Ciekawie się czytało. Fakt jest taki że rzeczywiście jeśli nie robi się zakupów to oczekiwanie na lot jest czasem bardzo bezproduktywnym. Poza tym zaciekawiło mnie przytoczenie takich rzeczy jak stała karta pokładowa zintegrowana z innymi dokumentami i inne innowacyjności. Przy masowości połączeń lotniczych jako środka normalnej komunikacji na nieco dalsze odległości coś takiego byłoby dobrym rozwiązaniem. No ale to najpierw pewnie w USA i Azji a dopiero potem w Europie

Jaka będzie przyszłość portów lotniczych?
data dodania: 2012-05-29 11:20:14
źródło: Amadeus/ Rynek Infrastruktury
autor: ju

Blisko 72 proc. respondentów z całego świata uważa, że czas spędzony pomiędzy odprawą na lotnisku a wejściem na pokład był nieefektywny - wynika z raportu "Reinventing the Airport Ecosystem", przygotowanego przez firmę Amadeus.

- Szereg makrotrendów, w tym rosnące wymagania podróżujących, nowe technologie i stałe zapotrzebowanie branży w zakresie tworzenia nowych źródeł przychodów, wskazuje na konieczność gruntownego przemyślenia sposobu funkcjonowania lotnisk - skomentowała Julia Sattel, senior VP Airline IT, Amadeus. - Wyobraźmy sobie port lotniczy, na którym tak bardzo lubimy robić zakupy, że postanawiamy przychodzić tu nawet wtedy, gdy nie planujemy żadnego wyjazdu... Innym przykładem może być sytuacja, gdy korzystamy ze specjalnej aplikacji do dokonywania zakupów podczas lotu i odbieramy je po wylądowaniu. To ekscytująca przyszłość, jednak lotniska, linie lotnicze i całe środowisko, w którym funkcjonuje ta branża, muszą podjąć wspólną decyzję o współpracy, aby móc wykorzystać ten potencjał - dodała.


- Badania zawarte w tym raporcie wskazują, że środowisko portów lotniczych ulegnie diametralnym zmianom w ciągu najbliższych 20 lat w związku z postawą graczy rynkowych, którzy coraz częściej poszukują dochodów płynących z nowych źródeł, takich jak sprzedaż detaliczna, restauracje, rozrywka i nieruchomości - powiedział Rohit Talwar, dyrektor generalny firmy Fast Future Research i współautor raportu. - Co więcej, niezależnie od modelu funkcjonowania lotniska, nowa technologia oznacza, że zmierzamy w kierunku inteligentnego, elastycznego środowiska technologicznego, intensywnie przetwarzającego dane i bogatego w informacje, które przyniesie podróżnym ogromne korzyści - dodał.


John Jarrell, VP and Head of Airport IT, Amadeus, skomentowała: - Niniejsze badanie dowodzi, jak szybko ewoluuje ten kluczowy element w procesie podróży. Amadeus kładzie duży nacisk na wspieranie rozwoju lotnisk i zmniejszanie przepaści technologicznej, która historycznie istniała między lotniskami i liniami lotniczymi. Tylko dzięki coraz bliższej współpracy, nowe środowisko technologiczne lotnisk może naprawdę stać się rzeczywistością. Mam nadzieję, że raport ten zachęci do podjęcia przez branżę dyskusji na ten temat, a jednocześnie dostarczy całościowy obraz doświadczeń podróżnych do 2025 roku i w dalszej przyszłości.

Z badań wynika, że "bezstresowe lotnisko" jest dla turystów priorytetem. Blisko 72 proc. respondentów z całego świata uważa, że czas spędzony pomiędzy odprawą na lotnisku a wejściem na pokład był nieefektywny. 69 proc. podróżnych oczekuje usprawnienia procesów związanych z bezpieczeństwem. Pasażerowie liczą również na to, że lotniska będą lepiej oddawać klimat miejsca, w którym się znajduje, odzwierciedlając lokalną kulturę i sprawiając, że lot i miejsce docelowe będą ważną częścią całościowego doznania związanego z podróżą (81 proc.).


Podróżni dostrzegają coraz ważniejszą rolę technologii, która wpływa na ich doświadczenia związane z portami lotniczymi. Wielu z nich chciałoby kontrolować całą podróż już na lotnisku za pomocą telefonów komórkowych - poruszać się po kluczowych punktach kontaktu z klientem (63 proc.), używać kart typu frequent flyer jako swojej stałej karty pokładowej (59 proc.), korzystać ze stałych znaczników elektronicznych bagażu (57 proc.) oraz zautomatyzować cały zakres procesów lotniczych, w tym zdawanie bagażu (48 proc.).


Z kolei social media są postrzegane jako podstawowe narzędzie służące do wymiany poglądów, informacji i komentarzy na temat podróży w czasie rzeczywistym, podczas pobytu na lotnisku. Podróżni chcieliby, aby ich pomysły związane z poprawą jakości funkcjonowania lotnisk były brane pod uwagę (69 proc.). Ponadto pragną otrzymywać ważne informacje (66proc.) oraz odpowiedzi na swoje pytania w czasie rzeczywistym (53 proc.) oraz chcą być wynagradzani za częste podróżowanie i dokonywanie zakupów (51 proc.).


Raport „Reinventing the Airport Ecosystem" został opracowany z myślą o zainicjowaniu dyskusji na temat funkcjonowania branży lotniczej i ukazaniu przyszłości portów lotniczych. Dokument został opracowany na podstawie badań terenowych i uzupełniony ponad 70 wywiadami jakościowymi z ekspertami branżowymi reprezentującymi lotniska, linie lotnicze i dostawców, w tym dostawców technologii i projektantów lotnisk. Wywiady te były następnie weryfikowane za pomocą ankiety pasażerskiej obejmującej 838 respondentów z różnych krajów na całym świecie, w tym z Europy, Ameryki Północnej i Azji.
źródło: Jaka będzie przyszłość portów lotniczych? - InvestMap.pl Wiadomości - Najważniejsze wiadomości, wydarzenia, wywiady, fakty, newsy