Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post By DaKo

Wątek: Lufthansa planuje stworzenie nowej lini - "Direct 4 you".

  1. #1
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie Lufthansa planuje stworzenie nowej lini - "Direct 4 you".


    Polecamy

    Ptaszki w Niemczech od kilku dni cwierkaja, ze Lufa planuje mase zmian majacych na celu redukcje kosztow - zlikwidowanie 3000 etatow etc.
    Wczoraj pojawily sie artykuly, ze zniknie Germanwings. Dzis dodali info, ze zlikwiduje sie rowniez marke Eurowings.
    Z tego chca sklecic nowa linie, ktora ma nazywac sie "Direct 4 you".
    Mowa jest o flocie 90 samolotow. Integracja linii w struktury LH ma potrwac do 2015 roku, linia ma przejac wiele europejskich polaczen jakie obecnie obsluguje Lufthansa.
    Najwieksze zagrozenie widzi Lufa w konkurencji jakimi sa min. Rayanair oraz Emirates.
    Poprzez takie manewry Lufa chce wygenerowac okolo miliarda € zysku.
    Niedawno przewoznik poinformowal, ze na niektorych dalekich lotach zlikwidowana ma byc F.
    Quo vadis Lufa???

    Zrodlo (deutsch):
    Fluggesellschaft: Lufthansa plant Billig-Airline "Direct 4 you" - Nachrichten Wirtschaft - WELT ONLINE
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 27-04-2012 o 12:24

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Za mało jest danych żeby coś więcej powiedzieć o tym, ale chyba w przyszłym tygodniu planowana jest w Niemczech konferencja prasowa - może tam będzie coś więcej na ten temat. Jednak przykłady innych linii pokazują że w legacies takie pomysły raczej nie działają... Ani TED, ani inne projekty przewoźników nie wypaliły. Szczerze jestem ciekaw tej koncepcji...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    Niedawno przewoznik poinformowal, ze na niektorych dalekich lotach zlikwidowana ma byc F.
    Quo vadis Lufa???
    Likwidacja klasy pierwszej na niektórych lotach nie dziwi mnie. Od kilku(nastu) lat panuje taki trend na świecie. Tak naprawdę to pierwsza klasa miała sens w czasach, kiedy nie było business jetów o zasięgu transatlantyckim i transpacyficznym. Obecnie większość pasażerów F to "awanse" z J, a ci, których kiedyś było stać na latanie F, przesiadli się właśnie w większości do business jetów. Dawno zauważyły to linie pokroju Delty czy Continentala, podnosząc standard klasy biznes przy rezygnacji z klasy pierwszej.

    Zresztą - wystarczy pomyśleć: kto, kogo stać na lot wynajętym samolotem o dogodnej dla siebie porze dnia, kupowałby bilet na klasę pierwszą z odlotem narzuconym przez przewoźnika i użerał się ze wszystkimi procedurami, odprawami, matkami z dziećmi i całą specyfiką rejsu samolotem pasażerskim? Serwis niemal ten sam, dostęp do bagażu przez cały lot i nie ma kabiny ekonomicznej z tyłu...

  4. #4
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Transatlantyk w bizjet chyba mimo wszystko trochę drożej wychodzi niż First - chyba, że się leci paczką. Ja tam mam takie zboczenie na punkcie lotnictwa cywilnego, że gdybym miał wybór wybrałbym F, mimo wszystko. Chyba, że bizjetem miałbym latać w charakterze pilota - to insza inszość
    Lubię atmosferę lotnisk, ot co.
    Lukasz likes this.

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Likwidacja klasy pierwszej na niektórych lotach nie dziwi mnie. Od kilku(nastu) lat panuje taki trend na świecie. Tak naprawdę to pierwsza klasa miała sens w czasach, kiedy nie było business jetów o zasięgu transatlantyckim i transpacyficznym. Obecnie większość pasażerów F to "awanse" z J, a ci, których kiedyś było stać na latanie F, przesiadli się właśnie w większości do business jetów. Dawno zauważyły to linie pokroju Delty czy Continentala, podnosząc standard klasy biznes przy rezygnacji z klasy pierwszej.
    Bilet pierwszej klasy dostaniesz od nas na przykład do Nowego Jorku za 5k EUR w A. Bizjetem dolecisz w tej cenie do Frankfurtu.
    Obstawiam, że bizjet z odpowiednim zasięgiem dodałby jedno zero do tej kwoty, więc liczba potencjalnych klientów drastycznie spada.

    Oczywiście oferowanie klasy pierwszej na każdej trasie stricte sensu finansowego nie ma kompletnie, ale jest to pewien prestiż dla linii jak i zachęta dla jej klientów chociażby do wybierania na codzień ich produktu biznesowego aby w miarę możliwości dokonać upgrejdu. Tutaj pewnym problemem jest drastyczny skok jakościowy klasy biznes i problem z odpowiednim rozróżnieniem klas serwisowych, kiedy już w biznesie mamy płaski fotel, na czym może głównie zależeć klientowi, a przywileje statusowe umożliwiają jeszcze lepszą obsługę na ziemi.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    Wczoraj pojawily sie artykuly, ze zniknie Germanwings. Dzis dodali info, ze zlikwiduje sie rowniez marke Eurowings.
    Z tego chca sklecic nowa linie, ktora ma nazywac sie "Direct 4 you".
    Mowa jest o flocie 90 samolotow.
    Według danych znalezionych w internecie - linia lotnicza Germanwings posiada flotę 30 samolotów zaś Eurowings 31, zatem dokładnie ujmując mowa o liczbie 61.

  7. #7
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aniela113 Zobacz posta
    Według danych znalezionych w internecie - linia lotnicza Germanwings posiada flotę 30 samolotów zaś Eurowings 31, zatem dokładnie ujmując mowa o liczbie 61.
    A kto powiedział, że będą to samoloty tylko z 4U i EW? Możliwe, że dorzucą coś z LH, lub zamówią nowe.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  8. #8
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Aniela113 Zobacz posta
    Według danych znalezionych w internecie - linia lotnicza Germanwings posiada flotę 30 samolotów zaś Eurowings 31, zatem dokładnie ujmując mowa o liczbie 61.
    Tego newsa wzialem z "Die Welt" i tam podano docelowa liczbe na 90 maszyn. Podejrzewam, ze samoloty beda dokupione lub leasowane, pozatym flota moze skladac sie tylko z airbusow i sprzet z Eurowings moze isc gdzie indziej.
    Ale to tylko moje przypuszczenie. Co bedzie to zobaczymy


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •