Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree1Likes

Wątek: FlyA - tanie loty do Ameryki (?)

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie FlyA - tanie loty do Ameryki (?)


    Polecamy

    FlyA - tak ma nazywać się nowy europejski przewoźnik niskokosztowy latający na trasach transatlantyckich. Za pomysłem stoi Julian Cook, były szef szwajcarskiej linii Baboo, a pierwsze loty mają odbyć się w 2013 r.

    Nowy niskokosztowy przewoźnik ma wykorzystywać flotę samolotów Airbus A330-300 w ciasnej konfiguracji jednoklasowej dla ponad 400 pasażerów. Najtańsze bilety mają kosztować 69 euro za lot w jedną stronę. W przeciągu czterech lat linia ma mieć 10 samolotów.

    - Nie mamy jeszcze dokładnej daty startu, ale prowadzimy rozmowy z paroma firmami leasingowymi, by zdecydować, czy będzie to czerwiec 2013 r., czy może jakiś inny miesiąc - powiedział Julian Cook, szef nowej linii.

    FlyA będzie w większości własnością inwestorów europejskich, ale Cook nie wykluczył również, że do projektu włączą się pozaeuropejscy gracze z doświadczeniem w lotnictwie. Kwestie kapitałowe i własnościowe mają zostać niedługo sfinalizowane.

    Początkowo Cook chciał latać głównie z Wielkiej Brytanii do Indii i Pakistanu. Jednak podniesienie podatków od pasażerów lotniczych w tym kraju oraz analizy rynku skłoniły go do zmiany planów. FlyA będzie latał na początek z Europy na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych i Kanady, na trasach trwających od sześciu do dziewięciu godzin. Na takich połączeniach model niskokosztowy pozwala uzyskać większą przewagę niż na rejsach trwających ponad 10 godzin.

    Nie wiadomo jeszcze, gdzie znajdzie się główna baza FlyA. Cook mówi, że w grę wchodzą trzy warianty lokalizacji siedziby linii: Wielka Brytania, Luksemburg lub Irlandia. Jednak w każdym z tych przypadków główne lotnisko FlyA znalazłoby się zapewne w innym kraju, bo o lokalizacji siedziby mają decydować przede wszystkim korzystne warunki podatkowe i przepisy dotyczące rynku pracy.

    Dominik Sipiński
    FlyA: Tanio z Europy do Stanów Zjedn. - Pasazer.com


    Zapraszam do dyskusji, bo pomysł dość odważny i ciekawy

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Informacja przykuwa wzrok Ale do deklarowanego startu jeszcze i tak rok, przez ten czas może wydarzyć się wszystko. Niemniej projekt warto śledzić. Jeśli miałbym za coś trzymać kciuki to za loty z LTN, bo względnie tanio i często można się tam dostać z Polski. Ale to czysty strzał.

  3. #3
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Fajnie by było, jakby pomyśleli o nas i startowali też np. z WAW.

  4. #4
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Gdybym przeczytał, że ma wejść lowcost do USA, który będzie latał z WAW (albo dowolnego portu w Polsce) na wschodnie wybrzeże za (minimalnie) 69 EUR, to byłbym przekonany, że jest 1 IV. Jeżeli coś takiego ma wypalić, to - sądzę - musi latać z miejsca, gdzie ruch jest duży, jest w miarę blisko (czyli jednak zachodnia Europa) i jest dobry dolot europejskimi LCC. Czyli generalnie Wyspy. Pomyślałem też o Charleroi.

    Wiadomo, że startup LCC i największe Legacy, to dwie różne rzeczy, ale ostatnio trafiłem na posty z blogu PolishAir42, gdzie zamieszczone były opinie pracowników United i Delty o lataniu do PL. I tym bardziej nie widzę szans.



  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Gdybym przeczytał, że ma wejść lowcost do USA, który będzie latał z WAW (albo dowolnego portu w Polsce) na wschodnie wybrzeże za (minimalnie) 69 EUR, to byłbym przekonany, że jest 1 IV. Jeżeli coś takiego ma wypalić, to - sądzę - musi latać z miejsca, gdzie ruch jest duży, jest w miarę blisko (czyli jednak zachodnia Europa) i jest dobry dolot europejskimi LCC. Czyli generalnie Wyspy. Pomyślałem też o Charleroi.
    69E + 10E za rezerwację + pewnie z 40E za bagaż + 10 na chociaż jeden posiłek i już się robi 1000-1200zł RT bez dolotu do lotniska. Ciekaw jestem efektów tego eksperymentu, ale nie nastawiałbym się na rewolucję.

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nie jestem przekonany co do możliwości przyjęcia przez Charleroi A330. Poczekamy zobaczymy. Raczej na pewno będzie to zachód.

  7. #7
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Air Asia już próbowała lotów long-haul i wiemy z jakim skótkiem, były to co prawda loty dłuższe niż 6-7 godzin ale moim zdaniem jak już kogoś stać żeby lecieć do USA to będzie wolał dopłacić te 100-200 EUR i lecieć normalnymi liniami z bagażem w cenie. Ciekaw jestem jak idzie FlyScoot na trasach z Singapuru do Australii, choc tam mają więskze szanse bo ceny regluranych przeowoźników stosunkowo wyższe niż pomiędzy Europą a USA. Szanse na to połączenie widzę ewentualnie na trasie Londyn-Nowy Jork.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dokładnie - Air Asia X to już testowała. Bazowanie na 'low-endzie' jest bardzo ryzykowne, zwłaszcza że o ile ceny do Azji trzymają mniej więcej przez cały rok jakiś określony poziom, o tyle Ameryka jest sezonowa i w zimie ceny jadą dość mocno w dół. Dość trudno wtedy konkurować, a za 69€ będzie kilkanaście biletów. Resztę trzeba sprzedać za normalne pieniądze. I tu mogą zacząć się schody.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    69E + 10E za rezerwację + pewnie z 40E za bagaż + 10 na chociaż jeden posiłek i już się robi 1000-1200zł RT bez dolotu do lotniska. Ciekaw jestem efektów tego eksperymentu, ale nie nastawiałbym się na rewolucję.
    Biorąc pod uwagę tylko sam lot i bagaż to przy dzisiejszym kursie daje nam prawie 930zł, z Polski prawie na pewno nie będzie to opłacalne.

    Moim zdaniem wątpliwe żeby to wypaliło, wiadomo loty po Europie to coś innego bagaż podręczny w wielu wypadkach jest wystarczający, z jedzenia na pokładzie też można zrezygnować, mniejsza ilość miejsca tez się przeżyje.

  10. #10
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Poczekajmy na zniesienie wiz, to też będzie od nas tanio do USA .

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Szczerze to wizy dla mnie mogą być, tylko żeby ta wiza gwarantowała wjazd do USA.

  12. #12
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Ja przypomnę historię Zoom Airlines. Też miał być atlantyckim low-costem:
    John Boyle, jeden z dwóch braci-założycieli Zoom Airlines, zapowiedział, że jego firma oferować
    będzie taryfy średnio o 70 proc. niższe niż latająca na tej trasie konkurencja
    .

    Zoom skończył z kolosalnym długiem i uziemieniem samolotów w portach, którym wisiał sporą kasę.

  13. #13
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę tylko sam lot i bagaż to przy dzisiejszym kursie daje nam prawie 930zł, z Polski prawie na pewno nie będzie to opłacalne.

    Moim zdaniem wątpliwe żeby to wypaliło, wiadomo loty po Europie to coś innego bagaż podręczny w wielu wypadkach jest wystarczający, z jedzenia na pokładzie też można zrezygnować, mniejsza ilość miejsca tez się przeżyje.
    No właśnie między wierszami chciałem przekazać, że nas to raczej nie dotyczy. Jeśli nie trzymają nas konkretne terminy, to (poza sezonem) spokojnie można wyhaczyć loty nawet w granicach 1200-1500 RT. Osobiście mógłbym sie zdecydować na taki LCC chyba tylko w przypadku jakiegoś weekendowego wypadu do NY i przy bezpośrednim locie, nie wyobrażam sobie dolotu i braku gwarancji w przesiadce (przy stosunkowo niskich cenach linii tradycyjnych - co innego przy większej różnicy).

    Z drugiej strony jest całkiem duża rzesza osób, które niektórych kosztów nie wliczają w cenę połączenia. Będą się cieszyć, że zapłacili za lot 1000 zł, a o koszcie dojazdu z dalszego lotniska czy jedzenia w trakcie lotu czy podczas koczowania w porcie przesiadkowym zapomną.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeśli policzy optymistycznie 3l na 100km/pasażer, to mamy ze 170l na pasażera w jedną stronę na LON-NYC, więc przeszło 120E już spokojnie. Po raz kolejny optymistycznie zakładając paliwo jako 50% kosztów, daje to minimalną średnią na poziomie 250EUR w jedną stronę, czyli ktoś musiałby zapłacić jednak więcej żeby bilans się zgadzał. A wtedy już jesteśmy bardzo blisko cen normalnych przewoźników.

    No ale kto tam bogatemu zabroni?

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Pierwsza kwestia: Baboo praktycznie zbankrutowało. Czyli niezupełnie temu panu idzie prowadzenie linii lotniczych ;]
    Druga kwestia: loty do USA są już wyjątkowo tanie. Sprawdziłem trochę lotów z wylotem "jutro" i da się znaleźć poniżej 3000zł. Nie wiem czym linia będzie wypełniać lukę w budżecie wykopaną biletami za 69E. Chyba, że za 69E będą dwa bilety na co drugi lot. Wystarczająco dużo, żeby o linii było głośno. Wystarczająco mało, żeby nie uderzyć w budżet. Z drugiej strony skąd wziąć 400 osób na lot P2P? Na trasie LON-NYC pewnie łatwo, ale inne już nie tak prosto. Zoom padł, Flyglobespan padł.

    No i nie do końca rozumiem wypowiedź agentF "ale moim zdaniem jak już kogoś stać żeby lecieć do USA to będzie wolał dopłacić te 100-200 EUR i lecieć normalnymi liniami z bagażem w cenie". Jakoś miałem wrażenie, że nie licząc wizy i lotu, Stany są wyjątkowo tanie do podróżowania? Wynajem samochodów najtańszy na świecie, paliwo 3zł za litr, megabusy po $1, jedzenie w Walmarcie taniej niż w Europie Zachodniej... Ale mogę się mylić

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Druga kwestia: loty do USA są już wyjątkowo tanie. Sprawdziłem trochę lotów z wylotem "jutro" i da się znaleźć poniżej 3000zł.
    A sprawdź te same loty bez feedera z Polski, ceny mogą się grubo różnić.

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    No i nie do końca rozumiem wypowiedź agentF "ale moim zdaniem jak już kogoś stać żeby lecieć do USA to będzie wolał dopłacić te 100-200 EUR i lecieć normalnymi liniami z bagażem w cenie". Jakoś miałem wrażenie, że nie licząc wizy i lotu, Stany są wyjątkowo tanie do podróżowania? Wynajem samochodów najtańszy na świecie, paliwo 3zł za litr, megabusy po $1, jedzenie w Walmarcie taniej niż w Europie Zachodniej... Ale mogę się mylić
    Mimo wszystko to jednak nie ta sama klasa cenowa co kółeczko z FR za 1EUR. A jak ktoś już przeprawia się za większą kasę (bilet, wiza itp) to zwykle chce jak najwięcej zobaczyć i rozciąga się podróż/koszty, a finalny rachunek pęcznieje.
    agentF likes this.

  17. #17
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Zoom padł ale np. Air Transat lata z powodzeniem od wielu lat . AirAsia X z STN do KUL ,często miała podobne taryfy do Malaysian'a czy BA z LHR. Zgaduję że A340 bez C nie dał zarobić na siebie nawet przy wysokich bookingach jakie mieli na początku istnienia tego połączenia

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nie wiem jak było z ZOOMem ale Air Transat operuje chyba również działalność czarterową.

  19. #19
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Skończą, o ile zaczną, po trzech miesiącach z gigantycznymi długami i nie ma, co dywagować.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  20. #20
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    No i nie do końca rozumiem wypowiedź agentF "ale moim zdaniem jak już kogoś stać żeby lecieć do USA to będzie wolał dopłacić te 100-200 EUR i lecieć normalnymi liniami z bagażem w cenie". Jakoś miałem wrażenie, że nie licząc wizy i lotu, Stany są wyjątkowo tanie do podróżowania? Wynajem samochodów najtańszy na świecie, paliwo 3zł za litr, megabusy po $1, jedzenie w Walmarcie taniej niż w Europie Zachodniej... Ale mogę się mylić
    Byłem w tym roku w Stanach i to prawda, że są tańsze rzeczy jak mega tanie, mega duże i mega niezdrowe jedzenie w mega marketach)) Ale już przejazdy komunikacją miejską i mterem droższe, lepsze jedzenie w knajpach (nie każdy wytrzyma zupkach z walmarta)też droższe itp. Tym bardziej, że najwięcej ludzi lata jednak do NY a ten delikatnie mówiąc do najtańszych nie należy ))

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    No właśnie między wierszami chciałem przekazać, że nas to raczej nie dotyczy. Jeśli nie trzymają nas konkretne terminy, to (poza sezonem) spokojnie można wyhaczyć loty nawet w granicach 1200-1500 RT. Osobiście mógłbym sie zdecydować na taki LCC chyba tylko w przypadku jakiegoś weekendowego wypadu do NY i przy bezpośrednim locie, nie wyobrażam sobie dolotu i braku gwarancji w przesiadce (przy stosunkowo niskich cenach linii tradycyjnych - co innego przy większej różnicy).
    Racja, juz teraz ceny do USA (głównie NY) są bardzo atrakcyjne a konkurencja ogromna. Zresztą sam MOL kiedyś o lotach do USA przebąkiwał (pewnie bardziej dla rozgłosu) ale jak widać stwierdził, że nawet jemu to się nie opłaca, więc może coś w tym jest ))))

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •