Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie Koszty leasingu B737 i A320


    Polecamy

    Chciałem zapytać jakie są koszty leasingu np. 10-letniego B737-400 i takiego samego A320 oraz dalsze koszty eksploatacji. Pytanie to wzięło się z powstałego niedawno Bingo Airways, dlaczego właśnie A320 a nie B737. Wiem że czynników generujących koszty kupna i eksploatacji późniejszej jest dużo, wersja samolotu itd. Ciekawi mnie cena jaką trzeba wydać na B737, a na A320 czy jest zbliżona czy jest dużo różnica ??

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    734 obecnie 60-100k USD
    A320-100-230k USD

  3. #3
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Właściwie nie ma czegoś takiego jak 10-letni 737-400. Seryjna produkcja skończyła się 14 lat temu.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Skąd info że porównywalny 737 z A320 jest ponad 2-krotnie tańszy ?

  5. #5
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vorny Zobacz posta
    Skąd info że porównywalny 737 z A320 jest ponad 2-krotnie tańszy ?
    Jak porównywalny? W czym?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Czytaj od początku to się dowiesz

  7. #7
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Nie rób ze mnie głupka.. Co ma wspólnego 734 i 320?

    Dlaczego Volkswagen Passat z 2007 roku kosztuje 40.000zł, a Audi A4 z 2000 roku 20.000?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    No to niech będzie 15 - letni Ogólnie chodziło mi o to co decyduje o wyborze B737 a nie A320 i na odwrót np. w linii charterowej takiej jak Bingo. Opierając się na wypowiedzi kolegi Dannego benek jest tańszy. Enter zaczynał właśnie na starych B737, a Bingo od jednego A320 ale jeszcze "w miarę" nowszego. Można tak i tak.

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Na pewno B737-400 z końca produkcji jest tańszy, bo jest to starsza konstrukcja i jest po prostu mniejszy od A320.
    A o wyborze decyduje co akurat jest "do wzięcia". Duże samoloty to nie samochody, nie da się wejść na Allegro i kupić dokładnie ten rocznik, którego się oczekuje

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MichalC Zobacz posta
    No to niech będzie 15 - letni Ogólnie chodziło mi o to co decyduje o wyborze B737 a nie A320 i na odwrót np. w linii charterowej takiej jak Bingo. Opierając się na wypowiedzi kolegi Dannego benek jest tańszy. Enter zaczynał właśnie na starych B737, a Bingo od jednego A320 ale jeszcze "w miarę" nowszego. Można tak i tak.
    A320 mają dużo większy przedział cenowy bo rozpiętość dostępnych roczników jest dużo większa. Mamy zarówno 20-latki i mamy nówki na rynku. 734 mamy tylko mocno używane a w dodatku to samoloty starszej generacji oraz mniejsze jak słusznie wskazał przedmówca.

    O wyborze powinien decydować cel operacji i stadium rozwoju linii. Naturalnie operując na dłuższych trasach przewaga niższego zużycia paliwa A320 będzie miała znaczenie, z kolei mając mała lub niepewną utylizację samolotu np w linii czarterowej niższy koszt stały 734 będzie plusem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •