Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie Identyczne numery lotu


    Polecamy

    W tym tygodniu mialem okazje leciec na trasie Dallas - Lafayette, TX. Trasa obslugiwana przez American Eagle, rzechami typu ERD. Ale nie o to chodzi. Moj lot DFW-LFT mial numer AA3319. Lot powrotny LFT-DFW mial numer ... AA3319. Myslalem, ze to pomylka, ale sprawdzilem potem w systemie AA i sie zgadza. Bardziej precyzyjnie, to cala rotacja DFW-LFT-DFW ma numer AA3319.


    Spotkal sie ktos z czyms takim?
    Pozdrowionka

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Przykładów pewnie jest więcej, np z United wtorkowy lot IAH-MSY-IAH ma numer 299,
    SFO-FAT-SFO 6263 i powtórka 6264.

  3. #3
    Awatar piwo737

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Roztworowo, Poznań, Poland, Poland

    Domyślnie

    Tuifly: HAJ-BVC-SID-HAJ X36150

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Southwest ma łamańce przez całe Stany na jednym numerze lotu. Widziałem jeden lot 5-segmentowy nawet
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    A jaki jest argument za takimi rozwiązaniami? Bo technicznie/systemowo generuje to chyba trochę problemów?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problemów nie ma o tyle, o ile dwa loty o tym samym numerze nie lecą jednocześnie (w razie obsuwy jeden lot dostaje jeszcze literkę np.).

    Jak jest ogromny przewoźnik i obsługuje dziennie tysiące segmentów a do tego dochodzą loty code-share, a do tego jeszcze loty obsługiwane przez np. konkretnego poddostawcę dla wygody mają mieć numery od 3000-3999, to jest to oszczędność zasobów numeracyjnych zawsze, nie wyczerpią się

    W Europie nie mamy takich wielkich przewoźników jak w USA, którzy na własnym kodzie oferowaliby tak wielką ilość segmentów.

    Jeśli chodzi o loty ze zmianą sprzętu (change of gauge, czyli dwa zupełnie osobne loty o jednym numerze, niewykonywane jednym samolotem), to odsyłam do prostych pytań, tam temat wałkowano, a pośrednio i to będzie odpowiedzią na pytanie.


    Jeśli jeden samolot co dzień robi te same rotacje, to jest to na tyle trwałe, że można dać jeden numer nawet bez change of gauge, a do tego jest korzyść w postaci dostępności lotów bezpośrednich.

    (takie pozycjonowanie)

  7. #7
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli jeden samolot co dzień robi te same rotacje, to jest to na tyle trwałe, że można dać jeden numer nawet bez change of gauge, a do tego jest korzyść w postaci dostępności lotów bezpośrednich.

    (takie pozycjonowanie)
    Duży plus z punktu widzenia limitu na liczbę segmentów w podróżach za mile - znacznie więcej można polatać na jednym bilecie

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Dzieki wszystkim za przyklady.


    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Southwest ma łamańce przez całe Stany na jednym numerze lotu. Widziałem jeden lot 5-segmentowy nawet
    OK Egon, ale w moim przykladzie chodzi o to, ze jest ten sam numer tam i z powrotem. Oczywiscie, ten sam numer na lotach wielosegmentowych stosowany jest w US nagminnie. Lecisz z LAX do JFK w 757, przesiadasz sie w JFK na 777 do Europy i masz ciagle ten sam numer lotu.
    Pozdrowionka

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak powrót ma ten sam numer, to w sumie logiczne, bo tu gwarancja, że drugi nie wystartuje dopóki pierwszy nie przyleci Kojarzę DL3176 LGA-RDU-LGA np


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •