Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie Frontier złomuje swoje a318


    Polecamy

    Witam!
    Ostatnio przeglądałem portal Airlines.net i zauważyłem b. zaskakujące zdjęcie. Photos: Airbus A318-111 Aircraft Pictures | Airliners.net Otóż zdj. przedstawia zezłomowanego a318. wyczytałem później, że Frontier zezłomował 6 tych samolotów, z czego najstarszy miałby teraz 9-10 lat. Czyżby części do a318 byłyby więcej warte, niż sam samolot, bo nie wierzę, że nikt nie byłby zainteresowany tym samolotem albo wszystkie 6 byłyby uszkodzone/

  2. #2
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A318 jest trochę jak 737-600 - bardzo nieekonomiczny. Trudno znaleźć wtórnego nabywcę na ten samolot. Przepuszczam, że części wyciągnięte z A318 (czy 736) są więcej wart niż cały samolot. Rozbierasz taką A318 a części idą do A319/A320/A321 (to samo przy 736 części idą do 737-700/800/900).

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Stare wiadomosci, juz pare miesiecy temu o tym bylo. Czesci = $$$. A318 = Nein.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cóż recesja. Za dobrych czasów poszły by może na business jety.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Przykra sprawa, gdy launch customer złomuje model niespełna 10 lat od pierwszej dostawy. Wiem, że to inna skala i nie jeden z pobocznych wariantów wielkiej rodziny maszyn, ale wyobraźcie sobie Singapore złomujące wszystkie swoje A380 w 2016 roku?

    Cóż, trzeba będzie łapać A318 w barwach AF póki lata.

  6. #6
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Na Schrott z nim. Jak nie zarabia. Bylem od poczatku powstania tego modelu troche sceptycznie nastawiony. Z cala moja sympatia do arbuzowej rodzinki ten byl chyba najwiekszym niewypalem.

  7. #7
    Awatar Morsnow

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Mi osobiście A318 bardzo mi się podobało, chyba dlatego że nie gustuje w takich dużych konstrukcjach jak chociażby A380(swoją droga strasznie brzydki). Airbus po prostu nie chciał być gorszy i stworzył własnego odpowiednika 737-600, ale jak widać obydwa modele nie znalazły zbyt wielu nabywców na światowym rynku. W dużym stopniu na ich porażkę przyczyniły się małe odrzutowce od Bombardiera oraz Embraera, które są dużo tańsze w eksploatacji a przewożą podobna liczbę pax.

  8. #8
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    Ale oba, zarówno 736, jak i A318, są dużo ładniejsze od ich większych braci, takich jak 738 czy A320. Wiem, że to nie wytłumaczenie ich nieekonomiczności, ale bardzo mi się podobają te maszyny
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  9. #9
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Morsnow Zobacz posta
    A380(swoją droga strasznie brzydki)
    Airbus Beluga jest brzydszy .


    Cytat Zamieszczone przez smnutka Zobacz posta
    Ale oba, zarówno 736, jak i A318, są dużo ładniejsze od ich większych braci, takich jak 738 czy A320.
    B738 i A320 nie są w ogóle brzydkie (przynajmniej według mnie ). Jak dla dla mnie to z Boeing-ów najładniejszy jest B737.


    Cytat Zamieszczone przez stnm Zobacz posta
    Singapore złomujące wszystkie swoje A380 w 2016 roku?
    Skąd ty to wiesz?

    A co do złomowania A318. Trochę źle się patrzy na "rozebrany" samolot...

  10. #10
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Dobrze, że udało mi się złapać 318'tkę na krajówce we Francji, bo coraz mniej już tego będzie latać.

    Jeśli chodzi o urodę 318 i 736 to zgadzam się, są bardzo ładne.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Morsnow Zobacz posta
    Airbus po prostu nie chciał być gorszy i stworzył własnego odpowiednika 737-600,
    Owszem, ale to trochę inna historia. W odpowiedzi na 737-600, Airbus wspólnie z bodajże AVIC pracował nad rodziną AE-316/-317. Samoloty te miały być mniej więcej tym, czym są E-Jety (90 - 110 miejsc, pozostawiając 130+ miejsc dla rodziny A32X), przy czym w kabinie miało być 5 foteli w rzędzie w układzie 2+3. Niestety, samoloty te powstawały w dość niefortunnym okresie kryzysu azjatyckiego (notabene ofiarą tego samego kryzysu był 747-500X/-600X Boeinga).

    Rezultat był taki, że program został skasowany, a Airbus już samodzielnie zrobił minimalnym kosztem A318, którego dodatkowo dobiło fiasko silnika PW6000, który okazał się totalnym niewypałem.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •