Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 1 Post By PolishAir42
  • 1 Post By ojcie_c
  • 1 Post By PolishAir42

Wątek: Delta Air Lines przejmuje B717 od Southwest/AirTran

  1. #1
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Delta Air Lines przejmuje B717 od Southwest/AirTran


    Polecamy

    Delta Air Lines zamierza wziąć w leasing 88 Boeingów 717 należących do Southwest, a dokładniej jej spółki zależnej AirTran, w ramach modernizacji regionalnej floty. Ma to nastąpić w roku 2013, po ratyfikacji umów wstępnych.

    Delta to Take Delivery of Boeing 717 Aircraft Upon Ratification of Pilot Tentative Agreement - May 22, 2012

    @PolishAir42 przewidujecie coś w zamian, czy zostajecie na samych B737?



  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    @PolishAir42 przewidujecie coś w zamian, czy zostajecie na samych B737?
    Same 737, spodziewalem sie ze zostanie to ogloszone dokladnie 2 maja ub. roku kiedy przejecie zostalo sfinalizowane ale byly pewne problemy z WN/FL SLI takze musialo zaczekac. Juz od paru miesiecy niektorzy z nas o tym wiedzieli takze to nie zadna niespodzianka. Pytanie tak naprawde od poczatku bylo "Nie czy, tylko kiedy"

    Trzeba pamietac ze wszystko moze sie zapasc w wypadku gdyby T/A z pilotami nie przeszedl w DL (szansa na to jest dobra ze nie przejdzie).

    Jest to dobry deal dla WN i dla DL. DL potrzebuje wyslac reszte DC-9s na pustynie i zaparkowac wszelkie 50 seat RJs ktore sa fatalnie nieoplacalne teraz. WN nie ma co sie fatygowac z sub-fleet 88 samolotow przy wyzszych kosztach niz FL kiedy te samoloty tyle samo kosztuja/block hour co 737s lecz maja 30/36 mniej miejsc (733/73G/73W) nie liczac 25 735s ktore tez odlatuje raptownie na pustynie.

    Wg. mnie jedyny minus to taki ze teraz jest 1600 wscieklych pilotow FL ktorzy dostali po dupie przez SLI i ew. wycofanie 717s, nie zgadzam sie z nimi ale rozumiem ich.

    BTW - Nowy config w DL: 12F/15EC/83Y
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Trzeba pamietac ze wszystko moze sie zapasc w wypadku gdyby T/A z pilotami nie przeszedl w DL (szansa na to jest dobra ze nie przejdzie).
    A o co może im chodzić? Czytając notkę od Delty, to wychodzi na to, że poza udziałem w dywidendzie raczej na tym zyskają. Chyba, że dotyczy to również Delta Connection i wiąże się to z redukcją zatrudnienia, bo chociażby samych CRJ-200 mają prawie 300.



  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wg. mnie jedyny minus to taki ze teraz jest 1600 wscieklych pilotow FL ktorzy dostali po dupie przez SLI i ew. wycofanie 717s, nie zgadzam sie z nimi ale rozumiem ich.
    Jeśli mogę się zapytać: o co im chodzi? Takie wielkie halo dla nich przeszkolić się na 737 i latać dalej dla Southwest? Nie rozumiem tego...

    Związki?

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A o co może im chodzić? Czytając notkę od Delty, to wychodzi na to, że poza udziałem w dywidendzie raczej na tym zyskają. Chyba, że dotyczy to również Delta Connection i wiąże się to z redukcją zatrudnienia, bo chociażby samych CRJ-200 mają prawie 300.
    Wiele rzeczy m.in: furlough protection, 76 seat RJs ...Tutaj mozesz znalesc wiele watkow o DL T/A: Major - Airline Pilot Central Forums + szczegolnie: DAL T/A Negatives - Airline Pilot Central Forums

    Jeśli mogę się zapytać: o co im chodzi? Takie wielkie halo dla nich przeszkolić się na 737 i latać dalej dla Southwest? Nie rozumiem tego...
    To jest dluga historia ale dam ci krotka wersje:

    Nie sa zadowolenie z SLI. Zeby zrozumiec co sie stalo trzeba wiedziec ze pierwszy SLI nad ktorym glosowano tuz po sfinalizowanej transakcji WN/FL (2 Maja 2011) zostal przeglosowany przez MEC zwiazku pilotow FL (ALPA). MEC = Szef tego zwiazku. Nic w tym zlego wg. pilotow FL bo im sie tez nie podobal SLI. Zwiazek pilotow WN (SWAPA) sie troche wsciekl wraz z zarzadem WN i powiedzieli pilotom FL jak nie zaglosuja na TAK na nastepny SLI to WN bedzie operowal FL jako subsidiary przez dluzszy czas i nigdy ci piloci nie zobacza samolotow WN. Troche chamska taktyka ale zadzialala bo piloci FL nie mieli wyboru i zaglosowali na drugi SLI na TAK. Caly problem lezy w tym ze drugi SLI jest duzo gorszy od pierwszego.

    Pare rzeczy na ktore piloci FL sa zli:

    -Piloci FL lataja na "B-Scale" do minimum 2015. To oznacza ze lataja na starym kontrakcie FL a nie na WN...takze w FL 737s zarabiaja mniej niz w WN 737s do minimum tego roku chyba. W wypadku gdy FL 737s jest przemalowany do WN piloci tez sie zmieniaja i wchodza do A-Scale czyli kontraktu WN i zarabiaja tyle samo co WN. To sie juz zaczelo ale idzie to wolno i FL 737s pewnie beda latac do roku 2016-2017 bo WN ma fatalny IT i nie jest w stanie jeszcze latac international + red-eyes.

    -Druga rzecz: 717s. Przez ten SLI zaden kapitan FL nie moze zostac kapitanem w WN 737s kiedy przejdzie do WN. To oznacza ze kapitan FL 73G -> F/O WN 737. Na to byli zli ale jeszcze nie bylo zle bo 717s oficjalnie mialy zostac a flight crew FL mial pierszenstwo do nich takze kapitan FL 717 mogl zostac kapitanem 717 nawet w wypadku ich przemalowania do WN. Crew bases 717 mialy byc w ATL (aktualna) + TPA takze bylo by bardzo malo commuting do pracy. Mialo byc i co jest to rozne rzeczy i teraz tych 717s nie bedzie takze wszyscy piloci FL ida na prawy fotel do WN niezaleznie od ich seniority przez ten SLI na ktory zaglosowali. Co to oznacza tez? Ze F/O w WN dostana upgrades na kapitana do bylych FL 737s nawet jak maja mniej seniority niz byli kapitanowie FL 737s.

    -Trzecia rzecz - QOL (Quality of Life). Przez to ze piloci FL zostana spieci do seniority list integration i zostana wrzuceni do nizszej polowki drabiny seniority beda prawdopodobnie w duzym % dolatywac do swojej bazy. Pilot ktory mieszkal w ATL i latal z ATL teraz moze bedzie musial dolatywac do junior base SWA czyli - BWI, OAK mozliwe ze LAS lub MCO.

    -Czwarta rzecz - 738 deferrment. Tydzien temu SWA powiedzial ze nie wezme 30 737-800s w 2013-2014 tylko w 2017-2018. Oszczedza to $1 miliard w capital expenditures + jest mozliwosc na konwersje tych 738s na 8-MAX. Co to za to oznacza dla pilotow? To ze to mialy byc "upgrade aircraft". IE: Piloci SWA mieli przejsc do 738s a niektorzy piloci PMFL by dostali lewy fotel spowrotem w innych 737s. Fakt jest taki ze FL byl mloda linia i czas na upgrade z F/O do CA byl moze 6-7 lat. W SWA F/O teraz czeka na upgrade 18-19 lat.

    Oczywiscie co jest dobre dla lini nie oznacza ze jest dobre dla pilotow. Problem w tym ze piloci czesto marudza nawet jak dostaja podwyzke. FL zostal sprzedany z 2 powodow: 1. Cena ropy. 2. Nadchodzacy mozliwy strajk pilotow FL ktory z ropa mogl by wykonczyc linie do tego samego co sie stalo z Midwest lub ATA. Dla pilotow FL mowie tak: "You got what you wanted, now I have the last laugh." By siedzieli cicho to by siedzieli dalej na lewym fotelu w ATL, MCO i MKE. Chciwosc wygrala takze niech teraz sobie dolatuja z ATL do OAK i spowrotem do domu red-eye.

    Na koniec dodam ze zaden z pilotow PMFL nie traci pracy, nie ma zadnego furlough, nie ma ciecia wyplaty i dostana podwyzke jak tylko przejda do SWA. Co dla wiekszosci bedzie w 2015, dla niektorych juz sie zaczelo.

    To taka ekspresowa wersja, mam nadzieje ze nie zanudzilem. Dobrze ze nie mowimy tutaj o SLI America West/US Airways bo to juz 6 lat sie toczy a my zamknelismy SLI w ciagu 9 miesiecy


    Niezapominaj ze SWA jest najlepiej placaca linia narrowbody na swiecie. W W6 masz top 52kEUR/65kUSD/rok z tego co pamietam dla CA. SWA placi max dla CA 170 tys EUR/216tys USD na rok. First Officer z 3 latami seniority zarabia 85 tys EUR / 107 tys USD na rok. Wszystko to latajac 737s tylko po USA bez red-eyes i bez international. F/As tez dostaja najwiecej zeby nie bylo nie-fair.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 23-05-2012 o 16:57
    Zyga981 likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie sytuacji.
    Jeśli kiedykolwiek jakieś wiatry przywieją Cię do Rzeszowa, zapraszam na dobrego browara
    PolishAir42 likes this.

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki, po drodze do Bieszczad ktore uwielbiam

    ---

    Sytuacje jest dosc skomplikowana i kazdy mysli ze ma racje, jak zwykle prawda lezy gdzies po srodku..
    ojcie_c likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •