To ULC wydał?
EPWW WARSZAWA/ACC
C3762/12 - TEMPORARY RESERVED AREA (TRA)- TRA 07 NOT AVBL. 27 JUN 15:02 2012 UNTIL 27 SEP 23:59 2012 ESTIMATED. CREATED: 27 JUN 15:13 2012
ULC wydał powyższy NOTAM nie wysyłając żadnych wcześniej informacji i nie martwiąc się o lotnictwo szybowcowe we Wrocławiu.
Czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego takie sytuacje mają miejsce ?
To ULC wydał?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
A to jest osławione TRA kolizyjne z jakąś częścią procedury podejścia/STARem we Wrocławiu?
No właśnie, wydawało mi się, że to PAPŻ zajmuje się w Polsce przestrzenią powietrzną, ale żyłem w błędzie.
Nie wiem czy osławione ale gdy PAPŻ ściągało TRA07 A B C D w związku z wprowadzeniem kontroli radarowej we wrocławiu (zbliżanie) to kształt obecnego i wysokości były ustalane długo.
Jeśli ktoś ze związku kontrolerów, bo ponoć Oni zgłaszali ten problem nagle się obudził to można to zrobić ale po sezonie, czyli od września i ustalić nową strefę aby szybowce mogły odejść na trasy.
Tak się rodzą plotki. Żaden kontrolerski związek nie zgłaszał problemów z tą strefą, ktoś dał ciała projektując ją i próbuje teraz obciążyć odpowiedzialnością ATC. Ubolewam, że uziemiono szybowce we Wrocławiu, nie mam żadnego interesu im żeby utrudniać latanie. Jeśli możesz to rozpowszechnić wśród wrocławskich szybowników - kontrolerzy będą Ci wdzięczni.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Miło mi to jest słyszeć i potwierdzać co słyszałem również od kolegów kontrolerów, nie tylko z Wrocławia.
Postaram się wyciągnąć informację, kto zwala winę na kontrolerów a info na pewno przekażę.
Dziwi mnie jednak to, że można pozamykać strefy beż żadnej informacji oraz próby utworzenia alternatywy, w końcu urzędy są dla nas wszystkich.
Zbyt często jednak chyba przebywam w U.K. gdzie urzędy na prawdę są dla ludzi a wracając do kraju zderzam się ze ścianą jak np. ULC i egzaminy RELTA ale to osobny wątek.
Wszystko powinno być dla ludzi włącznie z bezpieczeństwem ale niektóre decyzje po prostu wbijają gwoździe do trumny. Nie dość, że w AWr zmagają się z zarządem który nie chce odejść, straty są ogromne przez rok ciągnący się smród to jeszcze ULC dobija kolejnego gwoździa nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Jeśli ktoś obudził się z ręką w nocniku to powinien pierw skontaktować się z użytkownikiem strefy i wypracować dobre rozwiązanie, wszystko można tylko trzeba chcieć.
Niech ten urzędnik otrzyma od swojego przełożonego natychmiastowe zwolnienie z pracy, być może da mu to do myślenia jak postąpił z innymi, nie zastanowił się, wydał decyzję i ma w poważaniu resztę, holding będzie bezpieczny, STAR będzie bezpieczny - super, reszta jest nie ważna.
Ostatnia rzecz to fakt, że gdy nie było zbliżania i za procedury odpowiadali kontrolerzy z EPWR którzy również na szybowcach latali to przez kilkadziesiąt lat nie było problemu, można było żyć, można było żyć bezpiecznie, po potwierdza brak incydentów i wypadków.
Zaraz, chwila, moment. O.O Została zawieszona strefa TRA, która:
a) nie musi być całkowicie wolna od ruchu niezwiązanego ze strefą, po dogadaniu każdy może tam latać
b) utworzona dla ruchu vfr
z uwagi na kolizyjność
c) z innym ruchem vfr?
Buahahaha.
Ja jestem zawsze sceptyczny wobec teorii spiskowych. Ktoś po prostu w PAŻP dał ciała i teraz jest odbijanie piłeczki. Fakt jest taki że przez ostatnie pół roku cała polska przestrzeń powietrzna została wywrócona do góry nogami, więc nic dziwnego że pojawiły się błędy.
BTW, to na prawdę jest kolizyjne z holdingiem vfrowym?
Sam oceń odległość od punktu November a EPWS :
Strefę można próbować zmienić aby było bezpieczniej a wystarczyło przesłać zalecenie do EPWS aby do czasu nowej strefy nie latać na południe od lotniska, używać tylko północy i wschodu co tak na prawdę jest czynione, można ? można tylko trzeba chcieć!
Wroclaw,Graniczna 190 do Szymanów - Mapy Google
Dlatego wydaje mi się, że to jest trochę nie tak, że chodzi o holding vfrowy. Zresztą EPWR_TWR mógłby po prostu dać znać EPWS, że u niego w holdingu stanie VFR i zapytać jaki ruch tam mają (może nie mieć radia Wasz szybowiec przecież) i przekazać informacje pilotowi VFR. Nawet tego nie musi robić, bo zgodnie z przepisami w klasie C dla ruchu VFR mógłby tylko dać informację, że jakiś ruch tam może być w strefie.
Również Twoje rozwiązanie jest jak najbardziej prawidłowe. Zresztą na Waszym miejscu dzwoniłbym do AMC, bo to oni dali ciała i niech coś na poziomie operacyjnym wymyślą. Sobie piszą NOTAM-y śmiechu warte żeby tylko coś latało, to czemu nie odwrotnie.
Każdy szybowiec wg prawa musi posiadać sprawne radio i nikt nie wsadzi swojego tyłka do szybowca w którym owo radio nie działa, to nasze życie.
Dodatkowo wszystkie wyczynowe szybowce mają transpondery w modzie C na pokładzie + Puchacze dwumiejscowe - widać na radach z wysokością.
3 mamy radar pierwotny (czy działa, nie wiem) więc wykorzystujmy sprzęt.
Ciekawe jest to, że to ponoć związek kontrolerów wysłał pismo do ministerstwa infrastruktury które to spytało ULC o wyjaśnienie który to z miejsca wywalił NOTAM bez zastanowienia, ciekawe czy ta ścieżka się potwierdzi. Jeśli tak to można w łatwy sposób pół Polski udupić.
A z radiem i transponderem nie mozna po prostu wleciec szybowcem w przestrzen C? Pytam powaznie, zapomnialem juz troche jak wygladaja procedury w PL.
W przestrzeń klasy C można wlecieć składając plan lotu i uzyskując zezwolenie ATC. I w Polsce i w Zimbabwe.
Zakładki