Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 210
Like Tree86Likes

Wątek: Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada


    Polecamy

    Korzystając z uprzejmości Biura prasowego ULC mamy przyjemność zainaugurować wątek, w którym możecie zadawać pytania przedstawicielom ULC, na które na bieżąco będą odpowiadać przedstawiciele urzędu. W trosce o przejrzystość wątku bardzo proszę o ograniczenie się do zadawania pytań - ewentualne wątki poboczne kontynuujcie w odrębnych wątkach.

    Paniom z biura prasowego z góry dziękujemy za poświęcony czas, a forumowiczom życzymy owocnych konwersacji!
    Buashy and frik like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Witam,
    Chciałem zapytać, czy ULC obserwuje sytuację z edukacją gimnazjalną i licealną. Coraz więcej zagadnień i całych działów materiału jest wycofywana z edukacji gimnazjalnej (np. funkcja kwadratowa) co przekłada się na zrozumienie zagadnień podczas kursu do licencji.
    Czy planowane są zaostrzenia dot. poziomu wykształcenia w licencjach szybowcowej i samolotowej?

    Dziękuję i pozdrawiam!

  3. #3

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Jasionka/Rzeszów

    Domyślnie

    Ja, jeśli nie jest to kwestia nie dostępna dla ogólnej wiadomości publicznej, chciałbym zapytać jak wygląda w tej chwili sprawa z wpisaniem do rejestru ULC nowego pasa startowego na EPRZ/EPRJ.

    Z góry dziękuje

  4. #4
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    A ja chciałbym dorzucić dwa pytania :

    Jak wygląda sprawa lotniska w Częstochowie-Rudnikach? Doszły mnie słuchy, że są tam problemy z ewidencją i lotnisko z punktu widzenia prawnego nie jest obecnie lotniskiem i nie można wykonywać na nim operacji. W AIP też go nie ma. Jak to wygląda?


    Druga kwestia - czy pilot posiadający licencję PPL(A) (BEZ CPL) może przewozić współpodróżnych na zasadzie wspólnego rozliczenia się za paliwo lub nawet całkowitej odpłatności za paliwo i samolot przez współpodróżnego? Kolega z forum telefonicznie dowiedział się, że takie działanie nie jest sprzeczne z przepisami, jednak chciałbym jeszcze raz, wyraźnie o tym przeczytać od pracownika ULCu aby mieć w tej kwestii jasność


    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  5. #5
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Dzień Dobry oficjalne
    Mam nadzieję, że będzie nam sie dobrze wspólnie pracowało.
    Adminom dziękuję za miłe powitanie.
    Pytania już są w "obróbce", poczekajcie jeszcze chwilkę. Będziemy się starać odpowiadać na bieżąco, ale jeżeli zdarzy się jakieś opóźnienie to bądźcie wyrozumiali..

  6. #6
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Rorter:
    Czy planowane są zaostrzenia dot. poziomu wykształcenia w licencjach szybowcowej i samolotowej?
    Nie są planowane takie zaostrzenia. Jeżeli chodzi o monitorowanie programów w szkołach....nie ma takiego monitoringu, Min. Edukacji i żaden inny podmiot nigdy do ULC w tym celu się nie zgłaszał. Nie mamy wpływu na program szkolnictwa "podstawowego", jeżeli chodzi o szkolnictwo wyższe, zainteresowane uczelnie współpracują z ULC w obszarze programowym.

    Jaro738
    Procedura administracyjna oraz zmiana faktyczna na miejscu na EPRZ/EPRJ - trwa.

    rad3onpl
    Częstochowa Rudniki figuruje jako lądowisko, od 2007 r, nie jest lotniskiem.
    http://www.ulc.gov.pl/_download/lotn...lad_240412.pdf - pozycja 27

    Druga część pytania jest poważna bardzo, bo wiemy, że bywa w praktyce różnie.
    Posiadacz licencji PPL (A) nie ma prawa pobierać żadnych opłat, i co za tym idzie nie powinien przewozić w rozumieniu przepisów "pasażera" - czyli os. która za przewóz zapłaciła, ma na to dowód, że zawarta została umowa kupna-sprzedaży.
    Buashy likes this.

  7. #7
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Nie otrzymałem bezpośredniej odpowiedzi - nie posądzam broń boże o odpowiedź wymijającą ale jednak zapytam jeszcze raz :

    Osoba posiadająca licencję PPL która zabiera na pokład kolegę, nie pobiera od niego żadnych środków za przewóz, a ów kolega opłaca paliwo oraz koszt wynajęcia samolotu nie łamie przepisów?
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  8. #8
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Tak możesz zabrać, jeżeli to kolega.

    Latanie za "niby free" ze znajomymi, którzy płacą za coś jednak, tu za paliwo, to bardzo subtelna granica z opłacaniem za przewóz jednak.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Otrzymałeś odpowiedź bardzo wprost i bezpośrednio, na tyle na ile oficjalnie osoba z ULCu mogła sobie pozwolić:
    Cytat Zamieszczone przez ULC Zobacz posta
    nie powinien przewozić w rozumieniu przepisów "pasażera" - czyli os. która za przewóz zapłaciła, ma na to dowód, że zawarta została umowa kupna-sprzedaży.
    Eee tam, podpis ;)

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Moje pytanie dotyczy praktyk studenckich, jakie chce odbyć student administracji w ULC. Jak kierownicy odnoszą się do takich zgłoszeń ? Co w tym przypadku jest kwestią priorytetową przy dostarczeniu zgłoszenia? (uczelnia, poziom znajomości języka obcego, termin odbycia praktyki czy postawa kandydata) ? Bardzo proszę o odpowiedź.

  11. #11
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Zależy od tego jaki departament sobie upatrzyłaś
    Chodzi głównie o to, czy znajdzie się w preferowanym przez Ciebie czasie ktoś od nas, kto się Tobą zwyczajnie zaopiekuje, pokaże ULC od środka, zainteresuje tym co robimy na codzień.
    Bardzo częśto są w Urzędzie praktyki, wolontariaty, zwykle wychodzą studenci zadowoleni, mam nadzieję, ze nie tylko tym, że sam temat jest cool, ale i tym, ze nie jesteśmy tacy straszni.
    No i bywa, ze studenci wracają....do pracy już

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Obecnie zaczely obowiazywac przepisy EASA, przynajmniej w UK, ale wydaje mi sie ze w calej Europie.
    Jestem w trakcie robienia licencji CPL (A), krotko po zdaniu egzaminu praktycznego mam zamiar zaczac szkolenie IR, bez wydanej licencji CPL, z braku nalotu 200h.
    Wg starych (JAA) przepisow moglem zrobic szkolenie IR w skroconym wymiarze godzin 40 zamiast 50, co wiaze sie z oszczednoscia pieniedzy.
    Czy wg nowych przepisow (EASA) w dalszym ciagu istnieje taka mozliwosc, wyslalem maila do CAA UK, ale oni nie wiedza jak to bedzie wygladac?
    Pozdrawiam
    Lukasz

  13. #13
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Poczekasz do poniedziałku....bo teraz też nie wiem

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Jane, ze poczekam. IR zaczynam w polowie czerwca, takze mam czas.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  15. #15
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Przepraszam, że trochę z opóźnieniem, ale: zgodnie z treścią pkt 12 Załącznika 1 do przepisu JAR-FCL 1.205 jedynie posiadaczowi licencji pilota zawodowego (samoloty) CPL(A) lub certyfikatu ukończenia podstawowego kursu modułowego wykonywania lotów wg wskazań przyrządów, wydanej zgodnie z przepisami ICAO, można zmniejszyć ilość godzin wymaganego szkolenia o 10 godzin.
    Jednak, zgodnie z treścią przepisu JAR-FCL 1.190 ppkt c i d kandydat zainteresowany zmniejszeniem liczby godzin o 10, w obu tych sytuacjach, musi być już posiadaczem licencji zawodowej samolotowej CPL(A).

    Natomiast, z treści Twojego zapytania wynika, iż nie jesteś posiadaczem licencji CPL(A) (bądź ewentualnie licencji śmigłowcowej zawodowej CPL(H) – vide: warunek zawarty w przepisie JAR-FCL 1.190(b)), tak więc nie spełniasz podstawowego warunku, do skorzystania z ww. opcji skredytowania nalotu, ze względu na fakt, iż jeses „w trakcie robienia licencji CPL(A)” oraz nie posiadasz łącznego nalotu w liczbie 200 h.


    Na stronie ULC w niebieskiej ramce jest info – w zakładce pt.: „Przewidywane zmiany w obszarze licencjonowania członków załóg statków powietrznych po wejściu w życie unijnych przepisów rozporządzenia 1178/2011.

    Pod ww. linkiem znajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące wejścia w życie rozporządzenia WE nr 1178/2011 r. oraz załączona notyfikacja wystosowana przez Rzeczpospolitą Polską do Komisji Europejskiej w zakresie zastosowania konkretnych odroczeń dot. wprowadzania nowych przepisów UE, jak i Plan wdrażania nowych ww. wymagań w Polsce.

    To powoduje, ze na chwilę obecną obowiązującymi przepisami lotniczymi w Polsce w ww. zakresie są regulacje JAR-FCL i będą one obowiązywać do aż momentu wejścia w życie rozporządzenia WE nr 1178/2011 oraz rozporządzenia WE nr 290/2012, co nastąpi nie wcześniej niż po dniu 8 kwietnia 2013 r., ze względu na zastosowanie przez krajowy nadzór lotniczy w Polsce tzw. „generalnego rocznego odroczenia”.

    Dodatkowo: warunki wstępne oraz kwestie dot. zaliczenia odpowiedniej ilości godzin do uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów wg wskazań przyrządów (IR) w przepisach Załącznika nr 1 do rozporządzenia WE nr 1178/2011 (tzw. Part-FCL) reguluje przepis FCL.610.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    ULC dzieki za odpowiedz.
    W chwili obecnej nie spelniam tych warunkow, ale nie zamirzam rozpoczasc szkolenia IR zanim nie zdam egzaminu praktycznego CPL, czyli de facto bede spelnial powyzsze warukni, kwestia tylko dobicia do 200h TT zeby CPL zostal wydany?
    Pozdrawiam
    Lukasz

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Drogi ULC

    Posiadacz licencji PPL (A) nie ma prawa pobierać żadnych opłat, i co za tym idzie nie powinien przewozić w rozumieniu przepisów "pasażera" - czyli os. która za przewóz zapłaciła, ma na to dowód, że zawarta została umowa kupna-sprzedaży.
    Umowa przewozu

  18. #18
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Masz rację, fachowo - przewozu.
    Na szybko było, przepraszam.

  19. #19
    ULC
    ULC jest nieaktywny
    Awatar ULC

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Halo, jestem tu sam?

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Ależ skąd, tylko nie zawsze koledzy tu trafiają. Na przykład, jest jedno ciekawe pytanie w temacie: Pytanie: Czy nalot z egzaminu LKE można zaliczyć jako PIC?

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2014, 16:48
  2. 14-04-2013, 19:54
  3. 30-11-2012, 20:17
  4. 06-11-2012, 23:50
  5. 15-08-2012, 21:46
  6. 15-07-2012, 21:07
  7. 12-07-2012, 01:15
  8. 04-07-2012, 22:01
  9. 03-07-2012, 20:44
  10. 03-07-2012, 17:25
  11. 03-07-2012, 15:10
  12. 03-07-2012, 14:56
  13. 03-07-2012, 14:37
  14. 03-07-2012, 13:19
  15. 03-07-2012, 13:02
  16. 03-07-2012, 12:56
  17. 03-07-2012, 12:49
  18. 19-06-2012, 22:04
  19. 30-04-2012, 21:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •