Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar Mrównica

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC/EPGO/EPMM

    Domyślnie Drzemka w kokpicie


    Polecamy

    Piloci zasnęli w lecącym samolocie - Gazeta Wyborcza

    To był długi, nocny, męczący lot... Prawdopodobnie dlatego dwaj piloci, którzy siedzieli za sterami maszyny, zasnęli snem kamiennym. Śpiochów obudziły dramatyczne wezwania kontrolera lotów. Na 20 minut przed planowanym lądowaniem...

    Do incydentu doszło w amerykańskiej przestrzeni powietrznej w 2004 r. Straszną prawdę o śpiących pilotach ujawniono jednak dopiero na wczorajszym posiedzeniu komisji ds. bezpieczeństwa ruchu powietrznego w Kongresie - informuje ABC News.

    Piloci, którzy zasnęli, siedzieli za sterami Airbusa A319 ze 100 pasażerami na pokładzie. Maszyna miała wylądować w Denver. Śpiochów zbudziły krzyki kontrolera, który zauważył, że samolot leci dwa razy za szybko i o wiele za wysoko, prawdopodobnie na autopilocie.

    Kapitan przyznał się do wszystkiego. - Zdrzemnąłem się na ostatnie 45 minut. Zbudziła mnie wieża i zobaczyłem, że pierwszy oficer też śpi. Obniżyliśmy lot i wylądowaliśmy beż żadnych incydentów - zeznał. Nie podano, do jakich linii lotniczych należał samolot, można jednak przypuszczać, że były to Frontier Airlines, jedyny przewoźnik, który ma nocne loty na trasie Baltimore - Denver.




    W lokomotywach istnieje tzw. czuwak - automat, który chyba co 30 sekund trzeba dezaktywować, w przeciwnym razie pociąg stanie. Może i tutaj by się przydało :-)
    Lotnictwo jest dla upartych, nie dla odważnych.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    W sumie ciekawe, że akurat obydwaj zasnęli... Tacy piloci, którzy zasnęli za sterami tracą pracę?

  3. #3
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    W sumie ciekawe, że akurat obydwaj zasnęli... Tacy piloci, którzy zasnęli za sterami tracą pracę?
    Pewnie nie dostaną premii, ale za to darmowe redbulle

  4. #4
    Awatar maarzenka

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    A nie mogli się jakoś podzielić, na przykład "Słuchaj stary, jestem zrypany na maxa, idę się walnąć na godzinę, potem się zamienimy" Nie można tak????

  5. #5
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka
    A nie mogli się jakoś podzielić, na przykład "Słuchaj stary, jestem zrypany na maxa, idę się walnąć na godzinę, potem się zamienimy" Nie można tak????
    Można. Było o tym w FPP.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Taka drzemka się może skończyć tak jak lot HCY 522...

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koszalin

    Domyślnie

    Wyspali się panowie chociaż... jak niemieli co robic to poszli w kimę .Jak porządni robotnicy niebo jest dość duże i dla nich miejsce by było :>
    Ahh te Polskie <K>

    ... jak by tak ciuchcia umiała latać :)

  8. #8
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    W lokomotywach istnieje tzw. czuwak - automat, który chyba co 30 sekund trzeba dezaktywować, w przeciwnym razie pociąg stanie. Może i tutaj by się przydało
    Ale tutaj chyba system bedzie musial najwyzej sygnal dzwiekowy zastosowac bo samolotu raczej nie zatrzyma.

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka
    A nie mogli się jakoś podzielić, na przykład "Słuchaj stary, jestem zrypany na maxa, idę się walnąć na godzinę, potem się zamienimy" Nie można tak????
    I co by to zmienilo? Przeciez pierwszy tez usnal...

  10. #10
    Awatar maarzenka

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez maarzenka
    A nie mogli się jakoś podzielić, na przykład "Słuchaj stary, jestem zrypany na maxa, idę się walnąć na godzinę, potem się zamienimy" Nie można tak????
    I co by to zmienilo? Przeciez pierwszy tez usnal...
    No chodzi o to, że by się dogadali który kiedy śpi i może wtedy FO wiedząc ,że kontroluje samolot sam, bo kapitan regeneruje siły jakoś by się powstrzymał od drzemki.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka
    No chodzi o to, że by się dogadali który kiedy śpi i może wtedy FO wiedząc ,że kontroluje samolot sam, bo kapitan regeneruje siły jakoś by się powstrzymał od drzemki.
    A myslisz, ze jak bylo w tym przypadku? Na pewno jeden powiedzial, ze idzie spac a drugi mial pilnowac ale tez sobie kimnal...

  12. #12
    Awatar petter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT/R.Śl

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mrównica
    Zbudziła mnie wieża i zobaczyłem, że pierwszy oficer też śpi
    To chyba FO miał czuwać nad maszyną
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  13. #13
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Przydałby się jakiś czujnik przeciwdziałający zasypianiu.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Air Q
    Przydałby się jakiś czujnik przeciwdziałający zasypianiu.
    tiaaa... młot w łeb po pierwszym chrapie.

  15. #15
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ludziska - przecież to też ludzie... Nawet jak CPT powiedział FO, żeby ten uważał, ale FO był też zrypany jak wół - mógł po prostu nad sobą nie zapanować... Zwykła ludzka niekontrolowana rzecz. I nie przekonają mnie argumenty, które pewnie zaraz polecą, że to przecież piloci, i że taka odpowiedzialność i takie zdrowie itd...

    Parafrazując jednego z opozycyjnych parlamentarzystów: 'srutututu'... Po tysiącach godzin za sterami jest to normalny dzień w biurze, a nie kolejny dzień odpowiedzialności i takie coś się może, bardzo rzadko, ale jednak zdarzyć.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik
    Zwykła ludzka niekontrolowana rzecz
    Dokładnie. Jeśli by ktoś biegał albo pływał po np. dwóch nieprzespanych nocach, to nie zaśnie (no ba ). Ale jeśli po dwóch nieprzespanych nocach ten ktoś usiądzie, to własciwie nie ma szans na pełne czuwanie przez więcej, jak 40min xD

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeden z moich instruktorow latal na Tristarze L-1011 jako inzynier pokladowy. Mowil, ze czesto latali przez Pacyfik - podobno wtedy ruch byl mniejszy niz nad Atlantykiem, loty byly w nocy, nic sie nie dzialo na radiu, nic nie bylo widac tylko czern oceanu...
    Powiedzial, ze pewnego razu sobie kimnal i obudzil sie tylko dlatego, ze glowa zsunela mu sie ze stolika (jaki mial inzynier pokladowy). Mowi, ze zrobilo mu sie strasznie glupio i bal sie reakcji kapitana. Jednak jak spojrzal w kierunku lewego fotela to kapitan spal jak zabity i to samo bylo z pierwszym oficerem
    Podobno kiedys byl przypadek, ze jakas zaloga usnela w czasie wykonywania podejscia!!! Niestety nie moge nigdzie znalezc potwierdzenia tego wypadku.

  18. #18
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Mowil, ze czesto latali przez Pacyfik
    M.in. dlatego w samolotach longhaulowych przy każdym meldunku pozycyjnym sprawdza się selcal. Tam przyśnięcia całej załogi zdarzają się notorycznie

  19. #19
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik
    selcal.
    Co to jest?

  20. #20
    Awatar Johnny928

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Selective Calling. A high-frequency system enabling air traffic control to alert a particular aircraft, by means of flashing light or aural signal ...
    System pozwalajacy ATC na zaalarmowanie konkretnego samolotu przy użyciu sygnału świetlnego lub akustycznego.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •