejne osoby z ich działu obsługi klienta (reklamacji) odpisuja dokładnie to samo.

  8. #28
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Na kolejne maile kolejne osoby z ich działu obsługi klienta (reklamacji) odpisuja dokładnie to samo.
    Mnie już przestali odpisywać Zgodziłem się na zwrot który pojawił się po paru dniach na karcie. Różnicę w przewalutowaniu pokrył bank po złożonej reklamacji. Nie będę ich sądził bo bilet wystawiony w USA więc nasze sądy tudzież urzędy nie byłyby adekwatne do złożenia pozwu.

  9. #29
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Widzę, że między sobą już większość kewstii wyjaśniliście ale oczywiście już się nad tym pochylam.

  10. #30
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    aaben:
    Egzamin na symulatorze na samolocie w załodze wieloosobowej. Zapisuje się nalot jako PIC w przypadku wykonania egzaminu z lewego fotela w charakterze dowódcy załogi lub kandydata na dowódcę.
    Egzamin na samolocie w załodze jednoosobowej. Egzaminator jest zawsze PIC –em. Egzaminowany zapisuje nalot jako PICUS.

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Nie będę ich sądził bo bilet wystawiony w USA więc nasze sądy tudzież urzędy nie byłyby adekwatne do złożenia pozwu.
    Moim zdaniem jeśli podróż kończy się w Warszawie, właściwość w sprawie o ustalenie zawarcia umowy przewozu jest przemienna i ma ją także sąd miejsca przeznaczenia jako miejsca wykonania zobowiązania, zgodnie z powołanym wyżej Rozporządzeniem 44/2001 i wyrokiem ETS.

  12. #32
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ULC Zobacz posta
    Egzamin na samolocie w załodze jednoosobowej. Egzaminator jest zawsze PIC –em. Egzaminowany zapisuje nalot jako PICUS.
    A gdzie taki czas PICUS wpisać w loogbook'u ? U mnie są tylko rubryki PIC albo DUAL, rozumiem, że wpisać to w PIC, ale egzaminator musi się podpisać ? Czy taki PICUS liczy się do nalotu PIC przy staraniu się potem o licencję CPL lub IR ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  13. #33

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Temat z zakresu przeszkolenia na typ samolotu w klasie SEP(L).

    Panuje dość powszechne stanowisko (sam przez długi okres czasu też się przy tym upierałem), że posiadanie w licencji wpisu SEP(L) uprawnia pilota do lotu na wszystkich statkach powietrznych tej klasy bez dodatkowego przeszkolenia. Inaczej mówiąc, jeśli uzyskałem to uprawnienie na powiedzmy tradycyjnej C150 to prawnie nic mnie nie ogranicza abym kupił sobie i latał powiedzmy na An-2.
    Tymczasem na jednym ze szkoleń HT ośrodka wyprowadził nas "z błedu" wskazując na FCL 1.215.
    Zapisy które tam znajdujemy
    Uprawnienia dot. klasy samolotów wydane będą zgodnie z odpowiednimi procedurami administracyjnymi akceptowanymi przez JAA. Aby dokonać zmiany na inny typ lub wersje samolotu znajdującego się w tej samej klasie uprawnień, konieczne jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu różnic lub szkolenia zapoznawczego
    + załącznik 1 do FCL 1.215 wyraźnie obligują pilota posiadającego uprawnienie SEP(L) do odbycia dodatkowego szkolenia gdy np. ma zamiar przesiąść się na samolot ze zmiennym skokiem, lub z chowanym podwoziem, albo z turbodoładowaniem, a nawet z kołem ogonowym....

    O ile np. w Aeroklubie Polskim takie szkolenie jest jasno zdefiniowane instrukcją wykonywania lotów, o tyle w przypadku lotników latających poza takimi strukturami jasności w tym temacie brak.

    W związku z powyższym rodzą się pytania
    - jaki ma być zakres (tylko teoria?, teoria i praktyka?, tylko praktyka?) i kto decyduje o nim decyduje?
    - kto może dokonać przeszkolenia?

  14. #34
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Meschias:
    To co opisałeś było niedawno badane przez UOKiK, który niedawno prowadził kontrole przewoźników odnośnie przestrzegania praw pasażerów i badał również ten problem.
    UOKiK - Urząd - Informacje ogólne - Aktualności - Pociąg, samolot, samochód - raport UOKiK - Raport Rynek przewozów lotniczych: w samym dokumencie poz. 3.1.1.4-str. 50
    meschiash likes this.

  15. #35
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Buashy:
    W przypadku takiej książki nalot PICUS wpisuje się w uwagach i wpis ten musi być potwierdzony podpisem egzaminatora. Nalot ten jest nalotem szkolnym niezależnie od miejsca wpisania i nie podlega ,, budowaniu” nalotu do dalszych licencji i uprawnień.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ULC@ Na stronie 23 i 25 raportu UOKiK dotyczącego przewozów lotniczych stwierdzono jasno, że w ramach uprawnienia zawartego w art. 8 ust. 1 Rozporządzenia (WE) 261/2004 pasażer ma prawo do podróży alternatywnej w najwcześniejszym możliwym terminie, a przewoźnik obsługujący nie ma prawa zawęzić oferty lotów wyłącznie do lotów własnych albo do lotów przewoźników z konkretnego aliansu/grupy kapitałowej.


    Mnóstwo przewoźników obecnych na rynku polskim łamie ten obowiązek - RYANAIR, W!ZZ Air, Air One (wprost, bo w warunkach przewozu tak mają zapisane) i w zasadzie cała reszta (w praktyce).

    Czy KOPP jest tego świadomy?

  17. #37
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Tak mamy, działamy
    Takie informacje na stronach są zabronione.

  18. #38

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Czy do otrzymania uprawnienia IR(A) wymagana jest 1 klasa zdrowia, czy wystarczy 2?
    Dzięki

  19. #39

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez homer30009 Zobacz posta
    Czy do otrzymania uprawnienia IR(A) wymagana jest 1 klasa zdrowia, czy wystarczy 2?
    Dzięki
    Skoro do uprawnienie IR wymaga się posiadanie co najmniej licencji PPL do uzyskania której wymagana jest tylko klasa 2 to drogą dedukcji można wnioskować, że taka klasa zdrowia w zupełności wystarczy.

  20. #40
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Homer30009:
    Możesz, ale w uwagach powinien się znaleźc wpis: do lotów IFR.
    homer30009 likes this.

Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2014, 16:48
  2. 14-04-2013, 19:54
  3. 30-11-2012, 20:17
  4. 06-11-2012, 23:50
  5. 15-08-2012, 21:46
  6. 15-07-2012, 21:07
  7. 12-07-2012, 01:15
  8. 04-07-2012, 22:01
  9. 03-07-2012, 20:44
  10. 03-07-2012, 17:25
  11. 03-07-2012, 15:10
  12. 03-07-2012, 14:56
  13. 03-07-2012, 14:37
  14. 03-07-2012, 13:19
  15. 03-07-2012, 13:02
  16. 03-07-2012, 12:56
  17. 03-07-2012, 12:49
  18. 19-06-2012, 22:04
  19. 30-04-2012, 21:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •